Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:34

Maar de oplossing om het op eigen kosten retour te sturen is er niet bij? Ik snap het ook vanuit jullie oogpunt. Maar stel dat de verkoper een webshop geweest was? Dan had ze het ook terug moeten sturen (vaak op eigen kosten bij kleinere webwinkels) of moeten betalen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:37

linnnh schreef:
Maar de oplossing om het op eigen kosten retour te sturen is er niet bij? Ik snap het ook vanuit jullie oogpunt. Maar stel dat de verkoper een webshop geweest was? Dan had ze het ook terug moeten sturen (vaak op eigen kosten bij kleinere webwinkels) of moeten betalen.

Maar als ze bij de webwinkel liegen zou ik dat ook niet doen.
Maar vaak liegen ze niet bij een webwinkel...

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:38

linnnh schreef:

No way dat je die kosten voor het terugsturen gaat betalen als die webshop je een product stuurt wat niet in orde is.. dat is toch van de zotte? En betalen voor iets wat niet in orde is dat ga je toch ook niet doen?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:38

snuffie123 schreef:
linnnh schreef:

Maar bij een webwinkel wil je ook duidelijke foto's, en kies je er niet voor het te kopen of om duidelijkere foto's te vragen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:40

We horen hier natuurlijk een kant van het verhaal.
Tja, in geval van TS: een paar euro's leergeld, en dan kun je zaak laten rusten.
Een volgende keer beter opletten...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:43

linnnh schreef:

Nee hoor. Als een webshop een kapot product verkoopt, mag de koper het op kosten van de webshop terug sturen. Zo niet, lichten ze je op.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:45

senna21 schreef:
We horen hier natuurlijk een kant van het verhaal.
Tja, in geval van TS: een paar euro's leergeld, en dan kun je zaak laten rusten.
Een volgende keer beter opletten...

Hier ben ik het niet mee eens. TS heeft duidelijk gevraagd of alle steentjes er nog in zaten en verkoper heeft duidelijk aangegeven dat alle steentjes er nog in zaten.
Dus leergeld is hier niet van toepassing. Beter opletten ook niet.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:47

Als je een mail gaat versturen; Leesbevestiging kan je bovenin je takenbalk bij de mail vinden. Kan je zo aanvinken.
Via Kiala kan je voor 3.95 verzenden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:49

HorseTopShop schreef:
Ze kan het niet houden Tcm62. Ze heeft 2 oplossingen geboden. Of de verkoper komt het ophalen of de verkopen betaald verzendkosten voor het terugsturen.
Verkoper wilt beide niet... Wie zijn probleem is dat dan?

Ik denk toch dat het TS haar probleem is.
Ts heeft er nog niet voor betaald.
De verkoper heeft het hoofdstel verzonden met verzendkosten.
Zou ik het ook netjes vinden als het niet aan de eisen van ts ook de verzendkosten te betalen en terug te sturen.
Zij heeft hoofdstel kwijt en verzendkosten.
Ts is een hoofdstel rijker waar ze niet mee gelukkig is maar wilt geen verzendkosten betalen om hem terug te sturen.
Sorry, ik vind dit niet kunnen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:51

HorseTopShop schreef:
Vergeet het gewoon TS. Jij hebt je best gedaan.
Laat dat hoofdstel lekker liggen totdat je geld krijgt voor het terugsturen of ze het komt halen. En zo niet... Dan ga je er na een jaar lekker mee rijden.

Dat dreigen met aangifte doen is een lachertje. Je hebt direct contact opgenomen toen je het hoofdstel ontvangen hebt. Hierdoor heb jij bewijs dat het hoofdstel niet goed was bij aankomst. De verkoper heeft helemaal niks. Geen bewijs oid dat alle steentjes erin zaten.

Daarbij doet de politie niks met een aangifte als dit. Het zou me zelfs verbazen als ze een aangifte opnemen.
Zelfs toen mijn fiets uit de voortuin gestolen was en de dief op de bewakingsbeelden stond, werd er niks met mijn aangifte gedaan...

