Maar goed, dat is ook geen doen. Het is best nog lastig. Daar zou je een goeie nacht mee bezig zijn als het niet al langer is. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar goed, dat is ook geen doen. Het is best nog lastig. Daar zou je een goeie nacht mee bezig zijn als het niet al langer is. Ceriadwen schreef:Daar hebben ze nou crisisopvang voor LindyH.
Prioriteit nummer een is die krengen van de weg af, en in de dichtstbijzijnde omheinde stuk land gooien waar ze veilig zijn en er geen ongelukken met andere verkeersdeelnemers kunnen gebeuren.
En laten we nou even allemaal reel zijn. Hoe groot is de kans dat de pleuris uitbreekt? Die kans is zeer klein, hoe groot is de kans dat een paard onherstelbaar beschadigd? nog veel kleiner.
Mochten er paarden met ballen tussen lopen dan is er een zeer geringe kans dat er misschien een merrie zo in de hengstigheid zit dat er een hele, hele kleine kans is dat ze dragend zou kunnen zijn, en dan spuit je het weg, ook geen drama.
het KAN, ja het KAN maar de kans is enorm klein dat het fout gaat.
Hoe dan ook de kans is groter dat het loslopende spul op een auto klapt, waarin toevallig net de eigenaar van het land inzit die op weg naar huis is, maar daar nooit meer levend aan zal komen.
Orchidee21 schreef:Zelf heb ik, op verzoek van de collega's, een shet opgevangen welke op straat liep. Deze had wel een nacht in het fietsenhok van het buro gestaan. Op verzoek van de gemeente, ja die gaan over gevonden voorwerp, heeft de politie een plek gezocht (bij mij dus, mijn ruin helemaal verliefd) ik mocht van de gemeente stalgeld vragen zolang het dier niet opgehaald werd. Na een week, en 2 oproepen in de krant verder, kwam de eigenaar de shet ophalen. Heeft mij meteen stalgeld betaald zodat de gemeente er niet verder tussen hoefde te zitten.
Het kan dus, ook met bemoeienis van de politie, wel netjes.
Ligt aan de situatie, waar en wanneer een paard gevonden word, de drukte en ook de kennis van de aanwezige politie mensen.
ze doen hun best met de mogelijkheden en middelen die ze op dat moment hebben.
justdiesel schreef:Wat ik me nu afvraag he, stel dat je je wei op slot hebt zitten.
Mogen ze dat slot dan ook open breken om gevonden paarden bij je op de wei te zetten?
) sflj schreef:En wat nou als het jouw losgebroken paard is, die de politie even zolang op een vreemde wei, veilig achter een hek zet?
Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt? Het komt al bijna nooit voor en wanneer het jezelf betreft, ben je toch ook blij dat het zo opgelost wordt?!
Beetje sociaal zijn, mensen!
(En ik ben blij dat mijn paarden, mochten die ooit uitbreken, niet in de buurt van Astrid staan!)
Tinky12 schreef:sflj schreef:En wat nou als het jouw losgebroken paard is, die de politie even zolang op een vreemde wei, veilig achter een hek zet?
Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt? Het komt al bijna nooit voor en wanneer het jezelf betreft, ben je toch ook blij dat het zo opgelost wordt?!
(En ik ben blij dat mijn paarden, mochten die ooit uitbreken, niet in de buurt van Astrid staan!)
De bedoeling van dit topic was niet of je het wel of geen probleem vond dat er paarden bij die van jou worden gezet.Dit gaat puur om het wettelijke aspect....wat mag de politie wettelijk gezien nu wel en wat niet.
Wanneer mag de politie je grond/paddock/weiland vorderen....hoe zit het met het vermelden dat de dieren op je perceel zijn geplaatst (desnoods een brief op het hek).
Hoelang moeten de dieren wettelijk onder jouw zorg vallen en wat is er wettelijk vastgelegd wb het vinden van de eigenaar door de politie.
Het sociale aspect is wat anders.
sflj schreef:Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat veel posters hier er moeite mee hebben, wanneer de politie dit van hen zou verlangen.
En wettelijk of niet, wanneer de hulpdiensten het nodig achten, zetten ze hun gevonden paard maar in mijn wei hoor! Heb ik geen probleem mee.
sflj schreef:En wat nou als het jouw losgebroken paard is, die de politie even zolang op een vreemde wei, veilig achter een hek zet?
little_king schreef:Ze worden toch ook niet onteigend?
Je haalt een heleboel door elkaar.
Politie mag ook jou huis in als hij daar reden tot ziet, dus ja die mogen echt wel paarden bij jou buiten zetten.