Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:54

Nicky1963 schreef:
Iedereen weet dat paarden op 1 januari een jaar ouder worden, ongeacht welke maand ze geboren zijn.
Een potentiele koper wil duidelijkheid over leeftijd en stokmaat. Lijkt mij logisch.
Je start dit topic omdat je je paard niet verkocht krijgt. Iedereen wil alleen maar helpen. Jammer dat je dat niet snapt. Succes met de verkoop.

Inderdaad. En als je graag eerlijk en duidelijk wilt zijn zou ik er 15 jaar neerzetten.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:54

Ik vind je advertentie al veel beter!

Misschien is het al gezegd, zo ja sorry ervoor, maar je onderschrift nodigt niet echt uit om het paard van je te kopen. Ik zou persoonlijk gewoon de link neerzetten zodat de titel ervan zichtbaar is met eventueel een korte zin erbij. Nu krijg ik een ietwat boos 'ik moet mijn paard verkopen' beeld, met die smiley er ook bij. Ik klik zelf sneller op advertenties in onderschriften als de link gewoon de titel van de advertentie weergeeft.

Als je dit te negatief vind, mijn excuses, het is goed bedoelt. Succes met de verkoop!

Bhodi

Re: Tazz zoekt een nieuw baasje maar dit lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:03

Ts,
Het zijn feiten die men hier vertelt.
Leeftijd, stokmaat e.d. Als je 100 verschillende dingen leest, twijfel je aan de verkoper.
Ook vind ik het jammer hoe jij met de tips om gaat. Ze zijn goed bedoeld en ja misschien negatief, omdat deze mensen er objectief naar kijken.
Ik als potentiële koper (ik heb t serieus overwogen) ben al afgehaakt.

Ik koop een paard en de oude eigenaar hoef ik er niet bij (no offence).

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:15

Wat jammer dat je al je vertrouwen bent verloren. In je andere topic had je aangegeven dat je verwachte dat het vertrouwen wel weer terug zou komen als het zomer werd. Ben je dat vertrouwen ook verloren, misschien kun je anders overwegen de zomer nog eens afwachten en kijken of het vertrouwen terug komt bij mooier weer. Ik spreek uit ervaring, er is veel paardrijplezier en vertrouwen mogelijk na een gebroken rug door val van paard.
Maar voor de advertentie, ik zou bij mezelf eens goed nagaan hoe het was voor je ongeluk. Was je zelf toen een heel zekere ruiter of was je toen ook al best wel onzeker. In dat laatste geval heeft je paard nl helemaal niet bepaalde eisen wbt zekerheid en vertrouwen in de ad te stellen, dan heeft het gewoon met jou te maken en niet met een karakteristiek van het paard. Ik meen me nl te herinneren uit het gebroken rug topic dat je daarvoor nog nooit gevallen was. Die jaren met je paard zeggen veel meer over je paard dan dat laatste jaar. Van hoe het paard en jij toen waren uitgaan en op basis daarvan de advertentie opstellen
Verder zou ik idd iets doen aan het enorme hoogte verschil in je ad vs bv horstelex.
En ik zou persoonlijk je advertentie niet op bokt zetten, en in je advertenties op andere sites geen naam noemen (of gewoon tessa). Met alle respect, er staat op bokt gewoon teveel met naam en toenaam benoemd, wat een potentiele koper doet besluiten toch even verder te kijken. Zoals bv steigerfotoos bij trailerladen, je hele gebroken rug relaas etc.

Equinext

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:31

Ik heb net de advertentie gelezen en denk dat die al aangepast is, want het is een prima stukje.
Wat je eventueel nog kan doen is het verhaaltje meer richting de koper richten:

Ik heb Tazz gekocht in 2004, en helaas zal ik haar nu moeten verkopen.
Tazz is een lief, sensibel paard, dat vertrouwen en duidelijkheid nodig heeft.
Ze spiegelt erg goed, en is erg werklustig en leergierig. Ik zoek voor haar een ervaren persoon die het leuk zou vinden om met haar aan het werk te gaan.

wordt dan:

Na 11 leuke jaren is Tazz op zoek naar een nieuwe baas.
Tazz is een lief, sensibel paard. Ze spiegelt erg goed, is erg werklustig en leergierig. Ze heeft een ruiter nodig die vertrouwen en duidelijkheid geeft. Tazz heeft behoefte aan een ervaren ruiter, die het leuk vindt om haar aan het werk te zetten.

Zo laat je jouw eigen mening en voorwaarden (ik zoek) iets meer weg en omschrijf je welke ruiter het best past bij jouw paard.

Succes met het vinden van een goede nieuwe baas!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:39

jammer dat je het als negatief leest, ik snap het wel het is al moeilijk genoeg dat het niet lukt en dat je afscheid moet nemen.

