Problemen met koper van mijn (ex)paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:27

Hij vind het anders wel geweldig om een weekeind mee op concours te gaan en weekeindjes weg
hij heeft nog nooit stres gebouwd

Ach naar een handelaar dan had hij het goed jazeker

Ik heb ook paarden gekocht waar van ik weet dat ze ook weer weg zijn gegaan en boos nee
mijn schuld ik heb het paard verkocht en dan moet ik daar de gevolgen van zien
Tuurlijk is het niet leuk als het paard weer verkocht word hier heeft hij het teminste nog goed en dat gebeurt ook zo bij de volgende eigenaren
Je doet net of ik een of andere dieren mishandelaar ben!

Ik heb 3 jaar terug ook een merrie verkocht
En geloof me dat beest heeft het echt slecht!
Doet me ook pijn maar ik kan dr niets aan doen
Ik kan wel om alle dieren boos worden die het slecht hebben dan zou ik wat te doen hebben
Ik hou van alle dieren of ze nu van mij (ooit)geweest zijn of dat ze van iemand anders zijn of dat ik ze helemaal niet ken

De paarden staan hier absoluut op nummer 1 en dat weet jij ook goed!
Rainbow's is hier altijd tot in de noppen verzorgt en heeft alles wat hij nodig heeft ik durf met een gerust hart te zeggen dat hij een super leven heeft
Geloof je het niet dan kom je toch kijken?

Waarom kun je de foto's niet aanzien dan? volgens mij zijn het dood normale foto's in mijn ogen of heb ik dat mis?
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 12-09-12 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:29

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de discussie tussen de vorige eigenaar en de huidige eigenaar verder via de pb te voeren. Bedankt alvast.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:30

Ik zal even rondvragen bij kennissen. Ik ken namelijk een aantal mensen die zich bezighouden met de gehandicaptensport. Als hij echt superbraaf is is dit misschien een goede oplossing?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:31

MarjanB schreef:
Ik zal even rondvragen bij kennissen. Ik ken namelijk een aantal mensen die zich bezighouden met de gehandicaptensport. Als hij echt superbraaf is is dit misschien een goede oplossing?

Hij is echt super braaf daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:32

Wat ik al zei, ik hou er over op verder. Dit is gewoon mijn verdriet en teleurstelling en daar kan niemand iets mee. Ik wens je veel succes met de verkoop. Geef hem maar een knuffel van me.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:34

Ik zat ook al aan hem te denken, vind em super mooi en ben nog op zoek. :)

Gentlegiant

Re: Problemen met koper van mijn (ex)paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:39

Zal ik zeker doen Irre
Als die er nog tussen past want ik knuffel m plat haha

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:46

zie ik daar een potentiele koper lailaa ;)
heb na al die opmerkingen over hoe mooi ie is toch even de foto erbij gezocht
en inderdaad wat een plaatje!
hele vrolijke snoet heeft hij :D

nogmaals heel veel succes en ik hoop dat het zonder al te veel strubbelingen allemaal op z'n hoefjes terecht komt ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 13:50

Ja ik hoop het ook

Ik zie er toch wel tegen op je word toch weer met de neus op de feiten gedrukt
Ik ben er bang voor dat ik hem niet mee krijg omdat ze gister weer zo moeilijk deden ineens
Maargoed dat zit wel snor wij kennen ons erg goed uit met het consumenten recht van Duitsland

Maar toch heel dubbel....

Ik heb al zo veel mensen die intresse hebben nu

Maar ik verkoop geen kreupel paard dus mocht hij werkelijk kreupel zijn dan blijft hij eerst hier tot hij weer de oude is

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:52

kekaro schreef:
zie ik daar een potentiele koper lailaa ;)
heb na al die opmerkingen over hoe mooi ie is toch even de foto erbij gezocht
en inderdaad wat een plaatje!
hele vrolijke snoet heeft hij :D

nogmaals heel veel succes en ik hoop dat het zonder al te veel strubbelingen allemaal op z'n hoefjes terecht komt ;)

Haha wie weet ,maar ze heeft al genoeg geïnteresseerden! :)

Ts; Goed van je dat als hij kreupel is dat hij eerst bij jullie de oude kan worden!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 14:00

Wie weet komt vast wel goed
Ik ga geen paard vast houden heb ik al ns gedaan en toen 3 kopers afgezegd en dan komt die gene niet opdagen...

Lijkt me meer dan normaal dat je geen kreupel paard verkoopt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:03

Gelukkig maar dat jij dat normaal vind......zijn genoeg mensen, waaronder bokkers die er anders over denken helaas.

Succes nog morgen, en met de verkoop, zoals ik het hierboven lees moet het helemaal goed komen :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:05

Irre schreef:
Ik heb niks gehad per SMS of whatsapp en heb toch echt nog hetzelfde nummer.
Nee er was geen medische reden om hem te slachten nee. Paard was kern gezond. Ik wilde hem daarom de kans geven om via een koper of anders een handelaar toch nog op een goed adres te komen. Maar die garantie heb je inderdaad niet. En nu wenste ik dat ik hem had laten slachten. Dan had Rinus niet meer van hot naar her gesleept te hoeven worden, wat erg veel stress geeft bij hem. En dan had ik niet steeds wakker hoeven liggen over de vraag of 'mijn' paard het wel goed heeft. De beslissing om hem te verkopen heeft me jaren gekost. Maar ik heb er echt spijt van.
Ik had hem overigens niet van je terug gekocht hoor.. ik probeer het van me af te zetten. Rinus past niet meer in mijn leven, we zijn elkaar ontgroeid. Daarnaast kan ik het niet betalen. Maar dat betekent niet dat het niet ongelofelijk veel pijn doet dit. Ik volg je al bewust niet meer op bokt en hyves omdat ik de foto's niet kan aanzien. Nou ja, laat maar.... In mijn geval was jij nu ook pissig geweest denk ik. Ik ga er verder geen woorden over vuil maken. Ik hoop oprecht dat hij goed terecht komt.
Sorry voor mijn frustratie.

