help ex beweert paard verkocht te hebben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laulette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:08

Wilgje2003 schreef:
Evelli schreef:
Gok zo dat de ex het paard niet heeft opgehaald en verder geen actie heeft ondernemen.
Hij heeft haar goed op de kast gekregen denk ik.

paard is op advies van de politie tijdelijk ergens anders ondergebracht.

Politie is trouwens heel behulpzaam.

hoop dat je eruit komt en dat die ex van je stopt dit blijft een eng gevoel als je niet bij je paard ben :S

goodluck...!

JPTinkers

Re: help ex beweert paard verkocht te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 12:13

nou daar was ik zelf ook nog wel op gekomen hoor
ben niet achterlijk

maar alles is wel in overleg met politie gegaan
zodat alles in hun systeem vermeld staat .

politie heeft meerdere malen gebeld voor de laatste ontwikkelingen , en of alles goed verlopen was met het paard verplaatsen
en heeft het gehele verhaal van a tot z genoteerd ( dus ons verleden etc etc )

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:14

Waarom is het raar dat TS eerst navraag heeft gedaan bij de politie?

Is toch logisch? Straks verplaatst zij het paard en komt hij ineens aanzwaaien dat ze het paard van hem wil onthouden of weet ik allemaal wat. Dan heeft TS zelf ook een probleem zolang er niet 100% zeker is wie de eigenaar nu is.

Lijkt mij juist slim dat ze eerst alles gemeld heeft bij de politie en daar nagevraagd heeft of ze het paard kan verplaatsen (tuurlijk had ze daar zelf wel aan gedacht :roll:)
Laatst bijgewerkt door cp112 op 08-12-11 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:14

JPS schreef:
Ik denk dat een nieuw topic met juridische info een goed idee is, Maura

Ik heb mod Revanches ge-pb't. Weet niet hoe lang het duurt trouwens, alle mods in dit subforum waren off-line dus even geduld.

TS, fijn te horen dat de politie erg behulpzaam is. Misschien kun je over deze kwestie met je ex iets van mediation inschakelen?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:22

veerledec schreef:
De hele eigenaarskwestie staat wel degelijk in de wet. Alleen niet in één artikel, maar in boek 3 en 5 van het BW. Over die juridische basis zou ik me geen zorgen maken. Ik vraag me eerder af waar het juridisch loket zich dan op zou baseren, en of iemand daar wel eens naar heeft doorgevraagd?

Ik doelde meer op de termijnen waar mee wordt gesmeten, had ik wel iets duidelijker kunnen neerzetten.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:08

Vind het juist erg goed dat TS het advies afgewacht en opgevolgd heeft! De politie geeft hier mee aan dat ze op voor hand niets kunnen doen en dat dit de meest handige oplossing is.

Als je op bokt alle adviezen op zou moeten volgen kan je beter een hobbel paard nemen, een normaal paard houd het met de meeste adviezen nog geen maand vol!

Weet je? We hadden haar ook kunnen adviseren om haar paard bij de bereden brigade te zetten, zekerheid voor alles....Ja,ja! 8)7

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:18

Goed gedaan TS. Maar laat je de andere paarden wel staan dan?

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 13:21

ja helaas maar plek voor 1 waar die nu staat

haha holypope die zou wel goed zijn geweest

met de rest is ook alles in orde

politie is op de hoogte dat hij over die andere ook niets te zeggen heeft dus
en boer houdt het goed in de gaten

ik had dit verhaal tegen iemand vertelt gister die dit heel erg herkende als borderline zei ze
heb dit dus eens opgezocht vandaag
en alles wat ik lees zie ik hem pcies in terug.
dus dat zou wel heel wat verklaren

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:24

Borderline is echt nr 1 ziekte die 'gezelfdiagnosticeerd' wordt. Bijna iedereen heeft wel meerdere kenmerken van een borderliner. Dat zou ik echt overlaten aan de professionals.