Als ik bij jou iets koop en het is niet naar me zin.
Ik wil het naar je terug sturen maar ik vraag aan jou om geld te sturen voor het terug te verzenden.
Dat klopt toch niet?
Wat zou jij dan zeggen?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:52

Het is niet dat het niet aan mijn eisen voldoet of niet naar mijn zin is he, de verkoopster heeft gewoon gelogen en bewust informatie achtergehouden, dat is imo best een verschil.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:53

vrouwke schreef:
HorseTopShop schreef:
Laat dat hoofdstel lekker liggen totdat je geld krijgt voor het terugsturen of ze het komt halen. En zo niet... Dan ga je er na een jaar lekker mee rijden.

Dat dreigen met aangifte doen is een lachertje. Je hebt direct contact opgenomen toen je het hoofdstel ontvangen hebt. Hierdoor heb jij bewijs dat het hoofdstel niet goed was bij aankomst. De verkoper heeft helemaal niks. Geen bewijs oid dat alle steentjes erin zaten.

Daarbij doet de politie niks met een aangifte als dit. Het zou me zelfs verbazen als ze een aangifte opnemen.
Zelfs toen mijn fiets uit de voortuin gestolen was en de dief op de bewakingsbeelden stond, werd er niks met mijn aangifte gedaan...

Ik wil het naar je terug sturen maar ik vraag aan jou om geld te sturen voor het terug te verzenden.
Dat klopt toch niet?
Wat zou jij dan zeggen?

Als die verkoopster gelijk eerlijk was geweest, had ts niet met dat hoofdstel gezeten.

Gea99

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:54

Volgende keer kan je beter kopen wat je kan ophalen. Kan je het ter plekke bekijken of het is wat je wilt.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:54

vrouwke schreef:
HorseTopShop schreef:

Dat klopt toch niet?
Wat zou jij dan zeggen?

Het gaat er niet om dat het niet naar haar zin is, het gaat erom dat de verkoper heeft gelogen door te zeggen dat de frontriem compleet was, hierbij is de verkoper in de eerste plaats in fout.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:56

linnnh schreef:
snuffie123 schreef:

Maar bij een webwinkel wil je ook duidelijke foto's, en kies je er niet voor het te kopen of om duidelijkere foto's te vragen.

Ik begrijp niet wat je zegt/bedoelt. Zou je het nog even duidelijker willen formuleren?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:58

vrouwke schreef:
HorseTopShop schreef:

Dat klopt toch niet?
Wat zou jij dan zeggen?

Ik zou het anders vinden als de verkoper meteen eerlijk zou zijn geweest, dan zou deze situatie inderdaad zuur zijn.

In dit geval heeft TS uitdrukkelijk gevraagd of het hoofdstel compleet was en geen steentjes mist.. de verkoper heeft aangegeven dat dit zo is en heeft daarna op eigen houtje, zonder de betaling af te wachten het hoofdstel alvast verzonden.
Als ik iets aan jou verkoop en ik stuur je iets anders op dan beloofd, dan ga jij toch zeker ook geen kosten maken om het naar me terug te sturen? en je gaat toch al helemaal niet betalen voor iets wat je niet wil hebben?
Als de verkoper meteen eerlijk was geweest dan had TS het hoofdstel helemaal niet gewild, en dat heeft ze ook aangegeven.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:59

linnnh schreef:
snuffie123 schreef:

Maar bij een webwinkel wil je ook duidelijke foto's, en zo niet; kies je ervoor het niet te kopen of om duidelijkere foto's te vragen.

Ik begrijp niet wat je zegt/bedoelt. Zou je het nog even duidelijker willen formuleren?

Tot uw dienst!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:01

vrouwke schreef:
HorseTopShop schreef:

Dat klopt toch niet?
Wat zou jij dan zeggen?

Het gaat er niet om dat het niet naar de zin van TS is. TS heeft duidelijk gevraagd of alle steentjes er nog in zaten. Verkopen heeft dat toegezegd en het blijkt niet zo te zijn.
Het is niet dat het hoofdstel niet naar de zin van TS is. Ze heeft gewoon een defect artikel ontvangen. Verkoper heeft gelogen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:08

linnnh schreef:
snuffie123 schreef:

Tot uw dienst!

