Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Graffi86 schreef:Hoe vervelend misschien ook: de manege staat in zijn recht als ze de pony niet terug willen geven. Je hebt ingestemd met een proefperiode van 1 week, na die week kunnen jullie om de tafel om de voorwaarden te bespreken waardoor de koop ongedaan gemaakt kan worden (dus pony bevalt niet van hun kant, of is ongelukkig van jouw kant)
Daarbij snap ik best dat de manege teleurgesteld is, het lijkt mij behoorlijk lastig om leuke goede manegepony's te vinden. En is het natuurlijk niet echt netjes om de koop (of proefperiode in dit geval) ongedaan te willen maken omdat je een 'betere' koper hebt gevonden. En om dan maar meteen te stellen dat alle manegeruitertjes lomp zijn en de pony aan gort trekken en schoppen gaat mij ook wat ver (niet door TS beweerd overigens)
miss_lizje schreef:gerpiegorp: Maar aan de andere kant, er staat op proef ook voor haar om te zien of hij het daar wel goed heeft:Citaat:We hebben hem niet verkocht voor de proef zodat we hem terug konden nemen als we een heel ongelukkig paard zagen na die week
Stel dat een verkoper een paard op proef doet maar vind jou rijstijl of jou manier van omgang niet fijn bij zijn paard. Mag hij de koop dan ook in de proefperiode niet ontbinden in jou ogen?
zigranta schreef:Vind dat de manege dankbaar gebruik maakt van de onwetendheid van zowel topicstarter als haar ouders, stallingsgeld betalen terwijl hun de pony op proef hebben gaat nergens over, daarbij verdienen ze inderdaad al geld aan deze pony met gebruik van spullen van de TS en veel geld zullen ze niet betalen als koopprijs, want daar hebben ze over het algemeen geen geld voor over. Als jij een beter gevoel hebt bij terughalen, zou ik dat in dit geval gewoon doen.
En wie zegt dat ze geen geld hebben voor de aanschaf van paarden? Simbaa schreef:Maar is een proeftijd (net als bijv bij een arbeidscontract) niet iets wat twee kanten opwerkt?
Ik zou het gek vinden als je als koper alle rechten heb (afwijzen/nemen) en dat je als verkoper niets meer te zeggen hebt.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
miss_lizje schreef:Ik denk dat als TS haar glazen een beetje heeft ingegooid door te vermelden dat ze een andere koper heeft waar ze meer vertrouwen in heeft.
Als ze gewoon was gaan praten dat het haar toch niet lekker zat en dat ze de proeftijd vanaf haar kant wil beëindigen had ze zeker in haar recht gestaan.
Dat ze hem daarna als nog wil verkopen aan haar verzorgster is niet fancy en zal niet de schoonheidsprijs verdienen, maar daar heeft de manege dan niks meer over te zeggen.