Zou jij nog een paard aanschaffen na overlijden huidige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:07

Nee, ik niet meer, heb nu ook 2 rijpaarden en als er eentje wegvalt, dan is het goed zo. Alles wordt steeds duurder en wij hebben het met het zelfde inkomen als 3 jaar geleden toch een stuk moeilijker nu...vraag mij ook af hoe lang ik het allemaal kan betalen, 2 paarden...want even een ander zadel kopen vind ik nu al een probleem...staat niet als eerste op het lijstje, omdat sparen bijna niet meer gaat..

ikke20

Re: Zou jij nog een paard aanschaffen na overlijden huidige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:09

toen mijn pony overleed had ik gelukkig nog een 2 de paard. maar na een jaartje heb ikt och een 2de bijgekocht. als er nu 1 overlijd zal der weer een 2de bijkomen als gezeldschap voor de ander. maar zal idd wel even goed over nadenken of het niet een schetje wordt of toch weer een rijpaard.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:33

ik zou denk ik nog wel een paard kopen (als er dan genoeg geld is enz.)
Maar wat jij wil gaan doen met die shetjes is ook leuk en zeker omdat je een rugblessure hebt

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:13

Als Zoë er bijnwegvalt zal er vast nog wel een paard rond d 10 jaar voor terug komen maar zal met zoë niet gaan fokken en Zoë was mijn laatste jonge paardje
hoop dat ik nooit meer een ander paard in mijn leven komt maar alnder komt er geen een mak paardje pony die lekker verkeersmak is en eens een dagje kan laten staan en niet gekke dingen gaat doen.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:18

Ik begin er niet meer aan hoor als mijn paard er niet meer is.
ik wordt echt moedeloos van het gezeur op elke stal die je tegen komt.
er is altijd wel wat en daar heb ik genoeg van.
zou ik een huis met eigen stallen hebben zal het een ander verhaal zijn.
maar zolang ik in persion moet staan komt er bij mij geen nieuw paard.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:37

Als het mijn enige paard was geweest wel. Ik heb nu de situatie dat mijn oudste paard een blesure heeft en dit word alleen maar erger. Was zij de enige geweest had ik wel een nieuw paard aangeschaft, maar ik heb nu dan nog een 3 jarige en mijn wedstrijdpaard staan. Dus nee op dit moment dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:55

Ja ik wel, zit op dit moment ook in deze situatie.. Paardje is half oktober overleden en merk dat ik het ontzettend mis. Dus vanaf januari heb ik wel weer een ander paardje op stal staan..

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:10

Ik dacht ook altijd, dat ik altijd wel een paard zou willen hebben.
Maar nu mijn pony een paar maanden terug is overleden, merk ik toch, dat het mij vooral ging om haar. Ik ga voorlopig zeker niet op zoek naar een nieuwe, ik weet voor mezelf dat ik nooit meer zoiets zal vinden, en ik ben dan ook bang dat ik bij aanschaf van een andere, zal blijven vergelijken.
Misschien heeft het meer tijd nodig, maar nee, voor mij niet.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:22

Ik heb mijn paardje in 2008 af moeten geven.
Wel heeft mijn man 2haflingers gekocht en ik twee mini apaloosa's.
Maar er zijn wel een paar grote paarden tussen door geweest heb ik verzorgd maar werd er niet gelukkig van.
Wil wel een nieuw groot paard maar vindt het nog te moeilijk,om me met een ander paard bezig te houden.
Onverwachts is er een new forest veulen bijgekomen,dat is dan wel leuk,maar een nieuw rijpaard nee hoor omdat ze de vorige niet kan vervangen,dat kon alleen zij. :(:)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:26

Daar ben ik nog niet uit. Heeft eigenlijk niet veel met financiën te maken, maar meer dat ik zo aan haar gewend ben. Heb haar al ruim 10 jaar en heb in die tijd ook niet veel meer op andere paarden gezeten. De laatste keer is echt al 4 jaar geleden of zo... Ik denk dat ik het heel moeilijk zou vinden om weer opnieuw te wennen en ze is zo braaf en lief... vind dat maar weer, zonder naar een duplicaat te zoeken, wat je tenslotte nooit kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:28

