Paard gekocht, en nu..?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 21:05

Evelijn schreef:
sascha_tttt schreef:
volgens de verkopers zadelmak..

Zadelmak... is bij sommigen ook echt ZADELmak en niet meer dus dat ze mak zijn met alleen een zadel op... dus niet met ruiter... en dus niet ingereden/beleerd.
Als ze paard niet hebben voorgereden... dan is zadelmak dus echt letterlijk alleen zadelmak.

@TS... veel succes. Ik hoop dat je hier nog laat weten hoe het verloopt.
Ga je nu juridisch advies inwinnen?

Bedankt! Ja, ik ga me zeker even inlezen en informeren hoe het allemaal precies zit. Komt goed!

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:11

Hey.

Ten eerste, heb alleen de beginpunt gelezen.

Verhaal klinkt me erg bekend. Ik had ook een leuk paardje gekocht, dacht ik. Vorige eigenaar had er al een aantal jaar niet opgereden, dus vandaar dat ze hem vast moesten houden met opstappen. Nou prima. Verder was het een schat van een paardje. Luisterde super naar alles. Kwam thuis, eerste week niks aan de hand. Maar het opstappen werd steeds meer een ramp. Op den duur was het zo erg dat hij zich zelfs liet vallen tijdens het opstappen. Eerst dachten wij ook, zal aan ons liggen, we worden bang en dat straalt op hem over, etc. Zadel gecontroleerd, niks aan de hand. DA erbij. Bleek zijn rug helemaal kapot te zijn :(
Tja, niks meer aan te doen dus..

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar wie weet heeft jouw paardje ook een soortgelijk probleem!

Ow, en juridisch had ik niks om op te staan volgens onze advocaat. We hadden direct moeten controleren. Die kapotte rug had immers ook makkelijk bij ons gebeurd kunnen zijn ipv bij de vorige eigenaar.

Succes in elk geval! Ik hoop dat je eruit komt!

Tessxxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:13

Ik heb niet alles gelezen, maar het spijt me hoor. "kunnen jullie niet vanaf het begin beginnen" en "paard wordt uit zijn vertrouwde omgeving gehaald". Belachelijk, een paard dat fatsoenlijk is doorgereden en braaf is die zal het misschien spannend vinden, en wat onrustig zijn. Maar iemand keer op keer er af gooien, dan kun je niet aan komen met deze dingen, vind ik persoonlijk.
Dit komt ook doordat ik ook een vervelende ervaring heb gehad met de aankoop van een paard. Ben toen wel vaker gaan kijken en rijden, heb ik het paard gekocht. Vervolgens toen hij bij mij op stal stond, probeerde het paard me iedere keer aan te vallen en kon ik nog niet eens fatsoenlijk longeren. Ook een bericht geplaatst op Bokt, en ook tegen mij werd gezegd in andere woorden "dat ik het zelf schuld was, en hem de leider liet zijn". Nou belachelijk, via via heb ik toen contact gekregen met de vrouw die hem destijds had ingereden en bleek dit paard altijd al zijn problemen te hebben gehad.
Mijn advies is dus: ga vooral niet aan je zelf twijfelen! Ik heb nu een super paard, die mij het vertrouwen weer heeft terug gegeven. Als je voelt dat het niet goed zit, zit het niet goed. Paard weg doen.
Er is trouwens iets van een recht dat je 1 of 2 maanden na aankoop van een paard deze terug mag brengen als deze niet voldoet aan verwachtingen, dit moet je misschien nader opzoeken en voorleggen aan de vorige eigenaar.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt, en succes nog ermee!

Cequinta

Re: Paard gekocht, en nu..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:18

(ik heb niet alle berichten gelezen) Maar hoe oud is het paard? Al lang bereden of sinds pas beleerd?

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 02:59

Ik kon vroeger ook altijd gewoon opstappen. Liet me paard los staan en ging is het krukje pakken, zweep oprapen enzo. En dan klom ik erop zonder mijn teugels uberhaupt vast te hoeven hebben.

Tot dat dat ineens begon te veranderen. Paard werd steeds nerveuzer bij het opstappen en draaide weg met de achterhand zodat ik er met mijn been net niet meer bij kon.

