Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
s0173957 schreef:Als je 1 paardje te doen hebt, of 1 stal, tja, dan duurt het niet lang. Er zijn echter mensen die net wat meer paarden hebben è
Onze molen stopt trouwens vanzelf na afloop van z'n programma...
En diegenen die molens ondingen vinden... grow up will you...
Bij ons lopen alle sportpaarden, ook nu nog, 10u op de wei en ze staan nog te trappelen voor in de molen te gaan...

? anneliesdj schreef:De grote stallen die ik ken, wordt eerst brok gevoerd, dan uitgemest en dan hooi gevoerd.
Dus dan is het niet praktisch om de paarden tussendoor op het land te zetten, of ze missen hun portie ruwvoer.
) een beetje vreemd. Neemt niet weg dat eenieder natuurlijk zelf moet weten wat hij of zij doet. Ik vind het alleen geen nuttige aanvulling op de training van mijn paarden en daar zou zo'n ding toch eigenlijk voor bedoeld moeten zijn? Nu is het ook vaak een middel om paarden toch even buiten te hebben op stallen waar geen buitengang is maar dat zou niet het uitgangspunt moeten zijn van een goede stal?
Gelukkig staat mijn pony in ieder geval ook buiten het mesten om nog buiten, wel zo lekker, die 10 minuten op een dag heeft ze inderdaad niks aan, of dat nou paddock of stapmolen is, ze moet er wel iets meer uit als 10 minuutjes op een dag.
Of gewoon wat langer instappen. Ik kan me verder niet voorstellen dat je je paard zomaar kunt vergeten... s0173957 schreef:Sees schreef:En je maakt mij niet wijs dat er ook maar één enkel paard is wat staat te trappelen om de molen in te gaan maar misschien is dat het verschil tussen wat mannen denken te zien en wat er daadwerkelijk aan de hand is?
Gewoon eens komen kijken dan hier
. Sees schreef:Ik hoef nergens te komen kijken om te weten dat paarden niet staan te trappelen om de molen in te mogen hoor en al helemaal niet allemaal op één stal, dan zit er ergens anders iets niet helemaal goed.
Renee1991 schreef:Makkelijk beoordelen voor anderen.Ik denk dat je ook wel een béétje van de waps bent als je vergeet dat je paard in de stapmolen staat :p Ik gebruik het nooit, is toch veel fijner om lekker naar buiten te gaan? En het argument 'geen tijd' vind ik altijd een beetje slap..
blue_sky schreef:Ik ben geen man en onze paarden komen vaak genoeg buiten en toch vinden ze het fijn om in de molen te gaan. Echt! Mijn paard loopt liever in de molen dan dat hij in de paddock staat. Okee, hij is een beetje raar en heeft vermoedelijk in zijn jonge jaren niet veel wei gekend maar toch ....
essie_blue schreef:Dat kan je wel zo zeggen Sees, maar ik heb ook ervaren dat paarden het best gezellig kunnen vinden om eventjes met z'n allen de molen in te gaan, zeker als het gaat om maar een kwartiertje stappen. Heb er nog nooit een paard in hoeven sleuren, zelfs mijn pony die echt ontzettend eigenwijs kan zijn liep er zo in. Heb zelf geen beschikking tot een molen en vind het ook niet nodig voor twee paarden, maar ik zie er weldegelijk het nut van in.
? Mijn paard vond het ook nooit erg maar ik denk toch dat de meeste paarden het leuker vinden om bijvoorbeeld 5km in de bossen te gaan wandelen dan een uur lang hetzelfde gedwongen rondje in een machine.Katja schreef:Makkelijk beoordelen voor anderen.
Er zit helaas maar 24 uur in een dag en er zijn dagen dat ik zeven of acht paarden moet rijden naast mijn lessen. Dan vind ik het heel fijn dat ik ze in de molen kan laten uitstappen zodat ze lekker een half uur uitstappen wat veel beter is dan de tien minuten waar veel mensen voor gaan en al helemaal beter is dan de vijf minuten die veel mensen in de praktijk doen.
Ook na een wedstrijd gaan ze vaak nog even twintig minuten in de molen om even los te stappen nadat ze lang op de wagen hebben gestaan.
De molen moet nooit een vervanging van training worden maar kan wel een hele goede aanvulling zijn.
. Overigens denk ik idd dat Renee wel gelijk heeft als ze zegt dat de meeste paarden een uitstaptraining in de bossen waarschijnlijk meer zouden kunnen waarderen dan hetzelfde rondje een uur lang
. Maar goed, gemak dient de mens en daar is volgens mij vooral een molen voor bedoeld
. 
.
. En mijn persoonlijke mening is dat het inderdaad risicovolle machines zijn zonder veel meerwaarde. Ik vind een loopband voor een hond ook raar maar dat is eigenlijk hetzelfde?
)