Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:16

loveuggs sorry dat gaat automatisch omdat ik haar altijd zo noem maar heb het al weggehaald.
Bovendien als je naar de adv gaat zie je haar naam ook staan.
Ik weet haar achternaam ook dus misschien een optie om die aan je te geven per pb
Ts als jij mijn qoute dan weg kan halen dan zijn alle namen weg :)
Zoals ik al zei het ging niet opzettelijk

_nvds

Re: Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:17

Jij kan op wijzig klikken meisje2000!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:19

Ik heb mijn eigen bericht al gewijzigd maar de qoute blijft het zelfde :)
In jou bericht dus en die kan ik niet wijzigen dat moet je zelf doen denk ik

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:22

meisje2000 schreef:
loveuggs sorry dat gaat automatisch omdat ik haar altijd zo noem maar heb het al weggehaald.
Bovendien als je naar de adv gaat zie je haar naam ook staan.
Ik weet haar achternaam ook dus misschien een optie om die aan je te geven per pb
Ts als jij mijn qoute dan weg kan halen dan zijn alle namen weg :)
Zoals ik al zei het ging niet opzettelijk

Kan gebeuren :(:)
Vond het alleen niet zo gepast. :)
Fijn dat je die dingen weet, TS kan er misschien wel wat mee. :j

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:27

Ze heeft niet lang op die stal gestaan een paar weken maar en toen ging ze inderdaad verhuizen.
Ze zou inderdaad naar haar vriend toe heeft ze me destijds verteld.
Ik heb net even op facebook gekeken en ze heeft mij ook verwijderd.
Niet geblockt maar wel verwijderd.
Dus als ts graag wil dat ik informatie voor haar inwin(mits m dat vrijgeeft natuurlijk) wil ik het best een poging geven.
Ze heeft inderdaad de vos t ook verkocht omdat ze het niet kon bolwerken en ze te weinig tijd had voor beiden.
Ze heeft destijds gekozen hem weg te doen omdat ze gek was met e.
Ik wist overigens niet dat e en t haar geschonken waren maar goed ik hoef dan ook niet alles te weten.
Dus als ts mij even kan of wil laten weten of ik wat moet uitzoeken voor haar dan doe ik dat graag, kan alleen niets beloven of ik ook iets te weten kom want ik vind de hele situatie raar want ik ken m ook niet op deze manier (niet verkeerd bedoeld overigens voor de ts hoor)

PsymaliPKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:47

Ik studeer rechten en om een rechtszaak te beginnen moet je wel zeker zijn van je zaak. Als je in het contract een klein 'gaatje' hebt zitten door een verkeerd gekozen woord bijvoorbeeld, kan het al zijn dat je geen gelijk krijgt. Dat is een van de nadelen van zelf een contract maken. Als je wilt kun je via pb het contract sturen, dan kan ik kijken of ik iets vind. Niet om je contract af te kunnen kraken, maar om je een onnodige rechtszaak te kunnen besparen als er wel een 'gaatje' in zou zitten.

Daarnaast zou ik ook op zoek gaan naar mensen die op dezelfde stal hebben gestaan als waar E en T stonden, zodat zij kunnen vertellen hoe M ze verzorgde en hoe vaak ze er kwam bijv. Dan heb je in ieder geval een soort van bewijs en sta je er niet alleen voor.

Als je nog meer vragen hebt of hulp nodig hebt, dan wil ik je graag proberen te helpen!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 11:55

Ik zal later vandaag op alle posts en pm's reageren (ivm werk). Maar wel even dit:

Ik heb contact gehad met rendac, ze kunnen niets met zekerheid zeggen, maar volgens hen is E niet opgehaald rond die tijd in die omgeving. Zij rieden aan om de slagers rondom Almere te bellen.
Rendac doet overigens niets met het chipnummer; dat wordt niet geregistreerd. Chipnummers zijn dus alleen te vinden als ze door de eigenaar zijn gemeld als overleden. Daar schiet ik dus niks mee op.

De laatste DA in het entingsboekje weet niets van een overlijdensverklaring. Dat zegt niets, ze kan heel goed een lokale DA hebben ingeschakeld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:22

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik enkele berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling hier namen te noemen, te linken naar advertenties en/of te speculeren.
Dit topic staat op het informatieve gedeelte dus graag alleen reageren als je serieuze tips en/of vragen hebt aan de topicstarter.
Bedankt alvast.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:32

Almere kent niet zo veel pensionstallen. Wel 3 manege's. Maar als je zegt bos en almere dan ken ik eigenlijk maar 1 pensionstal op de paradijsvogelweg.
Zou er alleen serieus rekening mee houden dat paard ook in zeewolde, muiden, blaricum of hilversum kan hebben gestaan. Veel Almeerse staan in die gebieden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:38

Tja................ zo zie je maar weer he, ergerlijk gewoon.

Nooit uitlenen/in bruikleen/laten leasen en of weggeven ook niet met een contract. Mensen zijn gewoon niet te vertrouwen tegenwoordig.