Fijn dat je paard ergens veilig staat, hoop dat t snel rustiger wordt.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 13:26

ja persoon die mij dat vertelde werkt dus met die mensen
en ze kent ons verleden ook een beetje

maja zeg ook niet dat zo is , zou wel veel verklaren
ook gezien zijn verleden

maja hopen dat ie voorlopig weer ff stil blijft
en me gewoon met rust laat , want das t enige wat ik wil

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:40

Wilgje2003 schreef:
ja helaas maar plek voor 1 waar die nu staat

haha holypope die zou wel goed zijn geweest

met de rest is ook alles in orde

politie is op de hoogte dat hij over die andere ook niets te zeggen heeft dus
en boer houdt het goed in de gaten

ik had dit verhaal tegen iemand vertelt gister die dit heel erg herkende als borderline zei ze
heb dit dus eens opgezocht vandaag
en alles wat ik lees zie ik hem pcies in terug.
dus dat zou wel heel wat verklaren

Heb al eens eerder aangegeven (weet niet of je het gelezen hebt) dat ik een adresje weet waar je misschien je paarden kwijt kunt, mocht het nodig zijn. Maar laten we hopen van niet!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:40

pff wat een vervelende situatie TS!

ik heb ook zo'n verschrikkelijke ex..snap nooit waarom ze zo ver gaan :n

heel veel sterkte!

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 14:04

@ veronique heel erg bedankt alvast
ik hoop gewoon idd dat het niet nodig zal zijn

en als het echt moet dan weet ik eventueel ook nog wel iets in uiterste nood

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:04

eigendomskwestie: 3:84 BW of meer in het algemeen afdeling 2 van titel 4 van boek 3 BW. Termijn staat niet in de wet, dus daar is ook geen wetsartikel voor nodig. Ik snap werkelijk niet dat ik zo meer de waarheid spreek dan ik eerder deed, maar als je blij wordt van het kunnen napraten van een aantal cijfers achter elkaar: be my guest.
Als je graag wil weten hoe het werkt: er is een prachtige en superinteressante opleiding voor, wordt aan bijna iedere universiteit gegeven. Je krijgt er bijna baangarantie bij en vrijwel zonder uitzondering inhoudelijk en interessant werk waarvan je vervolgens ook nog heel goed een paard kan onderhouden ;-)
daar ga ik me dus nu weer aan zetten.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:24

FloortjeM schreef:
eigendomskwestie: 3:84 BW of meer in het algemeen afdeling 2 van titel 4 van boek 3 BW. Termijn staat niet in de wet, dus daar is ook geen wetsartikel voor nodig. Ik snap werkelijk niet dat ik zo meer de waarheid spreek dan ik eerder deed, maar als je blij wordt van het kunnen napraten van een aantal cijfers achter elkaar: be my guest.
Als je graag wil weten hoe het werkt: er is een prachtige en superinteressante opleiding voor, wordt aan bijna iedere universiteit gegeven. Je krijgt er bijna baangarantie bij en vrijwel zonder uitzondering inhoudelijk en interessant werk waarvan je vervolgens ook nog heel goed een paard kan onderhouden ;-)
daar ga ik me dus nu weer aan zetten.

Dank voor je antwoord. Ik begrijp dat je opleiding nog niet af is, misschien wordt de vraag wanneer iemand meer of minder de waarheid spreekt dan wel volledig antwoord geeft of reproduceerbare informatie met bronvermelding levert later in de opleiding nog behandeld.
Mjn studiekeuze destijds is anders geweest, was eveneens superinteressant en verkrijgbaar aan een unversiteit, heeft eveneens een baan opgeleverd en het onderhouden van een paard lukt ook al jaren prima. Mocht ik me ondanks baan, paard en nog zo wat zaken nog eens gaan vervelen en geld overhebben voor nog een geinig diploma dan ga ik misschien nog weleens civiel recht studeren. Tot die tijd stel ik maar gewoon vragen aan mensen die een andere studiekeuze hebben gemaakt, kun je best veel van opsteken. Succes met je studie.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:39

