Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dientje_Yara

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:35

Wat een nare situatie
Ik zou toch ook de boef schrijven dan kun je het ook een Beetje van je af schrijven

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:55

Inney schreef:
bigone schreef:
Dus jullie zijn bij je vader gebleven, er is een vervelende vechtscheiding aan de gang en daar zitten jullie als kinderen tussen. Ik denk dat het verstandig is dat jullie met z'n allen naar een mediator gaan om daar, onder leiding van een deskundige. allemaal je verhaal te doen. Dus pa, ma en kinderen. Dat ouders scheiden gebeurt heel veel, we horen het verhaal alleen van jou maar waarschijnlijk heb jij ook geen enkel idee wat er zich allemaal tussen pa en ma afspeelt. En waarom vertelt je moeder dat je het paard weer kunt zien als je haar weer met respect behandelt, maw, wat is er voorgevallen tussen jou en je moeder. Je kunt het X nu wel kwalijk nemen maar je moeder heeft zelf de stap gezet om je vader te verlaten en dat heeft niets met jullie te maken.

Jammer dat er op deze reactie verder niet word in gegaan. Imo een hele nuttige en verstandige reactie.
Uit ervaring weet ik hoe verwarrend een scheiding kan zijn. Vader zegt A, moeder zegt B. En ook voor ouders is het verwarrend. Hoe je het ook wend of keert, vaak ontstaat er een concurrentie strijd om de kinderen. En helaas, zijn de kinderen daar (bijna) altijd de dupe van.
Dit valt niet met elkaar op te lossen. Grote kans dat niemand in dit verhaal gaat toegeven.

In TS' verhaal lees ik een wanhopige moeder die zelf ook goed in de war is. En het paard weghalen is absoluut geen eerlijke keuze en al helemaal niet volwassen. Maar het zal jammer zijn als je hierdoor nooit meer je moeder fatsoenlijk gaat spreken.

Joh, de wereld omgekeerd.
Een 16-jarige hoeft toch niet als initiator tot mediation op te treden en de 'verwarring te herstellen'.
Voor zover ik het zie, gedraagt de 'puber' zich een stuk volwassener dat de moeder. Moeders is 'in de war'... Ja, nou en???
In dit geval mag de moeder nadenken over haar fatsoensnormen.

TS :(:) veel sterkte gewenst!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:01

Net als een aantal anderen schrik ik van sommige reactie's hier. Breken met je moeder is wel erg rigoureus.

Ik ben zelf mediator en ik vind de tip om hier een mediator bij te betrekken op zich wel goed maar ik denk dat het eerst eens aan je ouders is om goede afspraken te maken met behulp van een mediator. Ook al is het "jouw" paard, wettelijk gezien is het paard van je ouders of één van je ouders en moeten zij samen afspreken wie de zorg voor het paard gaat dragen.

Gezien jouw leeftijd zou ik er eerder voor kiezen om in het contact met je moeder een bemiddelaar te kiezen uit de familiekring waar jullie allebei vertrouwen in hebben.

Dat je vader je zegt dat je moeder dit deed om je een hak te zetten wil niet zeggen dat dit ook zo is. Je vader is gekwetst en soms, ik zeg niet dat het zo is maar het kan wel, zeggen ouders negatieve dingen over de andere ouder richting het kind om die meer aan hun kant te krijgen.

Jij bent geen partij maar wordt hierin betrokken en dat is heel vervelend voor je.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:03

Ik vraag me af wat die X van heel de zaak vindt?
IK bedoel het was echt toch zijn paard en hij ziet dan toch ook wel dat iemand zoals jou moeder dat paard verpest, is niet banketstaaf bedoelt maar wel de waarheid denk ik. Ze moet is beseffen waar ze mee bezig is maar net zoals andere zeggen, 'liefde maakt blind'. Heel die ruzie en chantage is moeilijk voor je en natuurlijk zonde dat je enige uitweg in dit geval Simson dan van je wordt afgenomen. Ik hoop dat er uiteindelijk toch een oplossing gevonden wordt en voor nu heel veel sterkte TS!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:11

Ik heb niet alles gelezen, maar als je ouders nog niet gescheiden zijn.. Hoe zijn ze getrouwd? Als ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn is het eigendom van de een het eigendom van de ander, dan heb je geen eigen bezittingen maar dan bezitten ze samen alles..

In dat geval kan je moeder, geloof ik, niet zomaar ook een deel van het eigendom van je vader meenemen..

