Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geerke schreef:ik had op mijn vijftiende twee pony's dus jaloezie is het niet.
Dat arme kind zit geregelt verstijfd op een manegepony als die een verkeerde beweging maakt.Het moet wel leuk blijven,voor het kind vooral...
Joolien schreef:geerke schreef:ik had op mijn vijftiende twee pony's dus jaloezie is het niet.
Dat arme kind zit geregelt verstijfd op een manegepony als die een verkeerde beweging maakt.Het moet wel leuk blijven,voor het kind vooral...
Maar ik geloof dat het kind zelf weer wilt rijden, wie ben jij als ouder om dan nee te zeggen?
Betekent niet dat ik op een manegepaard beter af ben...
Klinkt als een pony die gewoon de regels aan z'n voetje lapt en dus inderdaad een oudere, en handigere ruiter nodig heeft.
Denk aan jezelf en aan je eigen dochter.
. Maar ja dat is nu eenmaal iets dat ze met zich meedraagt en dat misschien wel nooit helemaal weggaat maar dat misschien ook weggaat als ze weet dat ze een pony kan vertrouwen. Ik weet het niet, heb geen glazen bol helaas.
Dus als dochterlief vanaf dat moment weer verstijfd gaat zitten kom je opnieuw in een vervelende spiraal terecht. Dus dan blijft toch echt het belangrijkste dat ze wat dapperder word. chelle_dora schreef:Tja ik zit ook wel met regelmaat verstijfd op m'n ponyBetekent niet dat ik op een manegepaard beter af ben...
Als ze al meerdere keren is wezen proefrijden en daar dan op die pony weer geheel ontspannen op de pony zit, klinkt dat als een betere match dan wat er nu isKlinkt als een pony die gewoon de regels aan z'n voetje lapt en dus inderdaad een oudere, en handigere ruiter nodig heeft.
TS, laat je inderdaad niet van de wijs brengen, manegepaarden zit ze blijkbaar ook niet altijd ontspannen op en als met deze pony het gevoel helemaal juist is, is dat prima! Dat kunnen mensen van een forum niet beoordelen, maar als het gezicht van je dochter meerdere malen boekdelen spreekt zit dat in ieder geval goed. Wat betreft het verkopen van de pony; je hebt nergens garantie dat ze goed terecht komen, bij een handelaar niet maar ook bij een particulier niet. Probeer dat dus los te laten, dat is heel moeilijk maar garantie heb je alleen op je eigen weitjeDenk aan jezelf en aan je eigen dochter.
Het is geen speelgoed zeg. Elke ouder kan met een beetje Google werk snappen dat je beter een oud dinkie aan kan schaffen waar ze onder door kunnen lopen, op hangen en liefelijk kennis kunnen maken met het hebben van een eigen pony. geerke schreef:maar had je gedacht dat je met een paard met ocd leuk kon springen dan?Zit die ocd achter in de sprong?
Onthoud goed dat paarden en pony's geen machines zijn.Ze zijn niet iedere dag hetzelfde.Het zijn levende redelijk onvoorspelbare dieren.
Bmamavan2 schreef:Klopt Geerke, ook sommige manegepony's vindt ze "" eng" . Vooral degene die er voor de lol zigzaggend en hupsend vandoor kunnen gaan. Geef haar geen ongelijk. Maar ja dat is nu eenmaal iets dat ze met zich meedraagt en dat misschien wel nooit helemaal weggaat maar dat misschien ook weggaat als ze weet dat ze een pony kan vertrouwen. Ik weet het niet, heb geen glazen bol helaas.
Op sommige manegepaarden die stukken groter zijn rijdt ze rustig weg, dus aan het formaat ligt het m.i. niet, wel aan het karakter.
sylva schreef:MirandaDvG schreef:Of heb je al een bijrijder?Bmamavan2 schreef:Hebben we al en dat gaat goed.
Kijk, snap je het nu? Waar ligt dit probleem?
sylva schreef:MirandaDvG schreef:Of heb je al een bijrijder?Bmamavan2 schreef:Hebben we al en dat gaat goed.
Kijk, snap je het nu? Waar ligt dit probleem?

sylva schreef:Het zal met pony nummer 2 wel klikken, maar de angst van dochter is bij pony nummer 2 weer een barriere, zoals ik mijn vorige post aangaf. Dus daar dien je wat aan te doen als je 1) dit probleem niet meer wilt en 2) voor je een nieuwe pony aankoopt. Iets met dweilen en de kraan open laten
sylva schreef:Lezen Gini
sylva schreef:Het zal met pony nummer 2 wel klikken, maar de angst van dochter is bij pony nummer 2 weer een barriere, zoals ik mijn vorige post aangaf. Dus daar dien je wat aan te doen als je 1) dit probleem niet meer wilt en 2) voor je een nieuwe pony aankoopt. Iets met dweilen en de kraan open laten