2e hands zadel gekocht voor €800, blijkt boom gebroken.....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:45

Uit mailverkeer kan er gezien worden of er onduidelijkheden zijn ontstaan en of koper ook aan haar onderzoeksplicht heeft gedaan. Wij kunnen vanaf deze kant niet zien wat er is besproken in de periode voor aankoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:47

yeentll schreef:
Uit mailverkeer kan er gezien worden of er onduidelijkheden zijn ontstaan en of koper ook aan haar onderzoeksplicht heeft gedaan. Wij kunnen vanaf deze kant niet zien wat er is besproken in de periode voor aankoop.

Of de koper aan haar onderzoeksplicht heeft voldaan wil je uit een paar mailtjes opmaken?
En wat maakt het uit als er onduidelijkheden zijn? Wil je de verkopende partij pakken op onduidelijkheden?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:48

maar dan heb je nog dat ts het zadel zelf heeft gezien en getest en goed heeft bevonden bij aankoop

heb eens iets soortgelijks gehad en dit laten onderzoeken omdat men begon te dreigen (ging over kinderwagen tweelingwagen)
de kopers hadden geen poot om op te staan omdat ze het ziend gekocht hebben. en daarmee akkoord zijn gegaan in staat in wat hij toen was. wat er daarna gebeurd is of wat dan ook is niet meer van toepassing.

en dit staat zo volgens mijn ook op marktplaats.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:50

Dus jij koopt een zadel (gaat daarmee akkoord met de staat waarin het zich bevind.) en wil nu ineens dat de verkoper (die misschien echt niet wist dat het stuk was) tegemoet komt in de herstelling?

Als ik een zadel verkoop dat volgens mij goed is en een dag of wat later belt de koper dat ie stuk is zou ik ook zeggen 'jammer joh, hier was ie goed.'

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:57

Joman schreef:
yeentll schreef:

Of de koper aan haar onderzoeksplicht heeft voldaan wil je uit een paar mailtjes opmaken?
En wat maakt het uit als er onduidelijkheden zijn? Wil je de verkopende partij pakken op onduidelijkheden?

Ja, onderzoeksplicht kan namelijk ook door vragen te stellen over het product. Veel spullen worden ongezien gekocht op marktplaats en dan is het jouw 'onderzoeksplicht' om te vragen voor eventuele gebreken etc.

En nee, niet om de verkopende partij te betrappen op onduidelijkheden. Maar of de koper zich bepaalde opmerkingen verkeerd heeft opgevat.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:58

Ik denk dat je weinig kans maakt iets vergoed te krijgen.Persoonlijk snap ik niet dat je het niet gelijk gevoeld hebt.Mijn boom is ook eens gebroken na een val met mijn paard,ik voelde het gelijk toen ik het zadel van zijn rug haalde.
Dat was nu wel een houten boom bij een stubben zadel.Ik heb er een nieuwe in laten zetten,dat koste toen toch best al wat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:12

Ayasha schreef:
Dus jij koopt een zadel (gaat daarmee akkoord met de staat waarin het zich bevind.) en wil nu ineens dat de verkoper (die misschien echt niet wist dat het stuk was) tegemoet komt in de herstelling?

Als ik een zadel verkoop dat volgens mij goed is en een dag of wat later belt de koper dat ie stuk is zou ik ook zeggen 'jammer joh, hier was ie goed.'

Inderdaad , echter, zoals dit zadel stuk is dan zou ts er blijkbaar op hebben staan dansen. Dit soort breuken komen nog wel eens voor als een paard met zadel en al ondersteboven klapt en over de rug rolt of op de rug terecht komt. Ik twijfel sterk aan de oprechtheid van de verkoopster, als ik iets voor een kennis verkoop en die verteld me dat het goed is dan is het heel vervelend als ik van de koper een dag later te horen krijg dat er een groot defect is waardoor het gekochte niet bruikbaar is. Dan zou ik tegen de kennis zeggen dat zij het maar op moest lossen want het was haar zadel. Het lijkt er meer op dat de verkoopster wel degelijk de eigenaar was en zich door de smoes van verkoop voor een ander in wil dekken omdat ze wist dat er iets met het zadel aan de hand was. Ik zou het er ook niet bij laten zitten, dan maar even wat energie in stoppen, het is wel 800 euro.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:21

maras schreef:
Zelfs al ben je te goeder trouw en wist je niet dat het zadel kapot was dan nog vind ik dat je als je iets verkoopt wat niet in orde is, het terug moet nemen.