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:02

Ik heb ook iets in deze aard gehad...
Jaren alles gekregen van mijn vader: mijn 2 paarden, allemaal spullen, mijn vader had een vrachtwagen gekocht om met ons op wedstrijd te gaan, ...
Mijn ouders gingen scheiden, en er werd beloofd dat alles voor ons (kinderen) hetzelfde ging blijven.
Natuurlijk, al snel begon de ruzie over de paarden, gingen we niet meer op wedstrijd, had mijn vader geen interesse meer in de paarden.
Na een tijd kreeg ik van de manege eigenaar te horen dat mijn vader 2 maanden achterstallige huur had, en dat ze vanaf dan de rekening van de stal (350 euro per maand) naar mij moesten sturen.
Dus zonder dat ik van iets wist, stond ik er ineens alleen voor om de kosten van mijn paard op mij te nemen. Ik was toen net 18, ging nog naar school en had dus geen werk...
Gelukkig heb ik mijn paard kunnen houden.
Mijn vader staat nog steeds als eigenaar op zijn papieren, en ik ben nog altijd bang dat hij hem ooit gaat willen verkopen of wegnemen ofzo. Ik heb wel zijn boekje en draag al jaren alle kosten, maar op papier kan ik niks beginnen...

Je mag mij altijd pb sturen voor vragen of een praatje ofzo. Het is niet helemaal dezelfde situatie, maar grotendeels komt het op hetzelfde neer denk ik. (mijn vader gebruikte in het begin ook mijn paard om mij te chanteren en naar hem te lokken enz)

Dies_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:23

Wat een rotstreek van je moeder! Juist je moeder zou zulke dingen nooit moeten doen!!

Toch zou ik niet buigen voor haar! Als je nu toegeeft, zal zij het blijven gebruiken.
En wie zegt dat ze het dan later nog niet eens doet met dan weer een andere reden!

Persoonlijk zou ik het contact geheel verbreken, wie weet dat zij doorkrijgt dat zij jou niet kan manipuleren op deze manier en dat ze erop terug komt!!

Heel veel sterkte in ieder geval hiermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:42

TS heb je je paard al terug of weet je waar hij nu staat?

Sterkte ermee....wat een verdriet!

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 19:53

Nee, paard nog altijd weg en al meer dan 2 weken niets meer gehoord van moeders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:12

Zij dus ook niet van jouw?

Misschien problemen uit praten?

Ik heb alles voor mijn paard over...ook als ik sorry moet zeggen en het er niet mee eens ben.

Je paard is ook de dupe en dat heb je toch ook een beetje zelf in de hand.

Hoop voor je dat hij niet verkocht is, maar als jij je kont tegen de kribbe blijft gooien, dan heb je kans dat ze hem verkoopt, immers je laat niet van je horen en zij vertaald dat in, je kijkt niet naar hem om.

Elke dag kost hij een slok geld.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:18

Sorry??? Wat is dat voor een tekst? -:(-

Ga even dat moppie een rotgevoel aan praten joh! Ze voelt zich al beroerd genoeg en dan ga jij nog even vertellen dat ze daar zelf deel van is?

Haar moeder (en vader) zijn hier de schuldige van, daar heeft zij niks mee te maken.
Het is al triest genoeg dat ze hier zo in wordt meegezogen met dit spelletje.

Sterkte TS, ik vind het echt heel rot dat dit nog steeds speelt er geen oplossing is gekomen. Heeft je vader nog wel contact met je moeder??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:21

Dimple ze is 16, wij horen het van een kant...

Als haar paard weggehaald wordt speelt er vast wel meer....

Iedereen kan wel naar haar mond praten, maar dat lost ook niets op.

Mijn tekst is gewoon een nuchtere waarheid.

Leuker kan niemand het voor haar maken, ze is nog steeds minderjarig...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:31

Dimple schreef:
Sorry??? Wat is dat voor een tekst? -:(-

Ga even dat moppie een rotgevoel aan praten joh! Ze voelt zich al beroerd genoeg en dan ga jij nog even vertellen dat ze daar zelf deel van is?

Haar moeder (en vader) zijn hier de schuldige van, daar heeft zij niks mee te maken.
Het is al triest genoeg dat ze hier zo in wordt meegezogen met dit spelletje.

Sterkte TS, ik vind het echt heel rot dat dit nog steeds speelt er geen oplossing is gekomen. Heeft je vader nog wel contact met je moeder??

