Stalhouder maakt fout, wat kan ik doen bij tegenwerking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:34

JastieHorse schreef:
Maura, als ze nu weer 600 euro moet gaan betalen door een fout die hij heeft gemaakt dan vind ik wel dat ze zomaar kan vertrekken ja. Als hij een juist rekeningnummer had opgegeven had hij gewoon zijn geld gehad en was de TS niet 600 euro extra armer. Ik zou iig geen zaken meer met deze man willen doen, ben je lekker mee zo'n extra rekening van 600 euro!!

Nou dat vind ik wel vreemd. De man heeft haar paard wel al die maanden onderdak (of land) verschaft en heeft er geen cent voor gekregen. Als ze zomaar opstapt zou de man in kwestie daar nog serieus werk van kunnen maken ook. Ze heeft onbetaald gebruik gemaakt van zijn dienst terwijl dat niet zo afgesproken was. Natuurlijk weten wij dat het een misverstand is maar heel zakelijk gezien vanuit de ogen van de boer... Ik geef de man gelijk.
Daarnaast is het inderdaad wat jammer dat hij het nu pas laat weten maar waarom moet die man elke maand zijn administratie doen. Als hij het één keer per jaar wil laten doen door zijn boekhouder, dat moet hij weten. Daarbij is het natuurlijk ook een relatief laag bedrag. En als er veel klanten zijn kijk je misschien wel makkelijk over die 70 euro heen. Ik betaal het viervoudige per maand, dat zou waarschijnlijk eerder opvallen op de rekening van de eigenaar. Bovendien zijn wij maar met 6 eigenaren. Maar goed ook al zou het bij mij ongemerkt fout gaan. Ik moet betalen voor de dienst/huur dus zoals ik het zie ligt die verantwoordelijkheid bij mij. En in dit geval dus bij TS.

Het is vervelend voor TS maar ook zij heeft hier steken laten vallen (en nogmaals, het zou ook haar eigen tik-fout kunnen zijn, dat is nu niet meer te achterhalen). Als het met het gesprek waarin de afspraken gemaakt worden zo rommelig gaat, dan had ze zelf ook kunnen ingrijpen en kunnen vragen of meneer het even zelf op papier had willen zetten voor haar met daaronder hun beide krabbels.

Ik hoop dat TS het geld terugkrijgt en alles met een sisser afloopt en er wijzer uitkomt. Jammer dat we niets meer hebben gehoord over wat de bank heeft gezegd vandaag. Of lees ik daar nou overheen?

jesito

Re: Stalhouder maakt fout, wat kan ik doen bij tegenwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 07:45

Ik blijf het toch vreemd vinden dat de boer pas na 8 maanden eens aan de bel trekt bij ts.
Na 2 maanden had hij toch eens kunnen zeggen, van goh ik heb nog geen geld ontvangen en dan was het allemaal nog wat makkelijker en geloofwaardiger geweest.
Ik krijg hier een behoorlijk vieze smaak van in mijn mond van deze hele gang van zaken.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:45

is er al nieuws ts?

kwikkie24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:59

Je kan iig de bank raadplegen om kontakt te zoeken met de persoon waar jij het geld aan overgemaakt heeft.
ik weet uit ervaring dat de bank hun mag benaderen om dit geld terug te storten en na 3 maanden krijg jij de gegevens van die persoon.

en ja n iks getekend is ook niks kunnen bewijzen en het enige is dat hij jouw weg kan sturen..

succes

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:54

Wat heeft de boer nou precies gezegd? Moest je het per direct betalen?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:05

is het gelukt bij de bank? :)

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:31

Ja, ben ook heel nieuwsgierig om te horen of er alsnog iets gelukt is.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 11:12

De bank moet eerst contact opnemen met de gene die het geld heeft gehad wat iidd tot 3 weken kan duren, ik hoop dat er reactie komt. Maar de stalhouder wil wel extra hebben maar ik heb hem gezegd dat hij moet wachten maar november heb ik wel over gemaakt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:18

Geef hem geen ongelijk, hij heeft tenslotte pas 1 maand geld gezien terwijl je er al langer staat.
Voor jou is het vervelend maar hij heeft er wel recht op. Oké hij had wat eerder zijn mond los kunnen trekken maar sommige doen dat niet of om wat voor reden dan ook.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:53

meggiemeg schreef:
Geef hem geen ongelijk, hij heeft tenslotte pas 1 maand geld gezien terwijl je er al langer staat.
Voor jou is het vervelend maar hij heeft er wel recht op. Oké hij had wat eerder zijn mond los kunnen trekken maar sommige doen dat niet of om wat voor reden dan ook.

