Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
purny schreef:Ik begin te vermoeden dat het een luguber incassobureau is. Deze bureaus zijn tegenwoordig erg populair. Zolang je niks zwart op wit hebt qua datums niets betalen. Is er een instelling boven de DA praktijk waar je terecht kan met je klacht?
Maar ik heb ook het idee dat het niet zo'n serieus incasso bureau is en omdat de oude eigenaar de rest niet betaald ze het nu op mijn bord willen leggen.
M_i_R schreef:Verkijk je daar niet op. in dit geval gaat het per e-mail maar wanneer post stelselmatig naar het juiste GBA adres gestuurd wordt en jij aan komt zetten met een verhaal dat je alleen die post nooit ontvangen hebt ga je dat niet redden. Met een deugdelijke verzendadministratie aan de zijde van de wederpartij is de kans groot dat je daar het onderspit delft.
anneliesdj schreef:M_i_R schreef:Verkijk je daar niet op. in dit geval gaat het per e-mail maar wanneer post stelselmatig naar het juiste GBA adres gestuurd wordt en jij aan komt zetten met een verhaal dat je alleen die post nooit ontvangen hebt ga je dat niet redden. Met een deugdelijke verzendadministratie aan de zijde van de wederpartij is de kans groot dat je daar het onderspit delft.
Euh nee, dat hebben wij aan den lijve ondervonden.
Verzendadministratie is tot op een paar weken nauwkeurig te noemen
maar niet de standaard praktijk. Verder is het per instantie sterk afhankelijk hoe nauwkeurig de verzendadministratie is, dus roepen dat 'het niet zo is' omdat in jullie geval het mogelijk anders is geweest lijkt me wat voorbarig. De reden dat ik dit aan TS voorhoud, is dat mensen heel snel geneigd zijn om te roepen dat je middels struisvogelpolitiek ver kan komen, zolang er niks aangetekend verzonden wordt. Dat is eenvoudigweg niet zo en kan mogelijk de problemen voor TS alleen maar groter maken.
Apple schreef:Juridisch Loket inderdaad.
Daarnaast was je, toen dit gebeurde, 16 jaar oud. Als 16 jarige heb je nog niet de beslissingsbevoegdheid voor een dergelijke dure behandeling bij de DA. De eigenaar is hoofdelijk aansprakelijk.
Je kunt een briefje sturen naar het incassoburo waarin je aangeeft dat je gezien je leeftijd niet aansprakelijk bent voor de vordering en dat ze bij XXXX moeten zijn.
M_i_R schreef:Dat is de grap dus: dat hoeft NIET per aangetekende post of Track&trace. Een deugdelijke verzendadministratie is voldoende.
Het is toch spijtig dat Bokt zo ongelofelijk hardleers kan zijn. Ik geef het op en ga weer verder met mijn werk. TS succes en laat je niks wijs maken, bij vragen kan je het beste even langsgaan bij het JL. Voor korte vragen staat mijn PB-box open

). het voordeel van een doorverwijzing van het JL is namelijk dat dit tot korting op de kosten voor de advocaat kan leiden. 

M_i_R schreef:Dat is de grap dus: dat hoeft NIET per aangetekende post of Track&trace. Een deugdelijke verzendadministratie is voldoende.
Het is toch spijtig dat Bokt zo ongelofelijk hardleers kan zijn. Ik geef het op en ga weer verder met mijn werk. TS succes en laat je niks wijs maken, bij vragen kan je het beste even langsgaan bij het JL. Voor korte vragen staat mijn PB-box open
joyce2 schreef:M_i_R schreef:Dat is de grap dus: dat hoeft NIET per aangetekende post of Track&trace. Een deugdelijke verzendadministratie is voldoende.
Edit: Vorige reactie verwijderd, ik zie dat je nog een uitgebreide post hebt geplaatst met meer toelichting
joyce2 schreef:Ik zag het al helemaal voor me: gewoon lekker in een avondje een verzendadministratie in elkaar flansen, je kan de adressen, data en namen zo veranderen en hoppa, opeens sta je in je recht! En de arme slachtoffers lekker betalen, want die hebben geen poot om op te staan "want de tegenpartij heeft de verzendadministratie netjes in orde hoor".
Bij mij is altijd op het hart gedrukt (zowel door Juridisch Loket, als door verschillende advocaten), dat je brieven aangetekend, of op zijn minst met Track&Trace moet verzenden, omdat je anders geen poot hebt om op te staan.
joyce2 schreef:Bij mij is altijd op het hart gedrukt (zowel door Juridisch Loket, als door verschillende advocaten), dat je brieven aangetekend, of op zijn minst met Track&Trace moet verzenden, omdat je anders geen poot hebt om op te staan.