Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:46

Je zegt een schat van een beest tot je eroppstapt, is ze wel in orde?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:48

smurffie schreef:

Ik dacht ook al aan een rugprobleem.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:56

scooby09 schreef:
Deze economie Paard is niet de makkelijkste 17 jaar oud.

Het is net als een werknemer die na jaren dienstverband op zijn/haar 52e op straat wordt gezet. Te jong voor de VUT, te oud om nog makkelijk aan de bak te komen. Vaardigheden waar niet veel vraag naar is, komt wat nors over in een sollicitatiegesprek.... Dan hangt het van heel veel dingen af welke opties je weg kunt strepen en welke je verder kunt bekijken.

Zo is het ook met het paard van TS, valt een beetje tussen wal en schip, wat is een reële optie, wat niet?
- Manege? Misschien loopt ie na een paar weken heerlijk in de lessen mee, misschien kan er niemand fijn op rijden.
- Handel? Vindt maar eens een adres die het paard kan en wil heropvoeden.
- Slacht? Klinkt hard, maar het paard zelf heeft er niets van te lijden.
- Ambitieuze ruiter? Lastig met weinig wedstrijdprestaties (zeg maar "niet de goede diploma's")

En zoals hierboven gezegd: waarom gaat de knop om als er iemand opstapt? Iets niet goed aangeleerd? Zadel niet goed? Rugproblemen? Ik kan het vanachter het scherm niet beoordelen....

Wat gebeurt er als ie in een geheel nieuwe omgeving komt? Nog meer kont tegen de krib of stelt het dier zich dan juist open voor een nieuwe aanpak?

Veel vraagtekens, ik begin wel te snappen waarom TS een topic heeft geopend Y;(

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:59

Ts zegt geen geld te hebben door omstandigheden dat is al verdrietig genoeg.
Maar je moet realistisch blijven.
Ze heeft dus misschien geen geld om dit paard binnenste buiten te keren.

Da kun je 2 dingen doen ik geef hem weg gratis daar waar mensen op af kunnen komen , die niet het beste voor hebben met je paard.
Of zelf je verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat lijden dit paard bespaard blijft.
Niks afdanken gewoon de realiteit.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:03

Ik vind er een eind aan maken ook geen afdanken of je er makkelijk vanaf maken.
Mijns inziens is het juist heel dapper van TS als ze de knoop doorhakt en is dit ook het eerlijkste voor het paard.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:07

Ken je niet iemand die een weidemaatje voor zijn/haar paard nodig heeft?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:15

Cassidy schreef:
smurffie schreef:

Ik dacht ook al aan een rugprobleem.

Ik ook. Al maakt dat voor ons niets uit aangezien wij in de basis op zoek zijn naar een weidemaatje.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:23

rapunzelx schreef:
Ken je niet iemand die een weidemaatje voor zijn/haar paard nodig heeft?

Die zijn er wel, maar krijgen geen reactie..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:27

Konstantine schreef:
Mijns inziens is het juist heel dapper van TS als ze de knoop doorhakt en is dit ook het eerlijkste voor het paard.

En van zulke berichten krijg ik altijd een beetje de kriebels, sorry. Y;(
Ik snap heus wel dat het allemaal niet gemakkelijk is, maar wanneer is iets dan wel afdanken?
Een kerngezond paard op oudere leeftijd laten slachten omdat je het financieel niet trekt, objectief gezien is dat toch echt wel afdanken.
Ik wil hier niemand mee kwetsen, maar soms moet je een kat gewoon een kat noemen. Het is allemaal niet gemakkelijk, maar ik vind dat op bokt de woorden 'slachten' en 'verantwoordelijkheid nemen' net iets te vaak bij elkaar voorkomen.
Het eerlijkste voor het paard? Tja, ik zal hierover maar zwijgen, want zoals eerder gezegd wil ik niemand kwetsen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:31

Afdanken is op een wei zetten en er niet meer naar om kijken dat is afdanken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:32

