Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lisanne013 schreef:Lijkt me vrij logisch dat als je geen cap draagt je niet verzekerd bent, je had het "ongeluk" kunnen voorkomen met een cap, maar hebt er zelf voor gekozen dit niet te doen.
LBLGypsyCobs schreef:Jammer dat die betutteling blijkbaar nodig is, vergelijk het met een motorrijder die in korte broek even een rondje gaat doen.
Wel het verstand om z'n motorrijbewijs te halen en een helm op te zetten, maar dan net niet kunnen bedenken dat een motorpak toch wel scheelt als je op je zij over het asfalt schraapt, omdat je misschien moet uitwijken voor iets of iemand.
LBLGypsyCobs schreef:Jammer dat die betutteling blijkbaar nodig is, vergelijk het met een motorrijder die in korte broek even een rondje gaat doen.
LBLGypsyCobs schreef:Letterlijk dikke bult in geval van zwangerschap, maar wat dan, abortus op eigen kosten of geen kinderbijslag?
Huertecilla schreef:Dus; ´Helm verplicht wegens de verzekering.´ en dat wordt snel urban legend
LBLGypsyCobs schreef:Ik ben overigens niet tegen het hele verzekeringsstelsel, als ik zie wat mijn moeder de laatste 2 jaren aan medicatie heeft gehad, dat betaal je nooit meer terug
LBLGypsyCobs schreef:Mensen bewijzen helaas elke dag weer dat betutteling nodig is, of zijn we door die betutteling massaal gestopt met eigen verantwoording nemen?
Lara_Silver schreef:Huertecilla schreef:Dus; ´Helm verplicht wegens de verzekering.´ en dat wordt snel urban legend
Niet altijd, dit verschilt van verzekering tot verzekering, en waarschijnlijk van land tot land.
LBLGypsyCobs schreef:Nee ik ben niet voor betutteling en het afstraffen door mensen zelf te laten betalen.
Ik ben ervoor dat mensen zelf eens gaan nadenken.
Helaas is het nu wel zo dat de premies alleen maar stijgen en bijvoorbeeld het aantal coma-zuipers ook.
Huertecilla schreef:Bij urbane legende is er een kern van feitelijkheid welke verwordt tot iets anders.
Omdat het verschilt is het dus bepaalt niet zomaar een feit.
Normaal gesproken betaalt de ziektenkostenverzekeraar gewoon.
Wie op Bokt het niet verzekerd bij geen cap rondstrooit zonder dat daadwerkelijk te hebben nágezocht verspreidt een gerucht, draagt bij aan vorming van urbane legende in het belang van de verzekeraars, meer niet.
Huertecilla schreef:LBLGypsyCobs schreef:Maar stel dat jij nu zo met je crocs, korte broek en shirt tegen de grond gaat, zeg je dan in het ziekenhuis dat deze ronde voor jouw rekening is?
Waarom?
Ik ben gewoon verzekerd.
Net als zonder cap te paard.
Dát is het topic
Huertecilla schreef:LBLGypsyCobs schreef:Jammer dat die betutteling blijkbaar nodig is, vergelijk het met een motorrijder die in korte broek even een rondje gaat doen.
Wel het verstand om z'n motorrijbewijs te halen en een helm op te zetten, maar dan net niet kunnen bedenken dat een motorpak toch wel scheelt als je op je zij over het asfalt schraapt, omdat je misschien moet uitwijken voor iets of iemand.
Die betutteling is helemaal niet ´nodig´.
Die motorrijder hoort dat helemaal zelf te kunnen beslissen.
Het is íntriest dat de samenleving de eigen vrijheid laat beperken binnen een kader van modaal grijs minimaal.
Ik ga zo even naar het dorp met crocs in korte broek, hemdsmouwen en met niet gehomogeerde luchtige valhelm.
Ik pas simpel mijn snelheid aan en rij met groot licht.
het is óók mijn keuze om VEEL kwetsbaarder te zijn op de motorfiets dan in de auto die ik heb staan.
Moet de motorfiets maar helemaal verboden worden? Of kleine autootjes?
Moeten huisvrouwen met kinderen op de schoolritten niet tegen zichzelf beschermd worden?
LBLGypsyCobs schreef:Nee ik ben niet voor betutteling en het afstraffen door mensen zelf te laten betalen.
Ik ben ervoor dat mensen zelf eens gaan nadenken.
Helaas is het nu wel zo dat de premies alleen maar stijgen en bijvoorbeeld het aantal coma-zuipers ook.