Ongeluk door tractoren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:56

[quote="Gulpje"][quote="ambre"]

Eindelijk iemand die over fatsoen begint hier -O-

Hehe Gulpje.....daar heb ik net een heel stukje over geschreven ;)
En dan ook nog eens met hoofdletters en RESPECT...daar ontbreekt het ook nogal eens aan ;)
En misschien kunnen de mensen ook eens wat vriendelijker en mee levender met elkaar zijn ? :(:) :(:) :(:)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:57

Ik ben benieuwd wat je rechtsbijstand gaat zeggen.

Ik denk namelijk ook dat je geen poot hebt om op te staan.
Waarom er is geen fysiek contact geweest tussen jou(of jou paard) en de trekkers.

Wij hebben een soort gelijk iets gehad met een auto die veels te hard door de bocht vloog en hierdoor op een vluchtheuvel klapte.
Wij stonden aan de andere kant van de vluchtheuvel en de brokstukken van de vluchtheuvel hadden flink wat schade veroorzaakt aan onze auto.

Was de auto op ons geklapt hadden we wat te vertellen maar gezien er geen contact is geweest tussen beide voertuigen hadden we geen poot om op te staan.

Nu weet ik niet of dat het zelfde is met paarden, maar gezien dat paarden voor zover ik weet nog altijd gezien worden als ding vergelijkbaar van een voertuig/bank/koelkast what ever (voor de wet dan).
Ik vrees het ergste voor je.

Ik blijf het wel volgen wand ik ben toch wel benieuwd wat hier uit gaat komen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:05

Robijntjah schreef:
Nee die moeten mooi staan wezen in de kast :+

Klopt...in een glazen kast maar wel uit de zon :+

Iedereen kan een inschattingsfout maken het is alleen wel zo...hoe ga je daarmee om.En als iemand ondersteboven gaat dan moet je ook het fatsoen hebben om te kijken of diegene heen hulp nodig heeft.
Heb je het druk dan regel je maar dat iemand anders even gaat kijken zodat het werk door kan gaan,maar plankgas geven en oogkleppen op kan er bij mij ook niet in.

Fatsoen is nergens te vinden...en dat vind ik een kwalijke zaak.

Hoe hard een trekker rijd hangt overigens van het merk af (wordt mij hier net ingefluisterd :o )

Die van ons gaat echt niet harder dan 25 km/u maar die van een kennis haalt makkelijk de 70 km/u ,dat ze met een volle lading op een zandweg niet zo hard rijden is duidelijk maar ook zij weten dat met minder snelheid de boel ook aardig rammelt en klappert en erg intimiderend is.

Beetje respect voor elkaar is echt niet zoveel moeite.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:06

Had hier iemand het over dat je die dure laarzen dan maar niet aan had moeten trekken????? Hoe rijd jij, naakt soms. Mijn rijbroek en jas kosten ook geld. Deze opmerking slaat echt nergens op en getuigd ook niet echt van respect...
Succes Robijntje, ik hoop maar dat het allemaal een grote storm in een glas water blijkt te zijn. De publiciteit zoeken vind ik ook helemaal nog niet zo'n slecht idee in het kader van de bewustwording (lees genoegdoening)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:09

mrie schreef:
Hoe rijd jij, naakt soms.

Dan weet je wel zeker dat ze met die tractors voor je afremmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:10

Heb alleen bericht Facebook rondgestuurd :) gaat aardig hard volgens mij!

Vooralsnog zonder naam van het bedrijf overigens!

:')

wil94

Re: Ongeluk door tractoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:16

Sterkte Ts, hoop voor je dat er wat via de verzekering vergoed kan worden.
Vindt wel dat hier wat milder gereageerd mag worden.. Ookal heb je laarzen van €100.- kapot is kapot.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:20

Robijntjah schreef:
Niets gevoelsmatig, maximale snelheid op de weg waar ik ze tegenkwam = 60, ik moest 70-80 rijden om ze bij te houden :+

Normaal wuif ik ook of dat soort dingen maar hier had ik simpelweg geen tijd meer voor...

ik snap dat je boos bent, ik kan het wel begrijpen aan de ene kant heb jij gelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat die mannen eerder hun lading dan jou in de gaten houden in een drukke periode dat is miss niet correct maar ook wel automatisme, maar een trekker kan niet harder dan rond de 60(en dan praat ik over nieuwe trekkers) dus dat 70-80 vind ik erg overdreven, en daar zou ik zeker niet bij dat loonbedrijf mee aankomen, want dat kan gewoonweg niet en dan kom je helemaal niet geloofwaardig over!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:29

Wat ik nu wel weer grappig vind, is dat het opeens om het respect gaat. In de OP heeft TS het toch echt over de vraag wat haar rechten zijn, wat haar kosten zijn en of ze een zaak heeft.