Dat is verwaarlozen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:38

Afdanken is gratis weggeven, zodat een ander voor het beest opdraait en niet jijzelf.
En er dan lekker naïef vanuit gaan dat 'ie het vast heel goed heeft en dat je de juiste keuze gemaakt hebt, terwijl er god knows what mee gebeurt.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:40

Waar heb je haar allemaal tekoop staan hier op bokt kan je ook een advertentie plaatsen. Heb ook een jaar geleden een ruin van 20 gekocht

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 01:02

Gini schreef:
Konstantine schreef:

Ik snap heus wel dat het allemaal niet gemakkelijk is, maar wanneer is iets dan wel afdanken?
Een kerngezond paard op oudere leeftijd laten slachten omdat je het financieel niet trekt, objectief gezien is dat toch echt wel afdanken.
Ik wil hier niemand mee kwetsen, maar soms moet je een kat gewoon een kat noemen. Het is allemaal niet gemakkelijk, maar ik vind dat op bokt de woorden 'slachten' en 'verantwoordelijkheid nemen' net iets te vaak bij elkaar voorkomen.
Het eerlijkste voor het paard? Tja, ik zal hierover maar zwijgen, want zoals eerder gezegd wil ik niemand kwetsen.

Wat is er dan mis met het slachten van een paard? Of dus specifiek dit dier?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 01:04

Er bied al iemand het paard als weidemaatje te laten staan.. nou fijn toch. Ik zou zeggen; neem die kans. Dan blijft je paardje leven, geen handelaar en maakt het paard ook geen problemen onder het zadel.

Lijkt mij een mooie oplossing.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 01:06

ilaan schreef:
Er bied al iemand het paard als weidemaatje te laten staan.. nou fijn toch. Ik zou zeggen; neem die kans. Dan blijft je paardje leven, geen handelaar en maakt het paard ook geen problemen onder het zadel.

Lijkt mij een mooie oplossing.

Als dat allemaal maar waar is ;) Kan ook makkelijk doorverkocht worden naar de volgende, ook dat is dus een risico dat je dan neemt. Hoe weet je dat die persoon betrouwbaar is?

edit: En overigens, waar biedt iemand dat aan? Ik lees dat namelijk nergens?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 01:12

Ts, moest je toch nog een bijrijder/leaser vinden dan kun je er enigzins vanuit gaan dat deze zich aan het paard zal gaan hechten... Vertel hen na een maand of twee drie dat het beestje eigenlijk te koop staat en met een beetje geluk heb je daar de nieuwe eigenaar. Jij weet dan dat ze goed terecht komt want je hebt het immers al maanden in de gaten kunnen houden, je bent van je financiële last verlost en je paard heeft het leuk en ze hoeft zich niet meer aan te passen aan een nieuwe ruiter wat misschien wel handig is vanwege haar sterke karakter.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 01:36

Maartje1990 schreef:
Als dat allemaal maar waar is ;) Kan ook makkelijk doorverkocht worden naar de volgende, ook dat is dus een risico dat je dan neemt. Hoe weet je dat die persoon betrouwbaar is?

palousa_boy schreef:
Ik gooi d'r hier wel op de wei, kan ze lekker grasmaaien en hoef ik het niet te doen.
Om te rijden heb ik al andere paarden staan.

Paard kan naar Frankrijk, lekker de zon in. ;)

Zonder dollen zo'n aanbod zou ik altijd in overweging nemen, mocht ik wegens omstandigheden mijn moeilijke paard weg moeten doen.

