Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DonCamillo schreef:Anneliesdj: Dat heeft ze al min of meer gezegd: ze was overrrompeld en ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Neemt niet weg dat het geen verstandige actie was. Maar ik denk dat ze dan ook naar haar geld had kunnen fluiten.

missmeissie schreef:En inderdaad. had ik gezegd daar al neem maar weer mee. Na alle overrompelingen.
Had ik naar mijn geld kunnen fluiten dat blijkt al. Dat ze haar uberhaupt zo hebben achter gelaten. En nog niet uit fatsoen een telefoontje hoe het er voor stond of tegemoet koming we bellen dierenarts etc.
ongelooflijk.
hoop echt dat vanmiddag da meer kan weet etc.
bigone schreef:Ts, wil je het paard weer terug doen of houden? Als je het paard wilt houden dan is er misschien nog een mogelijkheid om de kosten van de da te delen of te verhalen , alhoewel ik denk dat de liefde van de vorige eigenaren voor het paard meer met hun portemonnee te maken heeft dan met het paard. Zo reageren ze tenminste wel, onvoorzichtig rijden en zo het letsel veroorzaken kun je ook niet bewijzen.
Ik denk dat je verder geen poot hebt om op te staan, zoals meerderen hier al zeggen. Ik hoop dat de verwondingen achteraf toch meevallen en er nog niet meer aan het licht gaat komen aangezien je het paard niet hebt laten keuren, sterkte ermee.
Lizzyy schreef:Wat ik van alle berichten begrijp is dat het paard al in eigendom was voordat het paard bij TS aankwam. Haar paard en helaas, inderdaad haar zorgen.
Als ik jou was zou ik proberen te overleggen met haar of de dierenarts kosten gedeeld kunnen worden of dat zij alles betaald.
Denk dat dit het meeste is wat je eruit kan halen.
Succes met alles en vooral met het herstel van je paard!
Mindim schreef:bigone schreef:Ts, wil je het paard weer terug doen of houden? Als je het paard wilt houden dan is er misschien nog een mogelijkheid om de kosten van de da te delen of te verhalen , alhoewel ik denk dat de liefde van de vorige eigenaren voor het paard meer met hun portemonnee te maken heeft dan met het paard. Zo reageren ze tenminste wel, onvoorzichtig rijden en zo het letsel veroorzaken kun je ook niet bewijzen.
Ik denk dat je verder geen poot hebt om op te staan, zoals meerderen hier al zeggen. Ik hoop dat de verwondingen achteraf toch meevallen en er nog niet meer aan het licht gaat komen aangezien je het paard niet hebt laten keuren, sterkte ermee.
Waar maak jij uit op dat ze onvoorzichtig hebben gereden?
missmeissie schreef:verder geen koopcontract of contract tijdens het verblijf nog daar.Immers mochten we haar niet mee zo lang al het geld (in dit geval zadelgeld) nog niet volledig betaald was.
als ze dit had geweten (oude eigenaar) had ze haar beter niet uit hun goodwill nog bij hun hadden laten staan. ZEI ZE. na mijn telefoontje over de toestand van het paard. Maar dat is achteraf.
Dat is allemaal achteraf gepraat. de situatie is nu dat het paard niets kan. En er goede dierenartsrekeningen nu los komen. Let op niet dat het mij gaat om de onkosten als het paard er beter van word.
Maar het hele handelen van de vorige eigenaars en het dreigende naar mij toe. Dat ik vermelde dat als ze niet beter zou zijn na 2 weken ik der terug kom brengen. Toen kon ik dat zo maar niet maken.
ze hebben mij een gezond paard verkocht !! maar niet afgeleverd !!!!! dat weet iedereen ook getuigen van stal.
ze hadden zoals ze voor deden te zijn (hart voor hun paard) overleggen over dierenarts etc. Ik zelf had paard mee genomen en eerst zelf laten nakijken. Dit kan je toch niet maken. Menselijk met hart gevoelens, geen geweten ofzo die mensen.
Blijkt dus wel geld kwestie te zijn. Hoe erg.
Mindim schreef:bigone schreef:Ts, wil je het paard weer terug doen of houden? Als je het paard wilt houden dan is er misschien nog een mogelijkheid om de kosten van de da te delen of te verhalen , alhoewel ik denk dat de liefde van de vorige eigenaren voor het paard meer met hun portemonnee te maken heeft dan met het paard. Zo reageren ze tenminste wel, onvoorzichtig rijden en zo het letsel veroorzaken kun je ook niet bewijzen.
Waar maak jij uit op dat ze onvoorzichtig hebben gereden?
JoAnn schreef:Mindim dat stuk van het verhaal snap ik dus ook niet. Je koopt en paard en betaalt dat, maar daarna mag het paard niet mee omdat het zadel dat erbij hoort niet betaald is? Dat vind ik een vreemde redenering.
Ik denk dat je best een goede advocaat of het juridisch loket inschakelt. En alles goed documenteert. Vanuit die optiek lijkt het me verstandig om zo snel mogelijk het paard te laten onderzoeken bij een kliniek, incl. foto's en dergeljke. Als blijkt dat het paard iets mankeert wat erger is geworden door de behandeling die jij hebt gegeven (in overleg met de dierenarts, maar dan nog) wordt de zaak m.i. alleen complexer.