Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dos_Caballos schreef:Froukje1993 schreef:Over de eigen schuld, ik vind het vele malen erger om een paard, wat bijv. erg op 1 mens gericht is door te verkopen.
Ken namelijk paarden die dood ongelukkig zouden zijn bij iemand anders, en als ik de keus zou hebben gaan die van mij ook eerder richting slacht dan dat ze de verkoop in gaan.
En dan zou ik idd niet blij zijn dat er dan iemand is die ze 'red', ik weet namelijk dat paardlief daar dood ongelukkig van zou worden.
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met het zelf invullen van de wensen en gevoelens van het paard. Jij neemt aan dat het paard nooit meer gelukkig kan worden zonder jou, maar hoe weet jij dat zo zeker?
Sassii schreef:Zou dat kunnen denk je?
En ik ben best wel bang voor wat ik daar aan ga treffen.
Mijn zus werkt in het dierenasiel, en dat is achter het slachthuis. Ze hoort afentoe daar gewoon de koeien keihard 'gillen'
kuzznathalie schreef:Sassii schreef:Zou dat kunnen denk je?
En ik ben best wel bang voor wat ik daar aan ga treffen.
Mijn zus werkt in het dierenasiel, en dat is achter het slachthuis. Ze hoort afentoe daar gewoon de koeien keihard 'gillen'
:') Koeien gillen niet, en meestal is het na het schot direct klaar.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik denk dat het niet kan, een paard redden van de slacht, ze gaan er niet voor niets heen.
*stuk verwijderd*
kuzznathalie schreef:Okee, daar gaan onze koeien ook wel eens heen. Geloof mij, koeien gillen nietze kunnen hard loeien ja, maar dat is niet omdat ze weten dat ze doodgaan, of tijdens het doden
Dat is meer als ze alleen staan of door de vreemde omgeving, ze weten vaak wel dat er 'iets' gaat gebeuren, dan loeien ze wat harder, maar ze 'gillen' niet.
Sassii schreef:Ik weet dat het een risico is, maar als ik er het leven van een paard mee kan redden, dan doe ik dat met alle liefde!
Heb jij ook enig idee wat voor'n bedrag ik aan zo'n paard uit kan geven?
Froukje1993 schreef:En slachthuis mag officieel helemaal geen slachtpaarden door verkopenDus dat gaat je niet lukken.
Als je wat wilt redden zul je toch echt zielige advertentie paarden van Marktplaats oid moeten zoeken.
Mensen brengen hun paard toch niet voor niets naar de slachtZou mooi worden als je je paard ineens ergens ziet staan terwijl ie door hoort te zijn.