Bij iedere verkoop weet je niet wat er daarna met het paard gebeurd, nu is de handel in het onderste prijssegment wel iets riskanter natuurlijk, maar doorverkopen, mooie praatjes en toch slechte levensomstandigheden etc. dat zijn toch echt dingen die je vaker hoort. Wil je daar allemaal rekening mee houden, dan kan niemand meer verkopen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 01:38

Ah, ja dat had ik even over het hoofd gezien. Nou lijkt mij het punt Frankrijk ook wel een issue := Ga jij 'm even brengen?... Plus wat ik dus eerder zei.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 02:43

Ik ben wel benieuwd naar de advertentie, wellicht heb ik wat tips voor je.
En ja, met een dergelijk karakter moet je echt geluk hebben de juiste persoon tegen te komen.
Wat jij beschrijft is precies wat ik zou willen mocht ik op zoek zijn naar een paard, ik moet geen al te brave dieren hebben, dus ook voor jouw paard zijn geintresseerden, je moet alleen geduld hebben.
Heb je op meerdere site's een advertentie staan? Elke site trekt zo zijn eigen publiek.
Of maak er een dagtopper oid van, dat trekt ook behoorlijk meer kijkers.
Misschien kun je tot die tijd je paard elders stallen om kosten te sparen?

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 04:01

Ik ben ook erg benieuwd naar een advertentie. Misschien heb ik erover heen gelezen, maar een uiterste optie kan ook weggeven aan een fijne manege zijn, je hebt er meestal wel wat tussen zitten die wel van een uitdaging houden, mits ze verder natuurlijk niks mankeert.. Ik denk dat er wel een plekje voor te vinden valt, alleen een kwestie van geduld en overal je advertentie op zetten. Las laatst nog een topic over iemand die een nieuw weidemaatje zocht voor zijn paard ivm overlijden van het paardje daarvoor..
Afmaken daar ben ik totaal niet voor, wel heel erg makkelijk.. Maar laten we die discussie hier maar buiten. Vooral als je daarna ineens een geweldige reactie naar je toe krijgt.. Ben benieuwd naar een fototje of je advertentie, wie weet kan iemand je hier helpen. Succes in ieder geval

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:26

Maartje1990 schreef:
Gini schreef:

Wat is er dan mis met het slachten van een paard? Of dus specifiek dit dier?

Er is niets 'mis' met het slachten van dit of eender welk ander paard. Alleen ik zou er in dit geval geen vrede mee kunnen nemen.
Een kerngezond paard dat ik jammer genoeg financieel niet meer kan onderhouden enkel de dood bieden omdat ik ervan overtuigd ben dat niemand er zo voor kan zorgen als ik, dat zou ik mezelf mijn leven lang verwijten.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:54

Depende schreef:
Maartje1990 schreef:

palousa_boy schreef:
Ik gooi d'r hier wel op de wei, kan ze lekker grasmaaien en hoef ik het niet te doen.
Om te rijden heb ik al andere paarden staan.

Paard kan naar Frankrijk, lekker de zon in. ;)

Zonder dollen zo'n aanbod zou ik altijd in overweging nemen, mocht ik wegens omstandigheden mijn moeilijke paard weg moeten doen.

Bij iedere verkoop weet je niet wat er daarna met het paard gebeurd, nu is de handel in het onderste prijssegment wel iets riskanter natuurlijk, maar doorverkopen, mooie praatjes en toch slechte levensomstandigheden etc. dat zijn toch echt dingen die je vaker hoort. Wil je daar allemaal rekening mee houden, dan kan niemand meer verkopen.

Maartje1990 schreef:
Ah, ja dat had ik even over het hoofd gezien. Nou lijkt mij het punt Frankrijk ook wel een issue := Ga jij 'm even brengen?... Plus wat ik dus eerder zei.

Daarvoor is al een pb naar TS gegaan. We wachten nog op antwoord.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:02

Wij zijn nog opzoek naar een gezeldschapspaard voor een alleenstaande jaarling, het hele jaar 24/7 buiten en ze zal met een merriejaarling komen te staan,
We zoeken met spoed en het liefste gratis ivm de eigenaar waar het om gaat anderd laat hij het dier alleen staan,
Zullen we anders via PB verder praten?
Liefs Linda

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:13

Succes met het vinden van en goede oplossing voor je merrie, mooie aanbiedingen en
hopelijk een eentje waar je wat aan hebt.