hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

Re: hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:22

Jeetje als ik dit zo lees begin ik te twijfelen of ik de verzekering maar op moet zeggen en maandelijks wat apart zet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:38

kimberlyve schreef:
Jeetje als ik dit zo lees begin ik te twijfelen of ik de verzekering maar op moet zeggen en maandelijks wat apart zet.

Premie voor een volledige ziektekostendekking zit tegenwoordig op zo'n 18 - 20% van de verzekerde waarde. Dat betekend simpelweg dat je binnen 5 jaar je eigen potje opgebouwd hebt bij die verzekeraar.

Enkele jaren geleden nog lag de premie rond de 15%. Met dank aan al die mensen die er jaar-in-jaar-uit "hun premie eruit hebben" en daar nog soort van prat op gaat ook!
En niemand die ze blijkbaar de vraag stelt: wat ben je allemaal aan het uitspoken dat je jaarlijks 1000+ euro aan verhaalbare dierenartskosten hebt!?!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:33

Ja ikke, bij jou kan het er blijkbaar niet in dat sommige mensen gewoon pech hebben met hun paard. Maar laten we hier geen topic van maken wel of niet verzekeren, het gaat erom dat de ts de verzekering uit is gegooid.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:38

R12312 schreef:
Puppetje schreef:
Na een telefoongesprek met de directeur zijn we tot een hele schappelijke deal gekomen. Ik ben blij en mijn paard is weer goedgekeurd.

Je zou denken dat hij hier mee leest :D

Ja ze lezen ook mee! Het inet zit vol met " spotters" die klachten over bedrijven in kaart brengen en doorspelen. Zeker op sociaal media. Jij zet een een klacht en er komt prompt een positieve reactie over het betreffende bedrijf overheen. Het lijkt allemaal heel onschuldig maar dat is het niet. Ingehuurde spotters die het bedrijf weer in een positief daglicht zetten. De consument zo proberen te misleiden én verleiden tot aankopen.....

Blijf zelf kritisch, neem niet alles voor zoete koek als waarheid aan en informeer jezelf. Je word meer beïnvloed dan je lief zou moeten zijn.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:51

darkadia schreef:
eridinges schreef:
Ik heb sinds vorig jaar ook geen paard meer in de verzekering. En nu ik dit allemaal lees ben ik blij niks meer te maken te hebben met hippo zorg... ik zet iedere maand 40 euro per paard opzij.

En ja hoe groot het potje is? Dat ligt eraan wat ze hebben als ze iets mankeren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit 6000 euro aan operatie kosten zou betalen of iets anders... dat zou veel te gortig worden. Ik reken nu op 2000 per paard voor als ze iets mankeren.

Dus stel je paard heeft koliek, moet een operatie van pakweg 3500-4000 euro met grote slagingskans, dan krijgt ie die niet?

Ik heb nu inmiddels een potje van 1200euro, maar laat mijn paard voorlopig nog lekker in de verzekering. Als ie 2x kort na elkaar iets zou krijgen is zo'n potje zo op, en gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen bij wie t wel goed gaat met de verzekering.

ben het hier helemaal mee eens.. (heel verstandig) mijn grote vriend leeft helaas niet meer en was pas 5,5 jaar bij inslapen.. maar wat was ik blij met mijn verzekering omdat ik hem anders niet de zorg had kunnen geven die hij nu wel gehad heeft.. Helaas mocht het niet baten wat we uiteraard vooraf niet wisten en daarom heb ik 1,5 jaar kunnen vechten voor en met hem. Dat potje was zo leeg..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:47

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:53

Wat ik mij dan weer afvraag... Leest niemand de voorwaarden? De meeste dingen zijn gewoon terug te vinden en is wel handig om te weten voordat je ergens voor tekent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:57

Cardy schreef:
Wat ik mij dan weer afvraag... Leest niemand de voorwaarden? De meeste dingen zijn gewoon terug te vinden en is wel handig om te weten voordat je ergens voor tekent.

Nope. alle waarschuwingen ten spijt lees niemand ze en evenmin maken ze een rekensommetje wat die zo gevreesde koliekoperatie ze alsnog kost, ondanks de verzekering.....

