Cavalia schreef:Bedankt voor de snelle reacties.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bang voor het paard ben geworden, mijn vertrouwen kwijt ben en er eigenlijk zat van ben op moment. Ik koop speciaal een braaf paard omdat ik zelf snel nerveus ben (daar ook aangegeven).
Heb al meerdere keren met mijn instructrice opgestapt, waaronder 1 keer via het krukje, wat dus goed toen nog goed ging. En zij zegt ook dat als ik nu weer ga opstappen er ongelukken komen en het toch niet zo kan zijn dat je alleen in de stal kan opstappen.
Vasthouden tijdens het opstappen maakt het nog erger helaas.
Ze is niet gekeurd, dit omdat ik teveel verhalen om mij heen heb gehoord met paarden die goed gekeurd zijn en dat dus achteraf niet bleken te zijn. De verkoper is een beginnende sport/handelsstal en het leek/lijkt vertrouwd. Dom achteraf, maar dus niks afgesproken over het niet klikken o.i.d.
Snel nerveus? Neem dan geen paard waarbij al een 'opstap probleem' is aangegeven. Het paard voelt dat aan en daar word het echt niet beter van.
Zowiezo als je een paard koopt waar dan ook laat hem keuren! door een onafhankelijke dierenarts die goed aangeschreven staat. En dan verder heeft het paard singel dwang? heeft hij geen pijn ergens(daarvoor keur je juist)? De pijn hoeft nog geen eens in de rug te zitten voor 'gek' gedrag.
Mijn tip: laat hem toch nog keuren door een goede dierenarts zal wel wat kosten maar kan je veel ellende besparen en ziek iemand met verstand van zulke paarden. Het heeft een reden dat je paard zo doet zoek en vind die.