Ruzie maken en koppig zijn is niet zo moeilijk. Proberen het beste er van te maken wel maar het is meestal meer dan waard.
Ts probeer bij jezelf te kijken en je af te vragen hoe jij de situatie wel acceptabel vind. Hoe zie jij de toekomst? Wanneer denk jij: zo kan ik er wel een mee dealen. En schrijf dat naar je moeder. Je bent nog jong maar geen klein kind meer. En soms moet je in je leven sneller volwassen worden dan je zelf had gepland.

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 07:29

Dat mijn ouders gescheiden zijn is natuurlijk niet leuk maar daar kan ik mee leven. Gewoon puur het feit hoe mijn moeder zich gedraagt en het feit dat ik er nog steeds niet klaar voor ben om haar met haar nieuwe vriend te zien maakt het moeilijk. Ik kan ook niet met mijn moeder op een andere locatie afspreken want haar vriend komt dan altijd toch. Hij stalkt haar en moet constant weten waar ze is en hoe laat ze naar huis komt enzovoort. Zelf heeft hij veel ervaring met scheiden en hij heeft een dochter van 16 die hem nooit meer wil zien. Ik ben voorlopig nog niet van plan om te buigen, niet om mijn moeder te pesten maar puur omdat ik er nog niet klaar voor ben. Mama is blijkbaar een paar weken geleden haar trekkersrugzak komen halen dus we denken dat ze gaan reizen maar dat soort dingen vertelt ze niet. Dan verwacht ik dat Simson wel terug komt, er moet toch iemand voor hem zorgen he ;) ik kan niet wachten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:45

Weet je moeder dat je er nog niet klaar voor bent? Laat het haar weten en check af en toe bij jezelf hoe het nu is. Ik bedoel vraag je af en toe af of je er al klaar voor bent. Hoe ver ben ik in dit proces. Soms blijft dat op de plank liggen en vergeet je er even bij stil te staan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:02

wat ik lees is dat er een scheiding is met veel spanningen.
Het paard is van je moeder en die leeft niet meer bij julie.
jullie hebben je moeder en x zelf weggeduwd

Wat hier gebeurt is geen fraaie situatie, en ik denk dat er veel meer speelt dan dat de ts kan en wil vertellen.
de trekkersrugzak ophalen hoeft niet eens te duiden op reizen, ik gebruik hem om te kamperen.
wat heb je aan een paard als je reist? niets, dus verkopen maar.
jij hebt namelijk duidelijk aangegeven dat je niet met je moeder wilt praten dus paard staat daar ook voor piet snot.

lees de reacties van bigone en inney nog eens.
je kan je moeder best onder ogen komen en aangeven dat deze situatie niet werkt.
hoe langer je wacht hoe erger de situatie escaleerd.
wijzen met de vinger dat de ander de schuld heeft brengt het paard niet terug.
als je niet alleen kunt praten, probeer dan een gezinstherapeut waarbij alleen jij en je moeder mogen komen.

ik zie een moeder die wanhopig probeert haar dochter te bereiken en daarom extreme maatregelen neemt,dat praat niet goed maar moeders doen wel vaker extreme dingen om hun kinderen.

het klinkt heel hard, maar dat jij niet klaar voor een situatie bent wil niet zeggen dat die er niet is.
alle valse opemerkingen over je moeder die je hoort zou ik ook niet 123 geloven, vergeet niet dat er veel spanningen zijn en jou opstoken ervoor zorgt dat je bij je vader blijft :)

jij zou niet eens in deze situatie zitten als de volwassenen zich zouden gedragen als volwassenen, bah!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:07

Hoe kan je jezelf in hemelsnaam nou een moeder noemen, als je zelf niet eens 'respectvol' en volwassen om kan gaan met een situatie. Sorry dat ik het zo zeg
Als jij je moeder niet wilt zien, is dat helemaal jou keuze en onvolwassen van haar dat zij jou terug pakt met je paard..

Volg je hart en kijk wat jij graag wilt! Anders kan je in een brief ook altijd je gevoelens opschrijven, waar je mee zit en waarom je precies zo denkt over deze situatie (met je moeder en x).
Werkt ook nog wel eens :)

Succes!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:58

Klinkt heel wijs dat je er niet aan toe bent, maar dat is het niet.
Je moeder heeft een grote fout gemaakt door het paard weg te halen. Maar ze is ook maar een mens en zoekt contact met jou (op de verkeerde manier) .
Jij zal ook fouten gemaakt hebben als je eerlijk bent. Het gaat niet om wie de grootste fouten hebt gemaakt.

