Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). 
JasmijnJoy schreef:Waauw super ts! En krijgt je pony dan nog wel genkeg beweging? Maar goede.keuze!

Safiera schreef:JasmijnJoy schreef:Waauw super ts! En krijgt je pony dan nog wel genkeg beweging? Maar goede.keuze!
Het is nog even de vraag of mijn huidige bijrijdster mee gaat of dat ik opnieuw moet gaan zoeken. Maar ik denk dat ik (afhankelijk van roosters ed) hem 3-4 keer wil laten bijrijden... Dan loopt hij misschien soms 2x per dag maar dat is beter voor hem dan stilstaan.
little_birdy schreef:hmm als ik krap zou zitten en een stalling moest zoeken zou ik het wel overwegen ,
wel zou ik zorgen dat de manege zelf een passend zadel en hoofdstel verzorgt want ik wil mijn eigen spullen niet kapot hebben dat is me te duur
+ De kans dat het niet goed past is te groot.... De maneges die ik ken zijn redelijk ruimdenkend in "passend"... Dus alleen daarmee zou ik mijn pony al geen plezier doen. (Snap dat je niet je goede spullen wilt uitlenen, maar zorg dan zelf voor een leuk passend 2e handszadeltje ofzo? Een fatsoenlijk zadel is een behoorlijke investering, mocht je ook nog eens korting gaan vragen.. Dan moet je pony eerst 100 uur gelopen hebben minimaal voordat ie zijn zadel er weer uit heeft
Je wilt hem waarschijnlijk niet elke dag uitlenen, dus zeg 3 x per week... ben je al zeker 30 weken verder.. Maar snap de gedachtegang wel hoor... Maar zou daar dan liever zelf voor zorgen.. Meer zekerheid en realistischer gezien de kosten.
Kan er iedereen op zetten, maar ik wil vaste ruiters, dat werkt beter bij hem.
Mijn pony moet overdag lekker naar buiten kunnen en als ik of iemand anders kom rijden, moet ie even werken en daarna weer lekker terug de wei op tot het donker wordt (hij is 's nachts op stal rustiger). CM_ schreef:Het ligt M.I. vooral aan de instructie die er in de bak staat.
Heel veel instructeurs leren nog dat een paard voorwaarts moet door te schoppen, en sturen doe je met de binnenteugel ...
Als er een goede instructie in de bak staat, met het paardenwelzijn voorop, zie ik er geen problemen in .