little_king schreef:Superpony je kan er van alles bij gaan halen maar dat is niet relevant.
TS is in haar berichtgeving niet eerlijk geweest omdat ze meerdere malen heeft gezegd dat het niets met de box grote te maken heeft.
Maar nu kan ze mij van alles proberen te vertellen, maar ik denk juist dat dit alles ermee te maken had.
Nu is daar nog steeds geen duidelijke wet in hoe groot een stal moet zijn.
Maar door deze stal is er weinig ruimte en kunnen dieren elkaar verwonden en daar zullen ze het (terecht) wel op gooien.
Ik begrijp zelf niet dat de ts haar paarden zo wil huisvesten.
Ik voind het wel degelijk relevant. Hoe paarden gehouden worden is heel belangrijk. Als 2 pony's zoals die van ons al 9jr samen staan en echt ook heel goed zijn samen, is het totaal geen probleem. Paarden die niet buiten komen, geen soortgenoten zien, slecht gevoerd worden, mishandeld worden, geen veearts bij komt wanneer nodig etc. dat zijn prioriteiten als er wetten moeten komen.
Al zouden ze op 3x3 staan. Hoelang staan ze daar in per dag? Ik zie ze liever enkele uurtjes op 3x3 en de rest buiten, dan een hele dag in 4x4. En dat is wel van groot belang, net als de rest.
Onzin regeltjes die nergens toe doen. Heel veel maneges hebben pony's samen en die kunnen dat niet even 1,2,3 anders oplossen nu.
Mensen bij wie paarden de ogen uit het hoofd trappen, horen zelf na te denken. Maar elk mens met gezond verstand en liefde voor zijn/haar dier doet dit ook al.
Wij hebben genoeg paarden ervaring en houden heel veel van onze beestjes om dit prima te kunnen beoordelen.
Ik lees dat ze alle stallen af gaan? Vast niet, want niet alle stallen zijn bekend. Daarnaast vraag ik me af of een particulier ook verplicht is ze toe te laten.
Naast dit neem je dus ook de ervaring van een stal en paardenhouders in twijfel. Op een grote stal lukt het je niet snel om iets te doen wat niet door de beugel kan, lopen teveel mensen rond.
Wat 2 gelijke maten betreft........Onze shet staat al 9jr heel goed met onze d-pony en is lief etc, maar andere shets moet ie niet.