Maar je wilt graag de potentiële koper enthousiast maken over je paardje en niet afschrikken. Tuurlijk moet je eerlijk zijn en alles vertellen zodat een koper kan beslissen of hij het paard kan hebben.

Ik zou alleen echt nadenken of je iemand niet afschrikt als je perse wilt komen kijken en om de zoveel tijd een update wilt. Wellicht vindt de koper dat helemaal niet erg als hij/zij jou heeft ontmoet maar nu klinkt het wel alsof je nog zeggenschap wilt.

Nogmaals ik snap dat het echt heel lastig is dat je afscheid moet nemen maar het gaat hier denk ik om het beste voor je paard toch?

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:09

Ikzelf vind de teks van equinex uitnodigend. Niet te veel niet te weinig.
Begreep alleen wel dat er al veel negatieve verhalen op internet te vinden zijn.....evt kopers lezen die ook

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:21

Ik vind de advertentie zoals die nu is ook helemaal niet zo gek. Ben zelf altijd erg van de feiten, maar de advertentie moet ook bij je passen. Dit is pas de eerste stap. Je krijgt toch een bepaald gevoel bij een advertentie en als iemand naar je paard informeert, is enige consistentie wel prettig. Dus als de advertentie aantrekkelijk is maar het verhaal wat TS vervolgens vertelt aan belangstellenden aansluit bij de advertentie zoals die was, is TS nog niet echt heel veel opgeschoten. Maar goed, dat is het volgende hoofdstuk...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:25

*laat maar*

Ik had niet goed gekeken (prijs)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:29

Collie2008 schreef:
*laat maar*

?? Heb jij al eerder in dit topic gereageerd dan?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:46

De oude eigenaren van mijn haffie wilde ook nog een keer komen kijken en contact houden. Nou zijn ze hem in de 7,5 jaar dat ik hem heb nog nooit op komen zoeken en ik heb contact met hun via (voorheen Hyves) Facebook. Gaat prima zo. Ik denk echt dat dat een gevoel is wat je tijdens de verkoop hebt en als je ziet dat het paard het goed heeft dat echt wel overgaat.

Ik vind het juist super leuk als ze op onze foto's reageren...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:43

ts, de eerste eigenaar van mijn pony is nu een vriendin van mij. we zoeken elkaar elk jaar een keertje op. kei leuk! heb er geen moeite mee.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:58

Mariett schreef:
Collie2008 schreef:
*laat maar*

?? Heb jij al eerder in dit topic gereageerd dan?

Nee, maar ik had een reactie neergezet die overbodig was toen ik de advertentie nog een keer las dus paste ik mijn reactie aan.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:00

Ooh vandaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:42

Je paard is 15 geen 14, 1 jan elk jaar zijn alle paarden een jaar ouder dus ze is 15 ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:57

"eisen "dat je het paard wilt blijven zien kan ook echt niet. Is ook overbodig en afschrikwekkend om in de advertentie te zetten.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:56

@TS, misschien kun je ook nog eens kijken naar de titel van je advertentie. De zin 'Tazz zoekt nieuw baasje' vind ik een beetje van het gezellige shetten-niveau.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:10

Eerlijk gezegd zou ik de advertentie 'zakelijk' houden. Dus geen penny gehalte erin (dat je haar wilt zien, zoekt nieuw baasje, etc) gewoon een strakke advertentie.

Tis een leuk paard. Schappelijke prijs. Is ze gekeurd?

Lastige is denk ik dat het een paard is voor de gevorderde ruiter, maar ze heeft haar leeftijd en niveau niet mee

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:19

Ben ik de enige die het onhandig vindt dat het paard hier met naam en toenaam besproken wordt? Wanneer ik interesse heb in een paard google ik even naar de naam en/of afstamming. Dan komt dit topic met het hele verhaal alsnog naar boven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:03

Nieuwe foto's staan in de advertentie.
Advertentie blijft nu zoals hij is.
Bedankt allemaal.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:40

Goede foto's! Alleen zou persoonlijk één van de nieuwe als eerste foto doen, als je nu de advertentie op de bokt markt ziet, zie je alleen het midden van de foto, het hoofd van het paard mist.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:45

Selina schreef:
Goede foto's! Alleen zou persoonlijk één van de nieuwe als eerste foto doen, als je nu de advertentie op de bokt markt ziet, zie je alleen het midden van de foto, het hoofd van het paard mist.

[ [url=m/HoQOUb.png]Afbeelding[/url] ]

Aangepast, dankjewel!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:05

Ziet er goed uit! Succes met de verkoop

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:53

Ts, ik wil even zeggen dat ik het erg goed vind dat je wat met de tips doet! Hopelijk vindt je een leuk nieuw baasje voor haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:42

Sinds de aanpassing van foto's word ik echt overladen met reacties.
ik ben in afwachting van een hele leuke bokt kijker!
Spannend!