Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
verana schreef:Goh als ik dit zo lees gaan de haren recht over eind staan bij mij. Ik heb het zelfde voorgevalletje gehad met ex-pensionklanten. Ik vind het een belachelijke stelling. Wij hebben nu meer werk aan de verzorging van de paarden dan zomers. Je kunt nu ook bij mij niet rijden want de bodem van de buitenbak is niet glad aangevroren en dit komt weer weg uit het punt dat het zo nat is geweest dat ik de bak niet heb kunnen slepen en wel de paarden in heb laten lopen. Tja ik moest kiezen of de paarden niet naar buiten of geen egale bodem. Omdat wij hier op veengrond zitteb dus de rest was door al het water 1 blubberzooi geworden waar de paarden te diep in weg zakten. Nou de paarden gaan hiervoor. Ik rij zelf dan wel naar de manege. Met dit weer is het soms heel moeilijk om alles naar wens te krijgen. Maargoed mijn stallingsgeld is ook een heel ander tarief dan de meesten hier in de buurt hebben. Ik vraag ook niet meer ondanks dat ik nu veel meer arbeidsuren er in heb zitten vanwege deze omstandigheden. Heel veel mensen vergeten daarnaast dat je misschien minder werk hebt aan de verzorging van de paarden in de zomer maar wel aan de onderhoud overal van. Tja ik ben heel makkelijk geworden. Zint het je niet ga je lekker ergens anders staan. Gelukkig zijn mijn klanten die ik nu heb staan erg tevreden en hebben begrip voor de omstandigheden. Want ondanks alles de paarden staan hier er super bij.
Marion71 schreef:Hoe bedenkt iemand dit? Alsof een stalhouder invloed op het weer heeft. De weg was afgelopen vrijdag ook slecht begaanbaar. Ga je ook korting vragen op je wegenbelasting, omdat je de weg niet kon gebruiken?
Als je nu bij mij zou aankomen dat je korting wil, omdat de wasplaats bevroren is, krijg je als straf een dagje meelopen in de winter. Dan weet je hoeveel extra werk en tijd de verzorging van jouw paard kost? Hoe verrekte koud het is? Terwijl jij voor de kachel zit, wordt je paard gewoon goed verzorgd en het erf sneeuwvrij gemaakt.
In de zomer heeft een stalhouder mss minder werk aan de paarden, maar weer veel meer werk aan het land, hooien, e.d. Per saldo is het altijd veel werk en een grote verplichting (lees zorg) en daar komen mensen pas achter wanneer ze hun paarden aan huis hebben.
Zonnetje81 schreef:En of er 1 haar op mijn hoofd aan denkt om MINDER te betalen omdat de bodem misschien met deze extreme omstandigheden bevroren raakt, de wasplaats niet te gebruiken is (wie gaat nu zijn paard wassen)
Marion71 schreef:Hoe bedenkt iemand dit? Alsof een stalhouder invloed op het weer heeft. De weg was afgelopen vrijdag ook slecht begaanbaar. Ga je ook korting vragen op je wegenbelasting, omdat je de weg niet kon gebruiken?
Mss bedoel je het niet verkeerd, maar ik verbaas me er altijd weer over hoe de pensionners op Bokt op de centen zitten. Ze nemen het een stalbaas kwalijk dat 'ie bezuinigd op een plakje hooi per dag, maar als er een tientje per maand meer betaald moet worden, steigeren ze hoger dan hun paard. 30x 1 plakje hooi is veel meer dan een tientje hoor. Hoe kan iemand het een ander kwalijk nemen op de centen te zitten als degene zelf geen haar beter is? (Ik bezuinig overigens nooit op voer, maar stem een verhoging met m'n pensionklanten af als die noodzakelijk is, en dit jaar heb ik niet verhoogd.)
Als je nu bij mij zou aankomen dat je korting wil, omdat de wasplaats bevroren is, krijg je als straf een dagje meelopen in de winter. Dan weet je hoeveel extra werk en tijd de verzorging van jouw paard kost? Hoe verrekte koud het is? Terwijl jij voor de kachel zit, wordt je paard gewoon goed verzorgd en het erf sneeuwvrij gemaakt.
In de zomer heeft een stalhouder mss minder werk aan de paarden, maar weer veel meer werk aan het land, hooien, e.d. Per saldo is het altijd veel werk en een grote verplichting (lees zorg) en daar komen mensen pas achter wanneer ze hun paarden aan huis hebben.