Dit werd alleen maar erger. Naar voor, naar achter weglopen en wegdraaien dus.. Uiteindelijk gewoon langs een muur gezet en als iemand haar vasthoud kom ik erop (soms ook zelf)

Maar wat bleek, ze had last van haar rug en been. (Is inmiddels opgelost maar het zit er nog in om weg te draaien denk ik)

Ik zou je paard als je hem niet terug kan doen dus zeker laten nakijken! Al helemaal omdat hij niet gekeurd is.

Succes ermee!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:18

Ts waar op ben je verliefd geworden op haar? Is het haar karakter, haar uitstraling? Zoek goede begeleiding en je komt een heel eind! Hier kun je een hoop van leren!

Ik heb mijn pony gekocht en ben ook zo weg gereden. Had de volgende dag al les. Ik vind dat je het beste een combi kan worden als je samen aan het werk gaat.
Succes!!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:36

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik wil je adviseren om er alsnog een dierenarts naar te laten kijken.
Het paardje kan best iets mankeren en als dat zo is dan moet de verkoper als hij een handelsstal is het paard terug nemen.
Ik weet niet hoe hij in de omgang is maar dat kreupelen in het begin zit mij niet lekker.
Natuurlijk heeft een paard tijd nodig om te wennen en kan hij in het begin angstig zijn maar dat je niet gewoon kan opstappen dat is niet normaal.
Hoe gaat het als je er eenmaal op zit is hij dan nog kijkerig of gespannen.
Ga even onderzoek doen en afwachten is zeker geen optie.
En een aankoop keuring doen is bedoelt om te onderzoeken of het paard gezond is op het eerste gezicht zoals benen hart longen enz.
Deze keuring is niet voor verborgen gebreken maar dat is ook iets waar je garantie op hebt als je koopt bij een handelsstal dit is door de wet bepaalt want als hij een verborgen gebrek heeft dan moet de verkoper aantonen dat hij dit nog niet had bij de verkoop en daar sta je dan sterk in.
Als ik het goed heb is deze garantie tot een half jaar na aankoop ( met kopen bij particulier ligt dit anders)
Laatst bijgewerkt door lady62 op 16-04-15 06:41, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:40

Ik zou er niemand anders op laten, straks durf je zelf helemaal niet meer. En rijden alleen anderen er op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:12

xshansb schreef:
Ik kon vroeger ook altijd gewoon opstappen. Liet me paard los staan en ging is het krukje pakken, zweep oprapen enzo. En dan klom ik erop zonder mijn teugels uberhaupt vast te hoeven hebben.

Tot dat dat ineens begon te veranderen. Paard werd steeds nerveuzer bij het opstappen en draaide weg met de achterhand zodat ik er met mijn been net niet meer bij kon.

Dit werd alleen maar erger. Naar voor, naar achter weglopen en wegdraaien dus.. Uiteindelijk gewoon langs een muur gezet en als iemand haar vasthoud kom ik erop (soms ook zelf)

Maar wat bleek, ze had last van haar rug en been. (Is inmiddels opgelost maar het zit er nog in om weg te draaien denk ik)

Ik zou je paard als je hem niet terug kan doen dus zeker laten nakijken! Al helemaal omdat hij niet gekeurd is.

Succes ermee!

vaak heeft dit gedrag ook een medische oorzaak ben ik bang....het klopt in iedergeval niet ;)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:55

Ik vind het jammer voor het paard dat het al direct weer weg moet.

Kijk, je hebt een goedkoopje gekocht, niet eens laten keuren en maar 1x langsgeweest waarbij ze het paard vasthielden. Wat wil je voor een koopje? Een perfect geleerd paard? Wees realistisch, koopjes zijn paarden met werk aan en je bent altijd best om te laten keuren.
Als ik een paard koop wil ik al niet dat de eigenaar met het paard bezig is. Die moet eraf blijven, ik doe alles zelf. Wordt er toch geholpen, gaat de koop niet door want dan zit er meestal iets niet goed.

Qua wennen ben ik het eens dat een paard niet zo onnozel moet doen. Op wedstrijd moeten ze ook goed en braaf lopen en dat is eveneens onbekend terrein. Wel moet je eraan denken dat ze jou niet kent, ze moet je eerst leren vertrouwen en dit neemt tijd in beslag, die het dier jammer genoeg niet krijgt.