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:49

ikke schreef:
Cardy schreef:

Nope. alle waarschuwingen ten spijt lees niemand ze en evenmin maken ze een rekensommetje wat die zo gevreesde koliekoperatie ze alsnog kost, ondanks de verzekering.....

Hoe kun jij weten of een ander die gelezen heeft? Das knap :p

Iig ik heb me wel degelijk verdiept in alle voorwaarden van diverse verzekeringen en wat het me zou schelen in geval het tot ernstige dingen komt. En nee ik heb geen mega duur paard dus houd sowieso wel kosten voor eigen rekening, maar voor mij was het toch zinvol en een bewuste keuze om wel te verzekeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:55

Cardy schreef:

Lees voor de gein even waarom deze bokker op grond van deze voorwaarde Uit de verzekering is gezet: is toch ook niet duidelijk?
[ED] Uit de verzekering gegooid door Hippozorg.

Daarnaast veranderen voorwaarden ook en is het ook simpelweg niet altijd even helder en is het door de verzekeringen gunstig om het zelf in te vullen 'wij vinden u te duur, dus doei en wij verwijzen naar een niet heldere voorwaarde die ons de ruimte geeft om dit te doen"

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:00

@ vuurneon: blijkbaar heeft de verzekering die regel in de voorwaarden opgenomen, waar je als afnemer van op de hoogte moet zijn.

De manier waarop het gaat is alles behalve netjes, maar het is weer zo'n manier om van bepaalde verzekerde paarden op een makkelijke en legale manier vanaf te komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:02

Cardy schreef:
@ vuurneon: blijkbaar heeft de verzekering die regel in de voorwaarden opgenomen, waar je als afnemer van op de hoogte moet zijn.

De manier waarop het gaat is alles behalve netjes, maar het is weer zo'n manier om van bepaalde verzekerde paarden op een makkelijke en legale manier vanaf te komen.

Ging mij erom dat ook al lees je de voorwaarden, dan nog is het zoals bij de voorwaarde die ik gaf, giswerk. Vind ik een kwalijke zaak van de verzekeraar; begrijpelijke voorwaarden zijn een must.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:06

Daar heb je zeker gelijk in! Enige waar ik op doelde zijn de vaak onwetende mensen die boos worden op iets wat wel duidelijk in de voorwaarden terug te vinden is. Niet eerst akkoord gaan en dan achteraf klagen dat je het er niet mee eens bent.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 20-03-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:06

Wij zitten bij een andere paardenverzekering en ze hebben ongeveer hetzelfde geprobeerd te flikken. Het helpt als je een vader hebt met een baan in de juridische sector :Y)

Overigens hebben wij alles keer op keer naar de rechtsbijstandsverzekering doorgestuurd, zodat wij er geen last van hadden. Keer op keer moesten ze toegeven en uiteindelijk is alles toch 'netjes' gegaan.

Het ging niet alleen over het niet meer dekken van bepaalde kosten, maar ook over het aanwijzen van een dierenarts (amahoela, ik kies zelf wel), en verschillende onderzoeken die volgens hen 'niks met de klachten te maken hadden' (nee, tuurlijk niet, het was tenslotte voor de lol). Allemaal dingen die ze niet voor je mogen bepalen.

Dus laat je niet afschepen en zet je rechtsbijstand erop!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:16

moet ze wel een rechtsbijstand hebben..

En ja rechtsbijstands verzekering hebben ook voorwaarden, maak je veel gebruik van de verzekering..dan zetten ze je er ook uit...zelfde principe als bij de paarden. Claim je te veel...........dan ga je er na verloop van tijd uit en waarom, je kost geld namelijk.

En verzekeringen zijn er om winst te maken..niet om mensen te helpen.

Ja sommige hebben "mazzel" en halen er "winst"uit, ik denk ook dat mensen met dit soort verzekeringen significant langer door modderen met eigenlijk afgeschreven paarden en meer onzinnige therapieen starten en kosten aan onderzoek uitgeven dan mensen die het zelf moeten betalen...die zijn ene stuk kritischer en kijken naar de effectiviteit van de behandeling.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:24

darkadia schreef:
ikke schreef:

Hoe kun jij weten of een ander die gelezen heeft? Das knap :p

Iig ik heb me wel degelijk verdiept in alle voorwaarden van diverse verzekeringen en wat het me zou schelen in geval het tot ernstige dingen komt. En nee ik heb geen mega duur paard dus houd sowieso wel kosten voor eigen rekening, maar voor mij was het toch zinvol en een bewuste keuze om wel te verzekeren.

