wat ben ik nog verplicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:26

Dit werkt en beetje op sommige stallen zo...heel vervelend. Voor de volgende keer, ga nooit zonder je spullen weg...

En als er onenigheid is en je zegt op, kan je beter meteen gaan, want het risico dat je paard niet meer gevoed wordt of buiten gezet....

Hij stuurt je weg, ook hij heeft een maand opzegtermijn. M.i heeft hij nu geen recht op die extra maand en ook mag hij je spullen niet .vasthouden. Bel voor de zekerheid het juridisch loket..

Een opzegtermijn heb je alleen als je een contract hebt getekend...

_San87_

Re: wat ben ik nog verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:28

Niet waar.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:35

Jammer dat dingen zo moeten lopen. Ik denk dat het een goede keus is gewoon te betalen.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 16:38

Als 't niet gaat zoals t moet, dan moet 't maar zoals t gaat, zeggen we dan maar... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:43

_San87_ schreef:
Niet waar.

Bedoel je mij? Ik heb nooit een opzeg termijn gehad...maar heb wel meegemaakt toen ik aangaf weg te gaan dat mijn paard binnen bleef, geen voer meer kreeg en uitmesten werd toch al nooit gedaan....

Toen ik daar wat van zei, mocht ik meteen mijn paard oppakken, heb dat ook gedaan en mijn man is die avond nog de helft van het vooruit betaalde stalgeld terug gaan halen :D .....was halverwege de maand...

Brutalen hebben de halve wereld en stalbazen, tja ach je hebt goeden en slechten...en een stalbaas die zegt dat hij het niet wil weten maar stiekem dus toch partij trekt door je te duperen, tja ....

Als Moses niet naar de Berg komt, dan de Berg maar naar Moses....

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:46

russel schreef:
_San87_ schreef:
Niet waar.

Bedoel je mij? Ik heb nooit een opzeg termijn gehad...maar heb wel meegemaakt toen ik aangaf weg te gaan dat mijn paard binnen bleef, geen voer meer kreeg en uitmesten werd toch al nooit gedaan....

Toen ik daar wat van zei, mocht ik meteen mijn paard oppakken, heb dat ook gedaan en mijn man is die avond nog de helft van het vooruit betaalde stalgeld terug gaan halen :D .....was halverwege de maand...

Brutalen hebben de halve wereld en stalbazen, tja ach je hebt goeden en slechten...en een stalbaas die zegt dat hij het niet wil weten maar stiekem dus toch partij trekt door je te duperen, tja ....

Als Moses niet naar de Berg komt, dan de Berg maar naar Moses....

Ja, sorry. Ik doelde op wat jij zegt over opzegtermijn enkel met contract. Dat is natuurlijk onzin.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:46

Ik heb mijn contract ook nooit ondertekend van hun terug gehad ik heb wel getekend. Ik ga nu volgende week ook weg na een maand opzegtermijn gelukkig gaat dat allemaal normaal.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:08

Ts: top dat je het zo gaat oplossen! Klinkt stom, maar ik ben gewoon trots op je! Het is heel normaal dat je als je net deze ellende hebt meegemaakt dat je zin hebt om je kont tegen de krib te gooien: nu past iedereen zich maar even aan mij aan. Heel normaal! Een oplossing is het nog nooit geweest, en ik ben oprecht blij dat je het netjes oplost.

Ze zullen meelezen, tuurlijk. Maar ze zien ook dat je echt wel van goede wil bent. Jou valt op dit gebied niets te verwijten. En nogmaals, beste meelezers, het is heel normaal dat je even zat van alles bent na dit gedoe, en als je paard dan ook nog ineens verhuist moet worden op een ander moment dan eigenlijk in de planning lag, dan vat je wel eens iets anders op dan het misschien bedoelt is. En reageer je ook feller, word je opstandig. Hebben we allemaal wel eens.

Ts is netjes gebleven in dit topic, heeft niet uitgeweid, en lost alles netjes op met de stalhouder. Klaar toch? Leven en laten leven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:29

san87 waar kan ik lezen dat ik een contract heb als ik bij een pension mijn paard stal? En hoe rechtsgeldig is zo een contract? Als er gerefereerd wordt naar een maand opzeg termijn, dan werkt dat 2 kanten op...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:35

russel schreef:
san87 waar kan ik lezen dat ik een contract heb als ik bij een pension mijn paard stal? En hoe rechtsgeldig is zo een contract? Als er gerefereerd wordt naar een maand opzeg termijn, dan werkt dat 2 kanten op...

Ik zeg nergens dat je een contract hebt wanneer je je paard ergens stalt. Ik ontkracht enkel wat jij zegt over opzegtermijnen in combinatie met contracten. Je kunt namelijk ook heel goed een opzegtermijn afspreken zonder welk contract dan ook te tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:58

Maar dat werkt dan wel 2 kanten op...dus als je meteen moet vertrekken, dan houdt de stalbaas zich ook niet aan zijn eigen gemaakte afspraken.

Maar volgens mij spreken we langs elkaar heen.

Jij zegt dat je wederzijdse afspraken kan maken mbt opzegtermijn en het bekrachtigd met een kontrakt. Ok...maar als er geen kontrakt is, heb je geen opzegtermijn en benoem ik in mijn bericht waar je op reageerde.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:00

russel schreef:
Maar dat werkt dan wel 2 kanten op...dus als je meteen moet vertrekken, dan houdt de stalbaas zich ook niet aan zijn eigen gemaakte afspraken.

