Een beginners cq kinderpony zoeken: help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:49

Allereerst: super leuk natuurlijk dat je een lieve pony gevonden hebt :)

Ik vind het wel even opvallend dat er nog best veel mensen die geen grote pony aanraden. Aan de ene kant snap ik het, want dan kan een kind niet snel zelfstandig alles (denk aan het opzadelen).. Maar ik heb mijn grote e-pony wel eens uitgeleend (meisje had net der shetje verloren) en die reed er echt zo op weg. vond het ook niet eng, dat scheelt.. Dus mocht iemand het nog lezen en iets zoeken, wat groter is soms denk ik wat handiger (ook omdat de pony dan makkelijk(er) door iemand anders nog goed bij gereden kan worden...)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 15:28

Dank allemaal! Ik ben er erg blij mee, het is echt een schatje. Gisteren even een staprondje door de wei gedaan, kind was doodzenuwachtig en de pony keek een beetje van "ehh meisje, gaat alles goed daar :(:) " Hij stond ook zo geduldig te wachten met opzadelen <3 (en dat net een dag op zijn nieuwe plek)

Ik kan nu ook al merken hoe vreselijk het mis kan gaan als je een net iets te vlot dier koopt, mijn dochter vindt het allemaal nog erg spannend en als het zo in het begin mis gaat kan ik me voorstellen dat de lol er meteen af gaat voor zo'n kind... Is ook kind afhankelijk natuurlijk, maar mijn puppie is dus nog echt puppie...

@Lianne: als ze braaf zijn kan dat misschien best, maar wij zijn ook bij grote D wezen kijken, braaf dier, maar ze kwam helemaal niet eens onder het zadel uit dus qua bestuurbaarheid was dat niet zo'n succes. En met zo'n kleintje vallen ze nog niet zo hoog mocht het eens mis gaan.

Daarbij, als ze dan ooit een keer op wedstrijd gaan hoeven ze ook niet meteen tegen die grote meiden en jongens te rijden en meteen hoog te springen, dat was een inzicht van de manegehoudster waar ik zelf niet aan gedacht had, maar waar ze wel gelijk in had natuurlijk :j

Lianne86

Re: Een beginners cq kinderpony zoeken: help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:30

Dat is ook weer zo, daar had ik niet eens aan gedacht, maar ik vond het altijd enger als ze op der nieuwe pony ging rijden... (Die van mij was zo braaf dat ie stil ging staan als ze iets wat scheefzat (goed getimede luiheid ;)) En aan wedstrijden had ik dus helemaal niet gedacht (doe daar zelf namelijk niets mee ;))

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 15:32

Ik ook niet hoor, maar ik vond het wel een extra reden om niet naar grotere dan C-ponies te kijken!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:41

Dat weer wel! Maar zie hier te vaak om me heen dat kindje van een shetje naar een A'tje gaat, jaar later naar een B'tje (Of toch een grotere A :')) omdat kind toch wel iets sneller groeide :') (En ik ben dan zo'n tut die denkt, laat een kind lekker een paar jaar kunnen aanmodderen met een pony ipv elke keer wat anders...)