Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
skvetta schreef:Zijn er zo weinig mensen die hun paard nog op ijzers zetten? Ik lees vrijwel alleen prijzen voor bekappen. Mijn smid rekent 90 euro voor rondom bekappen+beslaan
Zelf ben ik in de zeer gelukkige positie dat bij mij een grote liefhebster van IJsco's komt die als hobby hoefjes heeft
Zij is ook de enige die aan haar hoefjes mag komen van mij, omdat ze veel geduld heeft. Ze krijgt van mij altijd wat lekkers voor haar hond of andere dieren. set_elkol schreef:bello2005 schreef:hier gaan ze tenslotte ook maar 1 keer per jaar naar de hoefsmid.. vaker is niet nodig
hier ook weinig, als ik sommigen hoor. soms 2x per jaar, soms 3 of 4. paardje dr hoeven groeien niet zo hard.
We hadden laatst even een vervangster en moest toen contant betalen, dat vind ik dan juist weer onhandig
Ziviaantje schreef:Ik snap wel waarom veel smeden liever contant hebben. Het is hard werken voor weinig geld en als ze echt alle verdiensten op moeten geven aan de belasting dan houden ze helemaal niets meer over. Ik geef ze groot gelijk

Rianneke schreef:Ziviaantje schreef:Ik snap wel waarom veel smeden liever contant hebben. Het is hard werken voor weinig geld en als ze echt alle verdiensten op moeten geven aan de belasting dan houden ze helemaal niets meer over. Ik geef ze groot gelijk
Hoefsmeden zijn niet de enigsten die vaak meteen geld willen zien hoor. Ik ken meerdere bedrijven zoals fouragehandelaren en loonbedrijven die bij paardenhouders vooraf of op moment van leveren van diensten geld willen zien... Paardenmensen staan ook gewoon te boek als zeer slechte betalers
Ik betaal mijn smid ook gewoon contant. Vind het geen enkel probleem en dan is het meteen afgewerkt. Het komt wel eens voor dat ik vergeet te pinnen en dan betaal ik het de keer erop. Mijn smid doet daar absoluut niet moeilijk over.