Als je er niet zelf meer voor kan zorgen, neem dan gewoon verzorgster desnoods 2 of 3 zodat beide dieren dagelijks hun portie beweging en aandacht krijgen onder jouw toezicht en op de stal in jouw eigen omgeving en gewoon in jouw bezit.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 12:42

Veulen84 schreef:
Almere kent niet zo veel pensionstallen. Wel 3 manege's. Maar als je zegt bos en almere dan ken ik eigenlijk maar 1 pensionstal op de paradijsvogelweg.
Zou er alleen serieus rekening mee houden dat paard ook in zeewolde, muiden, blaricum of hilversum kan hebben gestaan. Veel Almeerse staan in die gebieden.

Ik begreep dat het een stal dicht bij natuurgebied was, met veel uitrijmogelijkheden. Begreep dat het bij een boer was met een stuk of 6 of 8 (weet niet meer precies wat ze zei, was ergens in december) paarden. Eigen of pensionpaarden zou ik niet kunnen zeggen.

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:23

miss toch maar even een foto posten?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 15:18

Dit is E.

Afbeelding
(dat witte op wang en rug, is zand)

Afbeelding

Onderste foto is niet zo best, is scan van analoge foto.

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:33

Hevonen schreef:
Dit is E.

[ Afbeelding ]
(dat witte op wang en rug, is zand)

[ Afbeelding ]

Onderste foto is niet zo best, is scan van analoge foto.

Van hoelang zijn de foto's geleden, als ik vragen mag?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:01

Een jaar of 5-6. Recente foto's zijn met ruiter (wil ruiter liever niet) of met M, of in een houding waarin je niet echt kunt zien hoe hij eruit ziet. Hoezo?

Hij is niet echt veranderd, hoor :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:31

Jeetje Hevonen!
Ik heb even het hele topic doorgelezen!
Wat naar dit en wat een gemene streek, vooral dat ze niets tot amper meer iets laat horen!
Ken je niet iemand die snel achter haar adresgegevens kan komen?
Iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik blijf je even volgen hoor :o ! ik wi lje in ieder geval erg veel sterkte wensen & veel succes met de zoektocht ect.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:34

Dank je, en dank jullie allemaal.

Nog even voor alle duidelijkheid. Ik ben er niet op uit om M zwart te maken, of haar iets vervelends aan te doen. Ik wil gewoon duidelijkheid.

IK blijf proberen, maar lijk overal dood te lopen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:06

Ik ken m persoonnlijk en ben nu bezig achter haar gegevens te komen.
Of het ook gaat lukken weet ik niet maar doe mijn best

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:07

Succes meisje2000!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:09

Zoals ik zei ik doe mijn best.
Ik ken haar persoonlijk maar heb haar eigenlijk sinds november niet meer gesproken omdat ik toen verhuist ben met mijn eigen paard.
Wel hebben we de zelfde vrienden dus daar probeer ik het eerst eens bij en als dat niet lukt ga ik even verder luizen in mijn hersentjes, voor zo ver dat mogelijk is :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:12

ik hoop echt dat het je lukt! +:)+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 19:40

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd. Zoals in de eerdere moderatoropmerking als was aangegeven staat dit topic op het informatieve gedeelte en is het alleen de bedoeling om te reageren als je serieuze tips hebt voor de topicstarter.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 20:31

Dat klopt wel, maar je moet het meestal toch hebben van de goodwill van de mensen aan de andere kant en iedereen is erg bang voor privacyschending. Ik heb nu heel wat andere kanten gebeld, maar nog steeds niets.
Ik zoek ook vooral waar E kan hebben gestaan toen hij stierf. Of de verzekeringsmaatschappij, die moeten iig een overlijdensbericht hebben...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:40

Blijf het proberen...en voor alle anderen:geef nooig een paard of pony weg voor een goed thuis...ook al bljjf je eigenaar...ik had voor mijn oudje ook n goed thuis gezocht, heel veel tijd gelaten ( 3 maanden kwam ze er zo wat iedere dag)dan verhuist naar haar stall...4 maanden super contact...dan niet meer te bereiken...op eens via via een vrouw aan de tel..die vroeg of ik eigenaar was... en dan begon die ellende...het kleinste incident wat ik te weten kwam, was dat mijn oude op n dag op een spoorweglvergang liep en door omstanders net voor een ice werd weg gehaald...lang verhaal kort: met veel ruzie mijn oudje weer opgehaald...maar mijn spullen zijn kwijt.dus wees wijs: kun je je paard niet meer houden, dan verkoop hem...maar geef nooit gratis weg, ook niet voor verzorging!!!voor ons een goed einde: joey is weer thuis en nu 32! Maar ga E. echt delen op facebook...iemand herkend hem zeker.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:10

Hee TS. Ik heb het hele topic doorgelezen... Wat verschrikkelijk.... Ik hoop echt dat je duidelijkheid krijgt. Het zij door E gezond en wel te vinden, Het zij er achter komen dat hij helaas toch overleden is. En natuurlijk deze slepende toestand over je spullen... Ik begrijp het eigenlijk wel. Het gaat meer om je gevoel als om die spullen. En als je weet hoe het daar mee zit kun je het afsluiten. Anders blijft het als niet afgehandeld voellen.... Ik wou dat ik een geniale tip voor je had, of een paar woorden waardoor je je beter zou voelen. Maar ik kan alleen maar zeggen dat ik met je mee leef en dat ik hoop dat dit allemaal toch nog enigzins goed opgelost gaat worden....