Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:42

kristie14 schreef:
aerdenhout1 schreef:
Een pony van 27 nog verkopen en er echt geld voor kunnen vangen???
Dan moet je de zaken wereld in, want dan kan jij ( of diegeen die dat heeft kunnen verkopen) miljonair worden! :D :D :D
Ik heb er ook nog een paar staan van rond die leeftijd, kan ik jou hulp inschakelen?
Nee hoor grapje... die blijven tot de dood!

Ik heb er een 100 euro voor gekregen en hier zat alles bij,
een goed tehuis was het belangrijkste natuurlijk.
Maar ik had er als ik wilde nog wel 1000 euro voor kunnen vangen,
er waren zoveel belangstellende en ik heb mijn sportpony van 6 jaar
4 maanden te koop gehad terwijl mijn oude dame binnen 1 dag weg was.
Dat zegt voor mij genoeg, brave leerpony's zijn er niet veel en er is dus
veel vraag naar!

ook gevoeilig *ik zeg onwijs gevoelig* voor mensen met bijbedoelingen.
En die hebben de mooiste geloofwaardige pennyverhalen van een goed tehuis.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:43

Elin_ schreef:
quintusgl schreef:
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....

ik ook... Arme beestjes altijd.
Jaren voor je gewerkt en nu om je mensenlijke emoties in dit geval egoiisme de baas te laten spelen..

Jaren voor je gewerkt?
1,5 jaar voor je gestaakt bedoel je, en nooit een klik of vertrouwen geweest.
Verkopen lijkt me idd de beste optie.

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:05

kristie14 schreef:
Citaat:
Dan moet je de zaken wereld in, want dan kan jij ( of diegeen die dat heeft kunnen verkopen) miljonair worden! :D :D :D
Ik heb er ook nog een paar staan van rond die leeftijd, kan ik jou hulp inschakelen?

veel vraag naar!

ook gevoeilig *ik zeg onwijs gevoelig* voor mensen met bijbedoelingen.
En die hebben de mooiste geloofwaardige pennyverhalen van een goed tehuis.[/quote]

Tuurlijk, maar hier ben je nog altijd zelf bij en ieder paard kan in verkeerde handen
vallen, bij oudere paarden moet je hier alleen alerter bij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:10

kristie14 schreef:
aerdenhout1 schreef:

veel vraag naar!

Jeetje ben ik nu zo naïf of hoe zit dit????

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:15

quintusgl schreef:
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....

Als stuk vuil afdanken, zo zie ik het, want er is een nieuw paard, terwijl ze naar jouw zeggen nog alles kan????????????????

Ik wordt hier ook triest van.

EllenB

Re: Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:21

Als ik lees dat het beestje 100% verkeersmak was, dan heeft TS de klus nog niet afgemaakt. Zoek een maatje om mee naar buiten te gaan, neem een trainer in de hand en ZET DOOR. Je hebt geen dier genomen om hem in te ruilen omdat je iets niet kan. Een volgend paard zet je gegarandeerd voor dezelfde les en zo blijf je beesten inruilen. Kan je beter gaan tenissen...

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:25

Sorry maar als Ts het paard niet aan kan lijkt het voor mij juist
eerlijker om het paard te verkopen aan iemand die dit wel kan?
Ze zegt dat er geen haast achter zit, dus ze kan lang naar zo iemand zoeken.
Het is niet zielig om een paard te verkopen het is vaak juist beter voor het paard.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:27

Ik vind het helemaal niet zielig om een paard van 19 te verkopen. Ik vind het naief om te denken dat je het bij een volgend paard wel kan. Vooral omdat het dier wss niet heel erg moeilijk is.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:29

Een paard van 19 is nog niet hoogbejaard hoor. Vind het een beetje overdreven allemaal. Beest is gewoon gezond, je kan er alles mee, is hooguit niet geschikt voor beginners.

Mijn instructrice heeft ook net nog een 19jarige gekocht, doet niet onder voor de 10-jarigen die ze heeft. Een 19 jarige is nog echt wel wat anders dan een 27-jarige, dat vind ik ook niet meer kunnen. TS heeft het dier trouwens zelf ook met 17 jr gekocht! Er zijn best recreatieruiters voor dit soort middelbare paarden.