Mijn eerste paard had ik gekocht als doodbraaf en moddervet. Eenmaal het vet eraf was, kwam de ware aard boven... Breselijk vinnig dier, overgevoelig voor benen, en als ze eenmaal ging, was er geen stoppen meer aan. Ik heb veel met haar bereikt. Uiteindelijk gevonden dat ze supergraag wandelde, ik niet en uiteindelijk heb ik toegegeven dat we niet de ideale match waren en heb haar aan een wandelruiter verkocht waar ze erg gelukkig is. Maar ik heb wel een jaar met haar geprobeerd en haar de tijd gegeven.

Uiteindelijk nieuw paard gekocht, mocht in het begin redelijk haar zin doen. Nu sinds kort wordt ze goed in het werk gezet. Drie weken geleden begon ze te protesteren: Steigeren tijdens het opstappen. Paar dagen later steigerde ze al als je haar halster wilde losmaken of haar wilde aanraken. Drie weken puur grondwerk gedaan, en ik haat dat echt, vind er niks aan maar ik heb haar duidelijk kunnen maken dat ik de baas ben. Daarstraks voor de tweede keer gereden sinds de problemen begonnen, merrie heeft geen poot verkeerd gezet. De tijd die ik in haar heb gestoken loont... Dame was trouwens eerst gecontroleerd door osteo en DA, zadel past ook.

Ter toevoeging: Ik ben een ruiter die al eieren voor mijn geld kiest als een paard nog maar even naar iets kijkt, dan flip ik al. Ben heel angstig aangelegd, maar dankzij mijn instructrice is dit stilaan aan het wegtrekken en begin ik meer te durven. Maar zal altijd bang aangelegd blijven.

Dit wou ik je even meegeven, echt jammer dat je zo snel opgeeft als dat het enige probleem is want dit is perfect op te lossen. Alles in stapjes, en als ze gaat, direct op haar plaats zetten. Doe alsof je niet bang bent, groot maken, schouders naar achter. Zal nu wel bokt over mij krijgen maar heb gemerkt dat faken bij veel paarden werkt

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:12

Volgens mij heb je geen rechten wbt terug brengen (zou ik ook logisch vinden gezien jou manier van handelen).
Oplossing: paard door laten rijden bij een professional

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:16

Rechten of geen rechten......... ik zou toch nog eens contact met de oude eigenaar opnemen, en je hele verhaal nogmaals duidelijk uitleggen, als je echt van dit paard af wil.

Toch vind ik de gang van zaken erg vreemd en vooral jammer; jammer voor jou (jij haalt je dit ook niet voor je plezier op je nek, had graag 'gewoon een leuk paard' gewild), maar zeer zeker jammer voor het paard. Die laatste is daar helaas nu dus de dupe van.

Heel eerlijk: je koopt geen paar schoenen of een kledingstuk, met 14 dagen ruilgarantie op de bon omdat je thuis bedenkt dat 'het kleurtje toch niet zo mooi matcht' of dat het toch 'net niet helemaal past'.

1x kijken bij een paard, meteen beslissen en meenemen, daarbij rijden terwijl de eigenaar het paard vast houdt, én het paard niet laten keuren...... :n sorry maar dan ben ik toch geneigd om te zeggen, hoe vervelend ook, 'eigen schuld dikke bult'......
Je hebt jezelf blijkbaar overschat en het paard onderschat. Het is wel een dier waar nu mee geleurd wordt, en geen pakje suiker of een simpel setje schoenen.

Wat weerhield je er van om nog eens te komen kijken en rijden? En misschien zelfs nóg eens? Zo gek is het niet dat een potentiele koper 2 of meer keer een paard komt bekijken en rijden. Opdat ze echt zeker weten 'dit is HET paard voor mij, die past echt bij mij en mijn doel'. Of, 'nee, het is toch niet helemaal wat ik zoek'. Het is zo jammer dat je daar nu pas, nu het paard al bij jou thuis staat, achter moet komen.....

Je hebt zelf als koper idd ook een bepaalde onderzoeksplicht. Of daar in jou geval aan is voldaan, betwijfel ik ten zeerste, om voornoemde redenen.

DonnaLovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:36

Cavalia schreef:
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik bang voor het paard ben geworden, mijn vertrouwen kwijt ben en er eigenlijk zat van ben op moment. Ik koop speciaal een braaf paard omdat ik zelf snel nerveus ben (daar ook aangegeven).

Heb al meerdere keren met mijn instructrice opgestapt, waaronder 1 keer via het krukje, wat dus goed toen nog goed ging. En zij zegt ook dat als ik nu weer ga opstappen er ongelukken komen en het toch niet zo kan zijn dat je alleen in de stal kan opstappen.

Vasthouden tijdens het opstappen maakt het nog erger helaas.

Ze is niet gekeurd, dit omdat ik teveel verhalen om mij heen heb gehoord met paarden die goed gekeurd zijn en dat dus achteraf niet bleken te zijn. De verkoper is een beginnende sport/handelsstal en het leek/lijkt vertrouwd. Dom achteraf, maar dus niks afgesproken over het niet klikken o.i.d.

Snel nerveus? Neem dan geen paard waarbij al een 'opstap probleem' is aangegeven. Het paard voelt dat aan en daar word het echt niet beter van.

Zowiezo als je een paard koopt waar dan ook laat hem keuren! door een onafhankelijke dierenarts die goed aangeschreven staat. En dan verder heeft het paard singel dwang? heeft hij geen pijn ergens(daarvoor keur je juist)? De pijn hoeft nog geen eens in de rug te zitten voor 'gek' gedrag.

Mijn tip: laat hem toch nog keuren door een goede dierenarts zal wel wat kosten maar kan je veel ellende besparen en ziek iemand met verstand van zulke paarden. Het heeft een reden dat je paard zo doet zoek en vind die.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:55

Cavalia schreef:
Ze is niet gekeurd, dit omdat ik teveel verhalen om mij heen heb gehoord met paarden die goed gekeurd zijn en dat dus achteraf niet bleken te zijn.

Hier wil ik ook nog even op inhaken. Ik ben dan wel benieuwd naar die verhalen en dan met name de feitelijke omstandigheden en hoe de vork werkelijk in de steel steekt....
Als jij, als koper, laat keuren door je eigen DA of een onafhankelijke DA die niets met de verkopende partij te maken heeft, dan heeft een DA geen enkel voordeel eraan om een paard 'goed te keuren' terwijl het paard voor jou niet goed zal zijn.

En voor jou, daar bedoel ik mee: een aankoopkeuring heeft ook te maken met het doel waarvoor je het paard wil gebruiken en jou ambities. Zo kan een paard met een lichte lichamelijke bemerking prima 'goedgekeurd' worden door een DA als jou doel bijv. is dat je enkel recreatief wil rijden, en het paard daarvoor wel geschikt is. Of je bent recreatie/dressuur ruiter en je wil een paard aankopen dat door bepaalde lichamelijke bemerkingen niet meer geschikt is voor flink springwerk. Ook dan zal het paard 'goed'gekeurd worden, terwijl als een echte springruiter het paard zou willen gebruiken voor het flinke springwerk, datzelfde paard voor DIE ruiter 'afgekeurd' zal worden. Hangt geheel van de kopende partij en zijn/haar doel met het paard af. Daarnaast ben je er altijd nog zelf bij en heb je altijd nog je eigen beslissing te maken: stel dat het paard lichte aandoening 'x' heeft, dan komt dat uit de keuring en laat de keurende DA jou én de verkopende partij dat weten. Dan kun jij de afweging maken om het paard wel of niet aan te kopen. Daar is een dergelijke keuring (zowel klinisch als rontgenlogisch) voor bedoeld immers!!!

De reden die jij nu aanhaalt om het paard niet door een DA te laten keuren, sorry maar dat is gewoon klinklare kul! En wat mij betreft een heel zwak excuus om dus maar niet te laten keuren.

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:29

Ik ken ook paarden die nooit door een buigproef heen mochten komen, helaas. Mensen die enorm veel problemen hebben gekregen hierdoor. En als je een standaard Röntgenlogische keuring doet worden ook alleen maar de benen op de foto gezet.

