Renza schreef:Ik zou hem wel terugverkopen, aangezien je hem nog maar 2 dagen hebt kan je nog niet echt zo aan 'm gehecht zijn als de vorige eigenaresse, en jij zal veel makkelijker een ander paard kunnen vinden waar je net zo blij mee bent..
Nou nee dat denk ik niet.
Ik weet in ieder geval -en dat meen in echt- dat ik mijn paard voor geen geld ter wereld zou willen ruilen.
Ik heb haar gratis gekregen, kun je nagaan hoe gehecht ik dan aan haar ben? Er is geen enkel paard zoals haar, en ja, dat voelde ik meteen al.
Tuurlijk is TS er minder aan gehecht. Ze heeft ook nog helemaal de tijd niet gehad een band met het paard te creëren, maar daarom is het buikgevoel er vast niet minder om. Maar de verkoopster heeft echt wel kans genoeg gehad om de verkoop af te blazen, lijkt me. Verkopen van een paard -en alle beslissingen en mentale voorbereiding- gebeurd niet op een dag. Zowel, kan ik me niet voorstellen dat ze écht heel gehecht aan hem was
En dan kom je uit op: verkocht is verkocht. Hoewel ik het ergens erg vind voor de verkoper (indien ze hem echt heel erg mist), vind ik dat TS haar paard moet houden als ze dat wil.
Wie zegt dat ze hem dan wel kan blijven onderhouden met te weinig geld/ te veel paarden. En geen zin meer in paard zegt in principe ook genoeg.
Ik zal naar u luisteren en in de hoek gaan zitten