Merrie in pensioen en afspraken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Re: Merrie in pensioen en afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:56

Hoe lang is dat paard al op dit pensioen adres?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:58

Amaris schreef:
Ja, alleen is punt 5 dus ietwat... niet zo slim.

Want waarom schenken? Had het meisje gewoon aangemerkt als verzorgster, maar het paard zelf in eigendom gehouden.

Waarom schenken? Scheelt je flink wat geld in de maand. Je hebt er geen omkijken naar, geen kosten meer van en het meisje is blij. Paard was flink opgeknapt dus dat ook blij.

Overigens, zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar snap wel dat dit zo is gedaan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:00

nouja dan is het dus gewoon het financiele plaatje: kan niet meer opbrengen dus geef paard weg.

Tja... mijn keuze zou het dus niet zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:04

Rocamor schreef:
Waarom schenken? Scheelt je flink wat geld in de maand. Je hebt er geen omkijken naar, geen kosten meer van en het meisje is blij. Paard was flink opgeknapt dus dat ook blij.

Overigens, zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar snap wel dat dit zo is gedaan.

geen onkosten geen omkijken, maar dan heb je er ook niets meer over te vertellen!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:06

Douraque schreef:
Er staat toch in het contract dat de merrie niet verplaatst mag worden? Dus alleen al het wegbrengen naar de hengst is al contractbreuk imo..

Ik persoonlijk had de trailer achter mijn auto gehangen en de merrie opgehaald..

Paard is slechts voor dekking ergens anders heen verplaatst, dat maakt nog niet dat de ontbindende voorwaarde is geschonden. Strikte interpretatie hiervan zou dan ook betekenen dat verplaatsen naar een kliniek niet zou mogen.

Indien TS zou doen wat jij zou doen, dan is er sprake van diefstal aangezien de wederpartij de rechtmatige eigenaar is van het paard momenteel. Op basis van de tot mij ter beschikking staande gegevens kan ik niet anders concluderen dan dat TS geen enkel recht heeft om het contract te ontbinden.[/quote]

Strikte interpretatie zou er zelfs voor kunnen zorgen dat het paard niet van de stal naar de wei mag worden verplaatst :')
Ik sta dan ook volledig achter jouw mening ;)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:07

Ik snap het probleem ook niet helemaal.
Als je je paard weg doet dan heb je er niets meer over te zeggen simpel zat.
Het gaat er om dat het paard happy is en het goed met hem gaat toch?
Dat de merrie gedekt is daar is wat over te zeggen maar ook niet meer de zaak van de vrienden van TS.
Als je de regie wilt houden dan moet je je paard niet uit handen geven maar uitlenen, verleasen zodat je gewoon eigenaar blijft.
Ja vrienden van TS dat het nu niet naar je zin gaat dat had je eerder moeten bedenken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:12

Amaris schreef:
nouja dan is het dus gewoon het financiele plaatje: kan niet meer opbrengen dus geef paard weg.

Tja... mijn keuze zou het dus niet zijn.

Of dat in dit specifieke geval zo was, weet ik niet. Mijn antwoord hierboven was meer algemeen en niet specifiek van de TS en de vorige eigenaresse van dit paard.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:28

Je antwoord was anders wel erg specifiek gericht op dit 'geval'.

Als het verhaal van de kennis van de nieuwe eigenaresse klopt is het dus ook wel zo gegaan. Maar goed, je weet nooit of dat 100% waar is.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:57

De eigenaresse heeft een jaar lang voor het paard betaald alvorens het te schenken, meen ik gelezen te hebben...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:59

Amaris schreef:
Je antwoord was anders wel erg specifiek gericht op dit 'geval'.

Als het verhaal van de kennis van de nieuwe eigenaresse klopt is het dus ook wel zo gegaan. Maar goed, je weet nooit of dat 100% waar is.

Mijn antwoord nog even nagelezen en zie wat je bedoelt. Zal volgende keer neutraler schrijven, aangezien ik geen idee heb of het voor de vorige eigenaresse een kwestie van geld was!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:07

Oooohhh op die manier! En ik was weer helemaal uit gegaan van wat de kennis van de nieuwe eigenaresse schreef, daar sloot jij per ongeluk zo goed op aan haha. :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:53

Hoe lang is die merrie al weg bij de vorige eigenaar?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:50

Rocamor schreef:
Amaris schreef:
Ja, alleen is punt 5 dus ietwat... niet zo slim.

Want waarom schenken? Had het meisje gewoon aangemerkt als verzorgster, maar het paard zelf in eigendom gehouden.

tja..ik snap het ook wel, maar ik word zo moe van dat gemekker achteraf...zelfde van mensen die een paard weggeven en dan gaan miepen dat paard voor 1000 euro is doorverkocht..ja en??? zelf deed je hem ook weg, dus waarom mag een ander dat niet? Al die krokodillentranen...prima, hoor...maar het gaat er bij mij niet in, dat in dit geval geld geen rol speelde en dat het zuiver ging om het beste voor het paard...dan had de eigenaresse gewoon de boel kunnen laten zoals het was en de verzorgster de vrije hand geven qua rijden en verzorging...paard stond daar al en was al opgeknapt, en was voor hem niet nodig dat er een eigenaarswissel kwam, hoor...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:28