Ondertussen vertelt ze het verhaal elke keer zo dat het haar het beste uitkomt. De trekkers halen elkaar in naast haar, waarbij er 50cm voor haar over is (bijzonder smal paardje heeft ze dan) Iets verderop moeten beide bestuurders natuurlijk wel hebben gezien wat er gebeurd is, dus rijden ze nog niet naast elkaar, maar elkaar tegemoet met TS ertussen in. Ondertussen kunnen (begrensde) trekkers in haar beleving 70km/u en rijden ze dat op een smal zandpad tijdens het inhalen. Aangezien er verder geen juridische grond is, worden er fatsoensregels en respect bij gehaald, maar ondertussen vergeet TS continu de belangrijkste regel, zij is als enige verantwoordelijk voor het gedrag van haar paard. Dan gaat ze ook nog eens een bedrijf zwart maken omdat ze geld wil zien (over respect gesproken...)

TS geeft mij vooral de indruk dat zij fout zat en dat ze er alles aan doet om dat maar niet in te hoeven zien en de schuld op iemand anders te kunnen schuiven en dat is dan weer iets waar ik geen respect voor heb.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:32

Ik heb toch echt geleerd in mijn theorieboek dat een paard met aangepaste snelheid en met voldoende ruimte gepasseerd dient te worden. Ook heb je er als medeweggebruiker rekening mee te houden dat dit een dier is en dus kan schrikken.
Iemand van de wegdrukken mag niet, dat valt onder asociaal rijden en daar kun je toch op zijn minst bekeurd voor worden....
Ik ben bang dat je inderdaad weinig kunt bewijzen, maar die trekkers zijn toch écht in overtreding.
Wat lekker kort door de bocht gaan er een aantal weer.. Tijd is geld, kom eens op. In mijn optiek is een leven nog altijd meer waard dan die paar euro die je anders minder kan verdienen. Want ik geloof nooit dat die boeren met één minuut vertraging zoveel geld minder verdienen. Anders ga ik daar ook maar eens werken denk ik :D
Een beetje rekening houden met elkaar, doet niemand kwaad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:33

:') ik maak nergens het bedrijf zwart!

En ik heb nergens gezegd dat ze op dat pad 70 reden :+

Ze waren bezig elkaar in te halen, ze gingen allebei voor hun naar rechts, hun 'neuzen' (noem je dat zo?) stonden allebei bijna bij elkaar en beiden op denk ik 50 cm bij mij vandaan, zo misschien helderder?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:45

Mijn hemel met alle respect maar de reacties zijn af en toe een beetje waanzinnig...

De tractoren zijn aan het werk en jij als recreant loopt in de weg en moet er naar rekening mee houden en vervolgens dus maar niet meer op de openbare weg komen? Sorry hoor... maar vrachtwagenchauffeurs zijn ook aan het werk... de gewone automobilist die onderweg is naar het strand rijdt dan ook in de weg... en heeft het recht dan niet meer om op de weg te komen... mensen die op dat moment geld verdienen gaan namelijk voor .... :+

De vergelijking met een kind gaat naar mijn mening wel op. Voetgangers, fietsers, kinderen, ruiters etc. Zijn zwakke verkeersdeelnemers! Daar dient dus rekening mee gehouden te worden en nogmaals artikel 5 van de wegenverkeerswet gaat altijd op. Dus ook indien 2 grote tractoren elkaar willen passeren en er slechts 50 cm ruimte overblijft voor eandere weggebruikers! En of dat nou een paard is, of een hond, een mens of voor mijn part een karavaan kamelen, maakt niets uit. 5 minuten wachten zodat eerst een zwakke weggebruiker langs kan een dan de twee tractoren langs lkaar kunnen om vervolgens alsnog het paard te passeren lijkt mij niet meer dan redelijk en een kwestie van fatsoen. Alle weggebruikers hebben even veel recht om zich op de openbare weg te bevinden. Als dat nog niet meer mogelijk is omdat tijd zogenaamd geld is... dan leven we in een zeer onbeschofte samenleving en wordt het tijd dat we allemaal zelf eens na gaan denken over hoe we met anderen omgaan...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:50

Robijntjah schreef:
Niets gevoelsmatig, maximale snelheid op de weg waar ik ze tegenkwam = 60, ik moest 70-80 rijden om ze bij te houden :+

Normaal wuif ik ook of dat soort dingen maar hier had ik simpelweg geen tijd meer voor...