TS is bovendien 14 jaar oud, jonger dan het paard zelf! Lijkt me niet gek dat ze na 1,5 jaar proberen een leuk paardje wil dat ze aan kan en waar ze op kan rijden. Om haar nu af te branden lijkt me echt niet nodig. Dit is in de 1e plaats de verantwoordelijkheid van haar ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:30

Of hij gezond is weet niemand, is klinisch gekeurd.

snap wel dat ze een leuk paard wil voor buiten rijden, maar het probleem kan ook bij TS zelf zitten en hoeft niet per se bij paard te zijn...als dat zo is, dan is het het probleem verschuiven en uiteindelijk levensgevaarlijk.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:38

Klinisch lijkt me zat voor een paard van 19, op foto's is altijd wel wat te vinden op die leeftijd. Als ie op zijn 19e niets noemenswaardigs heeft dan zal het wel meevallen.

Als je terug leest Russel dan kan je lezen dat hier verscheidene volwassenen die het paard kennen, verklaren dat het een prima paard is en braaf zat. Alleen TS is een meisje van 14 die er wat te onzeker mee is. Uiteraard ligt dit aan haar en niet aan het paard. Hoezo verschuif je dan het probleem? Gewoon een volwassen, ervaren ruiter erop en klaar. En een lief schaapmak paardje voor TS. Iedereen blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:41

Ik zou mijn 19 jarige als gezond typeren zoals ik hem ken, maar ik heb hem ook al 11 jaar en heeft in zijn leven genoeg da's en klinieken gezien....maar dan nog sta ik er niet voor in dat hij wellicht wel iets heeft waar hij op afgekeurd kan worden.

Een paard dat TS als 17 jarige heeft gekocht waar wij bokkers de achtergrond niet van kennen...kan sport zijn...die alleen klinisch is gekeurd maar wel een staker is wat overigens ook medische redenen kan hebben...is wel erg voorbarig...zeker als we medebokkers moeten geloven. Overigens mankeren de meeste ex sportpaarden wel degelijk iets die als recreatie paard verkocht worden voor een zacht prijsje....die zijn afgekeurd en voldoen dan kennelijk ineens als recreatieknol....gezien de meeste buitenrijgebieden over zwaardere bodems beschikken dan de perfecte Z bakken waar in wordt gereden.

Ik zou sowieso nooit een paard van 17 kopen zonder foto's, tenzij je er niet veel van verwacht en zelf houd tot de dood...

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:50

Waves schreef:
Een paard van 19 is nog niet hoogbejaard hoor. Vind het een beetje overdreven allemaal. Beest is gewoon gezond, je kan er alles mee, is hooguit niet geschikt voor beginners.

Mijn instructrice heeft ook net nog een 19jarige gekocht, doet niet onder voor de 10-jarigen die ze heeft. Een 19 jarige is nog echt wel wat anders dan een 27-jarige, dat vind ik ook niet meer kunnen. TS heeft het dier trouwens zelf ook met 17 jr gekocht! Er zijn best recreatieruiters voor dit soort middelbare paarden.

TS is bovendien 14 jaar oud, jonger dan het paard zelf! Lijkt me niet gek dat ze na 1,5 jaar proberen een leuk paardje wil dat ze aan kan en waar ze op kan rijden. Om haar nu af te branden lijkt me echt niet nodig. Dit is in de 1e plaats de verantwoordelijkheid van haar ouders.

Waarom vind je dat niet meer kunnen? Jij zegt dat een 19-jarig paard niet onder hoeft te doen voor een paard van 10, waarom zou een paard van 27 niet jonger kunnen aanzien dan dat hij is? Mijn pony heeft een heel fijn nieuw tehuis waar ze alle aandacht krijgt die ze verdient en af en toe nog lekker wat opgehobbeld kan worden, daar is volgens mij niets mis mee?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:52

Nu vraag ik me inderdaad ook af hoe oud het paard werkelijk is? Titel, gaan om verkoop van 19 jaar, in de geposte advertentie is hij 18, hij is gekocht op zijn 17e zou hem anderhalfjaar hebben 18/19. Nee ze zou hem nu al bijna 3 jaar hebben, dus dan is hij 20. HOE OUD ISNDAT PAARD NOU ECHT??? ik wordt echt gek van die getallen

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:02

@kristie14:
Een paard van 19 is niet hoogbejaard, een paard van 27 wel. Net zoals een mens van 55 nog lang niet zo bejaard is als iemand van 85. Een paard van 27 kan misschien nog best wat jonger overkomen en voor zijn leeftijd fit zijn maar het zal nooit meer zo volwaardig gereden kunnen worden als een 10 jarige of een 19 jarige. Wil je daar echt over discussiëren?

Ik vind het hartstikke leuk dat je pony een goed huis heeft gekregen maar dat is gewoon vette mazzel (en trouwens ook totaal of topic). Over het algemeen komt een paard van die leeftijd niet meer zo goed terecht, gewoon om het simpele feit dat ze 9 van de 10 keer niet meer (goed) te berijden zijn. Daarom lijkt het mij persoonlijk verstandig een paard van 27 niet meer te verkopen tenzij je de koper echt persoonlijk kent en 100% vertrouwt.

