ruitershop wil geld niet teruggeven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Re: ruitershop wil geld niet teruggeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:38

Snap niet waarom je bij de ruitershop dit probeert. Bij PostNL klacht indienen, en je niet laten afwimpelen met excuses voor het ongemak!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:44

Maar het is toch hun woord tegen het hare? Wie weet is TS fout en zit ze hier te liegen. Handtekeningen vergelijken vind ik ook stom want hoeveel mensen zetten hun echte handtekening daar op? Ik teken meestal met mijn paraf.

De webshop is volgens mij in hun recht. Het is verzonden, niet beschadigt en aangekomen bij jou.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:46

dit stukje komt uit hun algemene voorwaarden;
Als er een product retour komt krijgt u geen geld terug maar een waardebon of wordt het geruild, indien er sprake is van een defect of beschadigd product dat niet meer nabesteld kan worden dan wordt het bedrag terug gestort op uw rekening. Dit moet wel binnen de 7 dagen na levering gemeld worden.

Het product s niet defect of beschadigt dus heb je alleen recht op een waardebon of ander product.Ik denk niet dat je een poot hebt om op te staan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:47

Zoe_97 schreef:
Shirley schreef:
Maar wat doet PostNL tussen een BELGISCHE klant bij een BELGISCH bedrijf :?

ik heb werkelijk geen idee waarom het bedrijf niet met bpost heeft verzonden... Daar heb ik veel betere ervaringen mee (ik ken mijn bezorger persoonlijk, dus nooit problemen)

Dit is wel een interessant punt.

PostNL draagt de pakketten voor Belgische adressen over aan B-Post, dus de bezorger zou dezelfde moeten zijn.

Helaas heb ik in mijn werk, customer service webshop, soms ook dat de er een handtekening gezet is door iemand anders dan de klant. Meestal geeft onze klant dan aan het pakket niet ontvangen te hebben en dan kan PostNL een onderzoek starten. Toevallig nu net 2 achter elkaar bij B-post.
Vroeger waren ze daar redelijk makkelijk in, de laatste maanden lijkt het wel dat de medewerkers van PostNL geen service meer mogen verlenen.
Overigens mogen wij dat wel en laten wij onze klanten nooit met het probleem zitten. Als het nodig is leveren wij gewoon nog een keer en lossen de problemen achter de schermen op met de bezorg dienst.

Overigens is DHL of Kiala niet beter met de service....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:48

beatje schreef:
Als er een product retour komt krijgt u geen geld terug maar een waardebon of wordt het geruild, indien er sprake is van een defect of beschadigd product dat niet meer nabesteld kan worden dan wordt het bedrag terug gestort op uw rekening. Dit moet wel binnen de 7 dagen na levering gemeld worden.

Het product s niet defect of beschadigt dus heb je alleen recht op een waardebon of ander product.Ik denk niet dat je een poot hebt om op te staan.

En zoals eerder al geschreven is is dit niet wettelijk.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:49

Tinkertje89 schreef:
De verzender heeft de boel goed verzonden;)
De fout ligt bij de bezorger, kan de ruitershop weinig aan doen..

Toch is het hun verantwoordelijkheid (vind ik)
Zij kiezen dit bedrijf om zaken te verzenden, er zijn genoeg andere bedrijven waarmee dit mogelijk is.
Dus ja, ik vind wel dat ze een beetje meer moeite mogen doen (niet dat het perse hun schuld is)

Klant is koning, zo gaat dat nu eenmaal.
Er zijn genoeg ruiterwebshops die waarschijnlijk betere diensten leveren ;)

Gewoon ergens op internet een review zetten, zodat andere kopers gewaarschuwd zijn.
En proberen door te doen, een vervalste handtekening kan toch echt niet?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:50

tiwi1969 schreef:
Zoe_97 schreef:
ik heb werkelijk geen idee waarom het bedrijf niet met bpost heeft verzonden... Daar heb ik veel betere ervaringen mee (ik ken mijn bezorger persoonlijk, dus nooit problemen)

Dit is wel een interessant punt.

PostNL draagt de pakketten voor Belgische adressen over aan B-Post, dus de bezorger zou dezelfde moeten zijn.

Helaas heb ik in mijn werk, customer service webshop, soms ook dat de er een handtekening gezet is door iemand anders dan de klant. Meestal geeft onze klant dan aan het pakket niet ontvangen te hebben en dan kan PostNL een onderzoek starten. Toevallig nu net 2 achter elkaar bij B-post.
Vroeger waren ze daar redelijk makkelijk in, de laatste maanden lijkt het wel dat de medewerkers van PostNL geen service meer mogen verlenen.
Overigens mogen wij dat wel en laten wij onze klanten nooit met het probleem zitten. Als het nodig is leveren wij gewoon nog een keer en lossen de problemen achter de schermen op met de bezorg dienst.