Je moet het ook van de kant van TS zien. Zij heeft al die maanden haar zuurverdiende loon aan haar paarden uitgegeven, totdat blijkt dat het niet het goede rekening nummer is en stalhouder daar nu pas mee aan komt kakken. Als wij 10 dagen te laat het geld nog niet binnen hebben van pensionklant, gaan wij al aan de bel trekken hoor. Ik vind het ontzettend laks van stalhouder...

Het ligt er trouwens wel aan wie het rekeningnummer heeft genoteerd. Heeft stalhouder dat op een briefje aan jou gegeven TS? Of heeft hij het door gesmst/mailt of heb jij het overgeschreven oid? Dat ligt er natuurlijk ook aan, wie het meest 'schuldig' is.

Toch vind ik dat het stalhouder zijn werk is om zijn financieën bij moet houden. Als hij beslist dat 1 keer in het jaar te doen, is dat prima. Maar daar krijg je dus dit soort ongein van... Dan moet hij ook maar accepteren dat het nu eenmaal wat langer duurt voordat het opgelost is en moet hij die verantwoording op zich nemen. Het zal je maar gebeuren....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:20

Nou ik vind het toch schuld van boer hoor, kom op zeg ts maakt geld over en denkt dat alles goed is.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:25

Heel naar zoals het loopt. Wat ik overigens wel jammer vindt, TS, is dat je, nu het niet soepel loopt, begint af te geven op de stal. Het was blijkbaar goed genoeg om al die maanden te blijven staan, maar nu zaken even iets anders lopen (wat beider verantwoordelijkheid is. Ok, iets meer van de stalhouder dan van jou, want ik vind 8 maanden ook wel echt laat), ga je hier zeggen dat het een vreemde stal is/ alles rommelig verloopt etc.
Dat vind ik eerlijk gezegd ook niet heel netjes.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:41

marleen_usar schreef:
Nou ik vind het toch schuld van boer hoor, kom op zeg ts maakt geld over en denkt dat alles goed is.

Dat zeg ik toch ook. :') Of bedoelde je het niet tegen mij?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:01

Oh nee aan meggiemeg.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:08

Boer zou bij mij mogen wachten op zijn geld, hij heeft zelf het verkeerde rekeningnummer gegeven hoor.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:24

Kostolany schreef:
Betaal de man trouwens de aankomende maand en de maanden er na contant en vraag om een bewijsje op papier dat je contant betaald hebt;)

Dat bewijs op papier kan heel simpel door het afschriftenbronnetje te laten ondertekenen door de boer. Dan weet je dat de boer het geld heeft gekregen én je hebt bewijs op papier.

En het is ook erg verstandig om een goed contract op te stellen en beide te ondertekenen, voor eventuele problemen die zich in de toekomst voordoen. Zonder iets zwart op wit heb je bijna nooit een poot om op te staan, helemaal niet wanneer er een behoorlijk geldbedrag bij komt kijken. Uiteindelijk zullen veel mensen nooit eerlijk zijn als het op de financiën aan komt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:29

TS heeft zelf het rekeningnummer op geschreven en daarna verder verwerkt in haar administratie. Dus het is erg lastig te zeggen waar de fout ligt, heeft de man gemompeld, heeft zij iets verkeerd verstaan?
De man heeft recht op zijn geld, hij had eerder aan de bel moeten trekken maar heeft dat niet gedaan. TS staat er verder prima, waarom dan zo moeilijk doen? oké het is een hoop geld waar we over spreken maar het feit blijft dat hij recht heeft op het geld.....

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:33

meggiemeg schreef:
TS heeft zelf het rekeningnummer op geschreven en daarna verder verwerkt in haar administratie. Dus het is erg lastig te zeggen waar de fout ligt, heeft de man gemompeld, heeft zij iets verkeerd verstaan?
De man heeft recht op zijn geld, hij had eerder aan de bel moeten trekken maar heeft dat niet gedaan. TS staat er verder prima, waarom dan zo moeilijk doen? oké het is een hoop geld waar we over spreken maar het feit blijft dat hij recht heeft op het geld.....

