Zadel verkocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Re: Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:25

Ik heb totaal geen ervaring met zadels en al helemaal niet met gebroken bomen maar kan een boom breken door met een zadel te gooien?

Ik heb nml 2 keer wielen opgestuurd gekregen die echt netjes verpakt waren maar door postnl niet zo netjes met het pakket omgegaan en waren heel erg beschadigd.
Kan dat in dit geval niet hetzelfde probleem zijn?

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:29

Begrijp ik goed dat het gaat om 60,- een onvoorziene reparatie van een zijtak van de boom?
Dan maak je toch de helft over?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:33

Ts staat door 2 elementen 1 haar recht hier in belgië
1. de kopen heeft aangegeven tevreden te zijn dus onderzoeksplicht voldaan.
2. de koper heeft ervoor gekozen het te laten verzenden ipv op te halen, Ts heeft aangegeven dat verzenden verkocht is en de koper heeft het niet verzekerd laten verzenden.

Het heeft dus geen zin TS te blijven vertellen dat ze geld terug moet storten etc.
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 18-06-15 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 17:34

GMekkes schreef:
Begrijp ik goed dat het gaat om 60,- een onvoorziene reparatie van een zijtak van de boom?
Dan maak je toch de helft over?

Dat was eerst het geval, maar ik had nog niet op de mail geantwoord ivm drukte. En nu is opeens de hele boom gebroken en gaat ze hem terugsturen naar mij. Daarom dat ik haar verhaal ook ongeloofwaardig vind.
Ik had best 30 euro over willen maken als het dan opgelost was, maar opeens is het hele zadel kapot.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:36

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:45

TS, heb je het verhaal van de zadelmaker al gehad? en kan ze foto's opsturen van het zadel met de gebroken boom?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 17:47

Nee nog niks gehad, ze heeft al meermaals gezegd dat ze het rapport gaat sturen maar niks gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:49

MelissaV schreef:
Nee het zadel is niet verzekerd verzonden.

Ik had zelf al het gevoel van: ik ga helemaal niks betalen of terugnemen. maar wou even de mening van anderen horen.
Hoe kan ik dit verwoorden naar haar toe?

MelissaV schreef:
Ik had best 30 euro over willen maken als het dan opgelost was, maar opeens is het hele zadel kapot.

? Je spreekt jezelf ook wel erg tegen hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:54

Ik vind het een beetje een ongeloofwaardig verhaal van de koopster haar kant. Ik zou haar verwijderen en blokkeren op facebook, en je handen er helemaal vanaf trekken. Verzonden is verkocht, en zo is het. En een boom repareren kost wel wat meer dan 60 euro ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:02

Ach wie weet hadden die mensen zo'n zelfde zadel (maar dan kapot) liggen en dachten: "kom we proberen eens wat".

Mooi niet instinken TS, wel de mails goed bewaren. Als de hele boom gebroken was had de zadelmaker dat heus wel meteen vastgesteld.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:04

Nielojram schreef:
MelissaV schreef:
Nee het zadel is niet verzekerd verzonden.

Ik had zelf al het gevoel van: ik ga helemaal niks betalen of terugnemen. maar wou even de mening van anderen horen.
Hoe kan ik dit verwoorden naar haar toe?

MelissaV schreef:

? Je spreekt jezelf ook wel erg tegen hier...

In eerste instantie dacht ik dat de 60 euro over de volledige boom ging en daardoor wou ik dat niet betalen omdat je simpelweg de volledige boom niet kunt vervangen voor 60 euro.
Daarna bleek dat ik het verkeerd begreep en dat de zijtak van het zadel gescheurd zou zijn, dat kon gerepareerd worden voor 60 euro. Als de zaak dan afgesloten zou zijn, had ik die 30 euro best willen betalen. Maar omdat ik naar haar zin niet vlug genoeg antwoordde is nu opeens het hele zadel stuk en zou ik het volledige bedrag van het zadel moeten betalen. :Y)

Sallandval: Die gedachten had mijn vader ookal, als hij ziet dat er iets mis is met de zijtak van de boom, waarom heeft hij dan niet meteen gezien dat de hele boom ''kapot'' is? Waarom ziet hij dat pas als ik niet op de mail antwoord..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:09

Zoe_97 schreef:
2. de koper heeft ervoor gekozen het te laten verzenden ipv op te halen, Ts heeft aangegeven dat verzenden verkocht is en de koper heeft het niet verzekerd laten verzenden.

Het heeft dus geen zin TS te blijven vertellen dat ze geld terug moet storten etc.

Er bestaat ook nog zoiets al 'netjes afhandelen'? Het Nederlandse recht zit anders in elkaar, en dat zegt ook wel al iets over wat misschien rechtvaardig is ja of nee.
Het lijkt mij sterk dat die boom tijdens vervoer gebroken is, dat gebeurd echt niet zo makkelijk.

Zoals al eerder geschreven, heb ik dit zelf meegemaakt maar dan als koper. De verkoper hoeft het zelf niet eens te geweten te hebben, maar moet de koper daar voor boeten? Ik dacht ook: het zadel ziet er goed uit, maar toen ik het bij de zadelmaker bracht bleek het ook absoluut niet meer geschikt te zijn om op te gaan zitten. En het voor 250 euro aan de muur gaan hangen is ook een beetje zonde, vind je niet?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:16

DatBenIkNou schreef:
Zoe_97 schreef:

Er bestaat ook nog zoiets al 'netjes afhandelen'? Het Nederlandse recht zit anders in elkaar, en dat zegt ook wel al iets over wat misschien rechtvaardig is ja of nee.
Het lijkt mij sterk dat die boom tijdens vervoer gebroken is, dat gebeurd echt niet zo makkelijk.