Ik vind het jammer dat je dit verhaal op bokt zet TS, zoals al een aantal keer is vermeld had je ook buiten bokt om juridisch advies kunnen inwinnen. Komt nu op mij een beetje over alsof je mensen aan jouw kant wil krijgen. Misschien is dat de insteek niet, maar we horen nu alleen jouw kant van het verhaal terwijl er ook een andere kant is. Geldt natuurlijk ook voor de tegenpartij. Wat ik wil zeggen: jammer dat het zo gelopen is en dat jullie er niet op een persoonlijke manier uitkomen. Hoop dat jullie misschien toch nog een keer om de tafel kunnen gaan om één en ander aan elkaar uit te leggen, ik denk dat jullie gezamenlijke doel toch het welzijn van de merrie is :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:28

IHN schreef:
Rocamor schreef:

tja..ik snap het ook wel, maar ik word zo moe van dat gemekker achteraf...zelfde van mensen die een paard weggeven en dan gaan miepen dat paard voor 1000 euro is doorverkocht..ja en??? zelf deed je hem ook weg, dus waarom mag een ander dat niet? Al die krokodillentranen...prima, hoor...maar het gaat er bij mij niet in, dat in dit geval geld geen rol speelde en dat het zuiver ging om het beste voor het paard...dan had de eigenaresse gewoon de boel kunnen laten zoals het was en de verzorgster de vrije hand geven qua rijden en verzorging...paard stond daar al en was al opgeknapt, en was voor hem niet nodig dat er een eigenaarswissel kwam, hoor...

Goed verwoord. Ben het er helemaal mee eens.

Rebecca1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:35

Hehe, ik zou het verhaal niet snappen, kijk dit is heel simpel... weggegeven is weggegeven... en wat de huidige eigenaar doet is zijn zaak, het dier is onderzocht door een va en daarna gedekt... wat is nou het probleem??? Als je dit niet wou, dan had je jd teergeliefde paard waaf je al 13 jaar voor zorgt gehouden.... je hebt geen poot om op te staan

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:27

Rebecca1987 schreef:
Hehe, ik zou het verhaal niet snappen, kijk dit is heel simpel... weggegeven is weggegeven... en wat de huidige eigenaar doet is zijn zaak, het dier is onderzocht door een va en daarna gedekt... wat is nou het probleem??? Als je dit niet wou, dan had je jd teergeliefde paard waaf je al 13 jaar voor zorgt gehouden.... je hebt geen poot om op te staan

Je zal het vast niet zo bedoelen maar het komt er een beetje verrot uit. En ondanks dat ze de verkeerde beslissing heeft genomen betekend dat nog niet dat je daar niet heel veel verdiet van kan hebben.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:58

Rebecca1987 schreef:

Lekker bot antwoord.
Heb je het hele verhaal gelezen?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:17

Ik vraag het nog 1x, hoe lang geleden is dit paard weggegeven?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:37

vrouwke schreef:
Rebecca1987 schreef:

Lekker bot antwoord.
Heb je het hele verhaal gelezen?

Ja, bot. Maar wel waar.
Ik heb het hele verhaal gelezen en vraag me af wat jij met die opmerking bedoelt. Wat zie jij anders dan?

kohtje schreef:

Het lijkt erop dat TS geen zin meer heeft om te reageren in dit topic. Te weinig gewenste antwoorden misschien...
Laatst bijgewerkt door GDG op 19-04-14 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 08:38

kohtje schreef:

Dat staat in de tekst. Vorig jaar is het contract getekend

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:03

smurfje schreef:
kohtje schreef:

Dat staat in de tekst. Vorig jaar is het contract getekend

Maar dat geeft geen info over hoe lang het bij huidige stalhoudster staat.

Ik vind Rebecca overigens niet bot. Wel duidelijk.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:22

Dat maakt toch ook helemaal geen fluit uit ?
Of het nu een week of een jaar geleden is ?

Of gaat er weer iemand komen met een zelfverzonnen regel over een aantal maanden onderhoud en rechten op het paard ?
Nee toch, hopelijk -O-

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:28

Dat zeg ik toch niet. Maar er wordt al wel een hele tijd niet omgekeken door de oude eigenaar naar dit paard. De nieuwe heeft alle kosten en heeft het paar gekregen.
Nu opeens maken ze zich druk dat de nieuwe eigenaar een veulen wil. Dan moet je een paard houden of op zijn minst mee delen in de kosten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:53

kohtje schreef:
Dat zeg ik toch niet. Maar er wordt al wel een hele tijd niet omgekeken door de oude eigenaar naar dit paard. De nieuwe heeft alle kosten en heeft het paar gekregen.
Nu opeens maken ze zich druk dat de nieuwe eigenaar een veulen wil. Dan moet je een paard houden of op zijn minst mee delen in de kosten.

Ja en nee.
Als je een paard van een stichting overneemt (en dan moet je er zelfs voor betalen), krijg je ook een contract dat je geen wedstrijden mag rijden en er niet mee mag fokken. En zijn alle kosten voor de nieuwe eigenaar, dan mag je ze geen eens in laten slapen zonder hun toestemming.
Dus zo apart is zo'n afspraak niet.

Daarnaast zei ze oude eigenaresse dat het paard daar eerst ong 1 jaar (door haar betaald) heeft gestaan.