Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:01

Nou ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar is het zo wie zo niet verstandiger om je geld , tijd en moeite in een ander stuk te gaan steken?

Je hebt hier als ik het mij nog goed herinner, toch al knap zat ellende meegemaakt; mishandelde paarden, leipo's en enge figuren die daar rondhingen en dit zal als ze je straks echt weg willen, alleen nog maar verergeren.

Je bent in staat om te kopen zeg je zelf, doe dit dan en koop iets waar elektriciteit aanwezig is en water, zodat je minder werk hebt en eventueel camera's kunt ophangen. Ik zou echt kiezen voor je paarden en je eigen gemoedsrust in de toekomst...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:19

sasja0705 schreef:
Meis, wees wijs en ga met je advocaat overleggen.

En: het is vervelend en jij bent terecht boos/teleurgesteld/ verrast, enz maar wees aub voorzichtig met wat je op FB plaatst... vooral ook hoe je die lui benoemd en dat je verteld dat JIJ de plaatselijke krant en zelfs SBS wilt inschakelen....

Er moet alleen maar een vriend van een vriend van een vriend van hun toevallig jou in hun fb hebben en dat wat er gezegd werd/wordt door spelen... dan heb je überhaupt geen basis meer voor een fatsoenlijk gesprek en ook schrik je hiermee misschien mensen af die wel een ander weiland voor je hebben.

Aub wees voorzichtig en laat je niet gaan door emoties

Je heb helemaal gelijk! ik heb berichten verwijderd op FB. Ik heb me laten gaan door emotie's.
Ik ga vol op zoek naar iets anders.
Dat ik daar weg moet staat voor mij vast.Ik ga er verder ook niet achteraan met een advocaat,wil alleen wel weten of ik rechten heb,meer niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:21

ohjajoh6 schreef:
Nou ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar is het zo wie zo niet verstandiger om je geld , tijd en moeite in een ander stuk te gaan steken?

Je hebt hier als ik het mij nog goed herinner, toch al knap zat ellende meegemaakt; mishandelde paarden, leipo's en enge figuren die daar rondhingen en dit zal als ze je straks echt weg willen, alleen nog maar verergeren.

Je bent in staat om te kopen zeg je zelf, doe dit dan en koop iets waar elektriciteit aanwezig is en water, zodat je minder werk hebt en eventueel camera's kunt ophangen. Ik zou echt kiezen voor je paarden en je eigen gemoedsrust in de toekomst...

Klopt! in die 8 jaar veel mee gemaakt daar.Maar toch is het een geweldig stuk land en de ligging is perfect voor paarden.
Ik ga vanaf nu op zoek naar iets anders.

M_i_R

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:26

Ik zou zeggen: wacht je gesprek met je advocaat en zijn advies af. Emoties zijn logisch en het is goed dat je nu een aantal impulsieve acties verwijderd hebt maar nu sla je misschien wat door de andere kant op ;) Je weet nu gewoon niet waar je staat en pas als je daarover advies hebt gehad van je advocaat kan je beslissen wat er nodig is aan actie. Dat is frustrerend want dat betekent dat je nu gewoon moet zitten wachten maar die paar dagen op de tijd die je nog hebt (overigens: er is nu nog helemaal niks opgezegd want je hebt nog niet eens een opzegging ontvangen).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:37

Het is gister mondeling al opgezegd.Ik ga er gewoon vanauit dat ik daar weg moet per 1 febr.
En daarom ga ik nu al op zoek naar iets anders,voor ik straks op straat sta met de paarden.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:41

Je hebt nu nog geen zekerheid over de rechtsgeldigheid van die opzegging, of de termijnen juist gehanteerd zijn, of er - indien noodzakelijk voor opzegging - voldaan is aan alle voorwaarden om tot opzegging te kunnen komen etc etc. Wellicht ben je een probleem aan het oplossen dat er niet is, of doe je straks dubbel werk. Dat zou toch zonde zijn?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:42

Maar dan ben ik toch wel al voorbereid? als ik alsnog mag blijven vind ik het niet erg dat ik dubbel werk heb gedaan. Ik neem alvast het zekere voor het onzekere.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:44

Het is op zich ook niet erg, alleen heb je al op hele korte termijn een afspraak met je advocaat kunnen plannen dus zou ik dat zelf eerst even afwachten. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:45

Ow maar daar wacht ik ook op hoor.Ik zoek al wel ondertussen naar een ander weiland.
Das nooit verkeerd toch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:53

EN daar kun je straks de krant en sbs6 dus goed bij gebruiken, juist wanneer alles duidelijk is kun je eventueel een "zielig" verhaal ophangen op tv. En het mooiste zou nog zijn dat een of ander vriendje van de leiding van de ggz die grond gekocht blijkt te hebben, tegen die tijd. Dan sla je twee vliegen in één klap en kun je ze mooi te kakken zetten, maar voor nu, rust bewaren en afwachten.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:58

Je kunt eens voorzichtig rondkijken, maar ik zou ook dat niet aan de grote klok hangen op FB etc. Hoe meer mensen weten dat je de hoop eigenlijk al opgegeven hebt hoe zwakker je staat tegenover de tegenpartij. Je maakt dan een verslagen indruk, terwijl je juist strijdbaar moet zijn als je nog iets wilt bereiken.

Als je advocaat over een paar dagen zegt dat je echt weg moet dan is het vroeg genoeg om alle registers open te trekken voor een nieuw plekje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 11:13

Ik heb op FB niet gezegd iets anders te zoeken,alleen dat ik daar weg moet.
Ik doe verder nog niks,alleen rustig aan rond kijken voor iets anders.

