Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimberlyve schreef:Jeetje als ik dit zo lees begin ik te twijfelen of ik de verzekering maar op moet zeggen en maandelijks wat apart zet.
R12312 schreef:Puppetje schreef:Na een telefoongesprek met de directeur zijn we tot een hele schappelijke deal gekomen. Ik ben blij en mijn paard is weer goedgekeurd.
Je zou denken dat hij hier mee leest
darkadia schreef:eridinges schreef:Ik heb sinds vorig jaar ook geen paard meer in de verzekering. En nu ik dit allemaal lees ben ik blij niks meer te maken te hebben met hippo zorg... ik zet iedere maand 40 euro per paard opzij.
En ja hoe groot het potje is? Dat ligt eraan wat ze hebben als ze iets mankeren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit 6000 euro aan operatie kosten zou betalen of iets anders... dat zou veel te gortig worden. Ik reken nu op 2000 per paard voor als ze iets mankeren.
Dus stel je paard heeft koliek, moet een operatie van pakweg 3500-4000 euro met grote slagingskans, dan krijgt ie die niet?
Ik heb nu inmiddels een potje van 1200euro, maar laat mijn paard voorlopig nog lekker in de verzekering. Als ie 2x kort na elkaar iets zou krijgen is zo'n potje zo op, en gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen bij wie t wel goed gaat met de verzekering.
Cardy schreef:Wat ik mij dan weer afvraag... Leest niemand de voorwaarden? De meeste dingen zijn gewoon terug te vinden en is wel handig om te weten voordat je ergens voor tekent.
ikke schreef:Cardy schreef:Wat ik mij dan weer afvraag... Leest niemand de voorwaarden? De meeste dingen zijn gewoon terug te vinden en is wel handig om te weten voordat je ergens voor tekent.
Nope. alle waarschuwingen ten spijt lees niemand ze en evenmin maken ze een rekensommetje wat die zo gevreesde koliekoperatie ze alsnog kost, ondanks de verzekering.....
Cardy schreef:Wat ik mij dan weer afvraag... Leest niemand de voorwaarden? De meeste dingen zijn gewoon terug te vinden en is wel handig om te weten voordat je ergens voor tekent.
Cardy schreef:@ vuurneon: blijkbaar heeft de verzekering die regel in de voorwaarden opgenomen, waar je als afnemer van op de hoogte moet zijn.
De manier waarop het gaat is alles behalve netjes, maar het is weer zo'n manier om van bepaalde verzekerde paarden op een makkelijke en legale manier vanaf te komen.
darkadia schreef:ikke schreef:Nope. alle waarschuwingen ten spijt lees niemand ze en evenmin maken ze een rekensommetje wat die zo gevreesde koliekoperatie ze alsnog kost, ondanks de verzekering.....
Hoe kun jij weten of een ander die gelezen heeft? Das knap :p
Iig ik heb me wel degelijk verdiept in alle voorwaarden van diverse verzekeringen en wat het me zou schelen in geval het tot ernstige dingen komt. En nee ik heb geen mega duur paard dus houd sowieso wel kosten voor eigen rekening, maar voor mij was het toch zinvol en een bewuste keuze om wel te verzekeren.
LBLGypsyCobs schreef:Ik vind het frappant dat zo'n verzekering beweert dat het juridisch helemaal ok is om zo iemand uit de verzekering te zetten.
Maar als diegene dan zelf juridisch onderlegd is of een goede rechtsbijstand heeft, dan krabbelt de verzekering terug en is het ineens allemaal geen probleem om het paard te blijven verzekeren en schade uit te keren.
Als de verzekering echt juridisch sterk en rechtmatig bezig is, waarom krabbelen ze dan terug als er juridische kennis tegen in komt?
LBLGypsyCobs schreef:Dus de argumenten waarmee ze onwetende klanten zo ineens uit de verzekering zetten, zijn waarschijnlijk juridisch ook niet sterk of rechtmatig.
Waar ligt de grens tussen blufpoker en fraude?