True. Echter kunnen er altijd gegronde redenen zijn om een afspraak (of contract) te verbreken. Hoe dat allemaal precies in zijn werk gaat, durf ik echter niet te zeggen. Heeft te maken met de verantwoordelijkheden van de verhuurder en de verantwoordelijkheden van de huurder. Betalingsplicht wordt niet per se kwijtgescholden wanneer een contract ontbonden wordt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:14

Nee, afspraken hoeven niet bekrachtigd te worden met een contract. Ook zonder contract kan er een opzegtermijn bedongen worden. Dit staat gewoon in de wet, opzegtermijn is de betalingstermijn. Dus als je per maand een bedrag betaalt aan huur (met of zonder huurcontract), volgt daarop een opzegtermijn van een maand. Betaal je per twee weken, dan heb je een opzegtermijn van twee weken.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 20:17

zorro schreef:
Ts: top dat je het zo gaat oplossen! Klinkt stom, maar ik ben gewoon trots op je! Het is heel normaal dat je als je net deze ellende hebt meegemaakt dat je zin hebt om je kont tegen de krib te gooien: nu past iedereen zich maar even aan mij aan. Heel normaal! Een oploķssing is het nog nooit geweest, en ik ben oprecht blij dat je het netjes oplost.

Ze zullen meelezen, tuurlijk. Maar ze zien ook dat je echt wel van goede wil bent. Jou valt op dit gebied niets te verwijten. En nogmaals, beste meelezers, het is heel normaal dat je even zat van alles bent na dit gedoe, en als je paard dan ook nog ineens verhuist moet worden op een ander moment dan eigenlijk in de planning lag, dan vat je wel eens iets anders op dan het misschien bedoelt is. En reageer je ook feller, word je opstandig. Hebben we allemaal wel eens.

Ts is netjes gebleven in dit topic, heeft niet uitgeweid, en lost alles netjes op met de stalhouder. Klaar toch? Leven en laten leven..

Thanks voor je bericht! Fijn even een positief berichtje na alle negativiteit :) Het is geregeld en klaar. Fijn met paardlief de toekomst tegemoet nu in een positieve flow :D

@de rest. Disscusieer gerust door :')
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 02-05-14 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:21

Opzegtermijnen zijn vastgelegd in de wet en gelden als er geen contract is.

Ik had in dit geval een kale stalhuur betaald, met de voorwaarde dat als de stal eerder verhuurd is je het restant terug krijgt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:13

Goed zo meis! Lekker positief verder gaan. Gebeurt is gebeurt, nu op naar de toekomst. Komt wel goed met jou! :-)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:51

TS, ik vind dat je dit netjes en verstandig hebt opgelost! +:)+
Soms is het gewoon raadzamer om een mogelijk verlies te slikken, dan over lijken te gaan om je gelijk te halen, als je begrijpt wat ik bedoel. :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 13:19

Thanks Gini.
Soms kun je idd beter over dingen een nachtje slapen in je boosheid.. en bedenken wat je gaat bereiken met je kont in de kribbe te gooien en boos blijven :j Ik heb gister persoonlijk het geld gebracht en het klinkt stom maar ik heb gewoon een praatje gemaakt met de staleigenaar en de overige stalgenoten. Dan maar even een lege portomonee. Mn paardje staat nu wel goed. We staan op de stal waar ik al heen wilde en ik ben daar ook blij mee. en ik kan met iedereen (ehh bijna iedereen :D ) nog door 1 deur.
Ik hoop dat anderen die eens in zo'n situatie komen hier wat aan hebben. Hou de eer aan jezelf :)

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:46

TS, heel netjes afgerond zo. Heb zelf vorig jaar mijn paard verhuisd. Ik was eigenlijk 1 dag te laat met opzeggen. Had verwacht nog 2 maanden te moeten betalen en heb dat ook aangeboden. Puntje bij paaltje heb ik mijn paard halverwege de maand verhuisd, zij hadden de box de volgende dag weer vol en ik heb zelfs maar hoeven betalen tot en met de dag dat ik vertrok. Kreeg namelijk de rest van de maand terug.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:04

Netjes opgelost ts! (van jouw kant uit dan...ik had het ook netjes gevonden van de staleigenaar als hij ook wat water bij de wijn zou doen).

Wat ik overigens met mijn opmerking eerder bedoelde van waarom niet gevraagd over de opzegtermijn, was op het moment dat hij je vroeg te vertrekken om te vragen hoe het dan zat met de maand opzegtermijn. (dus ik had gelezen dat je daarvan op de hoogte was, maar die verduidelijking over wat moet ik nog nu ik weggestuurd ben vragen aan hem tussen het moment dat hij je verzoekt weg te gaan en jij je paard inlaad zeg maar). Dat had een hoop frustraties gescheeld...hetzij omdat hij had kunnen aangeven: nee ik bedoel niet dat je wegmoet alleen dat het me verstandiger lijkt (en had jij kunnen zeggen: wat hebbie ervoor over) of je had hier gelijk afspraken over kunnen maken en al dit gezeur achteraf niet gehad. (zelf ben ik overigens niet anders...ik bedenk zulke dingen ook altijd pas achteraf).