Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ralphtdw schreef:Je weet toch zelf ook wel waar de chip voor is en moet ik dat uitleggen word niks voor niks een plakker in je paspoort geplakt om te laten zien dat het bij dit paard hoort.
maar dat er mensen mee gaan rommelen ja dat gebeurd overal mee.
Nee de chip word gewoon voor de lol geplaatst en heeft niks te betekenen
.
ralphtdw schreef:Hmmz.
Ik zou zeggen zoek op internet.
dan zul jij vast de enige zijn die niet weet waar een chip voor dient.

ralphtdw schreef:Hoezo moet ik gaan uitleggen waar een chip voor dient.
Iedereen weet dat toch.
maar als jij een chip waardeloos vind dan kan ik jou het niet uitleggen en bespaar ik mij de moeite.
Want jij vind dat de chip niet werkt en niet goed is voor het paard. Wat moet ik er dan aan toevoegen.
van ja je hebt gelijk de chip is gewoon geld klopperij en is een sieraad voor in je paard.
ralphtdw schreef:Hoezo moet ik gaan uitleggen waar een chip voor dient.
Iedereen weet dat toch.
maar als jij een chip waardeloos vind dan kan ik jou het niet uitleggen en bespaar ik mij de moeite.
Want jij vind dat de chip niet werkt en niet goed is voor het paard. Wat moet ik er dan aan toevoegen.
van ja je hebt gelijk de chip is gewoon geld klopperij en is een sieraad voor in je paard.

ralphtdw schreef:Ik vind het heel wat anders als het iets is wat veel mensen niet weten.
maar de meeste mensen weten wat een chip voor dient en dat weet jij ook.
Dus dan is het niet van stel dat ik het niet weet.
Want jij weet het en daarom leg ik het niet.
en ja dat jij er niet mee eens bent met de chip of dat het niet werkt of dat het slecht is voor het paard dat is dan jouw keuze.
Ik sta er wel achter ook al zal er vast en zeker een betere manier zijn dat ze er niet mee kunnen rotzooien.
maar 9 van de 10 keer kun je er van uit gaan dat de chip juist is en je de juiste papieren erbij krijgt.
Heeft jou paard geen chip dan weet je helemaal niets.
dan kun je toch alles veranderen.
en dat zal vast nog wel gedaan worden en al helemaal.toen de chip net nieuw was dat de paarden in eens een stukje jonger waren. Die geen papieren hadden.
Want als de chip niet bestond dan had je een Nog veel groter puin hoop gehad.
Maar als iemand nog antwoorden heeft op mijn vragen zou ik dat erg fijn vinden

Cassidy schreef:Voordat we antwoorden kunnen geven op jouw vragen zul je moeten antwoorden op de vragen die in dit topic zijn gesteld, omdat daar het rest van het advies van af gaat hangen. Bijv. of het paspoort dat al bij het dier zit bijv. dat medische hoofdstuk heeft.
En dan is de prijs van het chippen is afhankelijk van DA, of van de chipper, exacte prijzen kunnen we hier niet noemen. Dus lijkt het me het meest efficient als je direct contact opneemt met degene die de chip gaat plaatsen. Zij kunnen je duidelijke en exacte informatie geven over prijs en vervolgtraject. Dat kunnen wij hier niet geven, daar moet je toch echt bij de personen in kwestie zijn. Voor de paspoorten die ik heb gekregen bij mijn paarden hoefde ik nergens lid van te zijn. Ik heb contact opgenomen met Holstud die de paspoorten heeft gemaakt (ik heb Quarters, dus voor het AQHA stamboek) en daar kwamen geen lidmaatschapskosten voor een rasvereniging bij.
Cassidy schreef:In Nederland mag brandmerken niet. Maar in Duitsland wel, dus als je een dier uit Duitsland haalt, kan die een brandmerk hebben. Hoe dat tegenwoordig zit met de chip als je een uit Duitsland geimporteerd dier hebt weet ik niet, regels kunnen veranderd zijn.
Ook paarden die uit Spanje geimporteerd zijn, kunnen brandmerken hebben.
Chip, eenmaal geimplanteerd en ingekapseld, is officieel niet meer te verwijderen. Maar als je echt wilt kan alles. Ook het onklaar maken van de chip, andere chip plaatsen, paspoort vervalsen etc.

LesleyxLinn schreef:Mijn vraag was of de pagina er alleen in moet zitten of dat er ook iets op moet staan. Er is namelijk nog nooit een dierenarts bij geweest, het paard is nooit geënt.

Cassidy schreef:LesleyxLinn schreef:
Mijn vraag was of de pagina er alleen in moet zitten of dat er ook iets op moet staan. Er is namelijk nog nooit een dierenarts bij geweest, het paard is nooit geënt.[/img]
Dat maakt toch voor de verkoop niet uit? Je kunt altijd in het paspoort door de DA laten zetten dat er een basisinenting is geweest. Of dat het dier altijd zijn inentingen heeft gehad. Als er een vervangend paspoort moet komen zal daar op een of andere manier ook een opmerking in geplaatst moeten worden dat het dier niet voor de slacht is. En in dat geval zal er ook door de DA een melding kunnen worden gemaakt dat de inentingen in orde zijn. Daar moet je toch echt voor bij je DA zijn, dat kunnen wij hier op Bokt niet voor je verzorgen.

ralphtdw schreef:Maar als het paard nog nooit geent is of gechipt.
Waarom dan niet een nieuw paspoort aanvragen en gelijk laten chippen.
maar er was toen toch dat de oudere paarden als die geen inleg papier hadden dat je die moest aanvragen deed je dat niet optijd kreeg je een boete of was dat inleg vel dan duur?
Cassidy schreef:Ik begrijp dat de DA wel is geweest toch, en het dier altijd is ingeent maar daar geen notitie van is gemaakt? Dan neem even contact op met de DA hoe je dat kunt aanpakken. Hij kan een melding maken dat de inentingen in orde zijn. Of hij kan er voor kiezen om het dier zijn basisinentingen weer te geven zodat hij daar zeker van is, en dat ook op die manier in het paspoort kan zetten.