. Voor de weersomstandigheden korting nee dat kan niet, dan moet je ergens gaan staan met een binnenbak paardjes123 schreef:Ik sta zins pas vol pension, daarvoor doe het zelf. Nu is zijn er al 5 dagen voorgekomen dat ik te horen kreeg: Sorry ik kan de paarden niet binne- buiten te zetten, omdat hij geen tijd had. Dus moet ik als nog van me werk tussen door weg. Tja vind ik toch wel dat ik korting/benzine vergoeding hoor te krijgen. Maar nee betaal gewoon volle pond. Voor de weersomstandigheden korting nee dat kan niet, dan moet je ergens gaan staan met een binnenbak
paardjes123 schreef:Ik sta zins pas vol pension, daarvoor doe het zelf. Nu is zijn er al 5 dagen voorgekomen dat ik te horen kreeg: Sorry ik kan de paarden niet binne- buiten te zetten, omdat hij geen tijd had. Dus moet ik als nog van me werk tussen door weg. Tja vind ik toch wel dat ik korting/benzine vergoeding hoor te krijgen. Maar nee betaal gewoon volle pond. Voor de weersomstandigheden korting nee dat kan niet, dan moet je ergens gaan staan met een binnenbak
Focussed schreef:Marion71 schreef:Hoe bedenkt iemand dit? Alsof een stalhouder invloed op het weer heeft. De weg was afgelopen vrijdag ook slecht begaanbaar. Ga je ook korting vragen op je wegenbelasting, omdat je de weg niet kon gebruiken?
Mss bedoel je het niet verkeerd, maar ik verbaas me er altijd weer over hoe de pensionners op Bokt op de centen zitten. Ze nemen het een stalbaas kwalijk dat 'ie bezuinigd op een plakje hooi per dag, maar als er een tientje per maand meer betaald moet worden, steigeren ze hoger dan hun paard. 30x 1 plakje hooi is veel meer dan een tientje hoor. Hoe kan iemand het een ander kwalijk nemen op de centen te zitten als degene zelf geen haar beter is? (Ik bezuinig overigens nooit op voer, maar stem een verhoging met m'n pensionklanten af als die noodzakelijk is, en dit jaar heb ik niet verhoogd.)
Ja en om al die reden BETAAL ik de pensionhouder, zodat ik thuis voor de kachel kan zitten en m'n paard goed verzorgd wordt.
Het is gewoon een dienst hoor, je betaalt er voor.
En de wegen worden toch gestrooid... Kijk of het dan werkt of niet is een tweede maar er wordt aan gewerkt.
Al sleept mijn stalhouder 2x per dag de bak en vriest hij alsnog lelijk aan dan hoor je me echt niet klagen hoor. En al bevriezen de leidingen en worden er overal speciekuipen gezet met water in stal en in de paddocks, top. Zelfs al bevriezen die nu ook ,er wordt iig met man en macht aan gewerkt. En die inzet gaat het bij mij (iig) om.
Een stalhouder die alleen maar wil innen en niks terug doet voor z'n geld ben ik een beetje allergisch voor.
Cassidy: Vanwaar gebrek aan IQ? Als de stalhouder op 't bord zet (bij wijze van): Vanavond niet rijden of losgooien, bak is gesleept zodat hij de komende dagen goed begaanbaar blijft, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de klanten zich daaraan aanpassen.
Als hij hem sleept, geen bericht geeft, en iemand zet perongeluk zijn paard toch buiten omdat hij niet gekeken heeft ('s avonds met weinig licht, bijv.) dan is het gewoon stomme pech.
Aprils_Joke:
Ik sta voor 145 pm (gemidd. andere zomer en winterprijs), en er is een volledig geautomatiseerde eb en vloed bak en longeerkraal, alle paarden worden binnen en buiten gezet (9 - 5) en hebben eigen paddocks (of kunnen samen). Het kán dus wel
PinkyPie schreef:Meningen gevraagd: ongetwijfeld wel eens eerder aan de orde geweest maar ik kon er niets over vinden.
Wanneer je paard in (vol)pension staat, betaal je voor bepaalde faciliteiten, o.a. vaak voor gebruik van poetsplaats, zadelkamer, (verlichte) buitenbak en paddock.
Wat nu wanneer - zoals nu al een paar weken - er vanwege weersomstandigheden (heel veel regen, nu vorst en sneeuw) tot meerdere weken geen gebruik kan worden gemaakt van rijbak e/o paddock. Wat vinden jullie nu eigenlijk fair ? Zou je een deel van je pensiongeld terug moeten krijgen of is dit "risico van het vak". Ben gewoon eens benieuwd hoe jullie erover denken ?
Cassidy schreef:nee, het is niet slecht voor de pezen.
Sterker nog, DAGELIJKS 10 minuten op harde bodem stappen is goed voor botten en pezen.
het maakt ze sterk.
Dus wat is het probleem tussen een asfalt bodem en een bevroren zandbodem.
Kan iemand me dat uitleggen?
Marion71 schreef:paardjes123 schreef:Ik sta zins pas vol pension, daarvoor doe het zelf. Nu is zijn er al 5 dagen voorgekomen dat ik te horen kreeg: Sorry ik kan de paarden niet binne- buiten te zetten, omdat hij geen tijd had. Dus moet ik als nog van me werk tussen door weg. Tja vind ik toch wel dat ik korting/benzine vergoeding hoor te krijgen. Maar nee betaal gewoon volle pond. Voor de weersomstandigheden korting nee dat kan niet, dan moet je ergens gaan staan met een binnenbak
En dat heb je de stalhouder ook gezegd? Overigens zullen mijn klanten dit nooit meemaken. Mss had je een betere stalling uit moeten kiezen, want ik vind dit echt niet kunnen als je volpension aanbiedt.
Sientje schreef:Wel grappig trouwens, dat in dit topic in 1x duidelijk wordt wie paardenmensen zijn en wie mensen met paard...