Problemen bij lease

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:09

Bel je eigen dierenarts en leg het uit.
Haal je paard op.
Zei het de vorige keer gelijk al.
Hoop datje snel plaats heb wat je hebt dan heb veel minder stress.
Het heeft geen zin om met ze in discussie te gaan.

Geen idee waarom ze je nu weghouden bij die dierenarts en zo moeilijk doen over de foto's.
Snap daar helemaal niks van.
Enige optie snel ophalen en desnoods zelf op de foto laten zetten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:26

Wat een naar verhaal!

Ik heb helaas ook niet de financiele middelen op het moment anders had je dr maar hier heen gebracht

In welke regio zoek je iets? misschien kan ik wat voor je betekenen ze zou dan wel in Nederland komen te staan maar dan zou je wel zelf de kosten van stalling enz moeten betalen uiteraard

Wij hebben namelijk nog plek in Nederlands Limburg
geen typische pensionstalling 24/7 hooi en veel kennis

maaike1994

Re: Problemen bij lease

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 00:02

Gentlegiant Wij zijn van België, dus zoek sowieso iets in België.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:04

Of net over de grens bij Breda eo?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 00:05

@spatter ik denk het niet. De paarden zijn wel verzekerd in de zin dat als ze schade aanrichten, we daarvoor verzekerd zijn.

@Pauline, liever in België. Ik ben in mijn regio ook boeren aan het mailen of er niemand een stukje weide wilt verhuren tijdelijk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 07:55

Een dierenarts mag geen medische gegevens doorgeven aan iemand anders dan eigenaar. Gezien jij eigenaar bent en meebetaalt heb je gewoon recht op de foto s of in elk geval je eigen dierenarts. Volgens mij spelen ze een vies spelletje. Meedelen dat je officiële klacht gaan indienen, desnoods met Orde der dierenartsen contact opnemen wat je nu het beste kunt doen. Desnoods aangetekend versturen. Moet niet gekker worden. Die mensen moesten zich schamen trouwens. Tuurlijk kost iets geld maar moeten ze ook geen paard kopen want zo gaat dat nu eenmaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:44

Balen zeg dat ze toch zo vervelend gaan doen nu.

Erg raar ook, want aan de ene kant trekken ze totaal hun handen er vanaf met: het is jouw paard dus los jij het maar op, ze moet hier weg.

En aan de andere kant mag jij de foto's niet zien, alsof je niets met het paard te maken hebt :?
HEEL erg raar.

Je hebt het zoals het verhaal er nu ligt, niet bepaald getroffen met deze mensen :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:10

Getver wat een ellende zeg, denk je een goed plekje te hebben gevonden -O-

Heeft iemand van de Arabs geen tijdelijk plekje tot je thuis alles op orde heeft? Rob heeft ze ook bij huis toch? Die hebben laatst hun merrie in moeten laten slapen dus misschien wel een plekje? Of van Odysseus?

Hoop dat het gauw allemaal een beetje op orde komt dit is voor jou ook niet bevorderlijk zo :(:)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:41

maaike1994 schreef:
Gentlegiant Wij zijn van België, dus zoek sowieso iets in België.

Misschien is De Groenen Hoek in Londerzeel een idee ?
Mijn merrie heeft er 1 jaar gestaan en de eigenaresse van deze vzw is heel serieus met de zorgen aan de paarden en hun welzijn. Paarden staan heel het jaar door buiten met schuilstallen. Ze krijgen onbeperkt ruwvoer en ook nog verse bieten enzo bijgevoerd. De paarden die moeilijk op gewicht blijven voert ze equifyt bij.
http://www.degroenenhoek.be/new/index.php

Denk dat zij de enige in België die dit aanbiedt. Ook DA instructies en eventuele medicatie volgt ze netjes op. Echt een topmens zoals je er maar weinig tegenkomt. Denk wel dat ze met wachtlijsten werkt, maar gezien je situatie kan ze misschien toch iets voor je betekenen.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 16:39

We zijn ondertussen weer een aantal dagen verder en nog geen oplossing.
Die DA dat de foto's had gemaakt heeft vandaag naar leasers gebeld. Hij was gisteren met het verhaal en de foto's naar de dierenkliniek geweest.
Volgens de dierenartsen daar is er op de foto's niks afwijkends te zien, niks waar ze last van zou kunnen hebben. Zij denken aan een peesprobleem of verrekking oid.
Die DA zei daarna tegen de leasers dat dit peesprobleem chronisch zal zijn (hij heeft merrie in tussentijd niet meer gezien!) en dat hij haar niet wil behandelen, verder geen medische kosten aan doen. Hij ging ook mijn DA contacteren.

Mijn DA belde mij en zei dat het hem heel erg zou verwonderen als het iets chronisch is, omdat ze bij ons nooit last heeft gehad. Waarschijnlijk is het overbelasting van de pees of peesverrekking oid. Hij stelt een maand boxrust en onstekingsremmers voor.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:41

Of mss wel helemaal geen pees en loopt ze onregelmatig vanuit de rug. Maargoed blijft een vaag verhaal en vage behandelen arts.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 16:43

Volgens de DA kan het niet uit schouder of rug komen. Maarja in hoeverre ik hem serieus moet nemen? Zijn diagnose over het kraakbeen klopte ook al niet...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:54

maaike1994 schreef:
Volgens de DA kan het niet uit schouder of rug komen. Maarja in hoeverre ik hem serieus moet nemen? Zijn diagnose over het kraakbeen klopte ook al niet...