Nou, waarom anders is dit topic (en al die andere, soortgelijke) dan ontstaan?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:32

@ikke Dat er meerdere van dit soort topics zijn, zegt ten eerste niet dat dan dus iedereen ze maar niet leest (iets met iedereen over 1 kam scheren?) en ten tweede zijn er denk ik ook zat mensen die ze wel gelezen hebben, maar niet juist geinterpreteerd en daardoor dus gedoe krijgen met verzekeringen.

Daarbij is het probleem van TS inmiddels opgelost met de verzekering voor zover ik weet.
En heb mijne gelukkig tot nu toe nog niet nodig gehad *klopt af*

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:30

Ik vind het frappant dat zo'n verzekering beweert dat het juridisch helemaal ok is om zo iemand uit de verzekering te zetten.

Maar als diegene dan zelf juridisch onderlegd is of een goede rechtsbijstand heeft, dan krabbelt de verzekering terug en is het ineens allemaal geen probleem om het paard te blijven verzekeren en schade uit te keren.

Als de verzekering echt juridisch sterk en rechtmatig bezig is, waarom krabbelen ze dan terug als er juridische kennis tegen in komt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:35

LBLGypsyCobs schreef:
Ik vind het frappant dat zo'n verzekering beweert dat het juridisch helemaal ok is om zo iemand uit de verzekering te zetten.

Maar als diegene dan zelf juridisch onderlegd is of een goede rechtsbijstand heeft, dan krabbelt de verzekering terug en is het ineens allemaal geen probleem om het paard te blijven verzekeren en schade uit te keren.

Als de verzekering echt juridisch sterk en rechtmatig bezig is, waarom krabbelen ze dan terug als er juridische kennis tegen in komt?

Omdat ook verzekeraars niet vies zijn van een spelletje blufpoker.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:39

Dus de argumenten waarmee ze onwetende klanten zo ineens uit de verzekering zetten, zijn waarschijnlijk juridisch ook niet sterk of rechtmatig.

Waar ligt de grens tussen blufpoker en fraude?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:48

LBLGypsyCobs schreef:
Dus de argumenten waarmee ze onwetende klanten zo ineens uit de verzekering zetten, zijn waarschijnlijk juridisch ook niet sterk of rechtmatig.

Waar ligt de grens tussen blufpoker en fraude?

Geen idee.
Ik ben ook weleens aansprakelijk gesteld door een partij. Spulletje aan de rechtsbijstand opgestuurd.... Heeft twee dagen geduurd voordat ze er wat mee konden, zo hebben ze over de grond gerold van het lachen......

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:57

Bij sommige mensen is het woord rechtsbijstand alleen al genoeg, om ze van mening te doen veranderen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:02

Tevens veranderen ze de polisvoorwaarden om de havenklap maar vergeten ze je die nog even bij te leveren als ze de boel wijzigen............

Boeven zijn het!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:31

Dimple schreef:
Tevens veranderen ze de polisvoorwaarden om de havenklap maar vergeten ze je die nog even bij te leveren als ze de boel wijzigen............

Boeven zijn het!

Ehm, jij bepaalt of en bij wie je verzekerd.........

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:40

Je leest niet goed.

Ze wijzigen het eenzijdig. Bij verlenging van je contract voor het volgende jaar geven ze wel aan dat er wijzigingen zijn, maar krijg je de nieuwe voorwaarden niet mee opgestuurd.
Moet je daar weer achteraan gaan leuren.

Kan me voorstellen dat mensen dat vergeten en het dus automatisch wordt verlengd met nieuwe voorwaarden die je niet kent.

Keuze waar je verzekerd is altijd je eigen keuze, maar overstappen met een paard wat al het ea mankeert is niet zo simpel. Dus blijf je meestal maar zitten en krijg je dus allemaal ge-emmer met de verzekering.

Genoeg voorbeelden hier van te vinden.