Hier lijkt het er wel op alsof je probeert te zeggen dat ze harder dan 60 reden. En Spoekie: bepaald werk (bijvoorbeeld met de opraapwagen) wordt inderdaad betaald per minuut. Dus misschien is het dan toch tijd voor een carriere switch ;)

Kijk, bij de autotheorie leer je dat de ruiter een bestuurder is die zich aan dezelfde regels moet houden als auto's. Het is niet alleen de fout van de trekkers. TS had gewoon moeten rijden waar ze reed en blijven rijden, als ze niet was uitgeweken en er was dan iets mis gegaan had je er iets van kunnen zeggen, nu niet. Een trekker gaat echt niet bewust op je inrijden, dat zou namelijk nog veel meer tijd kosten :').

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:00

IKbenEllen schreef:
In de wet staat toch ook niet dat je je als een hork MAG gedragen? Staat wel meer niet in de wet. Dat zijn gewoon normen en waarden.
Iedere tractorchauffeur weet dat een paard makkelijk van hem kan schrikken. Kijk dat niet iedere wandelaar of fietser dat weet, desnoods automobilist, ok. Maar tractoren rijden in buitengebieden, daar waar ook paarden lopen. Die weten dat allemaal, alleen ze hebben niet allemaal zin daar rekening mee te houden.

Ik ben het er nog niet zo mee eens dat dit een civiele zaak is. Er staat ergens wel in de verkeersregels dat je een paard ruimte moet geven als je het passeert. Juist omdat een paard onverwacht kan reageren. Geldt ook bij fietsers, die kunnen ook onverwachte bewegingen maken door een windvlaag o.i.d. En dat is hier duidelijk niet gebeurd. Ik vind dat er wel degelijk sprake is van doorrijden na een ongeval.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:02

Robijntjah schreef:
Hiernaast reden deze trekkers op de weg geen 45 :+ eerder 70.

Bij nader inzien had ik beter op het pad kunnen blijven Ipv het fietspad ernaast inderdaad als vraag ik mij af wat er dan gebeurd was. We'll never know.

Als het sarcastisch is moet je zeker je post nog even aanpassen. Want hier insinueer je wel degelijk dat ze zo hard rijden.

Verder, wat een misselijkmakend topic. Er wordt niks anders gedaan als speculeren over wat er nu eenmaal aan de hand was. En we horen het maar van 1 kant (of de kant van stal/omgevingsgenootjes die de weg kennen en het te zot voor woorden vinden)

Daarnaast is er "een stuk van een meter of 5 waar geen paaltjes staan".
Hoe kan jij niet in de 30 seconden waarin ze jou gingen "geraken" in een drafje die 5 meter voorbij?

Je verhaal rammelt aan alle kanten, en dat vind ik zeer spijtig. Want het helpt me totaal niet om jouw kant van het verhaal te begrijpen.

Dat ze flink doorrijden en niet uitkijken is in alle gevallen niet netjes. En ik geloof zeker dat het van beide heren hun kan misschien niet 100% netjes is gegaan. Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. En het zal zeker niet zo zijn dat jij alles fout hebt gedaan. Maar voor nu slaat het nergens op. En dan op een dergelijke toon verhaal gaan halen? Ik denk dat ze bij dat bedrijf snel klaar zijn met een meid/vrouw van jouw kaliber.

En dat geld ook voor het verhalen van geld, het aanspannen van een rechtszaak, of überhaupt 'jouw' rechten. Gezien alles wat beschreven is, had jij vooruit moeten kijken en de situatie aan moeten zien komen. In het begin zeg je dat de weg zeer overzichtelijk is. Waarom zijn zij verplicht jou aan te zien komen, en jij niet om hen aan te zien komen? Nogmaals..die 5 meter? Je hebt een apart pad? Je spreekt jezelf tegen voor mijn gevoel.
Ik denk dat het muggenziften is omdat je er de pis in hebt omdat je laarzen kapot zijn.

