Paard verkocht na 3 dagen terug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje87

Re: Paard verkocht na 3 dagen terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:34

Heel vreemd, echt heel vreemd! Ik vind dat je het goed hebt aangepakt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:35

Ik zou dr ook zeker niet meer meegeven ! Mensen die zo (lijkt) impulsief kopen en erna toch niet willen vind ik altijd wat mis mee

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:41

vreemd, na 3 dagen al. Ben benieuwd wat de da zegt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:42

Netjes opgelost TS :-)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:45

paar dagen lekker buitenrijden met een paard zonder een paard te hoeven huren..
viel toch tegen voor de koper, nu hij niet alles terugkrijgt :') huren was toch goedkoper

(ja, ik ben slechttttttttttttttt.. maar ik heb ook nog maar twee mokken koffie op.. over een paar uurtjes denk ik wel weer milder over de mensheid)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:47

Nou zo idee krijg ik er ook bij elena... Leuk paard voor (eventueel dochter(s) ?)

Koper denkt ik zeg gewoon wat algemeens of er komt nog bij er is geen klik enzo dan breng ik t paardje terug en krijg ik mijn geld terug. Vermoed toch dat er meer aan de hand is als wat de koper zegt, en dat is zeker jammer omdat ook van de verkopende partij het vertrouwen word aangetast om bij de volgende koper eerst alles dubbel en dwars na te kijken...

Wel 1 voordeel als je laat keuren, als er wel of niet wat aan de hand is weet je dat.Mocht alles in orde zijn dan kan je in iedergeval dit tonen aan de eventuele volgende koper..

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:47

en dan is het weer tijd voor een borrel elena ;)

Vervelende situatie TS, ik kan me voorstellen dat de pony na drie dagen nog niet zo mak is dan dat zij hadden gewild. Ik hoop dat de volgende koper wel weet waar hij aan begint!

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:50

Netjes opgelost zo! Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden, TS.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:06

Wat een vage reden om een paard terug te brengen.
Hoe was de vrouw in omgang met je paard ? Leek ze er niet bang van ? Lijkt me toch dat er iets voor heeft gezorgd dat ze je paard plots niet meer wilt. Laat ons hopen dat de reden niets met je paard zelf te maken heeft, maar aan haarzelf ligt.
Ik heb zelf een paard die ik eigenlijk zou moeten verkopen, maar ik krijg het echt niet over mijn hart gewoon omdat ik weet dat 90% van degenen die komen kijken helemaal geen paardwaardig leven te bieden hebben aan het paard. Denk dat ik hem nog liever zou inslapen als hem ergens in verschrikkelijke staat te moeten aantreffen en 24/24 op stal zoals hier de norm is dat wil ik hem ook niet aandoen.
Een paard verkopen is vaak een heel ingrijpend iets, het zijn immers geen voorwerpen maar levende wezens. Nu kun je hem dus voor de 2de keer gaan verkopen :(:)
Veel suc6 in ieder geval met het vinden van een fijn baasje voor haar.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:17

Oh wat naar zeg.. Ben benieuwd wat de DA zegt!

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:19

Het is toch een dier. Aan een nieuwe auto moet ik drie dagen wennen. Een paard duurt minstens 3 weken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:21

Weekend met een redelijke weersverwachting, even voor ''niets'' over het strand geraced en het paard daarna met een vage smoes retourneren.
Ach wie zal het zeggen, je hebt het fijn opgelost TS!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:22

Wat apart zeg... Sneu voor het dier, als hij echt zo moeilijk doet daar heeft hij hier enkel een hoop stress aan overgehouden ipv een fijn thuis. Ik begrijp jou wel dat je het terug neemt en een nieuw goed plekje probeert te zoeken. Volledige bedrag terug geven zou ik niet doen, tenzij hier iets over is afgesproken middels een contract maar dat is niet het geval..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:23

TS ik vind dat je het heel netjes hebt opgelost :j Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:26

En nu?

Paard staat op stal je laat haar tijdje bekomen, gaat ze dan weer de verkoop in?
Waarom heb jij je paard verkocht?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:28

Ik ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Dit is weer typisch zoiets dat twee kanten heeft.
Hoe dan ook hoop ik dat het paard er zonder problemen vanaf gekomen is :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:31

Wat zijn jullie allemaal negatief zeg..Waarom zou er in 3 dagen wat met een paard gebeurd zijn? Alles kan maar dit vind ik toch een tikje overdreven. Wie weet is de koper geen held en is ze geschrokken van het gedrag van het paard. Heb ik ook eens gehad, is wel anders gelopen dan dit verhaal. Er zijn 2 kanten aan het verhaal. Zij denken dat als jij akkoord bent met terugbrengen, terecht, dat ze hun geld terugkrijgen en dan worden ze voor het blok gezet.
En als er dingen ontdekt worden tijdens de keuring heb je geen poot om op te staan omdat ze niet gekeurd is bij verkoop en je nooit kunt bewijzen dat dit in de afgelopen 3 dagen is ontstaan.
Ik snap best dat dit een apart verhaal is en allemaal rauw op je dak valt. Ik vind het een beetje dubbel en dubieus allemaal, van beide kanten.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:33

Apart verhaal.
Hoe vond je je paard? Is ze veranderd ? Toonde ze raar gedrag?
Laat je bloed trekken ? Voor als ze wel verdoofd zou zijn?

