Dat besef was er ook wel, want ze had nog willen bellen ... persoonlijk had ik het echt geweigerd aan te nemen zonder toestemming van de eigenaresse
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) komt mij ook wel heel bekend voor !
) 100% zeker is...inbreken in de kasten van je klanten, daar spullen uithalen, gebruiken of zelfs door een ander laten gebruiken zonder toestemming dat gaat toch wel een hele duidelijke grens over
vandaar dus dit voorbeeld, want het gaat ook gewoon over zadels/hoofdstellen etc.) zijn zadel lag niet goed op zijn paard, mijne beter... Dus bij het lessen werd mijn zadel geleend. Maar dat meisje wat er mee reed, was gewoon zuinig erop en dan vind ik het al minder erg. Ik had ondertussen alweer een nieuw hoofdstel en die van mij waar ze mee reed, heeft ze toen overgekocht... Geen probleem mee... Soms lastig als je zelf ook wilt rijden, maar dat deden we eigenlijk nooit als er iemand les had
En als het netjes gaat, heb ik er ook geen problemen mee...
Maar ik zeg ook eerlijk: ik heb geen boomloos zadel wat zich vormt naar mijn paard... Dus in feite zou ik van een zadel uitlenen veel minder last hebben.
.
was half van de steun afgegleden met iets eruit pakken en daarna op vakantie gegaan. Het zat scheef dubbel maar een paar uur goed neerleggen buiten de kast en het zag er weer netjes uit. Nooit last gehad met rijden, alleen een plooi die na een keer rijden netjes was weggetrokken. Mijn voor en achter pommel zijn van hout en de rest is dik leer en schaap.Lianne86 schreef:Mjah, maar als mijn stalbaas aankomt met een "Ja, je kunt ook het zadel van je stalgenootje pakken" dan zeg ik nee, is het haar eigen zadel en past het op mijn paard, ander verhaal natuurlijk. Maar niet van een 3e die er niets van af weet!
[knip]
Maar ik zeg ook eerlijk: ik heb geen boomloos zadel wat zich vormt naar mijn paard... Dus in feite zou ik van een zadel uitlenen veel minder last hebben.
Als je een beetje iets van zadels af weet, dan weet je dat dit het geval is. En dan zou ik het niet eens durven om het zadel op een ander paard te leggen... Is het eindelijk voor je eigen paard goed, gaat iemand het verpesten :S

) maar als je weet dat iets helemaal zit voor persoon x met paard y, dan zou ik er echt niet mee gaan rommelen? (Snap dat het om het op een ander paard te leggen, fijner is... maar dan nog...)
) en heel veel mensen vinden het toch blijkbaar heel normaal om zomaar andermans spullen te pakken...en dan heb je nog "geluk" als je het min of meer op de goede plek teruggesmeten vindt..... heel erg niet tof 

Bij andere klanten die netjes hadden opgezegd heeft ze gewoon dingen uit de kasten/voor de stallen gejat
Dus mjah...) Is toch erg dat het zo moet gaan, dat je moet gaan dreigen met politie voor je je spullen terug krijgt
Gewoon je eigen spullen...
) Vooral als het in een gesloten kast zit....
) zullen ze vast wel tot de conclusie komen dat het niet kan. Die mensen willen vast echt geen zaak aan hun broek.
Maar dan nog... Een simpel appje, 10 seconden werk en de meeste mensen reageren redelijk snel
Shirley schreef:Ik ben daar dan een zeikerd in
Zeker als ik een persoon niet goed ken en dus zijn/haar standpunt daarin niet kan inschatten, zou het niet in mijn hoofd opkomen om zoiets te gebruiken terwijl ik zelf eigenlijk wel heel gemakkelijk ben met uitlenen
Ook niet altijd goed, want jouw stukje over vies en verfromfraaid terugkrijgen ( of vinden) komt mij ook wel heel bekend voor !
Shirley schreef:Dan nog ... stalgenoot is een volwassen vrouw die toch ook hoort te beseffen dat het eigenlijk niet kan
Dat besef was er ook wel, want ze had nog willen bellen ... persoonlijk had ik het echt geweigerd aan te nemen zonder toestemming van de eigenaresse
! Het was voor mij duidelijk te zien dat het zadel al een gedeelte terug gebogen is, dus de foto's zijn minder erg dan dat het op dat moment was... gelukkig!