En dat is mijn persoonlijke mening, mocht je het er niet mee eens zijn vind ik dat helemaal prima. Maar je vraagt om meningen, dus dan krijg je die :)

Edit: typo's en wat woorden maar even aangepast...scheelt weer nadenken :+
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 22-10-13 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:10

Prima, jouw mening. In je quote maak ik duidelijk onderscheid tussen de weg en het betreffende pad.

Overigens ben ik gewoon vriendelijk geweest en heb helemaal niet 'op een betreffende toon' verhaal gehaald!

Daarbij zag ik ze dus aankomen en heb in de korte tijd die ik had gedaan wat ik kon. Wellicht was anders handelen beter geweest inderdaad, daar heb ik nu niets meer aan. Waar het mij om gaat is dat die heren doorreden, waren ze gestopt en hadden ze gevraagd of alles ok was ( wat het dus niet was ), was ik niet zo ontzettend laaiend geweest als ik nu ben. En het gaat me ( nog ) niet om geld verhalen of wat dan ook maar dit is in ieder geval zeker weten een verzekeringskwestie. En daarvoor heb ik deze heren toch echt nodig ;)

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:14

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 21-04-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:14

Die laatste post is een totaal andere insteek als wat jij in je OP neerflikkert.

Natuurlijk vind je het vervelend wat er gebeurd is. En zij misschien ook wel. Ze vragen om daar de volgende keer rekening mee te houden kun je prima proberen. En als je het zo had gebracht (goh vervelend, ik ben net in de sloot beland, vind het niet fijn dat ze doorgereden zijn) Had ik je aangemoedigd even contact met ze op te nemen en te vragen of ze hebben doorgehad wat er gebeurd is.

Maar dat is iets heel anders als vragen of je in je recht staat, wat je kan verhalen. En benoemen dat je zo zo dure laarzen van 500 euro kapot zijn.

En daarnaast nog steeds, het is nog steeds de vraag hoe hard ze hebben gereden (70 lijkt me nog steeds vreselijk sterk) en wat je dan in godsnaam van de verzekering af wil halen.
Het zal allemaal erg overdonderend over zijn gekomen. Maar ik geloof nog steeds niet dat beide heren schuldig zijn voor jou DA & laars kosten.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:16

het probleem is gewoon, beide partijen hadden naar mijn idee anders moeten reageren, dus is het moeilijk om schuldige aan te wijzen helemaal als je maar 1 kant hoort, en dan word meteen een loonbedrijf zwart gemaakt, sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in, de bestuurders zullen misschien fout zitten, maar ik vind ts ook fout! die had aan bestuurders duidelijker aan moeten geven dat ze daar reed en niet aan de kanten moeten gaan

ik denk dat er niks vergoed word, want er is geen bewijs het is vervelend maar helaas de harde waarheid.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:21

spoekie schreef:
Ik heb toch echt geleerd in mijn theorieboek dat een paard met aangepaste snelheid en met voldoende ruimte gepasseerd dient te worden. Ook heb je er als medeweggebruiker rekening mee te houden dat dit een dier is en dus kan schrikken.
Iemand van de wegdrukken mag niet, dat valt onder asociaal rijden en daar kun je toch op zijn minst bekeurd voor worden....
Ik ben bang dat je inderdaad weinig kunt bewijzen, maar die trekkers zijn toch écht in overtreding.
Wat lekker kort door de bocht gaan er een aantal weer.. Tijd is geld, kom eens op. In mijn optiek is een leven nog altijd meer waard dan die paar euro die je anders minder kan verdienen. Want ik geloof nooit dat die boeren met één minuut vertraging zoveel geld minder verdienen. Anders ga ik daar ook maar eens werken denk ik :D
Een beetje rekening houden met elkaar, doet niemand kwaad...

Dat ben ik met je eens. Paarden en ook fietsers moeten met aangepaste snelheid en voldoende ruimte worden gepasseerd. Daar is hier blijkbaar geen sprake van geweest want TS is met haar paard in de sloot beland. Hoeveel ruimte er nu precies over was hoeft TS niet te bewijzen. Ook niet hoe hard de bestuurders hebben gereden. Dat het TS met het paard in de sloot is beland is voldoende bewijs dat er niet voldoende ruimte is gegeven. Daarbij neem ik even aan dat TS kan aantonen dat haar paard verkeersmak was (getuigen). Verder hebben de tractorbestuurders zich niet om TS bekommerd. Dat is genoeg. Meer informatie hoeft er niet bij.
Persoonlijk ben ik van mening dat TS wel een zaak heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:23

Mijn laarzen zijn bijkomende schade, natuurlijk erg zonde, heb er lang voor gespaard en net nieuw! Maarrrr het vervelendste vind ik natuurlijk mijn paard, we moeten dat eerst afwachten!