Ook heeft lang niet iedereen het geld om een paard te keuren en al helemaal niet om hem ook nog is volledig op de röntgen te zetten.

Ts heeft het paard gekocht als een leuk braaf paard waar ook beginners op konden. Nou dus niet.

Ik had het paard ook terug gedaan. Ts heeft aangegeven dan ze gewoon lekker wilt rijden. En er zijn ook zeker paarden voor weigig geld waar dat heel goed mee kan.

En al zou je dit probleem wel oplossen met iemand die hier ervaring mee heeft kost dat weer enorm veel geld. En ts heeft ook geen paard gekocht waar ze vervolgens niet op komt.

Tessxxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:35

JoyCiej007 schreef:
Cavalia schreef:
Ze is niet gekeurd, dit omdat ik teveel verhalen om mij heen heb gehoord met paarden die goed gekeurd zijn en dat dus achteraf niet bleken te zijn.

Hier wil ik ook nog even op inhaken. Ik ben dan wel benieuwd naar die verhalen en dan met name de feitelijke omstandigheden en hoe de vork werkelijk in de steel steekt....
Als jij, als koper, laat keuren door je eigen DA of een onafhankelijke DA die niets met de verkopende partij te maken heeft, dan heeft een DA geen enkel voordeel eraan om een paard 'goed te keuren' terwijl het paard voor jou niet goed zal zijn.

En voor jou, daar bedoel ik mee: een aankoopkeuring heeft ook te maken met het doel waarvoor je het paard wil gebruiken en jou ambities. Zo kan een paard met een lichte lichamelijke bemerking prima 'goedgekeurd' worden door een DA als jou doel bijv. is dat je enkel recreatief wil rijden, en het paard daarvoor wel geschikt is. Of je bent recreatie/dressuur ruiter en je wil een paard aankopen dat door bepaalde lichamelijke bemerkingen niet meer geschikt is voor flink springwerk. Ook dan zal het paard 'goed'gekeurd worden, terwijl als een echte springruiter het paard zou willen gebruiken voor het flinke springwerk, datzelfde paard voor DIE ruiter 'afgekeurd' zal worden. Hangt geheel van de kopende partij en zijn/haar doel met het paard af. Daarnaast ben je er altijd nog zelf bij en heb je altijd nog je eigen beslissing te maken: stel dat het paard lichte aandoening 'x' heeft, dan komt dat uit de keuring en laat de keurende DA jou én de verkopende partij dat weten. Dan kun jij de afweging maken om het paard wel of niet aan te kopen. Daar is een dergelijke keuring (zowel klinisch als rontgenlogisch) voor bedoeld immers!!!

De reden die jij nu aanhaalt om het paard niet door een DA te laten keuren, sorry maar dat is gewoon klinklare kul! En wat mij betreft een heel zwak excuus om dus maar niet te laten keuren.

Een keuring is een moment opname, ik ken ook mensen die een paard hebben laten keuren en zijn goedgekeurd en vervolgens tóch klachten bij het paard. Iets is niet altijd meteen te zien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:37

Je weet dat als je een paard koopt de eigenaar niet altijd eerlijk is. Daar gaan we wellicht van uit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:46

Cavalia schreef:
Hoi Bokkers,

Ze zou in orde zijn en niks mankeren, braaf zijn alleen moest niemand haar vasthouden tijdens het opstappen. Nouja, prima, ik kon er immers daar zo opstappen nadat hij voor gereden was.

Even een quote uit je OP. Je wist van dit probleem voor dat je het paard kocht...

De meeste paarden zijn uit hun doen als ze verkocht worden en op een nieuwe plek terecht komen. Ik weet niet hoe verschillend het is met de vorige stal waar ze vandaan kwam? Ik heb jaren op een pensionstal gewerkt met weidegang. De meeste paarden die net binnen kwamen waren zeker 2 weken 'wild', helemaal als ze van een stal kwamen zonder of met bijna geen weidegang. Dus dat verklaart misschien wel dat het opstappen nu helemaal niet goed gaat. Nieuwe omgeving, jij bent nieuw.. Het is nog niet zo'n ervaren paard..

Geef het gewoon wat tijd en leer elkaar eerst op een andere manier kennen. Gewoon lekker poetsen, wandelen, beetje longeren. Bouw het rustig op.

