Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 00:26

Tis weer wat anders.... over 50 jaar rijden er waarschijnlijk alleen maar van zulke futuristische dingen rond.
Die trailers uit de jaren 70 zie je nu ook bijna niet meer.....

Ben ook wel benieuwd naar het prijskaartje. Zadelkamer is niet handig gekozen, als je maar een klein mensje bent moet je er bijna in kruipen om je zadel weg te hangen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 01:12

CK88]Het is de bedoeling dat deze trailer ook betaalbaar blijft, dus ook voor mensen met een normaal budget :j.[/quote]

[quote="CK88 schreef:
Ik kan zeggen dat hij wel onder de 10 verkocht gaat worden :)

Haha, mag ik even lachen? Voor dat geld zijn er toch een heleboel trailers te krijgen die mooier zijn, praktischer en waar een lichtere auto voor kan.
Ik ga niet betalen alleen omdat ie er flitsend uitziet.

En trouwens; de vergelijking met de amerikaanse veewagens gaat niet op (als argument dat ze niet in paniek raken als ze alles kunnen zien)
Ten eerste staan de paarden daar overdwars waardoor ze ook verkeer achter zich zien aankomen, daarnaast staan ze vaak volledig los en hebben ruim voldoende ruimte zich alle kanten op te bewegen.
In deze trailer staan ze met de kont richting aankomend verkeer, achterkant is dicht en het achterste stuk van de zijkant ook. Ze zien verkeer dus pas als het echt naast ze zit en dan is het al vlakbij, stel je eens een vrachtwagen voor die plots naast de trailer opduikt en een paard wat 'vast' staat en zich niet kan draaien richting het 'gevaar', zoals in zo'n amerikaanse trailer wel kan.

EllyC

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 07:11

Dit is overigens niet de eerste x dat zo'n trailer op de markt gebracht is.
25/30 jaar geleden hadden kennissen van mij ook z'n model Heja, hier zat dan een zitje voorin. Deze hebben ze gauw weer ingeruild omdat ie niet lekker op de weg lag.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:07

CK88 schreef:
Marion71 schreef:
Mooi van buiten is 'ie idd niet of eigenlijk ben ik alle associatie met een trailer kwijt. Maar toch heeft 'ie wel wat. Mijn Atec Olympialine zou ik tussen nu en 2 jaar willen vervangen en dit zou best de opvolger kunnen zijn. Maar als ik je goed begrijp, heeft deze trailer vol polyester wanden en zijn de niet verstevigd met hout of constructiepanelen? Wat zorgt dan voor extra stevigheid? Of moet ik me het principe van een polyester boot voorstellen? Ik neem aan dat getest is wat de wanden kunnen hebben als een paard daar tegen aan trapt (inclusief testrapport).

De zadelkamer heb ik nu aan de zijkant van de trailer zitten en dat is handig. Bij de dissel lijkt me verrekt lastig om je zadel erin te hangen. De drinkbak lijkt me wel super, MAAR. Deze is ook van polyester. Uit ervaring weet ik dat paarden knaagdieren zijn, zeker als ze moeten wachten. Dit principe zat ook in mijn Atec maar was binnen de kortste keren zwaar beschadigd ofwel half opgegeten. Wij hebben de bovenkant en voerbakken laten vervangen en deze zijn nu uitgevoerd in rvs. Dat eten ze niet, maar was wel een duur grapje.

Wanneer is deze trailer in NL te bezichtigen/leverbaar, wie is de fabrikant en wat gaat 'ie kosten? Edit: lees net dat het iig onder de 10 is. Dat lijkt me zeker. Je kunt van de grote en betrouwbare merken veel luxe en goede trailers voor dit geld kopen. Dan zou ik toch kiezen voor naam en faam ipv onbekend. Trailers van dergelijke merken blijven redelijk waardevast.

Wat je zegt over de prijs kan ik me niet helemaal in vinden? Geef eens een trailer voorbeeld van 2 paards, vol polyester met deze luxe onder de 10.000? Ben erg benieuwd!
De trailer is volledig getest en goed bevonden :)

Haha grappig, ik stel een heleboel vragen, en krijg alleen reactie op de opmerking over de prijs. Ik weet eigenlijk nog helemaal niet of ik wel een vol poyester trailer zou willen. Ik wil een degelijke, veilige trailer die fijn achter de auto ligt, comfortabel voor de paarden is en eentje waar ik weer jaren mee kan doen. Van 'n Atec weet ik dat, alleen die polyester voerbakken was een minpunt. Jammer genoeg worden de voerbakken bij deze trailer wederom zo uitgevoerd.

