nee en zeker niet als je een medische reden hebt! (de kat,mok en mogelijke natte stal)
Kijk ik snap wel dat je als eigenaar van een manege een dag rust wil, maar om mensen te verbieden bij hun paard te komen op die dag vind ik een beetje belachelijk. Dat er b.v. niet gereden mag worden snap ik ook nog allemaal maar als jij een dagelijks bezoekje wil doen aan je paard moet dat gewoon kunnen vind ik!
Onze oude stal (manege) was ook zondag's gesloten, maar níet voor pension klanten. Je moet gewoon elke dag even langs kunnen wippen, al is het maar tussen bepaalde uren. Ik was allang weggegaan, maar snap dat dat niet altijd gaat 1-2-3.
Yuri
Geplaatst: 10-10-12 19:59
Ik heb wel 2 jaar zo gestaan, ook maandag manege dicht. De paarden werden echter wel gemest, en doordat ze gemest werden gingen ze ook los. Eventueel medicijnen of iets gaven zij dan ook. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het die 2 jaar altijd lastig heb gevonden en er nooit echt aan gewend geraakt ben. Maar die mensen zorgden dus op die sluitdag wel goed voor de paarden.
MAar de manier zoals topicstarter vind ik echt niet kunnen. VEel sterkte ermee, kan me voorstellen dat dit niet niks is na zoveel jaar.
Duhelo
Geplaatst: 10-10-12 22:48
ben ook benieuwd welke regio je zit.
suffie
Geplaatst: 11-10-12 16:09
Toen ik nog in pension stond hadden ze daar zondagsrust. Je mocht wel komen, maar niet op het eigen erf rijden. Je kon dus wel je paard verzorgen, op wedstrijd gaan of buiten rijden, dat was geen probleem. Kwam je later dan 23.00u thuis dan moest je even bellen en bleef de poort langer open, anders ging hij om 23.00u dicht.
Hoe kijken de andere pensionklanten tegen deze regel aan? Kunnen jullie niet samen om de tafel en een voorstel doen, want zo raakt hij/zij veel klanten kwijt en wordt de sfeer er ook niet beter op. Er moet toch een oplossing voor te vinden zijn lijkt mij.
Dat van die zondagsrust vind ik wel een stukje respect naar de pensionbaas toe....als hij de dieren verzorgd, geen probleem, als anderen de paarden buiten en binnen doen.....paard hele zondag op hok, wel probleem, verplicht je nl om zelf op zondag niet weg te gaan om paard uit hok te doen als ze binnen moeten blijven, wat je vaak ziet.
Amaris
Geplaatst: 12-10-12 08:57
Maar ook niet helemaal russel want hoeveel van ons moeten fulltime werken om paard uberhaubt te kunnen onderhouden?
Ik zou niet gelukkig zijn als ik de hele week moest werken, en dan ook nog eens de enige echt vrije dag niet naar mijn paard zou kunnen.
Dan nog liever de maandag want dan moet ik (en velen met mij) toch werken, dus dat dagje niet naar paardlief is dan niet zó'n ramp.
Maar goed, ik vind het hoe dan ook allemaal belachelijk. En een lekke stal, en op maandag dicht en dan 300,- betalen. Ammenooitniet.
Silence
Geplaatst: 12-10-12 10:13
Vind de prijs ook echt absurd. Iets bijleggen en daarvoor heb ik er twee in vol pension staan.
xxCYNNxx
Geplaatst: 12-10-12 10:23
dat ze een dag vrij willen wat betreft rijderij; alla
Maar verbieden je paard medisch behandelen kan echt niet. Als ze daar zo stug in blijven, zocht ik echt iets anders.
Maarre: 300 euro per paard betalen en een lek dak? En dat is dan nog halfpension ook? Alleen al dat lekke dak in combinatie met Nederlands weer Was voor mij allang een reden geweest om weg te gaan. Hoe durven ze zonder het schaamrood op de kaken je zo'n bedrag te vragen
Tinky12
Geplaatst: 12-10-12 10:33
Ik wens je veel succes met het zoeken naar een neiuwe stal,het zal even wennen zijn maar er zijn meerdere leuke plekken hoor. Ze zeggen ook wel eens "verandering van spijs doet eten" Nieuwe stal nieuwe dingen om te ontdekken
Lekkage in de stal is nooit acceptabel en al helemaal niet voor die prijs,over het niet naar je paard kunnen en het paard maar tegeltjes moet tellen de hele dag,wil ik het niet eens hebben. Dat de manege gesloten is (met bijbehordende faciliteiten zoals bar en kantine) prima,geen bezoekers op het erf....ook goed.Eigenaren niet bij hun paard....NOT DONE en ook niet bespreekbaar.Dat ze er op maandag een tijd aanhangen..mwoeah valt ovet te praten.
