Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Inney schreef:bigone schreef:Dus jullie zijn bij je vader gebleven, er is een vervelende vechtscheiding aan de gang en daar zitten jullie als kinderen tussen. Ik denk dat het verstandig is dat jullie met z'n allen naar een mediator gaan om daar, onder leiding van een deskundige. allemaal je verhaal te doen. Dus pa, ma en kinderen. Dat ouders scheiden gebeurt heel veel, we horen het verhaal alleen van jou maar waarschijnlijk heb jij ook geen enkel idee wat er zich allemaal tussen pa en ma afspeelt. En waarom vertelt je moeder dat je het paard weer kunt zien als je haar weer met respect behandelt, maw, wat is er voorgevallen tussen jou en je moeder. Je kunt het X nu wel kwalijk nemen maar je moeder heeft zelf de stap gezet om je vader te verlaten en dat heeft niets met jullie te maken.
Jammer dat er op deze reactie verder niet word in gegaan. Imo een hele nuttige en verstandige reactie.
Uit ervaring weet ik hoe verwarrend een scheiding kan zijn. Vader zegt A, moeder zegt B. En ook voor ouders is het verwarrend. Hoe je het ook wend of keert, vaak ontstaat er een concurrentie strijd om de kinderen. En helaas, zijn de kinderen daar (bijna) altijd de dupe van.
Dit valt niet met elkaar op te lossen. Grote kans dat niemand in dit verhaal gaat toegeven.
In TS' verhaal lees ik een wanhopige moeder die zelf ook goed in de war is. En het paard weghalen is absoluut geen eerlijke keuze en al helemaal niet volwassen. Maar het zal jammer zijn als je hierdoor nooit meer je moeder fatsoenlijk gaat spreken.
veel sterkte gewenst!
Dimple schreef:Sorry??? Wat is dat voor een tekst?![]()
Ga even dat moppie een rotgevoel aan praten joh! Ze voelt zich al beroerd genoeg en dan ga jij nog even vertellen dat ze daar zelf deel van is?
Haar moeder (en vader) zijn hier de schuldige van, daar heeft zij niks mee te maken.
Het is al triest genoeg dat ze hier zo in wordt meegezogen met dit spelletje.
Sterkte TS, ik vind het echt heel rot dat dit nog steeds speelt er geen oplossing is gekomen. Heeft je vader nog wel contact met je moeder??
ik kan niet wachten. 
Percy schreef:Net als een aantal anderen schrik ik van sommige reactie's hier. Breken met je moeder is wel erg rigoureus.
Ik ben zelf mediator en ik vind de tip om hier een mediator bij te betrekken op zich wel goed maar ik denk dat het eerst eens aan je ouders is om goede afspraken te maken met behulp van een mediator. Ook al is het "jouw" paard, wettelijk gezien is het paard van je ouders of één van je ouders en moeten zij samen afspreken wie de zorg voor het paard gaat dragen.
Gezien jouw leeftijd zou ik er eerder voor kiezen om in het contact met je moeder een bemiddelaar te kiezen uit de familiekring waar jullie allebei vertrouwen in hebben.
Dat je vader je zegt dat je moeder dit deed om je een hak te zetten wil niet zeggen dat dit ook zo is. Je vader is gekwetst en soms, ik zeg niet dat het zo is maar het kan wel, zeggen ouders negatieve dingen over de andere ouder richting het kind om die meer aan hun kant te krijgen.
Jij bent geen partij maar wordt hierin betrokken en dat is heel vervelend voor je.