Tenzij je natuurlijk echt het vermoeden hebt dat het medisch is, dan kun je beter proberen het dier terug te brengen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:22

Cavalia schreef:
Nogmaals heb ik niks aan commentaar dat ik vaker had moeten kijken o.i.d. want daar ben ik dus inmiddels zelf ook wel achter. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Hopelijk hebben jullie een idee wat ik met deze merrie aan moet..

Dan was dit probleem er nog steeds niet uitgekomen. Verkopende partij weet hoe ze dat moeten verbloemen, hadden ze steeds gedaan.

Ten eerste: weet je zeker dat ze geen fysieke problemen heeft? Ik maak uit je verhaal niet op of ze wel of niet gekeurd is.
Ten tweede: weet je zeker dat je tuigage correct past EN dat je het paard op de juiste wijze "aankleed".

Als bovenstaande punten in orde zijn, zit je zeer waarschijnlijk met een opvoedkundig/opleidingstechnisch/africhtings probleem, you name it. Begin daar niet in je uppie aan, gaat niet goed komen. Als je namelijk de ervaring had gehad om dit wel op te lossen, had je hier geen bericht geschreven, maar de oplossing al gevonden en toegepast :D

Mijn advies: haal er iemand bij die ECHT snapt hoe je een probleem uit een paard kunt peuteren. Daar heb ik twee adviezen voor, afhankelijk van waar je woont:
1) Licorne als je in het midden/zuiden woont.
2) Suelza als je meer noordelijk woont.

Zij zijn in ieder geval in staat om je te begeleiden bij dit probleem en dat ook met jou op te lossen. Zij doen niet aan symptoombestrijding als oplossing, hooguit als tussenstap.
Uiteindelijk moet jij het probleem oplossen want jij wil/moet verder met dit paard.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:28

rien10 schreef:
Ok. Dan opstap les. Iedere dag.

Soms kan je dingen niet zelf oplossen en helpt het wanneer iemand anders een tijdje het probleem aanpakt. Ik zou kiezen voor een goede ruiter die paarden op een nette manier zadelmak maakt. Laat die er eens een paar dagen de aan de gang gaan. Succes en ik hoop voor je dat je Eem goede oplossing vindt.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:40

Volgens mij valt een koop bij een particulier gewoon onder een consumentenkoop en heb je binnen een bepaalde tijd recht om het terug te brengen onder teruggave van het aankoopbedrag. Als je bij de koop duidelijk hebt aangegeven dat je een braaf en betrouwbaar paard zoekt/wilt, en de verkoper weet dat dit paard een stevigere ruiter nodig heeft, dan ben je niet goed voorgelicht. Ik zou echt per direct contact opnemen met je rechtsbijstand (voordat je termijn verloopt of verlopen is) en het uit laten zoeken. Waarschijnlijk zal er een schrijven naar de verkoper uit moeten gaan, waarin aangegeven wordt dat het paard niet voldoet aan wat bij de koop is afgesproken (dit kan ook mondeling zijn). Een paard waar je bang voor bent, moet je niet houden, dit kan ten koste van je eigen gezondheid gaan.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:45

Ik vind dat de verkopende partij niets heeft verbloemd, ze hebben toch aangegeven dat zij zelf het paard nog vast hielden bij het opstappen. Dan snap je toch zelf wel dat ze dat doen omdat het paard anders gaat lopen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:48

Ts je hebt niet meer gereageerd. Heb je nog wat met de tips gedaan?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:54

Misschien kan je iemand regelen die haar eerst gaat rijden. Iemand die ervaring heeft met paarden met misschien maar een klein probleempje. Misschien als je ziet dat het bij een ander steeds goed gaat. Krijg je je vertrouwen misschien ook weer terug.

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:09

har166 schreef:
Ik vind dat de verkopende partij niets heeft verbloemd, ze hebben toch aangegeven dat zij zelf het paard nog vast hielden bij het opstappen. Dan snap je toch zelf wel dat ze dat doen omdat het paard anders gaat lopen.

Even goed lezen, de verkoper zei dat niemand haar moest vasthouden.
Ik zou er niks raars achter denken hoor, beter toch lijkt me.