Ben ik niet met je eens, zij weet niet wat TS met het zadel gedaan heeft in de tijd dat ze hem had en nu is hij ineens kapot. Juist als je hem in jouw ogen goed verkoopt en een paar dagen later, krijg je ineens telefoon dat hij kapot is, dan kan dat heel goed bij ts gebeurt zijn. (zeg niet dat het zo is hoor ts, ik probeer het gewoon even uit ogen van de verkoper te bekijken) Ik zou in zo'n geval ook zeker het zadel niet terugnemen, want nu is het kapot en kun je het niet meer verkopen.

Het is gewoon dikke vette pech en ik snap dat je enorm baalt, maar ja 1150 is nog steeds minder dan 1800.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:36

yeentll schreef:
Joman schreef:

Ja, onderzoeksplicht kan namelijk ook door vragen te stellen over het product. Veel spullen worden ongezien gekocht op marktplaats en dan is het jouw 'onderzoeksplicht' om te vragen voor eventuele gebreken etc.

En nee, niet om de verkopende partij te betrappen op onduidelijkheden. Maar of de koper zich bepaalde opmerkingen verkeerd heeft opgevat.

Het maakt geen bal uit of de koper aan de onderzoeksplicht heeft voldaan. Zij zal moeten bewijzen dat de boom voor verkoop al gebroken was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:38

bigone schreef:
Ayasha schreef:

Inderdaad , echter, zoals dit zadel stuk is dan zou ts er blijkbaar op hebben staan dansen. Dit soort breuken komen nog wel eens voor als een paard met zadel en al ondersteboven klapt en over de rug rolt of op de rug terecht komt. Ik twijfel sterk aan de oprechtheid van de verkoopster, als ik iets voor een kennis verkoop en die verteld me dat het goed is dan is het heel vervelend als ik van de koper een dag later te horen krijg dat er een groot defect is waardoor het gekochte niet bruikbaar is. Dan zou ik tegen de kennis zeggen dat zij het maar op moest lossen want het was haar zadel. Het lijkt er meer op dat de verkoopster wel degelijk de eigenaar was en zich door de smoes van verkoop voor een ander in wil dekken omdat ze wist dat er iets met het zadel aan de hand was. Ik zou het er ook niet bij laten zitten, dan maar even wat energie in stoppen, het is wel 800 euro.

Het heeft totaal geen zin er energie in te stoppen?
Wat zou jij concreet gaan doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:42

bigone schreef:

Dat kan allemaal wel maar als de verkoper overtuigd is dat het zadel goed was toen het ging. Dan is het toch begrijpelijk dat zij hier geen geld in wil steken?
Stel hier zou een bericht staan dat TS zadel verkocht heeft, de koper heeft er eens aan getrokken en gewrongen en vond het oké, bij TS haar weten was er nooit wat geks gebeurt met het zadel dus geen reden om te denken dat er iets stuk aan zou zijn.
Een dag (of twee, maakt niet uit) later belt de koper dat het zadel stuk is en of ze aub 350 euro wil betalen voor herstel...
Ik ben eens benieuwd of men dan nog zou reageren met "ja, want jij had maar een goed zadel moeten verkopen! Je zal vast geweten hebben dat het niet goed was!"

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:48

Mits je kunt bewijzen dat het zadel niet goed was toen je het kocht heb je vrees ik geen poot om op te staan.
Je hebt geprobeerd nog wat welwillendheid los te peuteren bij de verkoopster maar dat is helaas niet gelukt. Ik zou zeggen gevalletje jammer dan, lik je wonden en laat dat zadel repareren. De heb je een fijn en goed zadel waar je helaas meer aan kwijt bent dan dat je wilde maar ach joh, het leven gaat verder :D

Vind het overigens veel geld, mijn boom werd verangen voor 100 euro destijds.