maura schreef:
Dank voor je antwoord. Ik begrijp dat je opleiding nog niet af is, misschien wordt de vraag wanneer iemand meer of minder de waarheid spreekt dan wel volledig antwoord geeft of reproduceerbare informatie met bronvermelding levert later in de opleiding nog behandeld.
Mjn studiekeuze destijds is anders geweest, was eveneens superinteressant en verkrijgbaar aan een unversiteit, heeft eveneens een baan opgeleverd en het onderhouden van een paard lukt ook al jaren prima. Mocht ik me ondanks baan, paard en nog zo wat zaken nog eens gaan vervelen en geld overhebben voor nog een geinig diploma dan ga ik misschien nog weleens civiel recht studeren. Tot die tijd stel ik maar gewoon vragen aan mensen die een andere studiekeuze hebben gemaakt, kun je best veel van opsteken. Succes met je studie.

dank je wel! men, nou zit ik zomaar ineens naar mijn studietijd terug te verlangen ;-) Het was niks persoonlijks, hoor. Bij jou kennelijk wel. is helemaal niet erg.

ik weet niet meer wie het verder zei maar, inderdaad: het juridische antwoord doet niets af aan de 'common sense' dat je, als je bang bent de de blaffende hond ook zal bijten, je paard heel snel ergens moet neerzetten waar hij m niet vinden kan. Dat heeft ts denk ik prima gedaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:20

Wat ik me nu ook nog afvraag, en wat ik mis in de informatie, woonde TS samen met ex en hadden ze een samenlevingscontract of iets dergelijks? Kan het ook niet zo zijn dat het paard ineens "gemeenschap van goederen" is?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:41

wie heeft het paard destijds betaald? Zijn daar ook bepaalde bewijzen van? Zijn er bewijzen van de betaling van alle onderhoudskosten?

Hoop echt dat het snel allemaal goed komt!

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:46

ik vin dit echt te gek voor woorden!!

hij kan dat tog niet zomaar doen!

maar kan je niet vragen of iemand je paard in de gaten iwl houden als jij er niet bent en verder er veel zijn enz..
ik weet het ook niet

ik vind het heel erg en ik zou graag willen weten hoe het is afgelopen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:14

Wilgje,gatsie wat een akelig verhaal zeg! :wow:
Wat een joker om zoiets te zeggen of laat staan te doen.Is ie aan de dope ofzo? >;)
Ik bedoel iemand die verder niet omkijkt naar een dier en plots het dier opeist kan maar 1 ding betekenen en dat is geld.
Goed dat je je paard elders hebt gestald,laat je niet gek maken hoor. :(:)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:15

tot nu toe nix meer gehoord van m
dus duimen dat ie rustig blijft voorlopig

paard vermaakt zich uitstekend op zijn tijdelijke plekje
weet ook weer waarom ze bij mij 24 uur buiten staan ( met schuilstal natuurlijk ) wat een zooi maakt die van zijn stal zeg niet normaal

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:18

Kan jij nog wel slapen vanavond?
Ik zou me opvreten van woede -:(- en ongerustheid ;(

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:31

Ik vraag mij elke keer weer af waarom mensen dit elkaar aandoen ??

Je bent verliefd, je gaat trouwen of samen wonen, je doet alles samen en je bent gelukkig, je krijgt een hekel aan elkaar, waarom dan die hekel dus scheiding, uitvechten over de bezittingen, dieren en het ergste is de kinderen ??
Echtscheidings advocaten hebben een gegarandeert inkomen.

Waarom elkaar het leven zuur maken, na zoveel geluk ??

Ik zelf zou zeggen, jij wilt dit of dat, neem maar mee.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:35

Tja Ariebren,liefde maakt blind zeggen ze niet voor niets.
Maar je hebt wel gelijk hoor waarom elkaar een poot uitdraaien als we het over levende wezens hebben.
Erg egoïstisch is dat!

Laten we maar hopen dat het een loos dreigement was naar de ts toe.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 21:36

@funny tja wonderbaarlijk genoeg heb k afgelopen nacht ook goed geslapen

@ariebren tja ik vat t ook allemaal niet hoor , enige wat ik wil is gewoon gelukkig zijn met me beestjes en geen gezeur ( netjes gezegd )