Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:16

Wat een rare winkel is dat. Bijna nooit open en z'n vrouw neemt de bestellingen aan, want hij is er helemaal nooit. En ze maken er ook nog een rotzooitje van. :?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 10:46

Ja, ik wordt er echt helemaal gek van....

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 11:47

Nou wordt ie helemaal mooi... Ik net snel tussen mijn college en werk door langs De schoenmaker, zijn ze m'n laarzen kwijt!!!
Zegt die vrouw dat ze vast nog niet klaar waren dan (ze had geen idee over welke laarzen ik het had), dus heb ik haar verteld dat ze eind vorige week al klaar zouden zijn en dat ik hier al 3x voor een dichte deur heb gestaan.
Toen ging ze er Prive omstandigheden in gooien, iemand die ze kende was overleden bla bla...
Ik heb haar heel vriendelijk te woord gestaan, maar ik kan er echt niet bij... Vanmiddag zou haar man mij bellen, want die was nu een of ander examen doen wate moet interesseert.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:51

Dan zou ik gewoon nieuwe rijlaarzen eisen :7

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:54

Och meid, wat een toestand toch.
Ik hoop van harte dat ze er nog iets van kunnen brouwen en dat ze t niet helemaal verpest hebben en de laarzen nu maar 'kwijt geraakt' zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:55

Zijn ze hier niet gewoon voor verzekerd door middel van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:00

Jeetje, net het hele verhaal gelezen. Wat een ballenzaak zeg! Succes ermee! Echt niet normaal...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:23

Belachelijk! Ik zou als ik jou was wel echt ff flink doorzetten, hij heeft idd gewoon je laarzen verpest en de afspraak was duidelijk. Als zijn vrouw blijkbaar niet in staat is om aan hem door te geven wat de opdracht van de klant is, dan moet ie haar daar niet neerzetten. Het is ZIJN zaak dus het is ZIJN verantwoordelijkheid. Ik vind dat hij de laarzen moet vergoeden. Je kunt op mp of bokt best redelijk nieuwe laarzen kopen voor 100 euro. Die nieuwprijs eisen gaat misschien wat te ver idd, omdat de laarzen al 5 jaar oud zijn (maar alsnog zou het moeten kunnen), maar ik vind een bedrag om nieuwe 2e hands laarzen te kopen een prima eis.

Ik zou het dus als volgt voorstellen: Hij geeft jou een bedrag waar jij tweedehands minstens zo goede laarzen voor kunt kopen als wat je had, en jij belooft dat je voor het inzetten van de rits weer naar hem toegaat. Je betaalt daar dan wel gewoon voor, zoals je oorspronkelijk zou doen toen jij met je laarzen daar kwam. Opgelost!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:30

Laarzen kwijt??? Dan is het toch heel simpel? Jij zoekt nieuwe laarzen uit op zijn kosten...
Wat een prutsers zeg.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:33

Bel nou maar gewoon je verzekeraar, ze gokken er waarschijnlijk op dat je denkt "laat maar".

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:35

Zeker niet laten zitten hoor!
Ben benieuwd wat er uit komt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:35

sallandval schreef:
Bel nou maar gewoon je verzekeraar, ze gokken er waarschijnlijk op dat je denkt "laat maar".

Of... bedenk ik mij ineens.... TS heeft nu geen bewijs meer dat ze haar laarzen daar heeft gebracht. Want er zijn immers helemaal geen laarzen...

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:36

Ik had sowieso al geen kosten meer betaald voor het vermaken van de laarsen naar originele staat. Of er nu wel een goede rits in komt of niet. Nu zij zo omgaan met jouw tollerantie zeg ik alle kosten terug vragen en zij de laarzen laten houden óf de laarzen terug krijgen en GEEN geld daarvoor hoeven te betalen. Dus Met rits. Immers hebben zij aan de binnenkant van jouw laarzen een stuk vernield, wat ze welliswaar een beetje proberen te maken met een stukkie leder... maar vooralsnog zijn je laarzen niet meer de oude. Dus ter compensatie van het kapotte stuk aan de binnenkant van de laarzen behoren zij netjes de rits aan de goede kant te plaatsen en er zeker geen geld meer voor moeten vragen.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:37

TS heeft het voicebericht nog en je krijgt als het goed is ook een bewijs van aflevering van goederen bij een schoenmaker. Ik denk dus dat dat wel los loopt HorseTopShop. Echter zou ik toch geen rooie cent meer uitgeven aan zulke bedrijven.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:38

HorseTopShop schreef:
sallandval schreef:

Of... bedenk ik mij ineens.... TS heeft nu geen bewijs meer dat ze haar laarzen daar heeft gebracht. Want er zijn immers helemaal geen laarzen...

Gelukkig heeft ze de voicemail van de beste man nog.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:40

Klinkt als een geweldige schoenmaker :=.
Zou er iig geen spullen meer heen brengen.

