Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caboclo

Re: Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:06

sneu voor ts en het paard
maar denk dat je nu gedaan heb wat je kon.
succes!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:30

Ts ik kan je heel goed begrijpen dat je verwachtte dat ze nog goed als fokmerrie kon . Maar we weten allemaal dat het dan beter is dat ze niets mankeren ............
Maar ik vind het verhaal wel heel erg veel hebben van een paard wat gewoon wat mankeert , niet qua karakter maar gewoon blokkeert door pijn . Misschien arthrose in de nek ,kissing spines . Een of andere zenuwpijn ............ Voordat dat gevonden is kun je er niet van uit gaan dat ze geschikt is voor de fok . Want er zijn veel nare dingen erfelijk . Een paard met acute pijn wordt onberekenbaar en dat is wat ze is . Hoop dat er oplossingen gevonden worden die het beste zijn voor dit paard . Misschien eens een keer erg goed gekeurd worden ?

brazil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:45

Wat een reacties toch.. Dus elk paard waar het niet mee klikt of waar je blijkt niet de juiste persoon voor te zijn, die moet je maar houden? En hoeveel wel berijdbare paarden worden van de ene naar de andere handelaar verkocht, uitgeput, over de sprong geslagen tot bloedens toe om dan te zeggen 'bwa hij gaat niet hoger dan 1.10, hop naar de slacht ermee'. Dit zijn evengoed ooit paarden geweest die iemand in goed vertrouwen heeft verkocht. Mensen zijn simpelweg voor geen haar te vertrouwen, wil dit dan zeggen dat we alle dieren moeten inslapen? Nee mensen moeten dringend leren dat de wereld niet van hen alleen is en respect tonen voor ieder levend wezen.
Met praktijken als deze maak je alleen dat mensen paarden bijhouden om dit te voorkomen.
Ik hoop dat het nog goedkomt met haar en TS je treft hier geen schuld aan, spijtig genoeg zijn er zoveel niet te vertrouwen mensen.

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 14:05

Geloof me, elke vorm van onderzoek is bij haar gedaan, regulier en alternatief!
De veearts, fysio en een twee grote jongens die paarden paard-vriendelijk zadelmak maken hebben ook aangeven dat als ze misschien een veulentje heeft gehad ze kan veranderen... Dit heeft toen ook in mijn overweging meegespeeld om haar niet te laten inslapen! Maar dat is niet de doorslag geweest, dat was die man die beloofde er goed voor te zorgen en haar niet te verkopen. En ter goedertrouw ben ik op zijn aanbod ingegaan.

Ik had erg veel leuke filmpjes van haar op YouTube staan, vrij springen, in de wei, longeren en zelfs dat er iemand (SAM98) op haar rug zat... Ik heb die bewust verwijdert omdat ik geen verkeerde indruk wilde wekken! Ik heb volgens mij nog ergens wat flimpjes met haar gedrag. Ik zal deze eens opzoeken en die plaatsen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:17

Ik hoop in ieder geval dat je eruit komt met de handelaar waar ze nu staat Zweepje. Hou je ons op de hoogte?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:19

Zijn haar ogen nagekeken?
Ik heb zelf ook zo eentje staan: levensgevaarlijk tijdens het werk, ik ben er nu 2 jaar mee aan de gang en ik hoop er over 3 jaar op te kunnen stappen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:22

Verschrikkelijk, Maar de stal waar ze nu staat staat ze wel heel erg goed, wellicht fokken hun wel een veulen bij haar om verder te kijken.
Hs-Meijer is echt wel 1 van de betere ( handels) stallen hier in de buurt:)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:49

