Beschadiging geleende trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:19

Ten eerste, nichtje mag god op haar blote knieën danken dat paarden niet door de klep eruit zijn geraakt, midden op de snelweg. Ik zou niet willen weten wat er dan allemaal mis gegaan zou kunnen zijn. Brr.

dan, schade aan derde valt onder de eigenaren van de paarden, de ouders van je nichtje dus.

maar dan nog, wees blij dat iemand zo gek is om jou probleem op te lossen en twee van die groene tientonners, voor je op te halen. En schade kun je altijd krijgen met dieren die moet je dan maar voor lief nemen of zorgen dat je verzekerd bent. En met praten kun je veel bereiken ook vast bij de eigenaar van de kapotte trailer. Misschien gewoon een vergoeding afspreken die nichtje evt in delen kan betalen.

ik heb altijd de schade aan trailers door mijn dieren vergoed.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:21

Wat een vervelende situatie voor jouw kennis. Ik ga mee met alle anderen, hij krijgt stank voor dank. Ik persoonlijk zou niets betalen, niet voor de trailer en niet voor het paard. De eigenaar van de trailer zou wat mij betreft de borg mogen houden (daar is een borg ook voor).

Het nichtje is als eigenaar wettelijk aansprakelijk voor haar dieren, zij is dus aansprakelijk voor alle schade. Omdat zij minderjarig is, zijn haar ouders dus aansprakelijk.

De verhuurder heeft door huurgeld en borg te vragen voor de trailer jouw kennis in de waan gelaten dat de trailer in goede staat zou zijn. Je kennis heeft te goede trouw gehandeld. Hoe is zijn auto verzekerd? Hij kan misschien wel de de schade van de trailer verhalen op zijn autoverzekering omdat de trailer aan zijn auto gekoppeld was.

Wel vervelend voor het paard dat hij nu met een dik en verwond been in de kliniek staat.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:24

Van je familie moet je het hebben. Tjonge wat een trieste zaak. Ik krijg eerlijk gezegd een beetje medelijden met je kennis. Hij bedoelde het zo goed. Z'n nichtje uit de brand helpen en dit krijgt hij er voor terug. Ik weet verder niet hoe dat gaat maar ik zou toch niet zomaar gaan betalen of dat beloven ik zou dat echt eerst uitlaten zoeken voordat ze ook maar 1 cent krijgen.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:24

Benita, nee, hij kan niet de schade van de trailer op de auto verzekering verhalen. Alleen de WA dekking gaat over op het moment dat de voertuigen gekoppeld zijn en niet veilig buiten het verkeer tot stilstand gekomen zijn.

Blackfyre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:05

Heb even heel dit topic door gelezen wat een verhaal.
Maar als ik het goed begrijp is je kennis alleen de paarden op gaan halen, vind het persoonlijk erg raar dat zijn nichtje dan niet mee gaat.
Ik vind het ook niet kunnen wat het nichtje doet, haar oom is zo aardig om zijn paarden op te halen met een trailer die zij geregeld heeft en dan vind ze dat hij de kosten voor haar paard moet betalen terwijl zij het geregeld heeft?
Ik vind het echt een heel aparte situatie en hoop dat je kennis de kosten van de trailer niet hoeft te betalen.

poetser

Re: Beschadiging geleende trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 09:04

Het verhaal gaat waarschijnlijk nog een naar staartje krijgen. De hengst is ingeslapen op de kliniek. Pees was volledig afgescheurd :(

Kennis voelt zich verschrikkelijk schuldig hierover. Nichtje wilt nu het volledige aankoop bedrag plus een schadevergoeding van kennis.

Staleigenaar gaat de kosten van de trailer niet verhalen op kennis. Afgesproken is dat de borg niet word terug betaald en nichtje (ouders) betalen ook nog 100 euro. Dit vanwege het overlijden van de hengst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:24

Nichtje heeft niets te eisen. Had ze hem maar zelf moeten vervoeren.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:25

Tsje wat een verhaal, wat een ellende.