Ik wacht gewoon af totdat deze trailer op de NL markt is. Kan ik hem in het echt bekijken en proberen en zelf ondervinden of deze trailer is wat ik zoek en wil betalen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 10:13

anneliesdj schreef:
CK88]Het is de bedoeling dat deze trailer ook betaalbaar blijft, dus ook voor mensen met een normaal budget :j.
[/quote]

[quote="CK88 schreef:
Ik kan zeggen dat hij wel onder de 10 verkocht gaat worden :)

Haha, mag ik even lachen? Voor dat geld zijn er toch een heleboel trailers te krijgen die mooier zijn, praktischer en waar een lichtere auto voor kan.
Ik ga niet betalen alleen omdat ie er flitsend uitziet.

En trouwens; de vergelijking met de amerikaanse veewagens gaat niet op (als argument dat ze niet in paniek raken als ze alles kunnen zien)
Ten eerste staan de paarden daar overdwars waardoor ze ook verkeer achter zich zien aankomen, daarnaast staan ze vaak volledig los en hebben ruim voldoende ruimte zich alle kanten op te bewegen.
In deze trailer staan ze met de kont richting aankomend verkeer, achterkant is dicht en het achterste stuk van de zijkant ook. Ze zien verkeer dus pas als het echt naast ze zit en dan is het al vlakbij, stel je eens een vrachtwagen voor die plots naast de trailer opduikt en een paard wat 'vast' staat en zich niet kan draaien richting het 'gevaar', zoals in zo'n amerikaanse trailer wel kan.

Kom maar op dan met de vergelijkingen! Ben erg benieuwd welke trailers deze luxe hebben onder de 10 :)

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:16

Geweldig wat een mooi ding!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 10:16

Marion71 schreef:
Mooi van buiten is 'ie idd niet of eigenlijk ben ik alle associatie met een trailer kwijt. Maar toch heeft 'ie wel wat. Mijn Atec Olympialine zou ik tussen nu en 2 jaar willen vervangen en dit zou best de opvolger kunnen zijn. Maar als ik je goed begrijp, heeft deze trailer vol polyester wanden en zijn de niet verstevigd met hout of constructiepanelen? Wat zorgt dan voor extra stevigheid? Of moet ik me het principe van een polyester boot voorstellen? Ik neem aan dat getest is wat de wanden kunnen hebben als een paard daar tegen aan trapt (inclusief testrapport).

De zadelkamer heb ik nu aan de zijkant van de trailer zitten en dat is handig. Bij de dissel lijkt me verrekt lastig om je zadel erin te hangen. De drinkbak lijkt me wel super, MAAR. Deze is ook van polyester. Uit ervaring weet ik dat paarden knaagdieren zijn, zeker als ze moeten wachten. Dit principe zat ook in mijn Atec maar was binnen de kortste keren zwaar beschadigd ofwel half opgegeten. Wij hebben de bovenkant en voerbakken laten vervangen en deze zijn nu uitgevoerd in rvs. Dat eten ze niet, maar was wel een duur grapje.

Wanneer is deze trailer in NL te bezichtigen/leverbaar, wie is de fabrikant en wat gaat 'ie kosten? Edit: lees net dat het iig onder de 10 is. Dat lijkt me zeker. Je kunt van de grote en betrouwbare merken veel luxe en goede trailers voor dit geld kopen. Dan zou ik toch kiezen voor naam en faam ipv onbekend. Trailers van dergelijke merken blijven redelijk waardevast.

Wat je zegt over de prijs kan ik me niet helemaal in vinden? Geef eens een trailer voorbeeld van 2 paards, vol polyester met deze luxe onder de 10.000? Ben erg benieuwd!
De trailer is volledig getest en goed bevonden :)

Haha grappig, ik stel een heleboel vragen, en krijg alleen reactie op de opmerking over de prijs. Ik weet eigenlijk nog helemaal niet of ik wel een vol poyester trailer zou willen. Ik wil een degelijke, veilige trailer die fijn achter de auto ligt, comfortabel voor de paarden is en eentje waar ik weer jaren mee kan doen. Van 'n Atec weet ik dat, alleen die polyester voerbakken was een minpunt. Jammer genoeg worden de voerbakken bij deze trailer wederom zo uitgevoerd.

