Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
noppie70 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties!Wij hebben een simpel koopcontractje op laten stellen dat ons paard gezond en vrij van gebreken op de trailer is gestapt etc. Het is ondertekend door beide partijen. Godzijdank heb ik ook nog mailverkeer waarin ik van alles uitleg en een kopie van de MP-advertentie waarin zijn kramptrekken en drukke gedrag word genoemd! Ik neem eigenlijk aan dat ik er alles aan heb gedaan en duidelijk genoeg ben geweest!
Maarja als je sommige verhalen hoort (dierenartsen en rechters kunnen soms rare conclusies trekken) dan word je toch onzeker..vandaar mijn vraag naar meningen van mede-bokkers!
44Myrthe44 schreef:noppie70 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties!Wij hebben een simpel koopcontractje op laten stellen dat ons paard gezond en vrij van gebreken op de trailer is gestapt etc. Het is ondertekend door beide partijen. Godzijdank heb ik ook nog mailverkeer waarin ik van alles uitleg en een kopie van de MP-advertentie waarin zijn kramptrekken en drukke gedrag word genoemd! Ik neem eigenlijk aan dat ik er alles aan heb gedaan en duidelijk genoeg ben geweest!
Maarja als je sommige verhalen hoort (dierenartsen en rechters kunnen soms rare conclusies trekken) dan word je toch onzeker..vandaar mijn vraag naar meningen van mede-bokkers!
Hier heb je toch een probleem: hij was niet vrij van gebreken en dat wisten jullie allebei.. maar het staat er niet!
Gebreken horen hierbij te staan, dit is de plicht van de verkoper om te melden!
esmir schreef:mondeling melden is voldoende.. als het maar gemeld is.
Mijn ervaring met een koopcontract is dat het leuk isvoor het idee, maar als puntje bij paaltje komt heb je er niets aan.
moet je er wel ff rekening mee houden dat de "startkosten", dus de Griffie kosten nu 1500 euro zijn ( dankzij deze nieuw regering fors verhoogd) . Daar begin je dus mee, dan je advocaat nog, je moet tegenwoordig al een hongerloontje hebben wil je nog voor korting in aanmerking komen. Dus een rechtzaak gaat ten alle tijden veel geld kosten en is dat het het paard wel waard?