Een duplicaat moet je ook absoluut niet naar opzoek gaan, ik ben wel binnen het ras gebleven maar heb een paardje gezocht die totaal het tegenovergestelde is van mijn vorige merrie.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:32

Nee. Mijn paard gaat hopend vanuit de grond van mijn hart nog minstens 15 jaar mee, hij is nu in de bloei van zijn leven. Hij betekent onwijs veel voor me en zal altijd de enige en belangrijkste blijven. Maar als hij er niet meer is dan komt er sowieso geen nieuwe. Het is gewoon te kostbaar en de zorgen zijn misschien nog wel het ergste...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:34

Ik heb na het overlijden van mijn ruin een merrie gekocht. Pracht van een dier, heb zoveel van haar geleerd... Maar ik zocht bij haar wat ik met mijn ruin had, niet eerlijk. Toen kwam samenwonen in beeld en heb ik haar verkocht aan een superfijn baasje. Inmiddels is ze helaas ook overleden. Toen de merrie verkocht werd, zei ik dat ik nooit weer een paard hoefde, en dat wordt steeds sterker.. Mijn leven is veranderd, andere prioriteiten en de paarden spelen geen rol meer in mijn leven zoals ze dat ooit gedaan hebben. Mijn allerbeste maatje is er niet meer, het wordt nooit meer zoals het was. Voor mij komt er nooit meer een eigen paard :n :o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:36

Ik wil er niet aan denken, maar ja, mocht mijn merrie komen te overlijden, dan komt er wel een nieuwe. Zal wel een paar maand over heen gaan, misschien wel een paar jaar, maar ik ben al een keer gestopt met mijn hobby en ik zal niet gauw nog eens stoppen..

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:36

Als mijn geld in die tijd het toellaat dan ja dan koop ik een nieuw paard.

Ik heb al een deel leven gehad zonder paarden en ik moet zeggen dat, dat aardigsaai is.
Wtf moet ik de rest van de avond doen?"bijvoorbeeld".

Tsja, gamen en studeren en paardrijden daar wordt mijn avond mee goed gevult.
Nu is het ochtend maar mocht ik later een 09.00-17.00 baan dan is het een mooi aanvulling.

WhizzardJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:40

Denk dat ik dan ook zou gaan voor een paard die een tweede kans verdient. Mijn paard is nu nog maar 8 en gaat zeker nooit weg en hoop dat hij 100 wordt. Dat hoopte ik ook bij mijn vorige paard, maar moest haar op 14 jarige leeftijd laten inslapen i.v.m. artrose. Toch heb ik door mijn huidige paard veel afleiding gehad en is het fijn als je toch weer een nieuwe band kan krijgen met een ander paard. Ook zeg ik nu dat ik nooit zo'n goede band krijg met een ander paard als dat ik nu met Whiz heb... Het blijft lastig...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:29

Ik heb nu twee paardjes, een arabier-mix en een shet. (zie profiel)
De arabier is met pensioen, haar heb ik ruim 18 jaar. Ze is nu 21 jaar.
Heel veel pech met haar gehad, veel op de kliniek en nu door artrose op veel plekken al jaren uitgeschakeld.
Maar ze blijft tot het niet meer gaat, ik moet er niet aan denken dat ze er niet meer zou zijn.

Mijn shet heb ik 6 jaar geleden gekocht toen ik mijn andere shet in heb moeten laten slapen.
Mijn vorige shet was op en is met 35 jaar ingeslapen omdat ze problemen had met de nieren en hierdoor compleet verzwakt.
Mijn huidige shet heb ik gekocht toen die 4 maanden was.

Na deze koop ik waarschijnlijk geen nieuwe, teveel pech gehad met ze.
Want ook de shet is onbruikbaar.
Door een trauma in zijn rug.
Hierdoor is hij zelfs hb geweest.

Daarbij zou ik ze aan huis willen.

Daarbij heb ik zelf rugproblemen waardoor rijden niet veel zal gaan.
Laatst bijgewerkt door jesito op 25-11-11 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:32

Sassieja schreef:
Maar nu mijn pony een paar maanden terug is overleden, merk ik toch, dat het mij vooral ging om haar. Ik ga voorlopig zeker niet op zoek naar een nieuwe, ik weet voor mezelf dat ik nooit meer zoiets zal vinden, en ik ben dan ook bang dat ik bij aanschaf van een andere, zal blijven vergelijken.

