Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Duhelo schreef:ikke: in de link in het ander topic, stond er dat je examen kon doen voor be zeg maar, en dan kon kiezen tussen rijbewijs b+ OF BE, hoe zit dat dan?
Debbie schreef:Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik nou straks 'meer' mag met mijn BE dan iemand die alleen B heeft?
Debbie schreef:Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik nou straks 'meer' mag met mijn BE dan iemand die alleen B heeft?
Snap er weinig van. Wat is treingewicht?
) Debbie schreef:Oh ik ben hier zo slecht inSnap er weinig van. Wat is treingewicht?
Duhelo, Met een gewone B mag de gehele combinatie straks 3500 zijn toch? Onze tweepaardstrailer weegt 500 kilo, je zet er een paard in van 700 kilo. Dan heb je nog heel wat kilo's over voor de auto. Dan mag deze combi toch wel? Of moet ik kijken naar het maximaal laadvermogen van de trailer?
Twee paarden van 700 zit je op 1400 kilo, plus trailer is 1900 kilo, heb je nog 1600 voor de auto? Volgens mij mis ik ergens iets..
(Hoeveel weegt een auto?)

sigrid1182 schreef:ik zal es ff kijken wat dat voor mij betekend...
heb een auto van 1790 kilo, auto mag 2000 trekken, en mn 2 paardstrailer heb ik terug geschreven naar max laadverm 1700 kilo, zodat ik met B mag rijden...
mag ik nog ruim 1000 kg paard laden, dus meestal 1 paard maar soms ook merrie met 1 veulen...
zou mooi zijn als ik weer naar 2000 kg kan en dan weer met 2 paarden mag rijden....
in verleden reed ik met auto van 2500 kg die 3500 mocht trekken, en dan zat ik zwaar over de 3500 kg, met mn B rijbewijs..... maar veilig was t wel......
sigrid1182 schreef:ik zal es ff kijken wat dat voor mij betekend...
heb een auto van 1790 kilo, auto mag 2000 trekken, en mn 2 paardstrailer heb ik terug geschreven naar max laadverm 1700 kilo, zodat ik met B mag rijden...
mag ik nog ruim 1000 kg paard laden, dus meestal 1 paard maar soms ook merrie met 1 veulen...
zou mooi zijn als ik weer naar 2000 kg kan en dan weer met 2 paarden mag rijden....
in verleden reed ik met auto van 2500 kg die 3500 mocht trekken, en dan zat ik zwaar over de 3500 kg, met mn B rijbewijs..... maar veilig was t wel......
Debbie schreef:Dus STEL dat het maximale laadvermogen van de trailer 1200 kilo is en de trailer weegt zelf ook 500 kilo.
En ik heb er een auto voor die 2000 weegt. Dan mag je deze combinatie niet besturen met een B rijbewijs.
Ook al staat er geen paard in dus?
Debbie schreef:Oke.. ik ga dit nooit snappenGelukkig heb ik mn E al dus hoef ik me nergens zorgen over te maken.
)

ikke schreef:sigrid1182 schreef:ik zal es ff kijken wat dat voor mij betekend...
Een auto van 1790kg plus een trailer van 1700kg, dat is 3490kg. Heeft jouw auto maar 10kg laadvermogen???????
Kortom, je hebt al die tijd met een incorrect rijbewijs en daarmee onverzekerd rondgereden!!!!!
kevje06 schreef:Ik had hoop stress, 2 dagen later zou mijn moeder overlijden dus wilde t erg graag nog ff op de valreep laten zien. Theorie gedeelte, mondeling ging voor geen meter en achter af vroeg mijn instructeur waar ik last van had... Denk gewoon mazzel want had niet verwacht t te halen.
sigrid1182 schreef:ikke schreef:Een auto van 1790kg plus een trailer van 1700kg, dat is 3490kg. Heeft jouw auto maar 10kg laadvermogen???????
Kortom, je hebt al die tijd met een incorrect rijbewijs en daarmee onverzekerd rondgereden!!!!!
trailer heeft MTM van 1700 ...mag er nog 1000 kilo opladen..bedoel ik...