Ik wacht gewoon af totdat deze trailer op de NL markt is. Kan ik hem in het echt bekijken en proberen en zelf ondervinden of deze trailer is wat ik zoek en wil betalen.

Dat van de zadelkamer is een aandachtspunt, is een deur erbij aan de andere zijde voor het ophangen van het zadel dan voldoende? De deur aan de voorzijde zal dan blijven voor het inpakken voor groot spul zoals dekens enze.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:20

wel mooi maar beetje buitenaards noch haha

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:21

Ik vind 'm gaaf! :j
Heel handig, mooi, flitsend. :)

Marjella86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:26

die wil ik voor kerst! <3

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:27

Water, zadelkamer, ramen en rond de 10 k hoeft van mij allemaal niet...denk dat je voor 1 k al een top licht trailertje kan kopen..

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:28

ik vind de prijs ook behoorlijk aan de hoge kant

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:29

Lijkt wel een ding rechtstreeks uit Japan...
Hou het voorlopig bij een oud dieselig vrachtwagentje hihi.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:33

betaalbaar voor de gewone mens is rond de 1.000-1.500...niet rond de 10.000

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:34

Nee, ik kan hem niet mooi vinden helaas. Zou er geen 10 voor over hebben of minder.

Die ramen vind ik ook niet praktisch aangezien de paarden dan op een 1 baans weg de auto's en vrachtwagen lekkerlijk bij hun naar binnen zien komen.
lijkt me niet prettig en onrust geven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:35

Ik ga ervan uit dat het prototype wel uitgebreid getest is met verschillende paarden zodat bezwaren als het in paniek raken van paarden door het verkeer niet aan de orde zijn.
De zadelkamer vind ik ook wat onhandig zo boven de dissel. Ik ben zelf vrij klein namelijk. Ik zou aan beide zijkanten twee zadelkamers gemaakt hebben. Maakt m wel minder gestroomlijnd maar is wel meer praktisch

CharazJarig

Een nieuwe trailer voor 1000-1500 euro???

Babootje

Anne_mieke88 schreef:

Daar heb je niet eens een goede tweedehandse voor.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:37

Babootje schreef:
Anne_mieke88 schreef:

als je goed zoekt en der verstand van hebt wel ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:37

Babootje schreef:
Anne_mieke88 schreef:

we hebben het toch over wat betaalbaar is voor de gewone mens....ik zou zoveel ervoor over hebben voor een trailer...misschien ook de reden waarom ik er geen 1 heb...ik huur er dan liever 1...vind het gewoon teveel geld...

en ja ik weet dat je daar misschien net een tweedehandse vor kan krijgen...maar ik zie zo graag een goede trailer voor dat bedrag... (mens mag dromen)

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:38

Is dit echt een nieuw ontwerp? Ik heb namelijk een paar jaar geleden al zo'n trailer zien staan op Horse Event, ik weet alleen niet meer welk merk dat is geweest.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:42

Denk eerder dat tussen de 5000 en 8000 realistisch is..wbt betaalbaarheid voor 'de gewone mens' En dat is dan nog goedkoop.
Vind 10.000 wel rib uit je lijf maar valt opzich mee als je goed spaart ;)
Heb het er alleen niet voor over aangezien nieuwwaarde heel snel daalt. Koop ook geen auto nieuw. Gewoon zonde.. tenzij je hem op rijd!
Anywho...
Denk dat 10.000 voor zon ruime onderhouds vrije trailer, helemaal geen gek bedrag is!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:47

Zou je ook opties kunnen weg laten, bijv. water dat hoef ik niet.
En is er plaats voor een hooinet op te hangen? Hoe ik het nu zie lijkt dat water in de weg te zitten.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:48

lijkt mij ook...gewoon een hele basis trailer...en ook optie van geen ramen ofzo..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:50

Een solarium in een trailer? Het wordt steeds gekker :+

Anyway, erg mooi ruim en licht!
Ik neem aan dat er voor de waterbak een waterreservoir zit die bijgevuld moet worden, waar zit deze en hoe groot is deze?

De zadelkamer aan de voorkant vind ik wel erg praktisch!
Aan het uiterlijk moet ik nog even wennen, maar ik denk zeker dat het een trailer met potentie is. Het gaat tenslotte om het gebruik en niet om het uiterlijk.

Voorbeeld van een soort gelijke trailer waar je om vroeg onder de € 10.000 > Humbauer Atis, hier rond de € 7500. http://www.vollebregtaanhangwagens.nl/i ... %20pdf.pdf