Het gaat over geld, dan doen mensen áltijd moeilijk. Ik vind de fout ook zowel bij de TS liggen als bij de boer. TS had duidelijk moeten nagaan of het nummer klopte, de boer zelf laten checken desnoods laten opschrijven. Maar de boer had evengoed zijn rekening moeten controleren en aan moeten geven of hij het geld wel of niet had ontvangen. Natuurlijk heeft hij recht op het geld, maar in deze situatie vind ik niet dat hij het in 1 keer kan opeisen, maar dat is mijn mening :)

Ik hoop dat het gewoon geregeld kan worden. TS, heb je een regeling kunnen treffen met de boer?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:40

meggiemeg schreef:

Dat is dan jammer voor de boer, hij wacht maar ff tot alles is geregeld.
Had hij maar moeten controleren zodat het beperkt bleef bij 1 maand.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:46

TrojkaPink schreef:
Boer zou bij mij mogen wachten op zijn geld, hij heeft zelf het verkeerde rekeningnummer gegeven hoor.

Dat weet je helemaal niet. Hij heeft iets gezegd, TS heeft het opgeschreven. Wie zegt dan dat de fout bij de boer ligt?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:52

Maar waarom geeft de boer dit pas na 8 (!!) maanden aan?? Zoiets heb je toch wel eerder door? Dat hij het een maandje over het hoofd zit oke, maar 8 maanden?!

Als hij het eerder had gezegd had het TS heel erg gescheeld.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:53

Wat een vervelend gedoe allemaal. Ik snap jullie beide kanten. Voor beide in ieder geval een goed les. Even bij elkaar checken als je het geld overgemaakt hebt of het aangekomen is.
Vind zeker dat de stalhouder erg lang gewacht heeft. Snap ook niet helemaal waarom hij je er niet eerder op aangesproken heeft. Dat had alles een stuk makkelijker gemaakt ook tussen jullie. Nu ben je hem vrij veel geld verschuldigd wat het dus lastig maakt om goed te communiceren. Kan van hem begrijpen dat hij nu z'n geld weleens wil zien. Andere kant had hij zeker eerder naar je toe moeten komen. Vraag me af hoe hij het zou oplossen bij iemand die niet van plan is te betalen. Maar goed. Hopelijk krijg jij je geld nog terug van degene die het gehad heeft. En misschien eens even goed rond tafel open en eerlijk geen verwijten en naar oplossing zoeken. Misschien dat je ieder de helft op zich neemt als je het geld niet terug krijgt. Wie de fout gemaakt dat is niet meer te bewijzen. Jij had misschien eerder moeten vragen of het goed aangekomen was en hij had eerder moeten geven dat hij niets kreeg. En eigenlijk doet dat er ook niet meer zo toe wie die fout gemaakt heeft. Ik hoop in ieder geval dat jullie het kunnen oplossen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:56

Als het geld bij mij is overgeschreven en ik hoor niks van de stalhouder dan ga ik ook niet navragen of het wel is aangekomen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:56

Heel apart inderdaad, ik volg dit even want vind het wel interessant.
Maar je mag inderdaad wel vraagtekens bij zetten dat hij er pas naar 8 maanden naar vraagt, ik zou naar een maand al hebben van, goh moet je niet even betalen?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:58

Calanddra schreef:
Maar waarom geeft de boer dit pas na 8 (!!) maanden aan?? Zoiets heb je toch wel eerder door? Dat hij het een maandje over het hoofd zit oke, maar 8 maanden?!

Als hij het eerder had gezegd had het TS heel erg gescheeld.

Ik kan me heel goed voorstellen dat hij het niet altijd checkt.... wij weten toch niet of hij een boekhouder heeft (was die wel op de hoogte), zijn vrouw de boekhouding doet, hij na 3 maand dacht 'ach dat komt nog wel' en nu weer checkte en het wel heel veel maanden zijn..... hij zijn belasting moet inleveren per november en er nu achter kwam. Er zijn nog genoeg bedrijven die met schoenendozen werken en deze elke zoveel maand bij de boekhouder inleveren :)

Dus ik zou zeker even vragen of mijn geld ontvangen was 'assumption is the mother of all f*ck ups'....