Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zweepje schreef:Geloof me, elke vorm van onderzoek is bij haar gedaan, regulier en alternatief!
De veearts, fysio en een twee grote jongens die paarden paard-vriendelijk zadelmak maken hebben ook aangeven dat als ze misschien een veulentje heeft gehad ze kan veranderen... Dit heeft toen ook in mijn overweging meegespeeld om haar niet te laten inslapen! Maar dat is niet de doorslag geweest, dat was die man die beloofde er goed voor te zorgen en haar niet te verkopen. En ter goedertrouw ben ik op zijn aanbod ingegaan.
Ik had erg veel leuke filmpjes van haar op YouTube staan, vrij springen, in de wei, longeren en zelfs dat er iemand (SAM98) op haar rug zat... Ik heb die bewust verwijdert omdat ik geen verkeerde indruk wilde wekken! Ik heb volgens mij nog ergens wat flimpjes met haar gedrag. Ik zal deze eens opzoeken en die plaatsen.
brazil schreef:Wat een reacties toch.. Dus elk paard waar het niet mee klikt of waar je blijkt niet de juiste persoon voor te zijn, die moet je maar houden? En hoeveel wel berijdbare paarden worden van de ene naar de andere handelaar verkocht, uitgeput, over de sprong geslagen tot bloedens toe om dan te zeggen 'bwa hij gaat niet hoger dan 1.10, hop naar de slacht ermee'. Dit zijn evengoed ooit paarden geweest die iemand in goed vertrouwen heeft verkocht. Mensen zijn simpelweg voor geen haar te vertrouwen, wil dit dan zeggen dat we alle dieren moeten inslapen? Nee mensen moeten dringend leren dat de wereld niet van hen alleen is en respect tonen voor ieder levend wezen.
Met praktijken als deze maak je alleen dat mensen paarden bijhouden om dit te voorkomen.
Ik hoop dat het nog goedkomt met haar en TS je treft hier geen schuld aan, spijtig genoeg zijn er zoveel niet te vertrouwen mensen.
brazil schreef:Ayasha schreef:Nee, maar een paard dat dusdanig veel trainers gehad heeft kan je al niet meer van "niet klikken" spreken.
'of waar je blijkt niet de juiste persoon voor te zijn' je moet uiteraard wel alles lezen
Ayasha schreef:Doe ik, maar al die professionals konden er dus Niks van? Als wat TS zegt waar is (waar ik maar van uit ga) klinkt het me niet in de oren als een paard dat gewoon niet de juiste persoon gevonden heeft.
R12312 schreef:Het hoeft niet altijd pijn te zijn. Ik ken een merrie die tot het ZZ springen thuis niet gereden werd, die werd dagelijks aan de longe getraind en alleen op concours gereden omdat ze staatsgevaarlijk was. Uiteindelijk werd ze ouder en braver en kon ze thuis ook gereden worden. Maar toen liep ze al ZZ en heeft uiteindelijk internationaal 1.50 gelopen.
ding sprong de sterren van de hemel maar was niet te rijden. In parcours ja, en parcours klaar was er af en ad hand uit stappen.