En ik weet donders goed dat eenmaal verkocht verkocht is. Het is ook niet reeel om een blijvend huis te verwachten. En daarom probeer ik het ook los te laten. Maar ik ben ook gewoon een mens met gevoel. En mijn gevoel voor dit paard zit nou eenmaal hoog. Ik ben er niet op uit om hier een rel te ontketenen. Ik zal er verder over zwijgen.

Ik heb toen ik mijn paard verkocht ook een hoop kwade woorden van de verkoopster over mij heen gekregen, We hadden de afspraak dat zij hem terug kon kopen en op de hoogte gebracht werd, en dat heb ik toen ook gedaan. zij wilde hem niet terug ,maar ik kreeg een hoop verwijten naar mij toe dat ik het paard te koop aanbood.
Ik begrijp dat dit pijn doet, je hoopt natuurlijk dat als je je paard verkoopt deze op 1 plek blijft, maar als het niet is, kun je niet kwaad worden op de verkoopster.
Deze staat in het recht om haar paard te verkopen, hoe moeilijk dit ook voor jou is. De enige manier om dit te voorkomen is om het paard zelf te houden.
het paard slachten om te voorkomen dat het verkocht wordt vind ik erg egoistisch.
Het enige wat je nu kan doen is contact houden met TS en als het paard verkocht wordt, contact houden met de nieuwe eigenaar en zien waar het paard terrecht komt.

ik hoop in elk geval dat het paard snel terug is bij TS en dat ze dan een ander plekje voor em kan vinden. ben blij dat het zo gaat, als de kopers ergens die 350- vandaan gehaald hebben, en dan weer naar een handelaar gingen, wist je helemaal niet waar het paard terrecht zou komen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:09

En niet alleen dat... ik vind het nogal asociaal en arrogant om zelf wél het paard te verkopen, maar het niet goed vinden als de volgende eigenaar hem weer verkoopt. Dan ben je toch zelf net zo "slecht" bezig geweest?

Afijn, ik vind het een mooi paard om te zien op de foto's, en als hij zo lief is en niet meer kreupel, denk ik dat hij snel een leuk huisje gaat vinden!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:26

Ophalen en de reiskosten plus 100 euro van het aanbetaalde bedrag afhouden.
Dan gewoon opnieuw te koop zetten, enige optie om te voorkomen dat het paard eronder lijd.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:42

Ik dacht al een Rinus te herkennen en het is hem dus werkelijk.
Dit paard verdient iig een heel fijn thuis en ik hoop dat iemand hier op Bokt hem dat wil geven.
Hopelijk kan TS hem snel ophalen en een passende oplossing voor hem vinden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 17:42

Pffft ik kreeg net een telefoontje van dr
Weer n heel verhaal

Dat dr man vanaf morgen opgenomen word en dat ze dan niet naar het paard kan komen
Dat ze dr zusje ging vragen om mij op te vangen op stal

Naja ik hoef niet opgevangen te worden dat lukt me zelf ook wel prima dacht ik zo :+
Ik ga er morgen dus definitief heen dr hoef niemand mij op te vangen

Of ik gelijk naar het paard ging of eerst naar hun
Uhhhm ik ga alleen naar het paard heb geen behoefte aan zielige praatjes

Dus het is even afwachten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:44

Laat je mij dan tijdig iets weten?

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:48

Ik zou ook inderdaad echt de brandstof wat je kwijt bent houden van het 1ste aanbetaalde bedrag, wat je hen weer terug zou moeten geven.
Zij kan wel eventjes 20,- afhouden ivm de smid, terwijl het paard toen al van haar was?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:49

TS, ik ben het weekend vrij, dus als je wil rijd ik wel met je mee :) ! Ik woon bij Arnhem, niet zo ver van Nijmegen af :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:51

Ik zou sowieso dan het aanbetaalde bedrag houden, dat is gewoon van jou vind ik.
Erg raar verhaal dat ze eerst een paard kopen en het vervolgens toch niet kunnen betalen, daar denk je toch over na?
Het lijkt mij de beste optie om hem terug te nemen, en hem dan weer te koop te zetten. Hopelijk vind je dan een leuk baasje voor hem.
Het zal voor jou niet makkelijk zijn, maar het is wel de beste keuze voor je paard.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 17:56

Ik laat je iets weten!

Mijn vriend is boos op me dat ik er morgen perse heen wil gaan hij begrijpt schijnbaar niet dat ik mn paard gewoon wil zien
Als hij echt ernstig kreupel is zullen er direct maatregelen genomen moeten worden en niet pas als hij hier is
Ik wil geen paard laden wat op 3 benen staat :n

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:04

Je hebt al geld gekregen voor de verkoop... al is dat niet het volle bedrag, maar dat is nu in jou voor deel.
Paard ophalen, dat je in elk geval die weer op stal hebt staan en dan het financiele plaatje afhandelen.
Ik zou niet wachten tot het weekend, maar zo snel mogelijk inladen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:08

Aerdenhout, er is een contract getekend waarin staat dt de koper niets terug krijgt in deze. Lijkt me voldoende afgehandelt toch?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:17

Ik wilde net aanbieden dat ik anders wel deze paar dagen voor 'm wilde zorgen, maar zie dat je hem morgen gaat ophalen! Hoop dat het allemaal meevalt met z'n kreupelheid en dat de 'kopers' niet moeilijk gaan doen!