Eerlijk gezegd zou ik in deze situatie dezelfde beslissing hebben gemaakt. Helemaal als je weet hoeveel levenslust je paardje heeft, zich prima voelt als grasmaaier en lichamelijk helemaal niets mankeert. Als dan iemand op je pad komt en met veel overtuiging aangeeft dat het paardje niet bereden zal gaan worden, ben ik ook die naïeve pennymiep die denkt; dat is een mooie oplossing. Tja, nu weten we het allemaal beter en als we de tijd terug konden draaien was de keuze anders geweest. TS, ik vind het dapper dat je het hier op bokt plaatst. Ik hoop heel erg voor je paard en voor jou dat stal HS de geschiedenis van dit paard serieus neemt en haar haar rust gunt.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:53

Zweepje schreef:
Geloof me, elke vorm van onderzoek is bij haar gedaan, regulier en alternatief!
De veearts, fysio en een twee grote jongens die paarden paard-vriendelijk zadelmak maken hebben ook aangeven dat als ze misschien een veulentje heeft gehad ze kan veranderen... Dit heeft toen ook in mijn overweging meegespeeld om haar niet te laten inslapen! Maar dat is niet de doorslag geweest, dat was die man die beloofde er goed voor te zorgen en haar niet te verkopen. En ter goedertrouw ben ik op zijn aanbod ingegaan.

Ik had erg veel leuke filmpjes van haar op YouTube staan, vrij springen, in de wei, longeren en zelfs dat er iemand (SAM98) op haar rug zat... Ik heb die bewust verwijdert omdat ik geen verkeerde indruk wilde wekken! Ik heb volgens mij nog ergens wat flimpjes met haar gedrag. Ik zal deze eens opzoeken en die plaatsen.

Staat ze helemaal op de foto?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:04

Die ene van ons was ook helemaal op de foto geweest. Behalve (natuurlijk) het atlanto occipitaal gewricht. Laat nou juist daar het probleem zitten.....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:07

Tja, weinig aan te doen. Ik heb mijn ruin ook voor weinig verkocht aan een handelaar die mijn ruintje notabene 6 maanden op stal opgesloten had omdat ie geen stalruiter meer had. Niet uit de stal, geen beweging, niets. Erg zonde. Waar hij nu is weet ik niet. Ik heb de handelaar niet meer gebeld om te vragen waar hij nu is. Ik mis m'n ruin wel, maar verkocht is verkocht en nooit zal ik een beter paard onder de kont krijgen, ik heb er geen zeggenschap meer over. Hem aanhouden was toen ook geen optie.
Hij was overigens prima te berijden. Voor de wagen had ie nog niet gestaan (wel dingen getrokken). Ik gok dat de handelaar mijn ruintje met een extra 0 er achter heeft doorverkocht. Maar goed, ik kon hem echt niet langer houden. Dat moet ik gewoon accepteren en bij mij heeft ie gewoon 3 jaar en 8 maanden een prachtig leven gehad met alles wat een paard kon wensen. Dat hou ik maar in m'n hoofd.

Paarden zoals die van de ts ben ik wel tegengekomen. In 90% van de gevallen zijn ze bij een ander gewoon bruikbaar te maken. 10% heeft een kronkel en daar kun je dus niets mee. Dus dat je de gok neemt dat juist jij er wel wat mee kunt is niet gek. Als verkoper moet je het gewoon van je af kunnen zetten. Er is een koper niet eerlijk geweest, maar dat zijn er veel, en is niet netjes natuurlijk. Maar helaas kun je daar niets aan doen. Jij dacht het beste te doen, wat helaas niet zo bleek te zijn. Maar leg het naast je neer. Het is niet meer jouw paard, dus alle grip op de situatie ben je kwijt. Je kunt nu niets meer doen. Bovendien stond ze in juli op de bokt-markt en de eerste foto was er eentje MET zadel. Er mag dan wel bijstaan verkoop als fokmerrie, maar ik zie een foto van een paard met zadel, dus zou je verwachten dat er wel enigzins op te rijden valt. Overigens denk ik dat ik hetzelfde gedaan had als jij hoor ts. Verkopen met verhaal erbij en er weinig voor vangen. En dan is het flink balen als een ander er wel winst mee wilt maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:32

