Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
yeentll schreef:Uit mailverkeer kan er gezien worden of er onduidelijkheden zijn ontstaan en of koper ook aan haar onderzoeksplicht heeft gedaan. Wij kunnen vanaf deze kant niet zien wat er is besproken in de periode voor aankoop.
Joman schreef:yeentll schreef:Uit mailverkeer kan er gezien worden of er onduidelijkheden zijn ontstaan en of koper ook aan haar onderzoeksplicht heeft gedaan. Wij kunnen vanaf deze kant niet zien wat er is besproken in de periode voor aankoop.
Of de koper aan haar onderzoeksplicht heeft voldaan wil je uit een paar mailtjes opmaken?
En wat maakt het uit als er onduidelijkheden zijn? Wil je de verkopende partij pakken op onduidelijkheden?
Ayasha schreef:Dus jij koopt een zadel (gaat daarmee akkoord met de staat waarin het zich bevind.) en wil nu ineens dat de verkoper (die misschien echt niet wist dat het stuk was) tegemoet komt in de herstelling?
Als ik een zadel verkoop dat volgens mij goed is en een dag of wat later belt de koper dat ie stuk is zou ik ook zeggen 'jammer joh, hier was ie goed.'
maras schreef:Zelfs al ben je te goeder trouw en wist je niet dat het zadel kapot was dan nog vind ik dat je als je iets verkoopt wat niet in orde is, het terug moet nemen.
yeentll schreef:Joman schreef:
Of de koper aan haar onderzoeksplicht heeft voldaan wil je uit een paar mailtjes opmaken?
En wat maakt het uit als er onduidelijkheden zijn? Wil je de verkopende partij pakken op onduidelijkheden?
Ja, onderzoeksplicht kan namelijk ook door vragen te stellen over het product. Veel spullen worden ongezien gekocht op marktplaats en dan is het jouw 'onderzoeksplicht' om te vragen voor eventuele gebreken etc.
En nee, niet om de verkopende partij te betrappen op onduidelijkheden. Maar of de koper zich bepaalde opmerkingen verkeerd heeft opgevat.
bigone schreef:Ayasha schreef:Dus jij koopt een zadel (gaat daarmee akkoord met de staat waarin het zich bevind.) en wil nu ineens dat de verkoper (die misschien echt niet wist dat het stuk was) tegemoet komt in de herstelling?
Als ik een zadel verkoop dat volgens mij goed is en een dag of wat later belt de koper dat ie stuk is zou ik ook zeggen 'jammer joh, hier was ie goed.'
Inderdaad , echter, zoals dit zadel stuk is dan zou ts er blijkbaar op hebben staan dansen. Dit soort breuken komen nog wel eens voor als een paard met zadel en al ondersteboven klapt en over de rug rolt of op de rug terecht komt. Ik twijfel sterk aan de oprechtheid van de verkoopster, als ik iets voor een kennis verkoop en die verteld me dat het goed is dan is het heel vervelend als ik van de koper een dag later te horen krijg dat er een groot defect is waardoor het gekochte niet bruikbaar is. Dan zou ik tegen de kennis zeggen dat zij het maar op moest lossen want het was haar zadel. Het lijkt er meer op dat de verkoopster wel degelijk de eigenaar was en zich door de smoes van verkoop voor een ander in wil dekken omdat ze wist dat er iets met het zadel aan de hand was. Ik zou het er ook niet bij laten zitten, dan maar even wat energie in stoppen, het is wel 800 euro.
bigone schreef:Inderdaad , echter, zoals dit zadel stuk is dan zou ts er blijkbaar op hebben staan dansen. Dit soort breuken komen nog wel eens voor als een paard met zadel en al ondersteboven klapt en over de rug rolt of op de rug terecht komt. Ik twijfel sterk aan de oprechtheid van de verkoopster, als ik iets voor een kennis verkoop en die verteld me dat het goed is dan is het heel vervelend als ik van de koper een dag later te horen krijg dat er een groot defect is waardoor het gekochte niet bruikbaar is. Dan zou ik tegen de kennis zeggen dat zij het maar op moest lossen want het was haar zadel. Het lijkt er meer op dat de verkoopster wel degelijk de eigenaar was en zich door de smoes van verkoop voor een ander in wil dekken omdat ze wist dat er iets met het zadel aan de hand was. Ik zou het er ook niet bij laten zitten, dan maar even wat energie in stoppen, het is wel 800 euro.
StalNollie schreef:dat heeft de ts uiteindelijk veranderd, maar dan nog is het niet netjes om M uit knegsel te noemen.
hier enkele jaren terug boom laten vervangen voor 50 euro bij een JC zadel
Billy schreef:Fijn dat je het nog even flink oprakelt Mona, nu kan iedereen het weer lezen.....
Ayasha schreef:Het gaat van kwaad naar erger. Ze gaat van slechte verkoper naar dief.