Uiteraard is het ellendig dat die hengst afgemaakt moest worden, maar ik vind niet dat jouw kennis daarvoor verantwoordelijk is. De hengst gedroeg zich zelf ongemanierd en had niet in een dergelijke trailer of onverdoofd vervoerd mogen worden.
Dat had de vorige of huidige eigenaar (het nichtje) moeten weten. Niet je kennis, die wist immers verder niets van paarden en al helemaal niet van deze twee specifieke paarden. Hij verleende een dienst die hem zijn eigen tijd en brandstof etc. kostte. Het zal hem met die twee hengsten langs de weg ook de nodige angstzweetdruppeltjes hebben gekost... moet er niet aan denken.

De trailer is niet beschadigd door een foute manoeuvre van hem, maar door een van de twee paarden. Dat peesletsel kan best al zijn ontstaan voor hij überhaupt merkte dat er iets mis was, of later tijdens een van de uitbreekpogingen in de paddock.

Ik vind het uiterst onredelijk van dat nichtje en haar familie dat hij nu voor de kosten moet opdraaien, terwijl alles door het nichtje is geregeld (ook de trailerkeuze naar ik begrijp). Wat dat betreft is de trailereigenaar veel redelijker. Overigens zou het verstandig zijn om de trailer te laten bekijken door een expert die kan bepalen of deze paarden met deze trailer hadden mogen worden vervoerd en wat de verdere staat van de trailer is, evenals de oorzaak van de schade (slecht onderhoud, ouderdom, of toch alleen dat paard). Ik denk dat op die manier meer duidelijkheid kan komen over de oorzaak.

Ik wens je kennis veel sterkte, je zult maar zo'n familie hebben.

Ik ben blij dat wij in Nederland wel een verplichte WA-verzekering hebben. Heb m nog nooit hoeven aanspreken, maar het zal je maar overkomen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:26

Whoooooow :oo
Dat is wel heel erg -O-

Maar wat een etterbak is het nichtje _-:(
Het is heel rot voor haar maar dit was een ongeluk, veroorzaakt door haar paarden die de trailer van de stalbaas hebben gesloopt, omdat ze zelf te beroerd was om iets beters te regelen.

Ik vind het echt walgelijk dat ze hun oom / broer deze zwarte piet toespelen :n

Ik hoop dat de oom ze geen cent geeft. Heeft in mijn ogen namelijk ook helemaal gaan zin: als hij zou betalen dan zou dat zijn om de boel te sussen / het familie-contact / de verhoudingen goed te houden.

En mijns inziens kan zijn geld dat niet bewerkstelligen, door de houding van die meid en haar ouders IS de verhouding al heel slecht :n

Hij zou wel gek zijn als hij zich niet alleen op deze manier laat behandelen, maar het nog gaat belonen ook :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:28

Ik lees het verhaal nu voor het eerst maar sorry, het nichtje is een totale debiel om dat te eisen. Ze mag goddomme blij zijn dat er iemand zo vriendelijk was om twee van die kolossen zo groen als gras op te willen laden. Snapt ze dat zelf nou echt niet?
Naar van de hengst. (maar eerlijk gezegd vind ik het nichtje zo'n kreng dat als het niet om een dier ging ik zou zeggen 'net goed')

Veel sterkte voor je kennis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:30

Ik vraag me trouwens wel af hoe die hengst in die kliniek terechtgekomen is.... niemand die bij zijn volle verstand is gaat toch nog met een paard van die meid rijden... -O-

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:40

pmarena schreef:
Ik vraag me trouwens wel af hoe die hengst in die kliniek terechtgekomen is.... niemand die bij zijn volle verstand is gaat toch nog met een paard van die meid rijden... -O-

dat vraag ik mij inderdaad ook af..

God zit dit echt met grote verbazing te lezen, hoe kan een meisje van 16 nou eisen dat hij het volledige aankoopbedrag terug moet betalen? Als ik die oom was deed ik dat lekker niet!! Had ze zelf maar een bedrijf in moeten schakelen.. wat voor iemand ben je om je oom dit allemaal aan te doen!

