Ifor Williams bj 1983 restauratie/revisie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Ifor Williams bj 1983 restauratie/revisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:21

Was idd een flinke klus maar wel heel erg leuk !
Hij is ook nog niet klaar helaas maar goed al het goede komt langzaam :D

Ik begreep het idd al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:53

Joepie vandaag eindelijk al het plaatwerk op kunnen halen *\o/*. De bodem moet ik nog in vorm zagen voor de neus maar de rest is wel al op maat. Helaas is het behoorlijk zwaar dus ben ik een beetje afhankelijk van mijn sterke vriend voor het verplaatsen van de platen. Maar hopelijk kan ik de trailer deze maand afbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:32

Vandaag de vloer op maat gezaagd, kopse kanten in de menie gezet en in de trailer gelegd :D

Morgen hopelijk verder met de wandjes.

Afbeelding

Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:46

wat een werk zo zeg :o!!! En was het niet koud vandaag om dit soort dingen te doen?

Wordt wel heel mooi zie ik al :D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:28

Ja het is wel een beetje frisjes maar de trailer moet echt af voor de winter :+

Qua verf en verdere afwerking hou ik wel rekening met de lage temperatuur. De menie is super snel drogend en de kanten die 'bloot' blijven gaan niet in de jachtlak maar in de epoxy.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:40

Mooi!!! hier gisteren ook hard geklust. kabelboom incl. verlichting vervangen. Van de week komt er een paniekstang in aan de voorkant. Plaatwerk gaan wij volgend jaar vervangen.

Kyana18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:40

Ik volg ook even, ben zelf ook half begonnen met mijn eigen trailer. Ik wou de mijne verven maar de wanden zijn dusdanig slecht dat dat niet meer werkt.
Misschien haal ik hier nog wat inspiratie weg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:31

Langzaam maar zeker gaan we verder met de trailer. Ik doe het meeste alleen en mijn vriend helpt mij soms even met de zware platen of leent een paar extra handjes.

De zijwanden zitten er allemaal in en zijn aan de buitenkant afgekit. Vandaag begonnen aan de laadklep en die hoop ik morgen samen met de voorlader af te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:55

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar nog ff over de vloer: bij onze Ifor zit er bij de voorpunt ruimte tussen de zijkant van de bodemplaat en het staande alu plaatwerk van de neus. Een soort ventilatiesleuf, zeg maar, van een centimeter of 2 breed. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jouw oude bodemplaat ook zo was en misschien is er ook nog wel verschil tussen onze alu bodem en een conventionele houten bodemplaat, maar ik ga er vanuit dat er over is nagedacht en een idee achter zit. Any thoughts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:24

Ik weet niet helemaal zeker of ik je goed heb begrepen maar bij mij lag de bodemplaat gewoon helemaal tot voorin de neus tegen het frame. Dus ik heb de nieuwe bodem hetzelfde terug gelegd als de oude.

Enige waar ik tegenaan loop is dat het dragend frame niet vlak is, er zit verloop tussen de balken. De oude vloer was van ander hout gemaakt en was in de loop der jaren in het frame gevormd. Met betonplex zal dat niet zo snel gebeuren. Van de week maar eens kijken hoe in de zwevende delen kan ondersteunen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:33

Zo te lezen heb je het goed begrepen, maar maak straks ter verduidelijking evengoed nog wel ff een foto.

Beetje een bummer wel, dat verloop in die balken. Zou er op kunnen duiden dat er torsie op het frame zit. Da's wel een dingetje, want dan spoort ie misschien ook niet meer helemaal lekker. Dat levert wellicht extra slijtage op de banden op. En je moet nog maar afwachten of ie recht achter de auto blijft als je onverhoopt een keer fors op het ho-ijzer moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:09

Nee frame is in orde hoor. Heeft ook al een paar keer achter de auto gehangen en bleef mooi recht ondanks waardeloze remmen. Is alleen dat de balken/profielen op en onder elkaar zijn gelast.

Zou graag die foto zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:38

Vandaag de laadklep verder afgemonteerd en aan de voorlader begonnen.

Afbeelding

Afbeelding

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:51

Zo wat een verschil! Jr hebt zeker eer van je werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:56

Ik probeer elke dag een paar uurtjes aan de trailer te knutselen maar het is zoveel werk %) :list:

Sinds de laatste post heb ik de trailer binnen en buiten afgekit, nieuw deurtje gemaakt en gemonteerd, verlichting erin gezet, alle kabels aan de onderkant vastgezet (leuk klusje als je een beetje claustrofobisch bent :\ ), bestickering geplakt en nieuwe rubber randjes in het frame van het deurtje gezet.

Vandaag heb ik de spatborden en extra reflectoren gemonteerd. Morgen hoop ik samen met m'n vriend de rubber vloer erin te kunnen leggen. Daarna heb ik helaas nog een leuke klus aan de onderkant.......bodem vast schroeven en moeten de borst- en bilstang gemaakt en gemonteerd worden. Als het allemaal een beetje mee zit is de trailer deze week eindelijk klaar en kan hij volgende week naar het aanhangerbedrijf voor een controle en het afstellen van de remmen *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:58

Santos_05 schreef:
Zo wat een verschil! Jr hebt zeker eer van je werk!

Als hij klaar is zal ik nog wel een voor en na foto neer zetten :#

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:16

Echt knap werk hoor!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:17

Wauw, het wordt een trailer! Ziet er echt prachtig uit :D De laatste loodjes nog :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:38

Prachtig! Wat een werk heb je eraan gehad zeg, petje af!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:55

Super netjes, de laatste loodjes. ?.....

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 01:34

Wat een werk is het geweest, maar wat wordt het mooi. Straks heb je er veel plezier van en rij je rond met een smile

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:42

Vandaag een flinke tegenslag gehad met de rubber vloermat. De trailer heeft voorin de neus veel hoekjes, uitstekende boutkoppen, buisprofielen en rondingen..........en jullie voelen hem vast wel aankomen.........mat versneden |o _-:( . Heel erg goed gemeten maar mocht niet baten helaas en hier en daar 1,5 cm verschil vind ik teveel om dicht te kitten. Dus komende week een hoekprofieltje achter bij de klep monteren en dan ga ik toch een gietvloer erin doen.

Helaas gaat dit wel minimaal een week vertraging opleveren :\

Mocht iemand nog een mat nodig hebben voor bijvoorbeeld een 1 paards of een trailer met een smalle neus. Kan hier voor een pak koekjes afgehaald worden ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:47

Gloa schreef:
Vandaag een flinke tegenslag gehad met de rubber vloermat. De trailer heeft voorin de neus veel hoekjes, uitstekende boutkoppen, buisprofielen en rondingen..........en jullie voelen hem vast wel aankomen.........mat versneden |o _-:( . Heel erg goed gemeten maar mocht niet baten helaas en hier en daar 1,5 cm verschil vind ik teveel om dicht te kitten. Dus komende week een hoekprofieltje achter bij de klep monteren en dan ga ik toch een gietvloer erin doen.

Mocht iemand nog een mat nodig hebben voor bijvoorbeeld een 1 paards of een trailer met een smalle neus. Kan hier voor een pak koekjes afgehaald worden ;)

Kun je er niet beter een rubber gietvloer in doen? Daar kan ook geen urine etc. onder komen.

En je kunt je niet versnijden :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:59

Gloa schreef:

Nou ....
Ik zou zeggen waar weg en wat voor koekjes ??

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:24

wouw hij word mooi!!!