JastieHorse schreef:Maura, als ze nu weer 600 euro moet gaan betalen door een fout die hij heeft gemaakt dan vind ik wel dat ze zomaar kan vertrekken ja. Als hij een juist rekeningnummer had opgegeven had hij gewoon zijn geld gehad en was de TS niet 600 euro extra armer. Ik zou iig geen zaken meer met deze man willen doen, ben je lekker mee zo'n extra rekening van 600 euro!!
Nou dat vind ik wel vreemd. De man heeft haar paard wel al die maanden onderdak (of land) verschaft en heeft er geen cent voor gekregen. Als ze zomaar opstapt zou de man in kwestie daar nog serieus werk van kunnen maken ook. Ze heeft onbetaald gebruik gemaakt van zijn dienst terwijl dat niet zo afgesproken was. Natuurlijk weten wij dat het een misverstand is maar heel zakelijk gezien vanuit de ogen van de boer... Ik geef de man gelijk.
Daarnaast is het inderdaad wat jammer dat hij het nu pas laat weten maar waarom moet die man elke maand zijn administratie doen. Als hij het één keer per jaar wil laten doen door zijn boekhouder, dat moet hij weten. Daarbij is het natuurlijk ook een relatief laag bedrag. En als er veel klanten zijn kijk je misschien wel makkelijk over die 70 euro heen. Ik betaal het viervoudige per maand, dat zou waarschijnlijk eerder opvallen op de rekening van de eigenaar. Bovendien zijn wij maar met 6 eigenaren. Maar goed ook al zou het bij mij ongemerkt fout gaan. Ik moet betalen voor de dienst/huur dus zoals ik het zie ligt die verantwoordelijkheid bij mij. En in dit geval dus bij TS.
Het is vervelend voor TS maar ook zij heeft hier steken laten vallen (en nogmaals, het zou ook haar eigen tik-fout kunnen zijn, dat is nu niet meer te achterhalen). Als het met het gesprek waarin de afspraken gemaakt worden zo rommelig gaat, dan had ze zelf ook kunnen ingrijpen en kunnen vragen of meneer het even zelf op papier had willen zetten voor haar met daaronder hun beide krabbels.
Ik hoop dat TS het geld terugkrijgt en alles met een sisser afloopt en er wijzer uitkomt. Jammer dat we niets meer hebben gehoord over wat de bank heeft gezegd vandaag. Of lees ik daar nou overheen?