Zoals al eerder geschreven, heb ik dit zelf meegemaakt maar dan als koper. De verkoper hoeft het zelf niet eens te geweten te hebben, maar moet de koper daar voor boeten? Ik dacht ook: het zadel ziet er goed uit, maar toen ik het bij de zadelmaker bracht bleek het ook absoluut niet meer geschikt te zijn om op te gaan zitten. En het voor 250 euro aan de muur gaan hangen is ook een beetje zonde, vind je niet?

maar je kan niet ontkennen dat er een hoor dingen niet kloppen in het verhaal van de koper ook nog

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:18

Je hoort een eenzijdig verhaal hier hé? Hoe het precies gegaan en geformuleerd is weten wij niet.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:19

Ik wil best de mails via mail doorsturen hoor, geen enkel probleem.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:31

Misschien leek het in eerste instantie alleen de zijtak te zijn en bij nadere inspectie toch de hele boom? Ik vind het elk geval ook niet netjes dat jij nu nergens meer op reageert naar de koper toe. Je zou op z'n minst even met elkaar kunnen bellen om één en ander te verduidelijken naar elkaar toe.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:35

DatBenIkNou schreef:

Dat klopt, maar wie zegt dat het zadel niet gevallen is toen de koper hem al had? En wie zegt dat de zadelmaker geen bekende is van de koper die wel wil zeggen dat een eventuele breuk al ouder is? Wie zegt dat de koper een eerlijk iemand is? Dat weten we allemaal niet. Het enige dat we weten is dat de koper eerst tevreden was (hij had ook kunnen zeggen, ik ga voor de zekerheid langs een zadelmaker en zeg dan of ik tevreden ben). Vervolgens is de boom deels stuk (maar te repareren) en nog een tijd later is ineens de hele boom onherstelbaar beschadigd? Daar klopt toch iets niet?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:36

DatBenIkNou schreef:
Misschien leek het in eerste instantie alleen de zijtak te zijn en bij nadere inspectie toch de hele boom? Ik vind het elk geval ook niet netjes dat jij nu nergens meer op reageert naar de koper toe. Je zou op z'n minst even met elkaar kunnen bellen om één en ander te verduidelijken naar elkaar toe.

Dit.
Ik zou dus ook niet blij zijn als iemand niet reageert, terwijl ik wel weet dat ze t lezen.
Mail haar dat je duidelijk maakt dat je niks gaat betalen, en je zadel niet terugwil. Of wat je ook wilt.. Zet er een duidelijke punt achter & evt stuur je de link door van de wet waar staat dat jij niks hoeft te doen (als je me snapt)..

ladyybb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:31

Ik zou inderdaad reageren op haar. Mocht ze wel gelijk hebben zit zij misschien wel met gaar handen in het haar.
Misschien wel van haar spaar centen een zadel gekocht en goed van haar dat ze het eerst laat naar kijken door zadelmaker.
Maar ja wat is waar he?
Gewoon vragen aan gaar duidelijk en concreet

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:29

ladyybb schreef:
Ik zou inderdaad reageren op haar. Mocht ze wel gelijk hebben zit zij misschien wel met gaar handen in het haar.
Misschien wel van haar spaar centen een zadel gekocht en goed van haar dat ze het eerst laat naar kijken door zadelmaker.
Maar ja wat is waar he?
Gewoon vragen aan gaar duidelijk en concreet

Met de handen in het haar om 30 euro zou wel heel erg zijn, zelfs als 250 euro niet te dragen is is de stal in zwaar weer en hebben ze vast met ergere dingen te maken dan een TS die hun verhaal niet gelooft.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:48

zoals het in dit topic gaat bevestigd echt wel weer dat ik nooit een zadel ongezien zou kopen, hoe sommige mensen er mee om gaan :(

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 11:26

Even voor de duidelijkheid: ik negeer haar mails niet, ze zou foto's sturen en het rapport vd zadelmaker. Dat heb ik nog steeds niet ontvangen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:38

Ik heb even meegelezen maar 9 juni een mail dat het allemaal goed is en een week later dat de boom gebroken is vind ik raar. Wie zegt wat er in die week gedaan is met het zadel? Daarbij vind ik het laten opsturen van een zadel zonder verzekering het risico van de koper, ze had hem ook op kunnen halen. Ik vind dat TS nog netjes reageert maar ik had dat niet meer gedaan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:17

TS: ik zou koper laten weten dat je een particulier bent, dat je met de jouw beschikbare kennis het zadel voor verkoop gecontroleerd hebt en goed hebt bevonden en dat je het zadel zonder garanties hebt verkocht. Dat zij akkoord is gegaan met verzenden = verkocht, en dus met koop zonder het zadel te komen bekijken. Dat ze daarmee willens en wetens heeft afgezien van haar onderzoeksplicht voorafgaande aan de koop en dat ze daar nu niet op terug kan komen. Dat het haar vrij staat het zadel terug te sturen, maar dat ze daar geen rechten aan kan ontlenen en dat je haar geen geld terug gaat geven.

En daarmee zou voor mij de kous af zijn.
Succes.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:25

MelissaV schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik negeer haar mails niet, ze zou foto's sturen en het rapport vd zadelmaker. Dat heb ik nog steeds niet ontvangen.

Dan zou ik toch gewoon reageren op haar mail nu. Dat je (nogmaals) aangeeft dat je eerst het rapport en de foto's wil zien.