brazil schreef:
Wat een reacties toch.. Dus elk paard waar het niet mee klikt of waar je blijkt niet de juiste persoon voor te zijn, die moet je maar houden? En hoeveel wel berijdbare paarden worden van de ene naar de andere handelaar verkocht, uitgeput, over de sprong geslagen tot bloedens toe om dan te zeggen 'bwa hij gaat niet hoger dan 1.10, hop naar de slacht ermee'. Dit zijn evengoed ooit paarden geweest die iemand in goed vertrouwen heeft verkocht. Mensen zijn simpelweg voor geen haar te vertrouwen, wil dit dan zeggen dat we alle dieren moeten inslapen? Nee mensen moeten dringend leren dat de wereld niet van hen alleen is en respect tonen voor ieder levend wezen.
Met praktijken als deze maak je alleen dat mensen paarden bijhouden om dit te voorkomen.
Ik hoop dat het nog goedkomt met haar en TS je treft hier geen schuld aan, spijtig genoeg zijn er zoveel niet te vertrouwen mensen.

Nee, maar een paard dat dusdanig veel trainers gehad heeft kan je al niet meer van "niet klikken" spreken. :+

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:34

Weet je al wat die mensen die haar nu hebben met haar gaan doen? Of heb je ze niet meer gesproken na jullie gesprek?

brazil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:11

Ayasha schreef:
Nee, maar een paard dat dusdanig veel trainers gehad heeft kan je al niet meer van "niet klikken" spreken. :+

'of waar je blijkt niet de juiste persoon voor te zijn' je moet uiteraard wel alles lezen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:44

brazil schreef:
Ayasha schreef:

'of waar je blijkt niet de juiste persoon voor te zijn' je moet uiteraard wel alles lezen :+

Doe ik, maar al die professionals konden er dus Niks van? Als wat TS zegt waar is (waar ik maar van uit ga) klinkt het me niet in de oren als een paard dat gewoon niet de juiste persoon gevonden heeft.

brazil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:03

Ayasha schreef:
Doe ik, maar al die professionals konden er dus Niks van? Als wat TS zegt waar is (waar ik maar van uit ga) klinkt het me niet in de oren als een paard dat gewoon niet de juiste persoon gevonden heeft.

Niet de juiste persoon, heeft dit dan te maken met professionals die er niks van kennen? Lijkt mij toch erg zeker dat het paard niet de juiste persoon heeft gevonden als het paard dienst moet/kan doen als fokmerrie of als grasmaaier en als TS dit niet kan bieden. Maw het paard heeft "gewoon" niet de juiste persoon gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:00

Het is idd nooit anders geweest. 80% van de paarden moet inderdaad werken waarvoor ze in ruil goed verzorgt te worden, eten te krijgen, enz.
En een paard kan beter lelijk zijn en slechte papier hebben, want hoe mooier het dier en de papieren des te minder snel dan mensen zien dat een paard niet goed is of goed loopt.
Voor rest niks rouwig over de slacht. Want zolang massaal dieren in kleine hokken worden gefokt voor de vlees industie zie ik veel liever dat een paard wordt geslacht dat altijd lekker buiten heeft kunnen lopen en wel een goed leven heeft gehad.

Maar moet zeggen dat zelf ook mee zit, en om die reden heb gekozen om aan slag te gaan met een bij rijder. Want voordeel daarvan is dat ik wel de controle er over heb en zelf ook kan bepalen wanneer het mooi is geweest en wanneer het zijn tijd is.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:15

Het hoeft niet altijd pijn te zijn. Ik ken een merrie die tot het ZZ springen thuis niet gereden werd, die werd dagelijks aan de longe getraind en alleen op concours gereden omdat ze staatsgevaarlijk was. Uiteindelijk werd ze ouder en braver en kon ze thuis ook gereden worden. Maar toen liep ze al ZZ en heeft uiteindelijk internationaal 1.50 gelopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:32

R12312 schreef:
Het hoeft niet altijd pijn te zijn. Ik ken een merrie die tot het ZZ springen thuis niet gereden werd, die werd dagelijks aan de longe getraind en alleen op concours gereden omdat ze staatsgevaarlijk was. Uiteindelijk werd ze ouder en braver en kon ze thuis ook gereden worden. Maar toen liep ze al ZZ en heeft uiteindelijk internationaal 1.50 gelopen.