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:35

Ik volg.

Naar hoe er met je omgegaan is.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:03

gohya schreef:
Klopt,ik heb tegen de bouwer gezegd te stoppen met het afbouwen van de stal.
Kijk als je huurt weet je dat je niet voor eeuwig huurt.En de reden begrijp ik ook,maar dat ik geen grond mag kopen? dát begrijp ik dan weer niet.En ook niet hoe ze me zaten uit te lachen al die tijd.

Heeft het hier niet mee te maken? Of is de bouw de reden dat zij willen stoppen, denk aan toekomstige problemen, want is er wel een bouwvergunning verleend?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:04

gohya schreef:
Ik ben voor morgen uitgenodigd door de plaatselijke krant om mijn verhaal te doen.
Ze lazen mijn verhaal op FB.

Hier zou ik niet aan meewerken, werkt alleen maar in je nadeel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 12:07

Nee heeft hier echt niks mee te maken. De reden die ze opgeven is bezuiniging.
Het is een heel groot landgoed en ze willen wat stukken grond doorstoten,oftewel verkopen.

Ik ga mijn verhaal pas vertellen als ik meer zekerheid heb.Ik hoop gewoon op die manier ander weiland aangeboden te krijgen.Heel Ermelo kent me en weet wat ik doe,dit word ook zeer gewaardeerd door de inwoners.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:26

Als ze stukken land willen verkopen dan kunnen ze dat ook aan jou doen, maar ik denk dat ze groot geld zien en dat zich een projectontwikkelaar heeft gemeld. De volkstuintjes, staan die ook op hun grond?? Zo ja, eens langs gaan en eventueel andere huurders van grond op zoeken. Als ze alleen jouw stuk willen verkopen kun je er donder op zeggen dat er meer achter zit.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:38

Kun je in het jaarverslag niets terug vinden?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 12:40

Ze zeiden idd. dat ze dus grotere stukken wilden doorstoten.Maar toen ik zei,das geen probleem,koop ik er toch een stuk bij.Toen gingen ze weer vaag doen.Die volkstuintjes zijn ook van dat landgoed.Toen ik vroeg of die ook weg moesten kregen ik niet echt een antwoord,ze zouden daar nog over nadenken.
Ik weet voor 90% dat er meer achter zit.Maar wát precies weet ik [nog] niet.
Ik zat ook al te denken aan een tentenkamp voor vluchtelingen? Ze zijn n.l. voor Ermelo nog op zoek naar een geschikte locatie en die was tot op heden nog niet gevonden.
Zo'n opvang leverd natuurlijk heel veel geld op.Maar aan de andere kant denk ik dat het stuk te klein is.

Waar kan ik zo'n jaarverslag vinden?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 12:47

Uh? hoezo bezuinigen? ik lees net dit:

Afgelopen jaren heeft de ontwikkeling niet stil gestaan. Er staat voor de komende jaren, met name door het terugdraaien van de deconcentratie op het instellingsterrein, een omvangrijk bouwplan op stapel. Met behoud van het aanzien van het oude historische landgoed zal er wederom gebouwd en verbouwd worden, nieuwe zorgvoorzieningen zullen verschijnen en oude gebouwen een nieuwe functie verkrijgen. Een proces dat al zo’n 125 jaar gaande is en dat weer voor meer bedrijvigheid zal zorgen op het instellingsterrein.

En dit:
http://ermelovannu.nl/actueel/3172-toek ... d-veldwijk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:52

Is van juni... kan ondertussen veel veranderd zijn.
Of ze gaan echt bezuinigen of ze willen gaan bouwen op het stuk grond.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 12:56

Ik denk nu toch het 2de Brainless.
Wat Bigone dus ook zegt, Project ontwikkelaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:59

Uit het stuk maak ik op dat ze juist niet meer willen bouwen maar de vrijgekomen bebouwing een andere invulling geven, de gemeentelijke afdeling infra kan je hier ook meer over vertellen, maar laat dit aan je advocaat over. Kijk ook of de bijeenkomst al is geweest voor buurtbewoners.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:01

Ja dat ga ik effe navragen aan de omwonenden daar.Volgens mij niet hoor,ik sprak gister al met iemand die daar vlak aan het weiland woont,die wist van niks.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 18:08

Goed nieuws! de verslaggeefster van het krantje heeft gesproken met GGZ,met de Directeur van Vastgoed.Ik mag voorlopig blijven! alleen onder een ander contract, een gebruiks overeenkomst word het dan.
Deze man zei dat mijn paarden er helemaal niet weg hoefde.Ik zweer bij god dat die andere twee dat wel zeiden tegen mij.Ik moest nu al wat anders gaan zoeken zeiden ze.

Ik begin nu toch wel te twijfelen of het idd. [wat iemand hier op bokt al zei] geen cliënten waren.
We zaten ook in een gebouwtje achter het hoofdgebouw ergens wat leeg stond.Zelfs de verwarming was uit.
Het zal toch niet? nee dat kán gewoon niet,dat het cliënten waren.

Maar boeie als ze het wel waren,ik mag blijven! en daar ben ik superblij mee.
Ook ben ik blij dat ik naar enkele van jullie heb geluisterd om niet vandaag al naar de krant te gaan.
Dank jullie wel bokkers!

Pff wat emotie en boosheid al niet kan doen bij een mens.Fijn dat er mensen op bokt zijn die me dat duidelijk hebben gemaakt. Nogmaals: Dank je wel.