Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Diablo schreef:cavaletti schreef:Nou volgens mij mag je met jouw auto dit absoluut niet trekken. Je moet het massa gewicht van je aanhanger nemen dus niet wat je aanhanger weegt.
Je auto mag maar 1400 kilo trekken dat is in principe een 1 paards trailer. Want die wegen meestal met massagewicht 1200 - 1400 kilo. Het gaat er dus niet om dat je aanhanger 900 kilo weegt maar wat het massa toegestane gewicht is. Dat is bijv bij een standaard 2 paard trailer 2000 kilo (terwijl die zelfde 2 paards trailer zelf maar 700 tot 800 kilo . Dit mag jouw auto dus absoluut niet trekken.
Daarbij is het levensgevaarlijk om met zo´n lichte auto zo´n zware combinatie te trekken. De ongelukken in de kranten zeggen genoeg.
Niet waar. Bij BE gaat het om het daadwerkelijke gewicht.....
Karreman schreef:Ik heb alleen jou vraag gelezen en heb verder niet de reacties gelezen maar als jij BE hebt dan telt gewoon wat je WERKELIJK aan gewicht trekt, en niet de TTM op het kenteken.Ik mag met mijn BE rijbewijs met een lege paardentrailer ( van 700 kg) achter een fiat panda rijden. Geen gezicht natuurlijk maar wettelijk mag het.
En wat dat remmen betreft, als alles goed werkt gaat geen trailer bij een noodstop door de auto heen maar remt netjes en gelijk met het trekkend voertuig.
Wat wel een feit is dat hoe meer massa het trekkend voertuig heeft des te veiliger de combinatie word.
cam schreef:Karreman schreef:Ik heb alleen jou vraag gelezen en heb verder niet de reacties gelezen maar als jij BE hebt dan telt gewoon wat je WERKELIJK aan gewicht trekt, en niet de TTM op het kenteken.Ik mag met mijn BE rijbewijs met een lege paardentrailer ( van 700 kg) achter een fiat panda rijden. Geen gezicht natuurlijk maar wettelijk mag het.
En wat dat remmen betreft, als alles goed werkt gaat geen trailer bij een noodstop door de auto heen maar remt netjes en gelijk met het trekkend voertuig.
Wat wel een feit is dat hoe meer massa het trekkend voertuig heeft des te veiliger de combinatie word.
Nee hoor dat mag je niet want de kogeldruk bepaald ook of je hem mag trekken en die is te hoog voor je panda