Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amaris schreef:Ja, alleen is punt 5 dus ietwat... niet zo slim.
Want waarom schenken? Had het meisje gewoon aangemerkt als verzorgster, maar het paard zelf in eigendom gehouden.
Rocamor schreef:Waarom schenken? Scheelt je flink wat geld in de maand. Je hebt er geen omkijken naar, geen kosten meer van en het meisje is blij. Paard was flink opgeknapt dus dat ook blij.
Overigens, zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar snap wel dat dit zo is gedaan.
Douraque schreef:Er staat toch in het contract dat de merrie niet verplaatst mag worden? Dus alleen al het wegbrengen naar de hengst is al contractbreuk imo..
Ik persoonlijk had de trailer achter mijn auto gehangen en de merrie opgehaald..
Amaris schreef:nouja dan is het dus gewoon het financiele plaatje: kan niet meer opbrengen dus geef paard weg.
Tja... mijn keuze zou het dus niet zijn.
Amaris schreef:Je antwoord was anders wel erg specifiek gericht op dit 'geval'.
Als het verhaal van de kennis van de nieuwe eigenaresse klopt is het dus ook wel zo gegaan. Maar goed, je weet nooit of dat 100% waar is.
Rocamor schreef:Amaris schreef:Ja, alleen is punt 5 dus ietwat... niet zo slim.
Want waarom schenken? Had het meisje gewoon aangemerkt als verzorgster, maar het paard zelf in eigendom gehouden.
Waarom schenken? Scheelt je flink wat geld in de maand. Je hebt er geen omkijken naar, geen kosten meer van en het meisje is blij. Paard was flink opgeknapt dus dat ook blij.
Overigens, zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar snap wel dat dit zo is gedaan.
IHN schreef:Rocamor schreef:Waarom schenken? Scheelt je flink wat geld in de maand. Je hebt er geen omkijken naar, geen kosten meer van en het meisje is blij. Paard was flink opgeknapt dus dat ook blij.
tja..ik snap het ook wel, maar ik word zo moe van dat gemekker achteraf...zelfde van mensen die een paard weggeven en dan gaan miepen dat paard voor 1000 euro is doorverkocht..ja en??? zelf deed je hem ook weg, dus waarom mag een ander dat niet? Al die krokodillentranen...prima, hoor...maar het gaat er bij mij niet in, dat in dit geval geld geen rol speelde en dat het zuiver ging om het beste voor het paard...dan had de eigenaresse gewoon de boel kunnen laten zoals het was en de verzorgster de vrije hand geven qua rijden en verzorging...paard stond daar al en was al opgeknapt, en was voor hem niet nodig dat er een eigenaarswissel kwam, hoor...
Rebecca1987 schreef:Hehe, ik zou het verhaal niet snappen, kijk dit is heel simpel... weggegeven is weggegeven... en wat de huidige eigenaar doet is zijn zaak, het dier is onderzocht door een va en daarna gedekt... wat is nou het probleem??? Als je dit niet wou, dan had je jd teergeliefde paard waaf je al 13 jaar voor zorgt gehouden.... je hebt geen poot om op te staan
Rebecca1987 schreef:Hehe, ik zou het verhaal niet snappen, kijk dit is heel simpel... weggegeven is weggegeven... en wat de huidige eigenaar doet is zijn zaak, het dier is onderzocht door een va en daarna gedekt... wat is nou het probleem??? Als je dit niet wou, dan had je jd teergeliefde paard waaf je al 13 jaar voor zorgt gehouden.... je hebt geen poot om op te staan
vrouwke schreef:Rebecca1987 schreef:Hehe, ik zou het verhaal niet snappen, kijk dit is heel simpel... weggegeven is weggegeven... en wat de huidige eigenaar doet is zijn zaak, het dier is onderzocht door een va en daarna gedekt... wat is nou het probleem??? Als je dit niet wou, dan had je jd teergeliefde paard waaf je al 13 jaar voor zorgt gehouden.... je hebt geen poot om op te staan
Lekker bot antwoord.
Heb je het hele verhaal gelezen?
kohtje schreef:Ik vraag het nog 1x, hoe lang geleden is dit paard weggegeven?
kohtje schreef:Dat zeg ik toch niet. Maar er wordt al wel een hele tijd niet omgekeken door de oude eigenaar naar dit paard. De nieuwe heeft alle kosten en heeft het paar gekregen.
Nu opeens maken ze zich druk dat de nieuwe eigenaar een veulen wil. Dan moet je een paard houden of op zijn minst mee delen in de kosten.