Bedankt haha!

Maar toch weet ik even niet wat ik hierop moet zeggen...
Tuurlijk kijk je daar ook naar afbeeldingen en vraag je (als ze niet duidelijk zijn) om betere foto's of een goede beschrijving. Maar wat heeft dat met de situatie van Ts te maken?

Ts heeft duidelijk gevraagd of de steentjes er nog in zaten. Verkoper heeft ja geantwoord. Dat moet voldoende zijn. Misschien volgende keer handig om een foto te vragen, maar eigenlijk moet wat Ts nu gedaan heeft al voldoende zijn. Want de verkoper mag niet liegen.

Ts heeft nu eigenlijk gewoon een ander product gekregen dan ze wilde en was beloofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:11

Bovendien is het hoofdstel naar TS verzonden zonder dat er afspraken zijn gemaakt en is betaald. Voor hetzelfde geld wilde ze alleen informeren of het hoofdstel in goede staat was en verder niks, ineens krijgt ze een hoofdstel binnen?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:15

Eens danique! Nou reageer ik in principe niet op advertenties waar ik geen serieuze interesse in heb, maar dan nog is dit een vreemde gang van zaken. Al was het mits verkoopster gewoon eerlijk was geweest geen enkel probleem geweest natuurlijk, dan had ik het geld uiteraard alsnog overgemaakt.

Dat het voor ons gek lijkt zegt natuurijk niks over de bedoelingen van de verkoopster, maar dat ze gewoon bewust liegt over de staat van het artikel is een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door Nina1999 op 24-08-15 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:17

Webshop:
Zoals al eerder gezegd. Als er iets niet goed is krijg je een je complete aankoopbedrag retour of een nieuw produkt zonder gebrek. De retourkosten zijn dan voor de webwinkel.

Als je zelf niet tevreden bent, kleur toch niet mooi of verkeerde maat dan kun je je geld ook gewoon terugkrijgen alleen zijn dan vaak de retour verzendkosten voor de klant.

Particulier kopen:
Tja zeker met markplaats weten heeeeel veel verkopers helaas het verschil niet tussen "zgan", "nieuw" of "gebruikt maar netjes".
één ding klopt vaak wel. Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het 9 van 10 keer ook zo...;-)

Je zit er wel mooi mee.

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:18

Vervelende situatie.

Enerzijds heb je als koper namelijk ook onderzoeksplicht, nu is de verkoopster niet eerlijk geweest, wellicht een les om de volgende keer ook te vragen naar foto's. Of het hoofdstel inderdaad ophalen. Nu had je het bedrag nog niet over gemaakt, dus dat scheelt iets. Ik snap dat de verkoopster het wel vervelend vind, gezien je haar gemaild hebt dat je het geld de volgende dag naar haar zou overmaken.

Ik zou als ik jou was gewoon de verzendkosten (á 5,95 zag ik hier voorbij komen?) betalen en het verder laten voor wat het is.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:21

Daar heb je zeker gelijk in ruitersporth, maar het verschil tussen of alle steentjes erin zitten of dat er 47 missen moet wel te doen zijn toch? :=

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:36

Mandynop schreef:
Vervelende situatie.

Enerzijds heb je als koper namelijk ook onderzoeksplicht, nu is de verkoopster niet eerlijk geweest, wellicht een les om de volgende keer ook te vragen naar foto's. Of het hoofdstel inderdaad ophalen. Nu had je het bedrag nog niet over gemaakt, dus dat scheelt iets. Ik snap dat de verkoopster het wel vervelend vind, gezien je haar gemaild hebt dat je het geld de volgende dag naar haar zou overmaken.

Ik zou als ik jou was gewoon de verzendkosten (á 5,95 zag ik hier voorbij komen?) betalen en het verder laten voor wat het is.

Je wilt hem niet want er missen steentjes, groot gelijk dan zou ik hem ook niet willen.
Ben ik het mee eens.
Maar dan stuur je hem toch terug?