BE Rijbewijs via vakantieveilingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:38

Brainless schreef:
Het hoeft niet (meer) worden goedgekeurd, het is een Europese regel:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetrij ... f2013.aspx

Vanaf 19 januari is je BE niets meer waard. Nu mag je met BE een aanhanger hebben met een laadvermogen zwaarder dan je auto, maar totaal niet zwaarder dan 3500 kilo.
Volgend jaar geldt dit voor B, maar mag je aanhangwagen zwaarder zijn dan de auto (mits hij het mag trekken).
E voor B vervalt.....!!!

Nieuwe afrijders kunnen kiezen voor B (tot 750kilo) of B met code 96 (max totaal 3500).
Mensen die al B hebben krijgen automatisch B met code 96 (dus de BE van vroeger).

:')
gratis tip: ga je eerst even inlezen voor je dit soort onzin de wereld in schopt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:40

anneliesdj schreef:
FlyAway schreef:
E vervalt helemaal niet hoor. Er is straks B, B+ en BE.

Ok, wie nu alleen B heeft krijgt straks B+.
Dus nu mag je alleen nog een aanhanger trekken als die lichter is dan je auto en het totaal 3500 kilo of minder weegt. Straks heb je B+ en mag je een aanhanger of trailer trekken die zwaarder is dan je auto en het totaal weegt 4250 kilo of minder.
Voor de gemiddelde trailer heb je dan dus geen E meer nodig.

Wie nu BE heeft krijgt dan straks vrachtwagenrijbewijs? Je mag er immers niet op achteruit gaan.

en nog een die de klok heeft horen luiden maar de klepel vergeten is
sjongejonge mensen LEES JE EVEN IN voor je allerlei onwaarheden gaat roepen 8)7

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:41

Polly schreef:
Brainless schreef:
Het hoeft niet (meer) worden goedgekeurd, het is een Europese regel:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/hetrij ... f2013.aspx

Vanaf 19 januari is je BE niets meer waard. Nu mag je met BE een aanhanger hebben met een laadvermogen zwaarder dan je auto, maar totaal niet zwaarder dan 3500 kilo.
Volgend jaar geldt dit voor B, maar mag je aanhangwagen zwaarder zijn dan de auto (mits hij het mag trekken).
E voor B vervalt.....!!!

Nieuwe afrijders kunnen kiezen voor B (tot 750kilo) of B met code 96 (max totaal 3500).
Mensen die al B hebben krijgen automatisch B met code 96 (dus de BE van vroeger).

:')
gratis tip: ga je eerst even inlezen voor je dit soort onzin de wereld in schopt

Gratis tip: lees eerst de rest van het topic ook even, dan zie je dat dit allang uitgebreid besproken en weerlegd is. Dan hoef je ook geen oude koeien uit de sloot te halen :')

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:42

Polly schreef:
anneliesdj schreef:
Ok, wie nu alleen B heeft krijgt straks B+.
Dus nu mag je alleen nog een aanhanger trekken als die lichter is dan je auto en het totaal 3500 kilo of minder weegt. Straks heb je B+ en mag je een aanhanger of trailer trekken die zwaarder is dan je auto en het totaal weegt 4250 kilo of minder.
Voor de gemiddelde trailer heb je dan dus geen E meer nodig.

Wie nu BE heeft krijgt dan straks vrachtwagenrijbewijs? Je mag er immers niet op achteruit gaan.

en nog een die de klok heeft horen luiden maar de klepel vergeten is
sjongejonge mensen LEES JE EVEN IN voor je allerlei onwaarheden gaat roepen 8)7

En nog een keer zo`n zinloze opmerking. Reageren op iets wat inmiddels uitgebreid besproken is. LEES DE REST VAN EEN TOPIC OOK EVEN voor je allerlei onnodige posts plaatst die niets bijdragen 8)7

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:29

ik heb een 1,5 paards trailer waarvan de maximale massa 1300 is...de auto die hem trekt is totaal 1350 kilo, hiermee zou ik dus kunnen blijven rijden met mijn B rijbewijs? Overigens rijd mijn vriend er altijd mee die ervaring heeft met trekkers en aanhangers etc, wel gaat hij 6 december BE halen via vakantieveilingen voor de zekerheid..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:08

nee want met paard erin is hij zwaarder
toch? anders snap ik de regel voor geen meter

ivy_power89

Re: BE Rijbewijs via vakantieveilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:12

Ik heb vandaag mijn BE gehaald, en ben er heel blij mee.
ik hoef mij nooit zorgen te maken of ik het mag trekken ja of nee :o

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:25

StalNollie schreef:
nee want met paard erin is hij zwaarder
toch? anders snap ik de regel voor geen meter

De maximale totale massa is hoeveel de trailer mag wegen, inclusief belading. Het hangt er nog even van af wat het leeggewicht van de auto is. Als dat minder is dan 1300kg mag het nu niet, maar vanaf 2013 wel, mits de combinatie in totaal (maximale totale massa auto + maximale totale massa aanhanger) niet over de 3500kg heen gaat.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 22-11-12 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:25

ivy_power89 schreef:
Ik heb vandaag mijn BE gehaald, en ben er heel blij mee.
ik hoef mij nooit zorgen te maken of ik het mag trekken ja of nee :o

Gefeliciteerd! Fijn idee is dat he? ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:34

thanks flyaway...heb het destijds al aan een agent gevraagd en die zei dat het mocht...ga er dus vanuit dat het dan in 2013 voor mij ook geen probleem is al gaat mijn vriend toch zijn BE halen!!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:58

Vaar alsjeblieft niet blind op wat reguliere agenten zeggen. Die zijn over het algemeen niet goed bekend met deze complexere materie. KLPD wel, die kennen de regeltjes wel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:20

Bij mij was het precies andersom als bij Ivy. Ik ben begonnen bij een gewone, dure rijschool, omdat ik dacht dat het via vakantieveilingen vast niet goed zou zijn. Was geen slechte instructeur, maar gewoon niet de goede voor mij. Hij zette me niet genoeg aan het denken zeg maar. Daar dus gezakt.

Toen een poos gestopt en toch maar eens via vakantieveilingen, andere rijschool geprobeerd. Voor 256, 6 lessen plus examen. En dit was gewoon een fijne rijschool, met instructeurs die veel beter iets konden uitleggen. Hier meteen geslaagd. Had ik dit maar de eerste keer gedaan :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:05

Scum schreef:
Bij mij was het precies andersom als bij Ivy. Ik ben begonnen bij een gewone, dure rijschool, omdat ik dacht dat het via vakantieveilingen vast niet goed zou zijn. Was geen slechte instructeur, maar gewoon niet de goede voor mij. Hij zette me niet genoeg aan het denken zeg maar. Daar dus gezakt.

Toen een poos gestopt en toch maar eens via vakantieveilingen, andere rijschool geprobeerd. Voor 256, 6 lessen plus examen. En dit was gewoon een fijne rijschool, met instructeurs die veel beter iets konden uitleggen. Hier meteen geslaagd. Had ik dit maar de eerste keer gedaan :)

Maar ja, dan kun je je wel afvragen of er stiekum toch niet al het nodige was blijven hangen van de eerste keer. En als je dat niet had gedaan, of je dan de tweede keer wel geslaagd zou zijn. En als je dus daar gelijk was gaan rijden, of je dan ook in 1 keer gesklagd zou zijn. Maar daar zullen we nooit achter komen natuurlijk :D