Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Speedster schreef:Die 14 dagen bedenktijd bij internetaankopen gelden vanaf ontvangst van het product. In dit geval is er nog geen product ontvangen, dus zijn die 14 dagen ook niet relevant. Vervolgens geldt de wet koop op afstand ook in geval van koop bij particulieren via advertentiesites, wanneer deze particulieren regelmatig advertentiesites gebruiken om hun producten te verkopen.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... arktplaats
In mijn ogen is, als ik de tekst in de link goed begrijp, TS niet verplicht het veulen te kopen, sterker nog, ze mag (puur volgens de tekst van de wet) hem laten komen, betalen en binnen 14 dagen terugbrengen en haar geld volledig terugkrijgen.
Speedster schreef:Die 14 dagen bedenktijd bij internetaankopen gelden vanaf ontvangst van het product. In dit geval is er nog geen product ontvangen, dus zijn die 14 dagen ook niet relevant. Vervolgens geldt de wet koop op afstand ook in geval van koop bij particulieren via advertentiesites, wanneer deze particulieren regelmatig advertentiesites gebruiken om hun producten te verkopen.
In mijn ogen is, als ik de tekst in de link goed begrijp, TS niet verplicht het veulen te kopen, sterker nog, ze mag (puur volgens de tekst van de wet) hem laten komen, betalen en binnen 14 dagen terugbrengen en haar geld volledig terugkrijgen.
Yadano78 schreef:Waarschijnlijk krijgt de verkoper het veulen aan de straatstenen niet verkocht en is daarom zo vasthoudend. Zelf heb ik onlangs ook een veulen verkocht de eerste keer aan iemand heel enthousiast bla bla en d'r aanbetaling was overgemaakt, nooit iets ontvangen haar adres klopte ook niet etc etc. Ook ik had het veulen niet van internet gehaald, vervolgens heeft iemand anders hem gekocht.
Pas bij de aanbetaling zijn ze bij mij verkocht, je kunt hierbij nog zoveel papieren etc opstellen maar ik denk als je zegt ik zie er vanaf dus ik betaal niet, dat ze vanzelf afdruipen. Maar ze zien in jou iemand die ze klem kunnen zetten blijkbaar. En misschien lezen ze wel fijn mee hier........
Caesar schreef:Ik denk dat de verkoper zo fanatiek is omdat het "kat in het bakkie" is. Een koper die ongezien een veulen koopt voor 2000 euro is natuurlijk snel verdiend... Of je het moet willen is een 2e. Maar zie maar eens een koper te vinden weer, dat zal zij met de komende periode in haar hoofd ook wel hebben.
Wat is er vastgelegd als je bijvoorbeeld je termijnen niet betaald?
In ieder geval zou ik eerst Rechtsbijstand maar eens inschakelen en voorlopig geen contact meer opnemen.
Caesar schreef:Wanneer heb je "Ja" gezegd, voor of na het toesturen van het contract?
Anoeska schreef:Mijn wijze raad: neem niks aan van alle bokt juristen die heel goed kunnen googlen er overal een eigen interpretatie aan geven. Recht is te lastig om zomaar in een paar regels op een forum te gooien.
Als je het netjes af wil handelen ga je naar een jurist of je rechtsbijstand, en dan los je de zaak op. Wil je een risico nemen, dan laat je gewoon niks meer van je horen (zou kunnen dat dat ook tot het gewenste resultaat leidt natuurlijk)
noorbeek1234 schreef:Speedster schreef:Die 14 dagen bedenktijd bij internetaankopen gelden vanaf ontvangst van het product. In dit geval is er nog geen product ontvangen, dus zijn die 14 dagen ook niet relevant. Vervolgens geldt de wet koop op afstand ook in geval van koop bij particulieren via advertentiesites, wanneer deze particulieren regelmatig advertentiesites gebruiken om hun producten te verkopen.
Advertentie staat op bokt. Niet op Marktplaats. Maar ze biedt wel regelmatig veulens hier te koop aan.
Ayasha schreef:Denk ik te simpel als je kan terug mailen dat je niet akkoord gaat met de voorwaarden van het contract want dat die niet zo besproken zijn en dat je een tegenvoorstel doet waarmee nooit akkoord gaat gaan en dat daarmee de koop ontbonden wordt?
noorbeek1234 schreef:Maar als zij nu nergens meer op reageert kan ik doen wat ik wil... Zij zoekt geen contact meer.