Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
scooby09 schreef:Deze economie Paard is niet de makkelijkste 17 jaar oud.
Konstantine schreef:Ik vind er een eind aan maken ook geen afdanken of je er makkelijk vanaf maken.
Mijns inziens is het juist heel dapper van TS als ze de knoop doorhakt en is dit ook het eerlijkste voor het paard.
Gini schreef:Konstantine schreef:Ik vind er een eind aan maken ook geen afdanken of je er makkelijk vanaf maken.
Mijns inziens is het juist heel dapper van TS als ze de knoop doorhakt en is dit ook het eerlijkste voor het paard.
En van zulke berichten krijg ik altijd een beetje de kriebels, sorry.![]()
Ik snap heus wel dat het allemaal niet gemakkelijk is, maar wanneer is iets dan wel afdanken?
Een kerngezond paard op oudere leeftijd laten slachten omdat je het financieel niet trekt, objectief gezien is dat toch echt wel afdanken.
Ik wil hier niemand mee kwetsen, maar soms moet je een kat gewoon een kat noemen. Het is allemaal niet gemakkelijk, maar ik vind dat op bokt de woorden 'slachten' en 'verantwoordelijkheid nemen' net iets te vaak bij elkaar voorkomen.
Het eerlijkste voor het paard? Tja, ik zal hierover maar zwijgen, want zoals eerder gezegd wil ik niemand kwetsen.
ilaan schreef:Er bied al iemand het paard als weidemaatje te laten staan.. nou fijn toch. Ik zou zeggen; neem die kans. Dan blijft je paardje leven, geen handelaar en maakt het paard ook geen problemen onder het zadel.
Lijkt mij een mooie oplossing.
Kan ook makkelijk doorverkocht worden naar de volgende, ook dat is dus een risico dat je dan neemt. Hoe weet je dat die persoon betrouwbaar is?
Maartje1990 schreef:Als dat allemaal maar waar isKan ook makkelijk doorverkocht worden naar de volgende, ook dat is dus een risico dat je dan neemt. Hoe weet je dat die persoon betrouwbaar is?
edit: En overigens, waar biedt iemand dat aan? Ik lees dat namelijk nergens?
palousa_boy schreef:Ik gooi d'r hier wel op de wei, kan ze lekker grasmaaien en hoef ik het niet te doen.
Om te rijden heb ik al andere paarden staan.

Ga jij 'm even brengen?... Plus wat ik dus eerder zei. Maartje1990 schreef:Gini schreef:En van zulke berichten krijg ik altijd een beetje de kriebels, sorry.![]()
Ik snap heus wel dat het allemaal niet gemakkelijk is, maar wanneer is iets dan wel afdanken?
Een kerngezond paard op oudere leeftijd laten slachten omdat je het financieel niet trekt, objectief gezien is dat toch echt wel afdanken.
Ik wil hier niemand mee kwetsen, maar soms moet je een kat gewoon een kat noemen. Het is allemaal niet gemakkelijk, maar ik vind dat op bokt de woorden 'slachten' en 'verantwoordelijkheid nemen' net iets te vaak bij elkaar voorkomen.
Het eerlijkste voor het paard? Tja, ik zal hierover maar zwijgen, want zoals eerder gezegd wil ik niemand kwetsen.
Wat is er dan mis met het slachten van een paard? Of dus specifiek dit dier?
Depende schreef:Maartje1990 schreef:Als dat allemaal maar waar isKan ook makkelijk doorverkocht worden naar de volgende, ook dat is dus een risico dat je dan neemt. Hoe weet je dat die persoon betrouwbaar is?
edit: En overigens, waar biedt iemand dat aan? Ik lees dat namelijk nergens?palousa_boy schreef:Ik gooi d'r hier wel op de wei, kan ze lekker grasmaaien en hoef ik het niet te doen.
Om te rijden heb ik al andere paarden staan.
Paard kan naar Frankrijk, lekker de zon in.
Zonder dollen zo'n aanbod zou ik altijd in overweging nemen, mocht ik wegens omstandigheden mijn moeilijke paard weg moeten doen.
Bij iedere verkoop weet je niet wat er daarna met het paard gebeurd, nu is de handel in het onderste prijssegment wel iets riskanter natuurlijk, maar doorverkopen, mooie praatjes en toch slechte levensomstandigheden etc. dat zijn toch echt dingen die je vaker hoort. Wil je daar allemaal rekening mee houden, dan kan niemand meer verkopen.
Maartje1990 schreef:Ah, ja dat had ik even over het hoofd gezien. Nou lijkt mij het punt Frankrijk ook wel een issueGa jij 'm even brengen?... Plus wat ik dus eerder zei.