Mijn man heeft ook zo eentje gehad. Die werd warm 'gelongeerd' en pas er op springen als ze binnen mocht. :+ ding sprong de sterren van de hemel maar was niet te rijden. In parcours ja, en parcours klaar was er af en ad hand uit stappen.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:59

nog nieuws?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:31

Wat erg dat dit is gebeurd TS.. Denk je een goede oplossing te hebben gevonden voor je merrie blijkt het een grote leugen te zijn. Naïef misschien, maar er zijn toch ook echt mensen die zich wel aan de afspraken houden en inderdaad een paard een goed huis willen geven zonder dat ze erop willen rijden of de paarden toch weer in de handel verdwijnen. Dus ik kan me voorstellen dat je uit bent gegaan van de goede bedoelingen die deze koper leek te hebben.

De vraagprijs zal nu waarschijnlijk wel een stukje hoger liggen bij een handelsstal, maar ik hoop dat je er uit kan komen met die mensen daar. Ik zou zelf wel mijn best doen om de merrie terug te kopen. Ik weet niet of je dat ook van plan bent?

Ik zou haar gewoon zelf houden als weide paard, maar ik ben nou eenmaal niet van de verkoop en al helemaal niet van de slacht of euthanasie zonder ernstig lichamelijk letsel of om het sterven te bespoedigen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:43

Ach, zo'n paard hadden wij ook. We hebben gelukkig de keuze gemaakt om haar 'naar de eeuwig groene weiden te sturen' ipv haar in de handel tegen te moeten komen voor of nadat er iemand mee verongelukt is. Nu hebben we tenminste zelf de keuze gemaakt.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:32

Heb je nog iets gehoord van de stal TS?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:06

ik ben ook wel benieuwd.

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 11:45

Ik heb idd wat gehoord, de handelsstal waar ze stond heeft haar de volgende dag teruggebracht naar de handelsstal waar hij haar heeft gekocht, ondanks dat hij er een koper voor had en haar de dag ervoor nog röntgenologisch had laten keuren.
De Handelsstal waar ze nu staat, heeft mij ook gebeld maar met een iets andere toonstrekking, of ik dit verhaal van Bokt af wilde halen, zo niet dan zou hij wel even langskomen... Ik heb gezegd dat hij ten alle tijde welkom is op mijn huisadres! Maar die gast zou dan niet alleen komen.... "ik zeg....dat riekt naar bedreiging"!!!
Ik heb hier melding van gedaan bij de politie omdat ik ze toch even op de hoogte wilde brengen dat er misschien een heel raar feestje bij mij gevierd gaat worden.
Ik heb hem daarna nog een sms gestuurd want hij beweerd bij hoog en laag dat er niks met haar aan de hand is. Ik heb aangegeven om bij hem over 2 a 3 weken langs te komen in Hellendoorn! Echter gaf hij gelijk aan dat ze inmiddels in Duitsland staat..... en dat hij haar zelf nu gaat uitbrengen in de sport.
Ik geloof hier geen ene ruk van natuurlijk, NL is nu blijkbaar te heet onder zijn voeten!
Als hij mij gewoon had gebeld, met joh we zijn echt goed met haar bezig en we komen stapje bij stap je verder..... wat is er allemaal met haar gebeurd, maar daar werd niet naar gevraagd, ondanks dat ik al weet dat ook hij haar niet goed gaat krijgen. Dus ook hij gaat voorbij aan het dier...