Overigens is DHL of Kiala niet beter met de service....

hier komt gewoon een bezorger in postNL kleren aan de deur hoor en hij ridjt met ene postNL busje rond ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:50

Moderatoropmerking:
In het hele topic hebben we de naam van de ruitershop c.q. de link van deze webshop verwijderd, zo ook in de quotes. We willen jullie vragen om het algemeen te houden en niet meer de naam van deze ruitershop te noemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:51

Waarom mag dat niet?
Het is toch een ervaring uit de eerste hand?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:52

bruintje123 schreef:
beatje schreef:

En zoals eerder al geschreven is is dit niet wettelijk.

Dit is in strijd met het geldend Europees recht.
De webshop is verplicht om zendingen binnen de afkoelperiode, van minimaal 14 dagen, terug te nemen en de aankoopsom terug te betalen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:54

Ruitje dit is geen topic geopend op ED waar gevraagd wordt naar ervaringen met een bepaalde zaak en waar streng gemodereerd wordt als het gaat om de regels en richtlijnen. TAO kent andere regels maar dat betekent wel dat we het anoniemer houden. Graag nu weer ontopic verder discussiëren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:54

Binnen 14 na ontvangst. Maar wanneer de ontvangst nu feitelijk is daar is een meningsverschil over.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:55

Zijn dat echt nog hun algemene voorwaarden? Kan mij het haast niet voorstellen.

Heb je de doos nog? Daar staat heel vaak de T&T code op.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:31

Dat zijn hun algemene voorwaarden ,waar je ook mee akkoord gaat als je besteld.
Nu zou ik ook liever mijn geld terug hebben hoor.Maar er zijn hier ook grote doehetzelf winkels waar je een tegoed bon krijgt ipv geld terug,dus ik denk dat het in Belgie nog gewoon kan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 19:33

ik ga hier voorlopig nietmeer reagereren zodat het topic wegzakt. Ik heb ene mod gevraagd het topic te verwijderen na contact met de ruitershop, maar de mods willen dit helaas niet doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:33

Komt de webshop je tegemoet dan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:54

Ben ook wel benieuwd!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 19:57

als er meer duidelijkheid is zal ik hier een laatste update geven

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:12

Heb meegelezen, maar je kunt altijd nog het hoofdstel op marktplaats ofzo verkopen toch..

Edit: zie net dat je waarschijnlijk een lichtpuntje hebt in dit hele gedoe!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:15

beatje schreef:
Nu zou ik ook liever mijn geld terug hebben hoor.Maar er zijn hier ook grote doehetzelf winkels waar je een tegoed bon krijgt ipv geld terug,dus ik denk dat het in Belgie nog gewoon kan.

Het gaat hier om koop op afstand, dan moeten ze je geld terug geven.
Dan moet je wel binnen de termijn reageren, dat dan weer wel...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:26

beatje schreef:

Dat werkt zo niet, je kunt wel van alles in je eigen voorwaarden zetten, maar er zitten wettelijke regels aan.

TS, ik hoop na je laatste berichten dat dit topic toch zin heeft gehad! Fijn als het opgelost zou kunnen worden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:42

@ts: ik heb alleen jouw berichten gelezen. Wat irritant van de verkopende partij. Voor iedereen kost dit tijd en frustratie. Lekker klantvriendelijk.
In nederland kan je aangifte doen van valsheid in geschrifte, heb je al contact gehad met de politie?
Klinkt misschien rigoreus, maar je staat in je goed recht.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:34

beatje schreef:

Dit is wettelijk gezien niet toegestaan.
https://webwinkelrecht.nl/diensten/juri ... f-13-juni/

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:03

Zoe_97 schreef:
ik ga hier voorlopig nietmeer reagereren zodat het topic wegzakt. Ik heb ene mod gevraagd het topic te verwijderen na contact met de ruitershop, maar de mods willen dit helaas niet doen.

waarom moeten jouw topics altijd verwijderd worden?
miss dan geen dingen plaatsen waar je later spijt van krijgt...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 23:15

Alja schreef:
Zoe_97 schreef:

waarom moeten jouw topics altijd verwijderd worden?
miss dan geen dingen plaatsen waar je later spijt van krijgt...

Wat is dat nu weer voor opmerking... Dit is de eerste keer dat ik vraag een topic te verwijderen en dat na contact met de betreffende ruitershop...