Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik denk dat jij gewoon mazzel hebt gehad met je 4 jarige. 
alpenbloem schreef:Ik hoef geen hoofdinkomen uit mijn bedrijfje te halen. Daarbij krijg ik beschikking over een aantal gratis stallen die ik mag gebruiken, dus de kosten liggen ook niet ontzettend hoog. Ook heb ik de meeste cursussen die Annemarie van der Toorn geeft gevolgd, doe ik binnenkort examen voor de Introductory Course van Monty Roberts en start in september met de opleiding tot equinoloog (paardengedragsdeskundige). Dus ik denk dat ik, indien gewenst en nodig, klanten een goed pakket aan advies en eventueel training aan kan bieden of anders doorsturen.
Ik denk erover om dit alles op te pakken niet in hoofdzaak vanwege de verdiensten want die zijn niet hoog, maar omdat ik uit eigen ervaring weet hoe moeilijk het is om een betrouwbaar en goed gezond paard te vinden en daarbij misschien nog een stukje begeleiding.
. Maar wil je dat mensen naar jou toe gaan voor een betrouwbaar paard en begeleiding is het belangrijk dat jij je zelf kenbaar maakt. Hier gebeurt het veel door met je paard naar shows te gaan en clinics te geven.
Ragdollcat schreef:I.p.v. paarden zoeken en zo te trainen dat je ze als braaf kan verkopen met begeleiding.
Daar krijg je vast en zeker veel gedoe en gedonder mee zoals wat hier ook gezegd is.
Waarom dan niet gewoon i.p.v. handel in brave paarden + begeleiding, een herscholing en begeleiding? bij de door de klanten elders aangekochte paarden en ponys.
Krijg je daar denk ik veel minder gedoe en gedonder van en het scheelt je een hoop tijd en geld.
Niet veel mensen willen recreatiepaarden dat aan de prijs is (tijd en geld dat je erin had gestoken moet toch weer terug gezien worden).
little_king schreef:Wat denk je van voeding?
Als ik lees dat er bij paarden die de eigenaren te heet vinden toch kilo's (sport)brok per dag in gaan?
Met een beetje pech ook nog weinig beweging.
Dan een ruiter die snel bang is en geen leiding meer geeft.
Weinig paarden die dan braaf blijven. En dat zit jij met de slechte naam.