Daarbij zeg ik nu voor de 3e keer dat ze op dat pad geen 70 reden :+

Ik wil inderdaad graag mijn rechten en plichten weten, lijkt mij vrij logisch! Heb ik er recht op dat de verzekering mij de schade betaald, heel fijn, ga ik daar zeker wat mee doen! Nee? Jammer dan, ff een maandje bezuinigen!

Nogmaals, de hele manier waarop er gisterenavond tegen mij gedaan wordt maakt dat ik in ieder geval heb besloten met de eigenaar van het loonbedrijf contact op te nemen, niet om hem zwart te maken of wat Dan ook maar juist om er samen eens over te praten wat wijsheid en fatsoenlijk is naar beide partijen!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:27

Nou TS, dan hoop ik at het inmiddels wat gezakt is. En wat ik al zei, ik vermoed niet dat je er wat schadeverhaling uit kan halen. Maar wie weet is het fijn om in gesprek te gaan en kan je de eigenaar uitleggen waar het van jouw kant dwars zit. En geef je hem de ruimte om uit te leggen waar het van hun kant uit niet tof was. Wie weet heeft dat goede gevolgen voor de toekomst. Snap jij waar zij vandaan komen en kun je daar rekening mee houden, en andersom.
Succes, ik hoop dat je met hem in gesprek kan.

@Babootje, ook zo een rare gedachtegang..hoezo zou een paard dat 100% (of genoemde 200%) zomaar schrikken? Wie weet was het wat anders? Ik heb er hier een die ik prima op 50cm van een 45kmp/u rijdende tractor kan geleiden, dat is 100% verkeersmak. Jouw stelling is net zo onlogisch als de stelling dat haaien niet van zwembadwater houden, wat je ziet ze er toch niet?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:28

Als het al een verzekeringskwestie is, dan moet jij jezelf ervoor verzekerd hebben en daar heb je die heren niet voor nodig. Als je denkt dat hun verzekering gaat uitkeren, dan mag je waarschijnlijk heel lang wachten. Het was een eenzijdig ongeluk van jou en je paard en aangezien jij degene bent, die verantwoordelijk is voor het gedrag van jouw paard, gaat hun verzekering echt niet uitkeren.

Als ze elkaar al aan het inhalen waren, dan kan je er met je paard nooit meer tussen hebben gezeten en de bewering dat er eentje voor je reed en eentje achter jou en dat ze allebei naar jou aan het kijken waren klopt dus niet. Het verhaal over fatsoen en dat ze doorreden, terwijl ze het gezien hebben, klopt dus ook niet en kunnen we ook wegstrepen.

Babootje, het paard is in de sloot beland omdat het schrok en dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de ruiter en die eigen verantwoordelijkheid wordt door TS veel te gemakkelijk opzij geschoven.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:30

x_Rebecca schreef:
Robijntjah schreef:

Hier lijkt het er wel op alsof je probeert te zeggen dat ze harder dan 60 reden. En Spoekie: bepaald werk (bijvoorbeeld met de opraapwagen) wordt inderdaad betaald per minuut. Dus misschien is het dan toch tijd voor een carriere switch ;)

Kijk, bij de autotheorie leer je dat de ruiter een bestuurder is die zich aan dezelfde regels moet houden als auto's. Het is niet alleen de fout van de trekkers. TS had gewoon moeten rijden waar ze reed en blijven rijden, als ze niet was uitgeweken en er was dan iets mis gegaan had je er iets van kunnen zeggen, nu niet. Een trekker gaat echt niet bewust op je inrijden, dat zou namelijk nog veel meer tijd kosten :').

Maar verdient dat dan ook goed? ;) Zelfs zo veel dat ik daarvoor iemand wil laten verongelukken? Want dat is in feite wat hier meerdere malen in het topic wordt beweerd. Die ene minuut maakt zodanig veel uit dat alles en iedereen maar moet wijken. Van de zotte natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:32

Beste Karl, ik heb de positie van mijzelf en trekkers verhelderd, als je dat nu niet begrijpt kun je dat ook vragen :D

Enniewee, ik ga paardlief even haar pijnstillers geven en stappen!