Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:Gewetenloze en geldbeluste types lopen er bij de honderden rond in de "paardenwereld". Net als in andere wereldjes waar geld de drijfveer is van weer andere gewetenloze types.
Toch sta ik nog met enige regelmaat verbaasd van de naieviteit van een heleboel goedbedoelende paardeneigenaren, die hun paard/pony wegdoen/verkopen aan iemand ZONDER die toch tenminste eerst uitgebreid na te trekken en/of te Googlen. Of zelfs zonder een gezonde dosis achterdocht te koesteren.
Zelfs op Bokt kom je toch met enige regelmaat de meest schrijnende verhalen tegen.
Mensen, je paard is geen tweedehands fiets, je bent als eigenaar verantwoordelijk voor diens leven en hoe dat verder na jou verloopt, met name op oude of gemankeerde paarden komt onsmakelijk volk af!
Ik zoek/zocht ook al jaren iemand voor mijn twee leuke chocoladekleurige Shetlanders, van 8 en 10 jaar (ruin en merrietje). Maar ik durf niet meer. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ze in verkeerde handen zouden komen en wellicht naar de slacht zouden verdwijnen. Er zijn vast leuke andere homes voor ze, waarschijnlijk ook leukere dan dat van mij, maar er kan zo makkelijk zo veel fout gaan, ja, ondanks contracten e.d., dat ik bij het idee alleen al geen oog meer dicht zou doen.
Wat vreselijk wat TS en anderen is overkomen door deze vrouw, maar dit is bepaald geen uitzondering.
Dus: wees drie maal in de rondte gewaarschuwd voor diegenen die GRAAG je paardje voor een zacht prijsje willen overnemen. Check en dubbelcheck, want voor sommigen is een paard gewoon GELD en niets anders dan dat.
KoudbloedKim schreef:Toch zijn er ook uitzonderingen te vinden.
Wij hebben 2 weken geleden een pony gekocht en hebben een mondelinge afspraak met de vorige eigenaresse dat, mochten we haar ooit moeten verkopen, ze weer terug gaat naar haar.
En geen haar op mijn hoofd die zich daar niet aan zal houden!
pizza64 schreef:Ik denk dat de (bijna) enige manier om zekerheid te hebben over een paard met een serieus mankement is, of hem zelf houden of hem zelf laten inslapen/slachten...
KoudbloedKim schreef:Toch zijn er ook uitzonderingen te vinden.
Wij hebben 2 weken geleden een pony gekocht en hebben een mondelinge afspraak met de vorige eigenaresse dat, mochten we haar ooit moeten verkopen, ze weer terug gaat naar haar.
En geen haar op mijn hoofd die zich daar niet aan zal houden!
pizza64 schreef:Ik denk dat de (bijna) enige manier om zekerheid te hebben over een paard met een serieus mankement is, of hem zelf houden of hem zelf laten inslapen/slachten...
cobiie schreef:Yontheke, paarden waarvan je wilt dat ze nooit meer onder het zadel komen moet je in mijn optiek niet uit handen geven.
Vala schreef:pizza64 schreef:Ik denk dat de (bijna) enige manier om zekerheid te hebben over een paard met een serieus mankement is, of hem zelf houden of hem zelf laten inslapen/slachten...
Precies..sorry maar ik krijg jeuk van al die mensen die oude en mankerende paarden wegdoen. En daarna komen de krokodillentranen. Neem zelf de verantwoording!
Guess_NH schreef:Ik heb haar correcte telefoonnummer waar ze ook op actief is vis whatsapp..
Ik weet dat wij als eigenaren verantwoordelijk zijn voor waar ons paard terecht komt. Wij hebben allemaal het beste voor gehad en hebben een vrouw tegenover ons gehad die veel ervaring heeft met de inkoop van paarden.. er trappen meerdere mensen in dat zegt ook genoeg.
Ik kon ook niks over haar vinden en had er een goed gevoel bij.