Zelf ook zoiets gehad, wij vervoerde een belg voor een kennis van mij en daarbij is de trailer ook beschadigd (trailer was niet goed onderhouden, terwijl hij altijd super eruit zag en netjes werd schoongemaakt na een rit) bleken de wanden van hout te zijn i.p.v polyester :s Gelukkig hebben we het mondeling op kunnen lossen en is er een klein bedrag afgesproken wat wij moesten betalen (50,-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:51

Wat een naar verhaal.
Hele vreemde situatie...kennis was ook niet ervaren met trailer rijden begrijp ik? Maar nichtje vast ook niet erg paardenkenner...

Ik vraag mij af wat er wettelijk geldt, wie er rechtsgeldig verantwoordelijk is voor de schade.

Maar we zijn allemaal niet geweest bij het eerste kontakt waar de afspraken gemaakt zijn, waarom nichtje er niet bij was, hoe het aanbod van ophalen is gegaan...

Ik denk dat dit een kwestie is een rechterlijke tussenkomst.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:52

poetser schreef:
Kennis en ikzelf begrijpen de reactie van de familie ook niet. Hij was de enige die zich in de positie bevond om de paarden op te halen. 25 euro voor de trailer hebben de ouders van het nichtje betaald, de waarborg heeft hij zelf betaald. Het enige dat hij wilde doen was zijn nichtje gratis uit de nood helpen omdat zij geen andere oplossing had om de paarden naar huis te halen.

Hij mag als paardenleek die beesten vervoeren en draait nu op voor de kosten? %) Sowieso bizar dat daar geen ervaringsdeskundige bij was, hoewel het klinkt alsof hij goed gehandeld heeft.

Verschrikkelijk naar dat een van de paarden nu ingeslapen is, maar ik vind dat nichtje toch wel van stapel lopen met de kosten op haar oom verhalen...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:08

Waar het hier op lijkt is dat de 2 belgen niet teveel gekost kunnen hebben en het meisje alles zelf moest betalen en de ouders onderschat hebben wat paarden kosten. En dat ze eigenlijk helemaal geen geld hebben om paarden te houden. En dat de oom die naar alle waarschijnlijkheid wat beter in de slappe was zit nu genaaid wordt om te gaan betalen. En dan afschuiven op dat hij een probleem in de familie veroorzaakt.

En dat de hengst is in moeten slapen de pees kan ook met een nachtje paddock verder afgescheurd zijn gezien hij in het begin als ik het goed begrijp niet op 3 benen de trailer af gekomen is en pas op de paddock de volgende dag op 3 benen stond??? Dan moeten zij maar bewijzen dat die pees kapot is gegaan door de trailer en niet door nalatigheid meteen na het vervoer om een dierenarts te laten komen.

Hier wordt geld uitgeslagen omdat de mensen geen geld hebben eigenlijk lijkt het wel. Ik zou zeggen niet betalen! En een goede advocaat zoeken die veel paardenzaken gedaan heeft en je laten helpen. Misschien kan je Adri van paardenspeurders eens benaderen die is goed thuis in paarden zaken en kent vast wel een hele goede advocaat die met paarden werkt;) En dat geld kan je kennis dan mooi verhalen op het nichtje en voor het leven is het geen gebonden familie meer. maar dit zal hem toch altijd al verweten worden dus goed komen doet het niet meer!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:11

pmarena schreef:
Maar wat een etterbak is het nichtje _-:(

En de ouders van het nichtje waarvan ik vermoed dat die ook niet zoveel van paarden weten. Wat een aso's zeg! Geen cent betalen als je vooraf niet helemaal zeker bent of dit ergens te verhalen valt.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:14

Dat nichtje moet maar eens achter dr oren krabben... wat een *(@^@#&^! En die ouders erbij!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:20

Wat sneu dat dit paard nu juist de dupe is van wederom onkunde van de mens. 2 jonge, bijna wilde hengsten op een trailer... met 1 persoon. Hij weet niets, kan niks en er wordt verwacht dat hij dat wél allemaal even in huis doet. Ik vind zelfs dat hij met zijn onkunde enorm goed heeft gehandeld. Hij heeft bewust de snelweg gekozen vanwege de rechte wegen om paarden zo rustig mogelijk te vervoeren, is bewust doorgereden na de constatering en ze niet uit te laden op de snelweg en daarbij heeft hij zelfs nog e.e.a. aangeboden om te doen. Maar niet om het een of het ander. Als dat paard zich een afgescheurde pees slaat, de boel krom etc... Dan had zelfs mijn goede trailer het niet gehouden denk ik...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:22