Dat durfde een dierenarts hier ook te beweren...
Foto's gemaakt, tot aan de knie.
Geen barst op te zien....

Aardige klap lichter.

Toen een osteopaat erbij gehaald. En na 2 behandelingen liep madam weer rad.

En ik dacht... :roll: Duusss.. Daar betaal je een hap met geld voor??

Dus het kan zeker!!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:56

Fijn zo'n dierenarts die tegen de een (leasers) dit zegt, en tegen de andere (jouw da) een heel ander verhaal verteld. Ik zou in deze dierenarts totaal geen vertrouwen meer hebben..
Al ben ik wel heel benieuwd hoe jij dit te weten bent gekomen.(het verhaal van de dierenkliniek, leasers en je eigen da)
Ik ga er van uit dat iedereen nu in zijn eigen voordeel praat en de leasers nu, in hun ogen, totaal geen zin meer hebben in het paard, behandeling enz.. En jij, niet wijzer word in van/ deze situatie en vooral dat je je paard niet de behandeling kan geven die het nodig heeft.
Laatst bijgewerkt door flitzz op 16-01-15 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:02

Zoals ik goed begrijp, heb jij op dit moment ook de helft van de rekening betaalt van DA?
Staat dit vast op papier ? dan heb jij gewoon recht op de foto's

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:07

Wat een apart verhaal... Wat is er in vredesnaam gebeurd dat die dierenarts de foto's van jouw paard niet naar jou door wil sturen? Mag dat wettelijk gezien eigenlijk wel? Je hebt notabene de helft van de rekening betaald, dat maakt jou toch (mede)opdrachtgever? Ik zou eens een belletje doen naar een juridisch loket of rechtsbijstand...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:12

Maar als ts de helft aan de mensen betaald heeft aan de mensen die haar paard leasen, dan heeft technisch gezien de mensen die haar paard leasen het volledige bedrag aan de dierenarts betaald en daar zal de dierenarts misschien rekening meehouden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:21

maaike1994 schreef:
Ik heb net naar die DA gebeld. Hij wilde zelfs niet eens naar mijn kant van het verhaal luisteren ;(
Ik kreeg te horen dat ik de foto's niet kreeg en dat hij ze misschien naar mijn DA zal sturen en ook tegen mijn DA gaat zeggen dat hij ze niet naar mij mag sturen!!

jij hebt op diverse punten recht op die foto's
1, je bent officieel eigenaar van het paard, foto's horen bij paard en
2 je hebt meebetaald aan dit onderzoek

maar wat miss ook een punt is, leaser willen onder contract uit, een van de bindende voorwaarden is als een paard niet goed is dat het contract dan vervalt. da is erbij geroepen om bewijs te leveren dat het paard dusdanig is geblesseerd dat contract ontbonden moet worden, nu blijkt eigenlijk volgens de mening van een andere da. dat de blessure die aangekaart werd eigenlijk alleen maar veroorzaakt kan zijn door leaser en niet een verborgen gebrek o.i.d. dus is de schuldige in dit geval duidelijk de leaser en niet de eigenaar, leaser zou dus aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de gelede en nog te lijden schade. En daar zou hun eigen da dan aan meegewerkt hebben om dat te bewijzen.

dus wat hij in feite nu aan doen is is zijn clienten beschermen door de bewijslast niet aan eigenaar over te dragen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:11

waarom haal je dat paard niet gewoon weg,zonde van contract maar dit is voor zowel jou gezondheid als het paard niet fijn zo.

Een andere leaser zoeken wordt lastig maar als het financeel een paar maandjes kan dan maar even uitzingen en hem ''gratis'' verleasen wel op jou stal.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 21:14

chanel1985 schreef:
Maar als ts de helft aan de mensen betaald heeft aan de mensen die haar paard leasen, dan heeft technisch gezien de mensen die haar paard leasen het volledige bedrag aan de dierenarts betaald en daar zal de dierenarts misschien rekening meehouden.

Klopt inderdaad, zo is het gegaan. Hij wist wel op voorhand dat ik ging meebetalen. Ik heb diezelfde dag de helft van het bedrag teruggestort naar hun en ook aan die DA laten weten. Maar zelfs leasers krijgen de foto's niet van hem. Mijn DA heeft ze nu wel gekregen, maar volgens hem is er op die foto's ook niks afwijkends te zien.

Flittzz ik weet dit omdat de DA tegen de leasers heeft gezegd wat de artsen in de dierenkliniek zeiden. Mij heeft hij niks laten weten... Daarna heeft mama v leaser me gebeld om te zeggen wat de DA haar had gezegd. En deze namiddag heb ik dan ook telefoon gehad van mijn eigen DA.

We hebben wss voor voorlopig een noodoplossing, maar meer kan ik daar voorlopig nu nog niet over zeggen aangezien er mss wel meelezen. Morgen meer hierover.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 08:49

wat een gedoe zeg!!!
hoop dat het allemaal goed komt voor alle partijen.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 16:27

We zijn met mijn merrie onderweg naar huis. Wat een gedoe pff straks update

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:05

Oke nou fijn misschien straks geen stress meet voor jou met deze mensen.
Rij voorzichtig.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:45

Jeetje mina wat een gedoe. Doe voorzichtig!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:46

Wees maar blij dat ze nu weg is van deze rare mensen en hun dierenartsengedoe.

Nu heb je alles weer zelf in eigen handen.