Ga praten met je moeder en zeg hoe jij je voelt zonder vingertje te wijzen.
Dit duurt lang en kost veel energie. Hoe langer dit duurt, hoe erger het wordt.
Ga er iig van uit dat je niet allrs weet wat er speelt en heeft gespeeld, want er zitten altijd 2 kanten aan.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:43

Dus omdat moeder niet weet hoe ze zich als een volwassenen, een moeder dient te gedragen, moet TS dat maar gaan doen? :roll:

Joh, behoorlijk omgekeerde wereld hoor.

Ze kan zichzelf er wel 'mee hebben' maar bepaalde dingen overzie je gewoon niet op 16 jarige leeftijd. Daar heb je nl ouders voor om je te helpen en te begeleiden.

Als het al een poging is om contact te maken met je eigen dochter, paard afpakken, dan is dat wel een hele rare.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:50

Ik vraag mij af die mensen die met het vingertje wijzen van er zijn 2 kanten aan het verhaal als ze zelf al zoiets hebben meegemaakt?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:54

Dat vraag ik me ook af.........

Ik was 12 jaar toen mijn ouders gingen scheiden. Ik treed niet in details, maar er komt veel pijn en verdriet bij kijken. Zelfs toen ik 16 jaar was gebeurde er nog van alles.
Sommige dingen vraag ik me ook af of mijn ouders dat niet anders hadden kunnen doen. Ik voelde me heel verantwoordelijk op die leeftijd. Té verantwoordelijk..........dat is niet goed.

Sterkte TS! Ik vind je een kanjer!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:03

Je hebt mensen die veranderen en alles doen om jou aan hun kant te krijgen. Als het zo was dat TS zich noet gedraagde dan kon er voor af nog altijd een gesprek gevoerd zijn met de gevolgen.

Ik geloof de TS mijn oma hreft het zelfde spel gespeeld. En veel kapot gemaakt in ons gezin. En bij mij ook in mijn gedachtes...
Wacht nog altijd op die ene dag dat ik het bericht krijg dat ik zeker ben dat alles voorbij is :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:08

-Ik heb niet alles gelezen-
Wat een klote situatie TS.. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, qua paard zijnde, ook van mij afgenomen door mijn moeder door een ruzie. Helaas zit er niks anders op dan gewoon met dr te praten als je dat nog niet hebt gedaan.
Sterkte!

xSylvanax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:25

Ik ga natuurlijk niet oordelen, maar ik vindt het wel heel raar wat je moeder heeft gedaan.
ik zou eerlijk vertellen dat je er nog niet klaar voor bent om haar met een nieuwe vriend te zien.

Sterkte
x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:40

Percy schreef:
Net als een aantal anderen schrik ik van sommige reactie's hier. Breken met je moeder is wel erg rigoureus.

Ik ben zelf mediator en ik vind de tip om hier een mediator bij te betrekken op zich wel goed maar ik denk dat het eerst eens aan je ouders is om goede afspraken te maken met behulp van een mediator. Ook al is het "jouw" paard, wettelijk gezien is het paard van je ouders of één van je ouders en moeten zij samen afspreken wie de zorg voor het paard gaat dragen.

Gezien jouw leeftijd zou ik er eerder voor kiezen om in het contact met je moeder een bemiddelaar te kiezen uit de familiekring waar jullie allebei vertrouwen in hebben.

Dat je vader je zegt dat je moeder dit deed om je een hak te zetten wil niet zeggen dat dit ook zo is. Je vader is gekwetst en soms, ik zeg niet dat het zo is maar het kan wel, zeggen ouders negatieve dingen over de andere ouder richting het kind om die meer aan hun kant te krijgen.

Jij bent geen partij maar wordt hierin betrokken en dat is heel vervelend voor je.

Ben zelf geen mediator maar wel maatschappelijk werkster en ik heb dit TS even voor je uitgelicht omdat dit een waardevol wijs stuk is waar ik 100% achter sta.
Je hebt maar één moeder en breken met één van je ouders is wel heel rigoureus en slecht voor alle partijen. Succes met het vinden van een oplossing. Enne TS mensen doen elkaar soms heel erg pijn maar kunnen ook daarna weer zoeken naar een oplossing en het uitpraten.
Probeer boven je eigen emoties en verdriet uit te stijgen hoe moeilijk dat ook is!