En inderdaad verder goed laten nakijken door de da en goed op papier laten zetten.

Sterkte

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:34

Ik ben ook benieuwd of de vrouw 'bang' over kwam bij het paard.

Het is een bijzondere situatie, die ik persoonlijk (als koper) meer tijd zou geven. Wij hebben een merrie die 5 maand heeft moeten wennen voordat ik me er alleen mee vertrouwde. Ik stond echt op punt van verder verkopen, maar gelukkig rijden we nu samen overal en nergens. Het is nu vertrouwd. Ze is niet éénkennig, maar moest vooral erg wennen aan haar soortgenoten, andere stalling, ander voer enz. 3 dagen de tijd geven vind ik van de koper erg kort. Misschien zat er iets anders achter en had ze plotseling geld nodig terwijl ze het net had uitgegeven. We weten het niet. Ik hoop dat alles goed gaat met je paard en dat hij/zij een gouden toekomst krijgt.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:35

Netjes opgelost TS :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:39

musinge schreef:
Ik ben ook benieuwd of de vrouw 'bang' over kwam bij het paard.

Het is een bijzondere situatie, die ik persoonlijk (als koper) meer tijd zou geven. Wij hebben een merrie die 5 maand heeft moeten wennen voordat ik me er alleen mee vertrouwde. Ik stond echt op punt van verder verkopen, maar gelukkig rijden we nu samen overal en nergens. Het is nu vertrouwd. Ze is niet éénkennig, maar moest vooral erg wennen aan haar soortgenoten, andere stalling, ander voer enz. 3 dagen de tijd geven vind ik van de koper erg kort. Misschien zat er iets anders achter en had ze plotseling geld nodig terwijl ze het net had uitgegeven. We weten het niet. Ik hoop dat alles goed gaat met je paard en dat hij/zij een gouden toekomst krijgt.

Precies, wie weet voelde ze er zich helemaal niet mee op haar gemak. 3 dagen is echt te kort, ben ik met iedereen eens maar misschien heeft ze het gevoel gehad helemaal de verkeerde keus gemaakt te hebben. Ik heb er zelf ook eentje gehad waar ik eigenlijk na een week al wist dat het niet ging, mezelf compleet overschat. Toch geprobeerd met begeleiding maar helaas na 6 maanden toch terug verkocht aan de oude eigenaar. Dat paard reageer de bij mij op stal ook 100 procent anders dan bij de oude eigenaar op stal, was er binnen een week bang van.
Ik vind het gewoon erg negatief te denken dat ze dat paard onderhand compleet gesloopt, verdoofd etc hebben in die 3 dagen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:42

Raar verhaal ...
Maar knap hoor TS! Zo onderhandelen over iets dierbaars brengt altijd spanning met zich mee.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:43

wat een verhaal, ik denk wel dat als er iets uit de keuring naar voren zou komen, je niet kunt bewijzen of dat bij hun of bij jou is gebeurd, omdat er geen eerdere keuring is geweest.

Bovendien ziet de wet het dier als een "ding", waarbij je zo en zo het eerste half jaar als verkoper aansprakelijk bent voor verborgen gebreken. Ik denk dus dat je geld weg gooit, maar aan de andere kant, mocht je haar opnieuw te koop aanbieden, dan schept zo'n keurings papiertje wel een vertrouwen dat er een gezond paard word verkocht.

Misschien had paardje echt heimwee, omdat je schreef dat ze zo blij uit de trailer kwam. En was paardje heel nerveus en gestresst, wat mevrouw misschien wel een beetje bang en onzeker maakte.

Al om al vind ik dat je het heel netjes hebt afgehandeld. Mijn complimenten. Ook goed dat je niet alles hebt terug betaald, vind het heel redelijk dat ze gebruikerskosten heeft betaald. Je was immers niet verplicht haar terug te nemen, maar heb je toch gedaan, netjes hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:43

Vala schreef:
Wat zijn jullie allemaal negatief zeg..Waarom zou er in 3 dagen wat met een paard gebeurd zijn? Alles kan maar dit vind ik toch een tikje overdreven. Wie weet is de koper geen held en is ze geschrokken van het gedrag van het paard. Heb ik ook eens gehad, is wel anders gelopen dan dit verhaal. Er zijn 2 kanten aan het verhaal. Zij denken dat als jij akkoord bent met terugbrengen, terecht, dat ze hun geld terugkrijgen en dan worden ze voor het blok gezet.
En als er dingen ontdekt worden tijdens de keuring heb je geen poot om op te staan omdat ze niet gekeurd is bij verkoop en je nooit kunt bewijzen dat dit in de afgelopen 3 dagen is ontstaan.
Ik snap best dat dit een apart verhaal is en allemaal rauw op je dak valt. Ik vind het een beetje dubbel en dubieus allemaal, van beide kanten.

Helemaal mee eens. Prima verwoord :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:44

Wat een apart verhaal!
Voor 2weken terug ook een paard gekocht en die moet nu nog wennen. Niet stilstaan op de wasplaats, hele boel bij elkaar hinniken als ze even alleen moet etc. Komt vast goed, maar haar terugbrengen om die reden? Absoluut niet!

Heel netjes opgelost ts. Dit was geen nette actie van de 'kopers' en vind het een heel raar verhaal. Ik vind dat dit de beste oplossing is en je het heel netjes hebt afgehandeld :)