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:56

Ben even mee aan het lezen, maar hoe komen jullie aan de naam M uit Knegsel?
Het enige wat ik gelezen heb is dat TS die mevrouw M uit Knegsel noemde?
Wie heeft er van die M, M gemaakt TS heeft die mevrouw volgens mij nooit voluit genoemd. (Of ik moet er overheen gelezen hebben)

StalNollie

Re: 2e hands zadel gekocht voor €800, blijkt boom gebroken.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:01

dat heeft de ts uiteindelijk veranderd, maar dan nog is het niet netjes om M uit knegsel te noemen.

hier enkele jaren terug boom laten vervangen voor 50 euro bij een JC zadel

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:05

StalNollie schreef:
dat heeft de ts uiteindelijk veranderd, maar dan nog is het niet netjes om M uit knegsel te noemen.

hier enkele jaren terug boom laten vervangen voor 50 euro bij een JC zadel

Oooohw! Dat wist ik niet dat TS M voluit had geplaatst. Met alleen M had ik wel oke gevonden! Niet netjes maar oke!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:05

Fijn dat je het nog even flink oprakelt Mona, nu kan iedereen het weer lezen.....

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 10:12

Zoals gezegd wordt het zadel opgestuurd naar Equipe Italia om daar te worden voorzien van een nieuwe boom, kosten €350,-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:12

Billy schreef:
Fijn dat je het nog even flink oprakelt Mona, nu kan iedereen het weer lezen.....

Wat maakt het nou uit? De naam staat meerdere malen voluit in het topic genoemd. :+

TS ik denk dat je in dit geval echt pech hebt. Ik was je ook niet tegemoetgekomen als ik wist/dacht dat het zadel gewoon goed was. Wij weten ook niet wat je er zelf mee hebt gedaan in de periode dat je het hebt..

Mona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:15

Billy schreef:

Nou sorry hoor!
Ik wist niet dat er een uur geleden er nog weg over gesproken mocht worden en nu niet meer!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:24

Mona14 schreef:
Billy schreef:

Nou sorry hoor!
Ik wist niet dat er een uur geleden er nog weg over gesproken mocht worden en nu niet meer!

Je kan het in veel quote's nog steeds lezen hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:32

Dat was niet mona haar schuld. Ik had ook al gelezen om welke naam het ging (en vroeg me ook af hoe ze er bij kwamen) nog voor mona gepost had.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:35

even on-topic....

iedereen doet wel makkelijk, maar o wee...als het jullie geld zou zijn, € 800,- vind ik veel geld. Voor dat geld mag je wel iets verwachten dat ook deugdelijk is en in goede staat.

Het blijft een raar verhaal van de verkoper, want waarom heeft de eigenaar het zelf niet afgehandeld? En kan TS niet in kontact komen met de echte eigenaar. Want met bon van aankoop, zou het misschien wel een garantie gevalletje kunnen zijn. Of valt verkoper dan door de mand met de leeftijd van het zadel? Of is er nog veel meer aan de hand en is het misschien wel een gejat zadel? Ik vind het heel heel raar en twijfel dus meer aan verkoper, dan aan ts. Verkoper kan op zijn minst bon overleggen of in contact brengen met de oude eigenaar van zadel. Het feit dat ze dat niet wil of doet, geeft bij mij reden tot twijfel van de waarheid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:36

Het gaat van kwaad naar erger. Ze gaat van slechte verkoper naar dief. :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:45

nee nee, goed lezen.... ik zeg misschien, naar aanleiding van de vraagstelling of er misschien meer aan de hand is. ......niet de boel verdraaien!!!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:47

Ayasha schreef:
Het gaat van kwaad naar erger. Ze gaat van slechte verkoper naar dief. :+

Nou inderdaad. Niet terecht aangezien ts gewoon zelf steken heeft laten vallen.
Ts durfde de gok aan om voor 800€ en zadel op te halen met de kennis die zij zelf in huis had. Zij achtte zich daar kundig genoeg voor.
Het is zuur dat het achteraf dus nog niet geschikt is om mee te rijden maar dat valt de verkoper niet te verwijten.