Dit is bij mij dus ook, mijn Jessica is mijn alles. Met haar heb ik leren lezen en schrijven.
De band die ik met dit paard heb kan met geen andere meer.
Je krijgt maar een keer in je leven een paard waar je zo'n super klik mee hebt.
Mijn shet is ook lief en daar heb ik ook een super band mee maar toch anders.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:55

Ik heb 2 paarden,een van 18 met chronische kreupelheid. Ze mag waardig oud worden bij ons. Ook hebben we een 6 jarige pony,die fungeert als gezelschapsmaatje voor het paard. Mocht de merrie komen te overlijden,dan denk ik niet dat er een rijpaard bij komt,maar je weet nooit wat op je pad komt natuurlijk. Dan moet ik wel weer een pony kopen als gezelschap voor de achterblijver,dus er blijven paardjes in ons land lopen denk ik... :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:25

jesito schreef:

Dat dacht ik dus ook van mijn oude merrie (die er nog gewoon is), maar zonder dat ik naar een paard zocht, kwam er eentje voor mijn voeten lopen op internet en toen we gingen kijken bleek bij haar dus ook die duidelijke klik te zijn. Natuurlijk moet de relatie nog groeien, maar het beginpunt was hetzelfde.
En het jonge ding is in veel opzichten ook niet wat ik zou hebben gezocht, ze is bijvoorbeeld wat groter dan waar mijn voorkeur naar uitgaat en ze is een schimmel, maar toch kon ik haar niet laten staan. <3 Ik ben heel benieuwd hoe onze relatie gaat worden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:28

nadat mn eerste paard vervoegd met pensioen ging heb ik 3kwartjaar niets gehad, was er kapot van, maar je mist het toch, daarna altijd meerdere paarden gehad dus dan heb je nooit niets, nu helaas zelf geen paarden meer, wel een aantal bijrijdpaardjes, zonder kan ik gewoon niet, van de zomer ga ik op zoek naar een leuk dressuurveulen

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:41

jesito schreef:
Sassieja schreef:

Dit is bij mij dus ook, mijn Jessica is mijn alles. Met haar heb ik leren lezen en schrijven.
Mijn shet is ook lief en daar heb ik ook een super band mee maar toch anders.

bij mij precies hetzelfde, ik heb dan ook nog wel paarden in mijn leven, ik kan rijden wanneer ik wil, maar heb afgelopen weken het 'geprobeerd' met het paard van mijn schoonouders.
Super lief dier, maar het is mijn meisje niet, en dan gaat het me om het rijden, niet omdat ik zo graag gewoon lekker met het dier bezig ben.
Het bezig zijn ermee, het genieten en mijn uitlaatklep, dat mis ik, en dat is iets wat ik denk ik nooit meer zo ga vinden.
Ook kreeg ik haar toen ik jonger was, en ik denk dat je er dan ook anders ingaat dan een volwassene.
Ik denk dat dat ook mee telt, ga je echt voor de sport, of voor je band.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:47

Ik hoop dat mijn paardjes (een merrie van 21 en een ruin van 9) nog heel lang bij me mogen blijven, maar er komen zeker geen andere paarden. Na een ongeluk van mijn merrie ben ik zelf nl gestopt met rijden dus tsja... Bovendien word ik ook niet jonger :D .

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:53

Als ik mijn oudste paard nu zou verliezen (is 10), dan koop ik geen nieuwe :n Jongste staat elders, die blijft daar voorlopig nog wel, maar is wel in mijn bezit.
Heb voor 2012 al weer 3 paarden van derden om te rijden. Met het oog op de financieen, zou ik dan geen eigen paard kopen en lekker daarmee verder rijden.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:57

Absoluut natuurlijk is geen enkel paard te vervangen maar een nieuw paard is ook weer uniek. Ik laat komend jaar de merrie van een vriendin dekken als opvolging voor mijn huidige paard die nu 17 jaar is. Als ik er dan over een jaar of 4 op kan rijden mag deze lieverd het lekker wat rustiger aan doen :)