Maar heel simpel gezien heeft de schoenmaker toch gewoon zónder overleg de mondelinge afspraak zélf aangepast? Dan zou ik hem verantwoordelijk stellen, er proberen uit te komen met hem en anders een brief sturen dat je nieuwe laarzen eist.

Ik snap best dat de beste man dit als betere oplossing zag gezien het vast geen paardenmens is, maar dan hoort hij imo eerst te overleggen en niet zomaar zelf zonder overleg iets te gaan doen.
Ik zou zowiezo de kosten voor die rits niet betalen, het is immers niet wat je had afgesproken.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:42

jeeetje wat een bizar verhaal, hoop dat het netjes wordt opgelost! ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:44

xchanel01 schreef:
jeeetje wat een bizar verhaal, hoop dat het netjes wordt opgelost! ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Pfff dacht precies hetzelfde! Hoop voor je dat het nog goed goed komt voor je.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:04

Sjonge wat vervelend allemaal!
Hoop dat de schoenmaker schappelijk is en je een goed voorstel doet. Ik zou me in ieder geval niet af laten schepen met een herstelde binnenkant en alsnog betalen voor de rits aan de achterzijde. De lol van je laarzen is er toch al af..

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:13

Jeetje wat bizar!
Netjes dat je zo rustig kon blijven, ik zou persoonlijk langzamerhand me geduld aan het verliezen zijn. Na al deze ellende vind ik dat je wel een schadevergoeding verdient. Hopelijk krijg je je laarzen terug zoals je ze wil hebben en daarbij even een leuk bedrag voor alle ellende!

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:20

jeetje wat een gedoe zeg... sterkte ermee

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:26

xFioon schreef:
Nou wordt ie helemaal mooi... Ik net snel tussen mijn college en werk door langs De schoenmaker, zijn ze m'n laarzen kwijt!!!
Zegt die vrouw dat ze vast nog niet klaar waren dan (ze had geen idee over welke laarzen ik het had), dus heb ik haar verteld dat ze eind vorige week al klaar zouden zijn en dat ik hier al 3x voor een dichte deur heb gestaan.
Toen ging ze er Prive omstandigheden in gooien, iemand die ze kende was overleden bla bla...
Ik heb haar heel vriendelijk te woord gestaan, maar ik kan er echt niet bij... Vanmiddag zou haar man mij bellen, want die was nu een of ander examen doen wate moet interesseert.

jij laat echt te veel met je sollen, sorry dat ik het zeg. maar dit pik je toch niet.. het ' mijn man belt je nog wel' komt toch niets van.. dat heeft ze al vaker gezegd
ik had daar allang alles kort en klein geslagen..

zo heb ik dat eens gehad bij een slijper, ik wou mijn mesjes laten slijpen. toen kreeg ik ze half geslepen trg kon net een half paard scheren. nou daar maken klanten mee pff,, was pissig toen nog eens terug gestuurd en ze zeiden dat ze diezelfde week nog trg zouden sturen, dat was dus niet zo. heb ik eerst gebeld en toen zeiden ze ja morgen. 'morgen' had ik ze dus nog steeds niet. ik weer gebeld, ik zeg waar zijn ze ja zijn nog niet geslepen, ik zeg ik kom er NU aan en je geeft mijn mesjes GESLEPEN terug, zo niet zul je eens zien met wie je te maken hebt. kom ik daar aan zei hij dus dat ze geslepen waren, ik wil het op mijn apparaat zetten ( thuis want die had ik niet bij me) waren het de verkeerde.. pfff ik gebeld ik zeg dat zijn niet mijn mesjes. je stuurt mijn mesjes NU op want ga niet weer op en neer rijden.
waren ze kwijt hebben ze me nieuwe op gestuurd op de kosten van hun.

daarna moesten mijn mesjes weer geslepen worden, zeiden ze in eerste instantie er staat nog een rekening open van de vorige keer. ik zeg wat blief??!!! ik zeg jullie hadden toen mijn mesjes kwijt geraakt en het zou door jullie vergoed worden. oh oke dit en dat ( weet het al niet meer ), mesjes waren naar enkele dagen klaar en ja hoor waren ze ALWEER niet geslepen.. ik hun super kwaad op gebeld,,, en ja daar kom ik dus ook NOOIT meer.. en nu ben ik op zoek naar een andere slijper maar kan er helaas geen vinden.
Laatst bijgewerkt door bello2005 op 05-06-13 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:29

Laarzen kwijt?! Ik vind het knap dat je zo vriendelijk blijft, ik zou echt uit m'n slof geschoten zijn. Dit is echt te gek voor woorden, en ik ben benieuwd hoe het afloopt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:29

Nee, alles kort en klein slaan, daar bereik je wat mee :') Goede tip :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:33

Belachelijk! Ik zou zeggen dat hij ze morgen maar piekfijn in orde moet hebben zo niet mag hij (een deel van) nieuwe laarzen betalen.