Wat een verhaal volgens mij is alleen jouw nichtje schuldig, zij wilt die paarden, zij wilde die trailer.
Dat haar paarden raar gaan doen in een trailer omdat de trailer te klein is of omdat ze niks gewend zijn, kan de bestuurder niks aan doen

Ik vind dat die kennis een oor aangenaaid wordt en je nichtje vind ik niet bijsters slim overkomen

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:26

poetser schreef:
Het verhaal gaat waarschijnlijk nog een naar staartje krijgen. De hengst is ingeslapen op de kliniek. Pees was volledig afgescheurd :(

Kennis voelt zich verschrikkelijk schuldig hierover. Nichtje wilt nu het volledige aankoop bedrag plus een schadevergoeding van kennis.

Staleigenaar gaat de kosten van de trailer niet verhalen op kennis. Afgesproken is dat de borg niet word terug betaald en nichtje (ouders) betalen ook nog 100 euro. Dit vanwege het overlijden van de hengst.

Pardon? :oo
Trap onder d'r reet had ze van mij kunnen krijgen...
Zíj wil die paarden hebben, maar is te beroerd om mee te gaan om de paarden op te halen.
'ze moest naar school' ja m'n reet :+ had ze maar een andere dag/tijdstip moeten afspreken om de paarden op te halen.
Ik zou geen cent betalen, paarden door derden laten vervoeren (tenzij een erkend bedrijf) is op eigen risico van de eigenaar.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:28

Wat een naar verhaal. Heb geen verstand van zaken voor de rest, maar ik wil de kennis heel veel sterkte wensen met dit gedoe. Van je familie moet je het hebben zeg, jeetje..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:29

ik snap ook niet dat ze niet een andere dag konden worden opgehaald door het nichtje en haar ouders. Of dat ze eventueel een ervaren paardentransport bedrijf hadden ingehuurd.... zij wouden duidelijk geen geld in het transport leggen omdat ze het er niet voor over hadden en mogen nu op de blaren zitten... hoe kan een 16 jarige trouwens "eisen" dat hij het aankoopbedrag + etc moet terug betalen? :+ als ik die oom was zou ik lekker een rechtzaak beginnen en zelf een schadebedrag eisen vanwege traumatische ervaringen :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:34

Nou ik hoop dat je kennis hier niet mee akkoord gaat. Hun zullen toch stappen moeten ondernemen als ze geld willen zien dus ik zou daar eerste eens op wachten. Misschien blazen ze gewoon hoog van de toren.

Nu is dat wel de mentaliteit van tegenwoordig volgens mij dat mensen altijd de schuld op een ander willen steken en geld er voor terug willen. Je ziet het hier op bokt toch ook regelmatig voorbij komen dat ik ook weleens m'n bedenkingen heb. Nu zijn dat meestal kleine dingen maar dan nog. Het moet altijd maar op iemand verhaald kunnen worden maar hun eigen schuld willen ze niet weten.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 28-10-13 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:42

Oh -O-

Wat ontzéttend erg voor je kennis.... wat moet hij zich ellendig voelen... ocharme toch... :(:)

Jeetjemina zeg, wil je eens iets goeds doen voor je familie.

Hou ons aub op de hoogte, ik ben wel heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. En wens je kennis heel veel sterkte, met zo'n familie heb je alle sterkte nodig... sjemig.

Gelukkig dat de staleigenaar het licht gezien heeft, en hem verder mbt de trailer met rust laat. Dat is dan nog iéts.

Laat je hem dit topic ook lezen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:43

jeetje, wat een verhaal ...
Echter hebben ze volgens mij geen poot om op te staan, ik vermoed dat de oom niet betaald werd voor het vervoer, en al zeker geen contract had opgemaakt, dus op professioneel vlak kan er niks bewezen worden...

ik vraag me af hoe de rest zal aflopen ... (zowel met de trailer en de oom, als met de combi 16 jarig meisje en wilde trekpaardhengst... Daar komen ongelukken van ...)