Laat ze lekker in hun sop gaarkoken en op naar een andere stal....zie het niet als een sprong en het diepe maar als een nieuw avontuur
mbkaatje
Geplaatst: 12-10-12 10:36
Wat de prijs ook is, je moet toch dagelijks bij je paard kunnen komen. Ik vind het niet kunnen dat de hele boel een hele dag dicht is. Dat je op bijv. zondagmiddag eerder dicht wilt, kan ik me wel voorstellen, maar niet de hele dag.
Het jammere is dat de paarden zich okk moeten gaan aanpassen en die verandering van spijs niet altijd te pruimen is.....steeds verlies van maatjes en dat vond ik zo ontzettend sneu steeds, zag het ook vaak lang aan, vraag mij altijd af als ejeen pension begint waarom je zelf niet aan de gemaakte afspraken houd of in dit geval gewoon de boel doorwarren ten koste van de paarden
Cowgirl
Geplaatst: 12-10-12 18:17
Loetie84 schreef:
Cowgirl schreef:
En wel gaan verhuizen op zondag he!.
Op maandag
Op maandag moet ze toch werken dn kan ze geen paard verhuizen Dus MOET het wel op zondag
R0oszs
Geplaatst: 12-10-12 18:39
ik zou een andere stal zoeken.. ik vind het altijd maar apart dat je op sommige stallen/manege's niet elke dag naar je paard kunt gaan. Dat je bepaalde openingstijden en sluitingstijden heb, oké Maar één dag in de week helemaal gesloten zijn
600 euro is een boel geld per maand en als je dan niet eens elke dag bij je paard kan komen en dat terwijl het dak lekt en er niks aan gedaan word? Ik mag toch hopen dat de paarden wel worden buiten en binnen worden gezet, uitgemest en gevoerd..
300 euro is vrij normaal in België als je een stal met beetje faciliteiten wil. Maar na 40 jaar is dit enorm zuur...
Bij ons is maandag ook 'sluitingsdag' i.e; er worden geen lessen gegeven en om 18.30 u gaat de deur dicht. Ook op zondag kan je (in principe) maar tot 14 u komen.
Silence
Belachelijk, ik zou daar echt vertrekken. Ik ga altijd elke dag naar mijn paarden, de eerste die mij wil verbieden naar mijn eigen paarden te komen heeft echt een groot probleem .
Nee ik zou het echt niet accepteren.
dandir
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-12 14:04
We zullen wel moeten ; we krijgen collectief ons ontslag en moeten per 1 januari 2013 ten laatste de stal verlaten ; nét voor de winter moeten 40 paarden een ander onderkomen vinden !!!
Pff TS, dat klinkt wel erg heftig zeg. Heel veel succes voor jou voor het zoeken naar een andere plek maar natuurlijk ook voor je stalgenoten!
dandir
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-12 14:29
Bedankt allemaal....is helemaal niet simpel, een stal vinden in je buurt (max 10 km).......en dan eentje met binnenpiste (ik werk de hele dag, en zou nog graag 's avonds mijn paardje rijden...) aan de andere kant heb ik nog een paard met arthrose, die veel buiten staat, en hier in België permanente weidegang is ook al zo moeilijk....Ik wil de twee ook niet scheiden, kwestie van niet van hot naar her te moeten rijden, trouwens, ze hangen erg aan mekaar..... problems, problems problems......
aan de andere kant ; ongeveer 35 paarden moeten hier op zoek naar een ander onderkomen ; er ontstaat een echte race tegen de tijd, om de nog vrije boxen in de buurt te veroveren...
wat betreft op opzeg voor 40 jaar, ik denk dat er hier in België niet zo'n uitgebreide wetgeving bestaat, aangaande maneges.....we lopen nog véél te veel achter op Nederland op dat vlak.... wish me luck.....