Kom je nog wel eens bij je oude pony trouwens?
Laatst bijgewerkt door Waves op 28-12-11 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:02

oke, ts heeft het paard als 17 jarige gekocht.
als ik het goed onthouden heb wordt hij in feb. 19.
ts heeft het paard niet al 3 jaar, denk dat ze zich verrekend.
de eerder genoemde anderhalf jaar klopt beter.
dus is het paard nu 18, bijna 19.

er is niets mis met een nieuw baasje zoeken voor haar paard.
het probleem zit denk ik ook eerder bij ts, maar zijn er niet genoeg ruiters die minder stoer zijn?
en ook hiervoor zijn paarden te vinden die vertrouwen en plezier kunnen geven!
bij ts zal het dus ook wel goed komen.
de wil is er, alleen het lef, of liever het perfecte paardje nog niet!

laten we nu stoppen met zielig, afdanken, probleem verschuiven etc. dat soort reacties doen er niet toe!
verkoopt niet 90% van de mensen hun paard ondanks dat het "probleem" bij de ruiter ligt?
ts heeft geen klik met dit paard.
maar alleen omdat het paard wat ouder is, mag ze hem niet verkopen aan iemand die er wel nog plezier van kan hebben?
hou toch op!

help ts met haar vraag, wat het beste te doen of reageer gewoon niet!

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:11

Als dit facebook was geweest had ik de bovenstaande reactie ge 'Vind ik leuk't !!

Maar even mijn mening: ik zou er niet eens over nadenken of ik er €0 of €1000 voor zou vragen.
Het enige wat telt voor dit paard is dat ie een GOED TEHUIS krijgt!
En dat je dan ook 99,9% zeker weet, dat ie goed staat! :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:11

Weet je waar mijn broek van afzakt?

Dat ik een advertentie tegen kom waarin ze een pony zoekt.. :roll:

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:15

xxMaxx schreef:
Calvinengino, als je goed leest heeft ze het paard al 3 jaar, dus zelf eerst goed lezen voordat je dat tegen andere zegt!

Of ze het dier 3 of 1,5 jaar heft, situatie word iet anders..
Alsje geen vertrouwen in je paardje hebt, en iet gewn fijn kan buitenrijden wat je wil, houdt het op..
Hou oud het dier ook is

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:16

_Dribbel schreef:

en hoezo zakt je broek daar vanaf?
omdat ze in haar opening zegt dat ze waarschijnlijk al een nieuwe topper gevonden heeft?
misschien wil ze zoals ik al eerder schreef, niet de eerste de beste nemen, maar verder kijken dan haar neus lang is?
en dat lijkt mij niet meer dan verstandig!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:25

renskje schreef:
_Dribbel schreef:

en hoezo zakt je broek daar vanaf?
omdat ze in haar opening zegt dat ze waarschijnlijk al een nieuwe topper gevonden heeft?
misschien wil ze zoals ik al eerder schreef, niet de eerste de beste nemen, maar verder kijken dan haar neus lang is?
en dat lijkt mij niet meer dan verstandig!

Als ze die topper al had gevonden, zou ze geen advertentie plaatsen he. ;) En waarom mijn broek daarvan afzakt? Dat lijkt MIJ vrij logisch. Je gaat toch niet op zoek naar een nieuw paard wanneer je je andere paard nog moet verkopen?

Ongelofelijk dat er mensen zijn die er zo makkelijk over denken, ondanks dat je niet de juiste klik met het beestje hebt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:26

Renskje mijn broek zakt daar ook vanaf, net mijn onderbroek erbij. Dat paard van haar is nog niet eens bezocht en ze zoekt al een nieuwe! Mensen die hun paard aan haar bieden, hebben daar niks aan want eerst moet dat andere paard weg. Slechte timing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:51

Misschien hebben ze thuis ruimte genoeg, woont ze op een boerderij, vind dat niet zo vreemd, staan hier ook meerderen....eentje nog niet in zadel, andere nog niet uit zadel.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:55

Eerlijkste voor het paard is als je er toch van wilt zijn om haar naar de slager te brengen.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:58

The_Stig schreef:
Eerlijkste voor het paard is als je er toch van wilt zijn om haar naar de slager te brengen.

Waarom?
Vanwege de leeftijd? Er zijn genoeg mensen die niet naar leeftijd kijken. Er is niets mis met dit paard zegt ze.
Dit snap ik niet helemaal. :)